• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Azért ami miatt szakmainak tekintettem a korábbi szpíkereket az a repülős múlt, már ami Németh Zoltánt illeti. Igaz neki is volt egy tipikus "katonás" látószöge, azaz biztos, hogy egy számítógépes fotel-expert lényegesen többet tud úgy általánosságban az adatok szintjén, de azért jóleső érzés volt, hogy legalább az egyik fél érti a földön állva, hogy mit lát, érti mit művel a bemutatópilóta, milyen munka is van az épp bemutatott programban. Márványi Péter pedig már rengeteg repülőnap műsorvezetője volt, gyakori vendége az Index fórumnak is, leszámítva hogy az ember nem gép és nem képes két napon keresztül végigvakerálni a nagy melegben egy komplett légibemutatót, igen színvonalasat produkált ő is.
Én meg vagyok róla győződve, hogy Gundel Takács és ez az másik figura kb a Bocskor vagy Szujó Zoltán féle rettenet szintjén fog alkotni.
 
M

molnibalage

Guest
A taszári típuskavalkádra nem emlékszem, mert akkor még csak 8 éves voltam. Milyen típusok voltak pontosan? Hogyan múlták felül 1997-et, amikor lényegében Európában megtalálható minden szuperszonikus vas arra járt a Viggent és Drakent leszámítva legalább statikon? Volt Jaguar, Mirage-2000 és Mirage F1 is már '91/'92-ben? (mínusz orosz gépek, de azok nem hiszem, hogy voltak 1991/92-ben) A TB az, ami felülmúlhatatlan. Nekem van egy olyan sejtésem, hogy én azt akkor fogom már csak látni élőben, ha a következő 40 évben talán megint átjönnek és még Európában belül utánuk megyek.
 

dalost

Active Member
2010. augusztus 22.
105
44
28
Én még annyival kiegészíteném, hogy 2003-ban dinamikus volt az F-15, F-4, Tornado és a Harrier is. Amit akkor a sas repült...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 063
73 561
113
Egyszerűen nem tudom megérteni ezt a hozzáállást. 2010-ben volt legutóbb olyan repülőnap Magyarországon, ahol sugárhajtású katonai gépeket láthattunk repülni. (Nem csak áthúzni.) Egy-két speciális esettől eltekintve, ennél közelebb nincs repülőnap. Hétvégére esik, így szabadságot sem kell rá kivenni.

Sok helyen örülnének ha ilyen repülőnapjuk lenne. Még ha gyengébb is lesz mint a 2010-es.


"Inkább elmegyek Radomba, Szliácsra stb", szoktátok írni. Mi az hogy helyette? Nem egyszerre, egy időben vannak, nem kell választani.


Ha valaki nem akar menni a kecskeméti repülőnapra az nem szereti igazán a katonai repülőgépeket. Vagy annyi repülőnapon volt már idén hogy kerozinmégezést kapott?

A másik, amit nem tudok megérteni az az "ezt a típust x éve egyszer már láttam repülni, ezért unalmas" hozzáállás.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Taszár 91, csak a dinamikus program: MiG-21MF szoló és bisz légiharc, MiG-23MF, Szu-22M3, MiG-29, Szu-25, F-15C, F-16C & F-4G, F-111, A-10A, F-16A (Thunderbirds), Mi-24V, Mi-17 és mindezek, mint az újdonság varázsa. Ezekből korábban levegőben Budaörsön és a Dózsa György út felett csak a MiG-21-esek és a MiG-23-as volt látható, illetve 1990-ben a Szu-22-es Kecskeméten.

Taszár 92, csak a dinamikus program: MiG-21bisz szoló és külön Sky Hussars, MiG-23MF, Szu-22M3, Mirage 2000N, Harrier, Hawker Hunter, Alpha Jet, Hawk, F-15C, F-16C & F-4G, F-111, A-10A, F-16A (Hollandia), Mi-24V, Mi-17, L-59.

Kecskemét 97, csak a dinamikus program: L-39, Hawk, Saab 105, F/A-18D, JAS-39A, F-16C, Tornado, MiG-21bisz, MiG-29, Mirage 2000-5, Mi-24V, Mi-17.

Kecskemét 98, csak a dinamikus program: Harrier, F-16A, L-39, MiG-21bisz, MiG-21UM, MiG-29, JA-37D Viggen, J-35 Draken, 2x Jaguar, F-4F, 6xF-5, Mirage 2000C, F/A-18D, Mi-24V, Mi-17.

Valamit kihagytam, majd pótoljátok. Tisztán számszakilag a "leggyérebb" felhozatal az 1997-es volt, de mivel sokan kihagyták a két taszárit, így nekik az az első és az igazán ütős. Ez teljesen természetes.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 148
357
83
Nekem a '97-es SIAD volt az igazi, eppen az Orosz Lovagok vegett es Anatolij Kvocsur performanca is sokat dobott a repnapon. Azon a napon voltam , mikor hasracsuszott az egyik 27-es, ugyhogy meg azzal is "fejeltek" az izgalmakat. Akkor meg nem voltak ennyire elkulonitve a kozonsegtol .

Egyebkent aki a gyereket nem viszi ki egy repulonapra, csak azert mert nem az egesz csillagflotta vonul fel, Kirk kapitannyal az elen, akkor azt csak sajnalni tudom , de leginkabb a gyereket!
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
Az elsők hangulatát nem lehetett felülmúlni....
anno F-16-k érkeztek, kollégistaként egy 100 Ft-os volt össz a zsebemben, de elmentem, hálózsákkal, lényegében két napig paradicsomon éltem /köszönet azóta is a konzervgyárnak/, és újságíróigazolvánnyal szemtelenkedtem be magam....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 063
73 561
113
Természetesen ez is Tahin Miklós fantasztikus gyűjteményéből való.
 

Block50

New Member
2009. április 27.
5
0
1
Én úgy értem Gundelék csak a tv-ben vezetik majd a műsort. Ha igy lesz és Márványiék megmaradnak a helyszínen az szerintem korrekt

Egyébként a legjobb magyar airshow itthon: Taszár 92
F-111, F-16 és F-4G kombó, magyar gépek Szu-22 és MiG-23
Akkor láttam utoljàra A-10-est repülni

A 90-es évekből a 21-es, Jaguar, Draken, Viggen nagyon hiányoznak! :(
Hamarosan még többen is fognak sajnos....
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 717
113
A 90-es évekből a 21-es, Jaguar, Draken, Viggen nagyon hiányoznak! :(
Hamarosan még többen is fognak sajnos....

Ezt huhogom a repülőnapra eddig még el nem jött barátoknak, ismerősöknek már vagy 8-10 éve:
Lassan véget ér a hidegháborúból itt maradt káprázatos típuskavalkád :-(
 

bandras87

New Member
2013. március 16.
6
3
3
Két kérdésem lenne:
Lesz-e szép-kártyás fizetés a helyszínen?
Szokott-e lenni külön motoros parkoló mint Zeltwegben vagy csak a távolabbi autós parkolókat lehet használni motorral is?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Taszár 91-re visszatérve, van egy érdekes ellentmondás. A házigazda alakulatnak is voltak 21-esei, akkor miért a kecskeméti MiG-21MF repült Taszáron Fajth Tibor századossal? Hivatalos válasz sosem volt, de utólag, pletykákból azért valamilyen magyarázat összeáll. 1991 szeptemberében vagyunk, az ország első igazi nemzetközi repülőnapján, ahol hibázni nem lehet. 1990 augusztusában Kecskeméten már volt nyilt nap, nemzetközi résztvevőkkel, F-16C korai block30-asok Spangdahlemből, 9.13-as és 9.51-es MiG-29Sz és UB gépek Lacházáról. Ez egy nyíil nap sorozat kezdete volt, a második felvonás, Pápa, 1990 szeptemberében azonban tragédiába torkollt, Soproni Károly őrnagy lezuhant. Még abban a hónapban, Taszáron tervezett nyílt nap el is maradt, pedig egy 9 gépes kötelékkel is készültek. Ez egyszer össze is állt, fénykép, sőt videó is van róla, de nem lett belőle később nyilvános mutatvány. 1991-ben döntés született az első Nemzetközi Repülőnap megrendezéséről, melyre a méretei miatt Taszár tűnt a legalkalmasabbnak. Ebben az évben a korábban Kecskemétre ellátogató F-16-osok bázisára tett látogatást két MiG-21-es Kecskemétről, az MF kabinjában Fajth Tiborral századossal. A taszáriak eközben készültek a bemutatóra, a 9 gépes csapat helyett azonban egy légiharc bemutatóval, míg a szólót nem más repülte volna, mint az ezred berepülőpilótája, a legendás Kovács Márk. Van is egy olyan kiadványom, amit az első taszári repülőnapra nyomtattak Kaposváron és azon a 21-es szólót még ő repülte volna. Kovács Márk repülési stílusa egyedi, másképp fogalmazva bámulatos, megint másképp fogalmazva gyakran limiten túli, megint máshogy jellemezve, nem Pápa/Veszprém-kompatibilis volt. Mivel ekkor már Kositzky Attila volt a repülőfőnök Veszprémben, így lehetett beleszólása abba, hogy ki repüljön és ki ne az első nagy, nemzetközi légibemutatón. És ő, különösen a Soproni-tragédia óta nem akart kockáztatni, így nyilván gondolhatta azt, hogy Kovács Márk repülése nem légibemutatóra való. Ugyanakkor, bárki is helyettesítette volna helyben (92-ben már így volt, mert akkor megint őt akarták a taszáriak), akkor a kecskemétieket senki se képviselte volna. Azaz, ha más nem, ez ok volt arra, hogy valakit onnan, a saját technikájával hívjanak bemutatót repülni. Erre alkalmas volt Fajth Tibor százados, akire abban az időben igencsak felfigyeltek. Kiváló bemutatót repült, de a taszáriak azért csak szívták a fogukat, mert "nem az ő fiúk" repült.
Fajth Tibor a következő évben otthagyta a Honvédséget és autókereskedésbe kezdett.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 063
73 561
113
Hátha valaki tud segíteni:

"Egri Veronika 2013.07.23 10:49:35 © (37014)

Sziasztok, a segítségeteket kérem!



Lottózóban elővételben családi jegyet vásároltam, a 2.napra, vasárnapra szerettem volna, de az eladó nem értette a jegyrendelésnél az "1. napra"kifejezést, bár én hiába bizonygattam neki, hogy szerintem az nem "egy napra", hanem az első napra szól, azt állította, hogy az mindegy és kiállított nekem szombatra egy jegyet 9.000 Ft-ért. Vissza nem veszik, mert gépesített a rendszer, hiába próbálkoztam a szervezőknél is, két hétig hitegettek, majd visszadobták az e-mailt, hogy nem tudnak segíteni.



Két kisfiam (7 és 13 évesek) várja évek óta, hogy elmenjünk..idén végre úgy volt, hogy sikerül.



Szóval: Családi jegy 7.000 Ft ért eladó, vagy vasárnapi programra cserálhető.



Kérlek benneteket, ha tudtok telefonszámot, vagy e-mailt, hogy kihez fordulhatok, hogy becseréljék a jegyemet, írjatok légyszi priviben: vegri@freemail.hu



Köszönöm szépen
"

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126257303&t=9017339
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 063
73 561
113
Két kérdésem lenne:
Lesz-e szép-kártyás fizetés a helyszínen?
Szokott-e lenni külön motoros parkoló mint Zeltwegben vagy csak a távolabbi autós parkolókat lehet használni motorral is?

https://www.facebook.com/repulonap2013/posts/606996845997462
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 063
73 561
113
Két kérdésem lenne:
Lesz-e szép-kártyás fizetés a helyszínen?
Szokott-e lenni külön motoros parkoló mint Zeltwegben vagy csak a távolabbi autós parkolókat lehet használni motorral is?

Most meg azt írják hogy lehet vele fizetni a helyszínen is...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=607676042596209&set=a.544748195555661.123567.529419247088556&type=1
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 983
113
Az utóbbi időben nem voltam fent ezért lenne egy olyan kérdésem,hogy lesz-e HTKA sátor vasárnap a repülőnapon?És ami fontosabb jönnek -e a Szuhojok?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@dudi
Nem lesz HTKA-sátor, de kint leszünk a "terepen" mindkét nap. Keresd majd a logót :)