Katonai pilótaképzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113
Európai pilótakiképző program indításáról döntött a NATO tizenegy védelmi minisztere...

"A kezdeményezés célja egy európai kiképző létesítményeket összekötő hálózat kialakítása, ezáltal vadászrepülőgépek, egyéb katonai repülőgépek és helikopterek pilótáinak, valamint pilóta nélküli repülőgépek vezetőinek többnemzeti úton történő kiképzése.

A kisebb európai országok évi kiképzési igényei nem teremtenek alapot átfogó jellegű nemzeti pilótakiképző képességek fenntartásához, így az NFTE különösen számukra jelent kiváló, költséghatékony megoldást. "
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113

A honvedele.hu-n megjelent cikkből valamiért kihagyták a résztvevő 11 országot:

Bulgaria, Croatia, the Czech Republic, Greece, Hungary, Montenegro, North Macedonia, Portugal, Romania, Spain and Turkey.


Ezek közül 2 ország gyárt sugárhajtású kiképzőgépet: a csehországi Aero az L39/L159-et és a törökök a TAI Hürjet-et.


https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_176517.htm

https://www.nato.int/nato_static_fl2014/assets/pdf/2020/6/pdf/2006-Factsheet-nfte.pdf
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113
"A NATO védelmi miniszteri ülés margóján Benkő Tibor honvédelmi miniszter aláírta a NATO Európai Repülőkiképző Program (NFTE) kibővített szándéknyilatkozatát, valamint egy már működő innovatív NATO-projektet rugalmasabbá tevő egyetértési megállapodást.

Az NFTE alapgondolata, hogy a repülőkiképzés többnemzeti keretek között, különböző európai helyszíneken valósuljon meg katonai vezetéssel, de ipari finanszírozással, és jelentős mértékben támaszkodna a NATO Kanadai Repülőkiképző Program (NFTC) tudásbázisára, valamint tapasztalataira.

Az NFTE nemcsak vadászrepülőgépekre terjed ki, hanem egyéb merevszárnyú repülőgépekre, helikopterekre és pilóta nélküli repülőgépekre is. A program alkalmas Magyarország katonai légijármű-vezetői létszámigényének biztosítására, és lehetőséget biztosít a modern repülő kiképzési programokról szerzett információk hazai integrálására.

A szándéknyilatkozatot a védelmi miniszterek a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések miatt a fővárosokban írták alá, ezzel biztosítva, hogy a NATO rendhagyó körülmények között is képes a szövetségesek közötti együttműködés fokozására."

 
Last edited:

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113
"A NATO védelmi miniszteri ülés margóján Benkő Tibor honvédelmi miniszter aláírta a NATO Európai Repülőkiképző Program (NFTE) kibővített szándéknyilatkozatát, valamint egy már működő innovatív NATO-projektet rugalmasabbá tevő egyetértési megállapodást.

Az NFTE alapgondolata, hogy a repülőkiképzés többnemzeti keretek között, különböző európai helyszíneken valósuljon meg katonai vezetéssel, de ipari finanszírozással, és jelentős mértékben támaszkodna a NATO Kanadai Repülőkiképző Program (NFTC) tudásbázisára, valamint tapasztalataira.

Az NFTE nemcsak vadászrepülőgépekre terjed ki, hanem egyéb merevszárnyú repülőgépekre, helikopterekre és pilóta nélküli repülőgépekre is. A program alkalmas Magyarország katonai légijármű-vezetői létszámigényének biztosítására, és lehetőséget biztosít a modern repülő kiképzési programokról szerzett információk hazai integrálására.

Szintén a védelmi miniszterek virtuális találkozóján került sor, a magyar részvétellel is zajló levegő-föld precíziós irányított harcanyagok közös beszerzésére vonatkozó együttműködési megállapodás kiterjesztésének aláírására. A kiegészített megállapodás nem változtatja meg az eredeti szerződés főbb irányait, csupán lehetőséget biztosít arra, hogy a korábbi levegő-föld precíziós kategória kibővíthető legyen.

A szándéknyilatkozatot a védelmi miniszterek a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések miatt a fővárosokban írták alá, ezzel biztosítva, hogy a NATO rendhagyó körülmények között is képes a szövetségesek közötti együttműködés fokozására."


"2021. február 19-én Belgium csatlakozott a NATO Flight Training Europe (NFTE) nagy láthatóságú projektjéhez.

Belgium csatlakozott Bulgáriához, Horvátországhoz, a Cseh Köztársasághoz, Görögországhoz, Magyarországhoz, Montenegróhoz, Észak-Macedóniához, Portugáliához, Romániához, Spanyolországhoz és Törökországhoz, hogy Európa-szerte képzési létesítmények hálózatának kiépítésén dolgozzon.

Az NFTE célja annak biztosítása, hogy elegendő korszerű pilóta képzés álljon rendelkezésre Európa-szerte költséghatékony és interoperábilis módon. Ez kiemelt fontosságú, tekintettel arra, hogy sok kisebb európai szövetséges számára a nemzeti kísérleti követelmények nem indokolják a nemzeti képzési központokat. Ennek eredményeként a szövetségesek gyakran kiküldik pilótáikat kiképzésre az Egyesült Államokba, ami további megterhelést jelent az Egyesült Államoknak.

„Ez a kezdeményezés megerősíti az európai pilóta és képzési kapacitást, és csökkenti a NATO támaszkodását az Egyesült Államok képzési lehetőségeire. Ez hozzájárul a jobb tehermegosztáshoz ”- mondta Mircea Geoană főtitkárhelyettes.

Az NFTE kihasználja az Európában meglévő nemzeti és multinacionális létesítményeket, és szükség esetén kibővíti vagy potenciálisan új képzési kapacitást kínál a különböző típusú pilóták képzési követelményeinek kielégítésére. Ezek magukban foglalhatják a vadászgépek, helikopterek és szállító pilóták, valamint a pilóta nélküli repülőgépek távvezérlését végző személyzet képzésének alap-, közép- és haladó szintű kategóriáit.

Belgium csatlakozott a projekthez azzal, hogy a projekt jelenlegi résztvevőivel aláírta a kezdeményezés szándéknyilatkozatának módosítását a virtuális februári védelmi miniszteri találkozó keretein belül.

Az NFTE szándéknyilatkozatának módosítását aláírták, és kiemelték a védelmi miniszterek folyamatos elkötelezettségét a projekt bővítése iránt."


NATO Flight Training Europe (NFTE) - Factsheet
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113
"2021. február 19-én Belgium csatlakozott a NATO Flight Training Europe (NFTE) nagy láthatóságú projektjéhez.

Belgium csatlakozott Bulgáriához, Horvátországhoz, a Cseh Köztársasághoz, Görögországhoz, Magyarországhoz, Montenegróhoz, Észak-Macedóniához, Portugáliához, Romániához, Spanyolországhoz és Törökországhoz, hogy Európa-szerte képzési létesítmények hálózatának kiépítésén dolgozzon.

Az NFTE célja annak biztosítása, hogy elegendő korszerű pilóta képzés álljon rendelkezésre Európa-szerte költséghatékony és interoperábilis módon. Ez kiemelt fontosságú, tekintettel arra, hogy sok kisebb európai szövetséges számára a nemzeti kísérleti követelmények nem indokolják a nemzeti képzési központokat. Ennek eredményeként a szövetségesek gyakran kiküldik pilótáikat kiképzésre az Egyesült Államokba, ami további megterhelést jelent az Egyesült Államoknak.

„Ez a kezdeményezés megerősíti az európai pilóta és képzési kapacitást, és csökkenti a NATO támaszkodását az Egyesült Államok képzési lehetőségeire. Ez hozzájárul a jobb tehermegosztáshoz ”- mondta Mircea Geoană főtitkárhelyettes.

Az NFTE kihasználja az Európában meglévő nemzeti és multinacionális létesítményeket, és szükség esetén kibővíti vagy potenciálisan új képzési kapacitást kínál a különböző típusú pilóták képzési követelményeinek kielégítésére. Ezek magukban foglalhatják a vadászgépek, helikopterek és szállító pilóták, valamint a pilóta nélküli repülőgépek távvezérlését végző személyzet képzésének alap-, közép- és haladó szintű kategóriáit.

Belgium csatlakozott a projekthez azzal, hogy a projekt jelenlegi résztvevőivel aláírta a kezdeményezés szándéknyilatkozatának módosítását a virtuális februári védelmi miniszteri találkozó keretein belül.

Az NFTE szándéknyilatkozatának módosítását aláírták, és kiemelték a védelmi miniszterek folyamatos elkötelezettségét a projekt bővítése iránt."


NATO Flight Training Europe (NFTE) - Factsheet

Már megint aláírtak NFTE-vel kapcsolatban valamit...

A NATO védelmi miniszterei jóváhagyták a NATO Európai Repülőkiképző Program (NFTE) Együttműködési Megállapodását. Hazánk részéről dr. Benkő Tibor honvédelmi miniszter írta alá a dokumentumot...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
14 620
46 876
113
Az NFTE kiterjed valamennyi repülőeszközre, így nemcsak vadászgépekre, hanem egyéb merevszárnyú repülőgépekre, helikopterekre és pilóta nélküli repülőgépekre is.

A programban Belgium, a Cseh Köztársaság, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország


Ez egy több helyszinene megvalósuló pilótaképzés lesz. Sztem nekünk a portugál és olasz rész lesz érdekes.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113
"On 6 September, a meeting of experts was held at the Center for Aviation Training (CLV Pardubice) of the state enterprise LOM PRAHA, the aim of which was to map the possibilities of CLV to contribute to NATO Flight Training Europe (NFTE).

The meeting in CLV was attended by representatives of NATO Headquarters from Brussels, representatives of the Ministry of Defense, representatives of MATC, Air Command and other ACR units and, of course, representatives of LOM PRAGUE. Participants were introduced to CLV, its tasks, technology and capabilities, inspected the simulators, visited the hangar, which is used for aircraft maintenance, and finally visited the tactical simulation center. According to their own words, they left with a good feeling.

The idea of establishing an NFTE has been under discussion for a long time, and finally in June 2021 the Ministers of Defense of the NFTE participants signed a Memorandum of Understanding (MOU) and their own work to create a functioning NFTE could begin. The NFTE should provide aviation training for member countries by setting up a network of training centers that make the most of existing centers. Pilots of fighter jets, airliners, helicopters and drone operators / pilots should be trained. "
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113
Kiválasztották az első két pilótaképző központot a NATO Flight Training Europe (NFTE) számára:

Csehország, Pardubice - Flight Training Center (CLV)
Olaszország, Decimomannu - International Flight Training School (IFTS)

Az első NFTE hallgatók várhatóan 2023-ban kezdik meg a képzésüket.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
14 620
46 876
113
Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.


A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
14 620
46 876
113
Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.


A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
Lehetséges, hogy a NATO-n belül L39-NG-k is szerepet vállalnak a pilotaképzésben?
Ha igen, akkor jó vétel lehet az AV.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
14 620
46 876
113
Legyen meg itt is.
A cseheknél lesz Olaszo. mellett az új NATO pilotaképzőközpont.

Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.


A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
12 075
16 357
113
Legyen meg itt is.
A cseheknél lesz Olaszo. mellett az új NATO pilotaképzőközpont.
Szerintem inkabb meglesz, hol milyen kepzest nyujtanak majd. A cseheknel lehet pl az alap sugarhajtasu, de a fighteres-fegyveres stb mar az olaszoknal.
A NATOs bejelentes szerint meg jonnek a tovabbi kepzesi kozpontok, lesz 5-6 osszesen. A nemetek, franciak stb nincsenek benne, igy meg lehet eselyunk akar egy helis vagy dronkikepzore is, ha azt nem nyulja le mas...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
21 031
35 129
113


(Google fordítóval...)

LOM PRAHA: The training of foreign pilots and technicians was affected by the pandemic, but it did not stop

"Aviation, ground and simulated tactical training has been provided by the Aviation Training Center of the state enterprise Ministry of Defense of the Czech Republic LOM PRAHA for members of foreign air forces for ten years. However, the past year 2021 was one of the most challenging for the Pardubice "Céelvéčko". Not so much in terms of the number of students and the complexity of the training, but in connection with the Covid-19 pandemic, or with the anti-epidemic measures ordered. Here is a brief look back…

The first quarter at CLV Pardubice was significantly affected not only by the "Christmas" covid wave ", but also by unusually unfavorable meteorological conditions. The professional training of flying and ground personnel did not reach the standard form until the middle of the year. Unfortunately, not for long. Reason? SARS-CoV-2.

However, despite these difficulties, the previous year's training mission for Nigerian L-39C training jets was completed (note that the contract was 150 training hours per pilot) and two courses for Nigerian Mi-17 helicopter techniques were held. Their training was focused on performing work after 50, 100 and 200 flying hours of the "seventeen", ie on the level of so-called basic maintenance.

The signatories of the Multinational Aviation Training Center (MATC) project, ie the Army of the Czech Republic, Croatia, Slovakia and Hungary with the support of the Joint Air Power Competence Center (JAPCC) and Tactical Leadership, trained in the tactical simulation center, which is part of the CLV. Program (TLP).

Austrian Eurofighters and radar pilots, who also invited a radar pilot from Slovenia, were training at the TSC for a week. Members of the Iraqi Air Force, specifically pilots of L-159 ALCA subsonic fighters, also trained tactics here for two weeks.

At the end of the year, on-board technicians from Latvia embarked on a professional course focused on disassembly, assembly and adjustment of the Mi-17 turboshaft engines of the helicopter.

In terms of the number of people, the largest training was standard and emergency procedures on the CPT (Cockpit Procedures Trainer) of the Mi-2 simulator for Polish pilots. This preparation lasted thirteen weeks, from September to early December in weekly courses."
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson