[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
@Ooorky
És ezekből mennyivel játszottál? ;)
Nekem 35 cím Steam-en és ebből lényegében csak az RTW-n nem toltam ki, de azért van benne 80 órám.
Csak az új játékaimat nem indítottam el edig
Tehát lényegében 100% itt a mutató, kivéve a Pillars of Eterntiy. Abban 2 órám van, de magyarítással majd azért végigtolom majd.

A GoG-on nagyon sok dolog bundle-ban jött van ingyé ajándék. 63 cím van ott birtokomban, de abból talán 30 az, amit célzottan vettem és van ami a duplán jelenik meg, mert a VR változata külön, az is a library része vagy DLC, mint a Heroes V kiegje, a Wasteland 2 és DC változata vagy a Witcher III DLC.

Elvileg 24 cím van bepipálva, hogy végigtoltam, de ebből csak egy pipát kapott pl. a Wasteland. 17-20 olyan cím van, amit ingyé kapta, vagy bundle és nem tervezem elindítani sem. Lényegében amit célzottan megvettem és nem toltam ki az a Fallout 1-2-3.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Ezek mindig nagyon latvanyosak, de peldaul egy gyors akciojatekban ugysem ez lesz a bottleneck, hanem a inkabb a CPU avagy a PCIe channel (CPU-GPU direct transfer stb.)
Mire erre játékot írnak kapható lesz az új AM5-ös Ryzen, DDR5-tel meg PCIe 5.0-val, a direkt memória címzés meg ugye már most is működik.
Csak épp megfizethető VGAnk nem lesz hozzá :p
 
M

molnibalage

Guest
Ezek azok a tech demo videók, amik sokszor sose valósulnak meg. :)

Ilyen a lesajnált Unity játékmotor erdő-biome-ja 2 évvel ezelőttről... :

Amúgy szép, szép, mindkettő, de a környezettel való interakció mikor lesz? Mert pont az a bibi, hogy minél szebb a környezet, ezt annál nehezebb megcsinálni.
Ez Firewatch/Zelda stb. szintű grafikával könnyű szétvágni farönköket, módosítani a környeztet, de ilyen kinézetnél, hogy ne essen le a képernyőről, más sokkal nehezebb.

Nekem ez és ennek gameplay-je hiányzik.
Tegyük fel, hogy most elkészülne ezzel egy RPG mondjuk egy Gothic remake. Plusz interakciók nélkül alig lenne több tartalmilag, csak szebb lenne.
A Witcher III is több téren csak egy felbuffolt Gothic I...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Amúgy szép, szép, mindkettő, de a környezettel való interakció mikor lesz? Mert pont az a bibi, hogy minél szebb a környezet, ezt annál nehezebb megcsinálni.
Ez Firewatch/Zelda stb. szintű grafikával könnyű szétvágni farönköket, módosítani a környeztet, de ilyen kinézetnél, hogy ne essen le a képernyőről, más sokkal nehezebb.

Nekem ez és ennek gameplay-je hiányzik.
Tegyük fel, hogy most elkészülne ezzel egy RPG mondjuk egy Gothic remake. Plusz interakciók nélkül alig lenne több tartalmilag, csak szebb lenne.
A Witcher III is több téren csak egy felbuffolt Gothic I...

Nincs megfelelő igény rá.
Emlékszünk a Red Faction-ra? Hogy anno mekkora hírnek lett beharangozva a mégoly sivár környezet rombolhatósága? Ettől függetlenül nem lett világsiker.
A Crysis is azért maradt meg sokakban, mert tudott szaggatni a legizmosabb PC-ken is a maga idejébe. Hogy a parton lévő pálmafákat (és csak azokat! :D) ki lehetett dönteni, meg a "lazább" épületeket szétrombolni, stb., az valahogy kevésbé emlegetik fel az emberek. Ahogy a Half-Life 2-ből sem az amúgy nem is rossz fizika maradt meg az embereknek.

Márpedig nehéz az interaktív környezetet jól megcsinálni.

Már az 1990-es évek legvégén hatalmas techdemók voltak a cloth (ruha) effekt megjelenítésére, de vagy 10 év kellett, amíg a játékokban normális feltűnt (pl. a 2001-es Operation Flashpoint-ban volt Cloth szimuláció, de egyszerűen a zászlókat leszámítva sehol sem lehetett rendesen használni, mert megette az erőforrásokat).
A karakterek hajánál ugyan ez a helyzet, a mai játékokban sem tudnak normális hosszú hajat szimulálni, ahol nincs clipping, meg hasonló káros látványromboló probléma. Ehelyett befonják vagy eleve rövid hajat csinálnak, avagy mindenféle 2D-s textúra megoldásokkal, vagy áttetsző 3D-s objektekkel próbálják a hatást imitálni.
Pedig ezek fontosak a karaktermegjelenítések kapcsán, így ezekre próbálnak erőforrást keríteni.

Na most a megfelelően környezeti interakció ehhez képest pár nagyságrenddel bonyolultabb, és a jelek szerint a játékosok többsége tök jól elvan a jelenlegi, finoman szólva is gyenge megoldásokkal. Ha megnézed az UE5 motoros tech demót, ott sem reális az ágak és növények viselkedése, ahogy "elhajlanak", ha a karakter hozzájuk ér...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2822
M

molnibalage

Guest
Nincs megfelelő igény rá.
Emlékszünk a Red Faction-ra? Hogy anno mekkora hírnek lett beharangozva a mégoly sivár környezet rombolhatósága? Ettől függetlenül nem lett világsiker.
A Crysis is azért maradt meg sokakban, mert tudott szaggatni a legizmosabb PC-ken is a maga idejébe. Hogy a parton lévő pálmafákat (és csak azokat! :D) ki lehetett dönteni, meg a "lazább" épületeket szétrombolni, stb., az valahogy kevésbé emlegetik fel az emberek. Ahogy a Half-Life 2-ből sem az amúgy nem is rossz fizika maradt meg az embereknek.

Márpedig nehéz az interaktív környezetet jól megcsinálni.

Már az 1990-es évek legvégén hatalmas techdemók voltak a cloth (ruha) effekt megjelenítésére, de vagy 10 év kellett, amíg a játékokban normális feltűnt (pl. a 2001-es Operation Flashpoint-ban volt Cloth szimuláció, de egyszerűen a zászlókat leszámítva sehol sem lehetett rendesen használni, mert megette az erőforrásokat).
A karakterek hajánál ugyan ez a helyzet, a mai játékokban sem tudnak normális hosszú hajat szimulálni, ahol nincs clipping, meg hasonló káros látványromboló probléma. Ehelyett befonják vagy eleve rövid hajat csinálnak, avagy mindenféle 2D-s textúra megoldásokkal, vagy áttetsző 3D-s objektekkel próbálják a hatást imitálni.
Pedig ezek fontosak a karaktermegjelenítések kapcsán, így ezekre próbálnak erőforrást keríteni.

Na most a megfelelően környezeti interakció ehhez képest pár nagyságrenddel bonyolultabb, és a jelek szerint a játékosok többsége tök jól elvan a jelenlegi, finoman szólva is gyenge megoldásokkal. Ha megnézed az UE5 motoros tech demót, ott sem reális az ágak és növények viselkedése, ahogy "elhajlanak", ha a karakter hozzájuk ér...
Nekem meg pont ez a bajom.
Ez látványos parasztvakítás, amire nekem nincs igényem.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Kaptam 1 hónap ingyen GamePass for PC-t mert gyárilag Windows 10-zel szerelt Notebook-om van :D

Imádom az MS-t.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Emlékszünk a Red Faction-ra? Hogy anno mekkora hírnek lett beharangozva a mégoly sivár környezet rombolhatósága? Ettől függetlenül nem lett világsiker.
mert kamu is volt. Igaziból ugyanúgy megmaradt a végig kell menned a csőben (aka. HalfLife 2) stílusú játékvezetés. Emlékszem valahol egy kapu bezárult,és ki kell nyitni, a rakéta nem fogta, rálőttem, hogy mellette a falat szétlövöm a szomszéd csarnokba, és ott is meg volt hosszabbítva az elpusztíthatalan beton, hogy kódkártyát kelljen hajkurászni...

Egyébiránt nem ártana, ha simán jó játékokat csinálnának a drága grafikás drága artworkös drága megaprojektek helyett. De ugyanazok az unalmas szarok jönnek egyre több részletben egyre hosszabban. Igény van rá, ahogy netfliexen is menézik ugyanazt a szar karakterdrámát és csoportdinamikás kicsit más díszettel más majmok előadásában újra és újra. Akkor minek erőlködjenek?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
mert kamu is volt. Igaziból ugyanúgy megmaradt a végig kell menned a csőben (aka. HalfLife 2) stílusú játékvezetés. Emlékszem valahol egy kapu bezárult,és ki kell nyitni, a rakéta nem fogta, rálőttem, hogy mellette a falat szétlövöm a szomszéd csarnokba, és ott is meg volt hosszabbítva az elpusztíthatalan beton, hogy kódkártyát kelljen hajkurászni...

Erre én is emlékszem, akkor hagytam abba :D
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
T

Törölt tag 1711

Guest
Asszem linkeltem pár hónapja, hogy facebook-on hirdetik ezt a phost, de mióta elkezdték szétcincálni felpörgött a marketing, ömlenek a hirdetések, százával törlik a kommenteket és jelentik a leleplező videókat...

 
M

molnibalage

Guest
Hát ez a HZD rohadt jó volt. A DLC része kihagyható, mert nagyon OFF.
Hosszú idő óta az első játék, ahol végre valami új játékmechaniktát láttam és valóban van értelme legalább a skillek felének.
 
M

molnibalage

Guest
Viszont egyébként valahol elkeserít is, amit a HZD miatt érzek.
Annak tapsolok felállva, hogy 2017-ben sikerült kiadni egy olyan játékot, amiről full merev 3D modell egyes elemeit le lehet lőni, aminek van kb. 1-2 meghatározott kapcsolódási pontja. Low poly 3D modellel, de ez 20+ éve is erőlködés nélkül is mehetett volna.

Ide sikerült eljutni a játékmeneti fejlődésben 25+ év után. Közben meg a karakterek szakállszőrszálait és hajszálait számolhatod a render videóban.
A játékmenet meg kb. egy pimpelt Gothic I, ahol van szintezés, ugrás és gurulás, de kb. az iterakció és az ellenfél ugyanaz. Van HP-ja a lényeknek és annyi, de 1% és 100% HP-nál egyformán virgoncak. Itt a HZD-ben meg a sérült nagy monszta sokszor már csak vánszorog.

Én valamiféle ilyen innovációt várnék el a sokadik hatványon már.
Mert ma kb. sokszor érzem azt, hogy a játék művészeti koncepciója, skinje tér el kb. de játékmenetben egyik olyan, mint a másik.
Mert lehet, hogy a HZD is csak egy pimpelt Uncharted / Tomb Raider, de NAGYON JÓL pimpelt. Tényleg számít az, hogy mit csinálsz és nem az a játékmenet, hogy pumpálod a sebzést a célpontba és csá.

Ugye Division és n+1 más játék...? :)
 
M

molnibalage

Guest
Viszont egyébként valahol elkeserít is, amit a HZD miatt érzek.
Annak tapsolok felállva, hogy 2017-ben sikerült kiadni egy olyan játékot, amiről full merev 3D modell egyes elemeit le lehet lőni, aminek van kb. 1-2 meghatározott kapcsolódási pontja. Low poly 3D modellel, de ez 20+ éve is erőlködés nélkül is mehetett volna.

Ide sikerült eljutni a játékmeneti fejlődésben 25+ év után. Közben meg a karakterek szakállszőrszálait és hajszálait számolhatod a render videóban.
A játékmenet meg kb. egy pimpelt Gothic I, ahol van szintezés, ugrás és gurulás, de kb. az iterakció és az ellenfél ugyanaz. Van HP-ja a lényeknek és annyi, de 1% és 100% HP-nál egyformán virgoncak. Itt a HZD-ben meg a sérült nagy monszta sokszor már csak vánszorog.

Én valamiféle ilyen innovációt várnék el a sokadik hatványon már.
Mert ma kb. sokszor érzem azt, hogy a játék művészeti koncepciója, skinje tér el kb. de játékmenetben egyik olyan, mint a másik.
Mert lehet, hogy a HZD is csak egy pimpelt Uncharted / Tomb Raider, de NAGYON JÓL pimpelt. Tényleg számít az, hogy mit csinálsz és nem az a játékmenet, hogy pumpálod a sebzést a célpontba és csá.

Ugye Division és n+1 más játék...? :)
Na tessék. :)