1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kecskeméti Nemzetközi Repülőnap

Diskurzus a(z) 'Repülőnapok, haditechnikával kapcsolatos rendezvén' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. hornetdaniel

    hornetdaniel New Member

    Én is ezt kérdezném
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az MFD-ket a MSIP alatt kezdék beépíteni a '80-as években. Már akkor is egyes források MPCD-ként hivatkoztak rá, ami multi purpose color displayt jelent. Nekem vannak kétségeim affelől, hogy ez nem később ragadt rá név, de az F-15 pilótával készített interjú alapján én úgy tudom, hogy minden Sason színes ma már a display. Az európai F-16 MLU gépeket is színes és lényegében majdnem ugyanaz vagy ugyanaz a display van az F-15C/D gépeknek is.
     
  3. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Fotópályázattal kapcsolatban: még egy kis türelmet kérünk, mert kicsit elhavazódtunk ismét (nem gondoltuk, hogy ennyi anyagot sikerül begyűjtenünk a rendezvényen). Várhatóan az este folyamán megnyitjuk a feltöltési felületet. Természetesen a határidők is eszerint módosulnak majd.
     
  4. h0ly

    h0ly New Member

    Köszi!
     
  5. sidewinder1

    sidewinder1 New Member

    Dima.
    A makett volt a legdrágább. Azt 7000 forintért adták. Ez végül is érthető,mert nem egyszerű dobozban lévő makettről van szó,hanem asztali tartóállványra rakott,gyönyörűen elkészített és lefestett makettről.Aki makettezett már valaha és látta azt a Szuhojt,az tudja,hogy nem 2 óra ilyen szintűre elkészíteni. Így ebben az árban nem csak a makett volt benne,hanem az a sok munkaóra is amíg valaki ilyen gyönyörűen összerakta,lefestette a kötelék színeire.
     
  6. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Sidewinder - Köszi!

    Index repülőnapos fórumon sok érdekességet olvastam-láttam.....ezzel kapcsolatban lenne egy-két kérdés azokhoz, főleg, aki szakmailag nagyon benne van, inkább idézzem:

    1. "Sokan fanyalognak itt is és a videokat kommentelők közül is, hogy az oroszok nem tépték meg eléggé a vasat.

    A fanyalgók figyelmébe ajánlanám a repülésben is fontos komfort hőmérséklet értékét.

    A MiG-21-esek repülését pl. leállították, ha ez az érték elérte vagy 27 fölé ment.

    A levegő hőmérsékletéhez hozzáadták a páratartalom átszámított értékét, a szélsebesség átszámított értékét pedig kivonták belőle és, ha 27 volt vagy magasabb ez a számított komfort hőmérséklet, akkor nem volt repülés.

    A repnap alatt 38-39 C volt gyenge széllel, szerintem ebből a szempontból nem volt ideális repidő, örüljünk, hogy egyáltalán repültek." Van ebben ráció? Egyaltalan van gépben klima, vagy valami hasonló? vagy ezek is fogynak 5-7 kilót, mint a forluma1-esek?

    2.Mikor kigurultak a Vitézek, két műszaki kiállt a gurulóra, és nézte a gépek alját, majd feltartott hüvelykujjal jeleztek a pilótáknak, hogy minden oké. Tudja valaki, mit néztek?
     
  7. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Még pár érdekes videó

    Oroszok távoznak....aranyos volt ez az integetés IL-76-ssel..:
    http://www.youtube.com/watch?v=mSnFuW3jm38&feature=player_embedded

    Ez állati jó!...akinek van jó hangszórója.....
    https://www.facebook.com/photo.php?v=10201197378369550
     
  8. faron98

    faron98 New Member

    hol lehet a képeket feltölteni a "van képed hozzá" pályázatra elöre is köszönöm.
    :)
     
  9. pockhome

    pockhome New Member

    Engem is ez érdekelne :)
     
  10. faron98

    faron98 New Member

    már megvan este fele feltöltenek valamionline felületet és ott lehet majd elvileg feltölteni a jobbnál jobb képeket :)
     
  11. hornetdaniel

    hornetdaniel New Member

  12. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Ma nagy műsor volt Kubinkában, szinte össze aktiv pilota kötelék mutatott magát, Vitjázék, Sztrizsi, Sólymok...stb Gyülekezett oka - orosz egyház Alexander Nevszkij ikonjával szentesítette őket. Orosz légierő parancsnoka közben arról beszél, hogy már év végig légierő megkapja első Pak-Fa-kat...és hogy egy éven belül létre jön egy új bemutató kötelék modern tipussal - jó lenne Szu-35S.....
    http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201308061600-g3rx.htm
     
  13. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Ma megjelent Sztrizsi forumon egy nagyon érdekes képsorozat kecskeméti rendezvényről....szerintem nagyon érdekes....másképp ...inkább emberekről és nem a gépekről....kár, hogy nem az enyém - ezzel tuti, hogy lehet nyerni itt nálatok:
    http://www.strizhi.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?action=recent
     
  14. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Talán ez a legjobb...
    http://fotki.yandex.ru/users/mate-majerik/view/774720/?page=1
     
  15. misinator

    misinator Well-Known Member

    Megjegyezte, hogy alig használtak forszázst, sokszor csak emelkedés kezdetekor gyújtottak; semmi lendületgyűjtés...

    S ezt a belvárosi ház tetejéről nézve!

    Majd leültem, mert én meg lestem a kerítés mellől, mint kancsal kisgyerek rugószáras szemüvegével a felnőttekre, hogy tényleg jól látom e, hogy ezek tényleg alig használnak!?
    S ÍGY fordulózik nélküle is húsz tonna a levegőben?

    Az okban nem volt biztos, de megemlítette, hogy a levegő magas hőmérséklete is szerepet játszhatott.
     
  16. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Köszi a választ, Index forumon ma pont erről beszéltek.."A levegő hőmérsékletéhez hozzáadták a páratartalom átszámított értékét, a szélsebesség átszámított értékét pedig kivonták belőle és, ha 27 volt vagy magasabb ez a számított komfort hőmérséklet, akkor nem volt repülés.

    A repnap alatt 38-39 C volt gyenge széllel, szerintem ebből a szempontból nem volt ideális repidő, örüljünk, hogy egyáltalán repültek."
     
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Panzerfaust:
    Vasárnap már nem terveztem megvárni őket; épp a kifutópálya délkeleti végén bóklásztunk. /Ott nem hallatszott a szakkommentálás/
    Amikor felnéztem az égre, majd hanyatt estem: Az oroszok!? Most?

    Nevettünk, mert gyakorlatilag OTT fordulóztak előttünk; mondta is az útitársam, hogy Te ezek tudják, hogy most itt vagy:)
    Viszont onnan látszott, hogy tényleg közel repülnek egymáshoz szemberepüléskor is, nem csak középről látszik úgy...

    Így persze másodjára lemaradtam a hajtóműindításról.
    De nem baj, mert előtte nap felvettem a hangot vagy 7 percben.
    Vesszek meg, stúdióban fogom feljavíttatni a felvételt!

    Akkor azt mondtam, hogy azt sem bánom, ha maradandó halláskárosodást szenvedek, pedig nem kéne:)

    http://diyaudio.hu/forum/viewtopic.php?f=22&t=164&start=780

    Nagyon tetszett a Casa C-101 Aviojet hangja is, amikor közeledéskor még csak a kompresszor hangját lehetett hallani.
    Az a Garrett tiszta retro hangon énekelt!

    Ui: Tecsöved...eltelt egy pár pillanat, amíg leesett, hogy mire gondolsz:)
    Eddig csak a showder-klubos "dzsátubé" verziót ismertem:)
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Vityazi nem a levegő magas hőmérséklete miatt nem kapcsol fáklyát, hanem mert a kötelékezéshez nem kell. Lendületből repülnek szinte végig, nagyobb sebességgel mint a szóló. Amíg együtt vannak, így sokkal precízebben lehet játszani a gázzal, mintha a nagyfáklya menne. Ami amúgy is irdatlan tolóerőt adna, meg se lehetne maradni még zárt kabinnál se, nem beszélve a felesleges túlterhelésről. Tudni kell, hogy egy akárhánygépes kötelékbe összeállt csapat manőverjellemzője leginkább a kötelék méretével megegyező nagygépével azonos. Ezért is extrém a minimálforszázsos gyémántalakzat, mert ott már úgy kell a köteléket tartani, hogy közben azért van egy konstans terhelés is.
    Minden földközeli műrepülő bemutató alapja az, hogy egy figura kiviteli sebessége a következő figura beviteli sebessége legyen. Ha ez a kettő nem találkozik, abból van a baj. Namost, ha a cél az, hogy az ötös kötelék után még "bavduljon" a show, akkor növelni kell a tempót, azaz, az elején légi alapjárat-maximál fordulat a tartomány, után viszont a két szélen jöhetnek a huszáros forszázsos behelyezkedések. Van tartalék a manőverekben. A szóló meg egy másik mese, neki a nézők előtt kell dörgetni az utánégetőt, mert így van felépítve a program. Az ő produkciója lesz a végére a leggyorsabb. Addigra fogy ki annyi keró, hogy jöhetnek a nagyobb túlterhelések. De ne feledjük, a Vityazi gépei amúgy régi PVO-s P-verziók, pár éve lekorlátozták őket 6-7 g-re. De ennyi elég is.
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kis korrekció: lendületből repül végig a kötelék, a szólóval azonos sebességgel, de nagyobb íveken. Ne feledjük, az energia mindig a túlterhelésekhez kell. Ha nincs szűk ív, ha katolikus a forduló, akkor 2-3 g-ből is megfordul a kötelék, amit lendületből is meg lehet csinálni.
     
  20. hiryu

    hiryu New Member

    Augusztus van.
    <i>Orosz légierő parancsnoka közben arról beszél, hogy már év végig légierő megkapja első Pak-Fa-kat.</i>


    Akkor én ígérem, laposkúszásban megyek át az itten dísztéren.
     

Ezen oldal megosztása