Kecskeméti Nemzetközi Repülőnap

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 843
13 903
113
Nem tudom, hogy ez a kijelentés min alapszik.
Mert az USAF-os repóra költséget nézve ordító eltérés nincs az árban, csak az F-35A túlélőképessége "picit" más...
A repóra a Janes repóra becslést javaslom, de igazàból mindegy mit olvasol. Minden forrás azt hozza ki végeredménynek hogy az F35 repóra költsége jelenleg sokkal magasabb mint az előd 4 gen. tipusoké.
A vételárnál a Lengyel F35 beszerzésből indulj ki. $4.6 milliárd, 32 F-35A = $143.75 / gép.

Ez tény, de akkor döntsük már el, hogy ipart vagy haderőt építünk...?
Ha van rá lehetőség akkor célszerű mindkettőt...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
36 474
48 565
113
A repóra a Janes repóra becslést javaslom, de igazàból mindegy mit olvasol. Minden forrás azt hozza ki végeredménynek hogy az F35 repóra költsége jelenleg sokkal magasabb mint az előd 4 gen. tipusoké.
Azoknál hova számítják az n+1 kontnénert, amit visznek, ami viszont az F-35A része?
Alma és körte, nem ugyanazon műszaki tartalmat mérik össze. Szerintem.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
9 509
24 806
113
A törökök sajnos az eső miatt rövidebb és a rosszidős programot repülték, de a török fickó aki folyamatosan mondta mi lesz, majdnem mindent magyarul mondott, érthető jó kiejtéssel, sőt amikor bekapcsolták a parancsnokot, az is magyarul mondta hogy "milyen jó újra itt lenni nálatok magyaroknál", persze a végén szintén magyarul éltette a török magyar barátságot.
@Vlad volt az? :D
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: fonak9 and éber

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
105
415
63
Nem tudom, hogy ez a kijelentés min alapszik.
Mert az USAF-os repóra költséget nézve ordító eltérés nincs az árban, csak az F-35A túlélőképessége "picit" más...

Ez tény, de akkor döntsük már el, hogy ipart vagy haderőt építünk...?
Az AD SAM-et nem hatja meg, hogy "de jó, hogy a magyar ipar fejett", majd elcsapja a nem stealth gépet 100 km felett is akár.
Nincs minden nap háború, az ország ideje nagy részét békében éli, amikor nem lőnek SAM-el a gépekre. Elsősorban export képes ipart kell építeni, ha megvan a bevételi oldal, jöhet az 5. genes pénisz mutogatás. A korszerű ipar az alap, ha az stabil és a falak sem rogyadoznak, akkor jöhet a fejünk fölé az 5. generációs tető.
 

Berzin

Active Member
2017. november 16.
162
124
43
Miért nem lehetett bevinni esernyőt, szarrá aztunk míg vissza értünk a kocsiig. A buszra másfél órát vártunk.
 

Block_50

Active Member
2021. június 29.
80
102
33
Két nap spotterkedés és szombati nap után végeztem a 2021-es kecskeméti repülőnappal.

Összefoglalva: EZ NAGYON JÓ VOLT és sajnálom, hogy nem tudtam vasárnapra is maradni.

A legfontosabb, hogy az időjárás kitartott, nem áztunk el és igazán rossz idő sem volt, bár néha az én technikámmal való fotózáshoz már túl borult volt az idő.
Mi a parkolós mizériából nem vettünk észre semmit. Bár Kecskeméten aludtunk, így fél 7 körül ott voltunk sárga parkolóban, rá 10 percre a 10-es kapunál. Bennünket részletesen átnéztek, még a fényképező táska kis zsebeit is ki kellett nyitnom. De mindezt nagyon türelmesen és udvariasan tették, nem volt probléma. Visszafelé 3/4 6-kor indultunk, kicsit nagyobb tömeg volt a buszon, de minden ment simán. A MiG-21-es körforgalomig araszoltunk, onnan mint kés a vajban. Az autópálya már kicsit grízesebb volt, de erről majd később.

Ez a repülőnap és haditechnaikai bemutató mi honvédeinkről szólt. Bármennyi vendég is volt és repültek azok nagyon szépeket, mind a légierő, mind a szárazföldi egységek tekintetében a Magyar Honvédség volt főszereplő és ez nagyon jól volt így. Simán beleférne külföldi vendégek nélkül is egy tartalmas honvédelmi / haditechnikai nap összehozása.

Egyértleműen két napra lett volna szükség. Egyiken a légi programot megnézni, a másikon a statikot, kiállítókat és a szárazföldi programot. Egy nap alatt azt éreztem nagyon sok minden kimarad és döntenem kellett. Mivel inkább repülés buzi vagyok maradt a légi program és a statikus sor, de nagyon sok hiányérzet maradt bennem

Összeszedem pozitív / negatívumokba az élményeimet

Pozitívumok:

  • Nekünk a szervezés, de ezt tekintsétek teljesen szubjektívnek. Úgy gondolom egyébként aki elejétől - végig részt akar venni annak hajalban ott kell lennie. Minden kapunyitást láttam Kecskeméten akár 20 éves voltam ,akár 45.
  • A katonák hozzáállás mindenhol mintaszerű volt, kifelé szinte sorfalat álltak és megköszönték, hogy eljöttünk. Ezt lehet, hogy parancsba kapták?? :)
  • Jó volt a repülőprogram és nagyon sajnálom, hogy a szárazföldi programot nem tudtam megnézni, mert az is jónak tűnt . Képességbemutató szuper, felfegyverzett Gripene piros pont, legjobb szóló nálam a magyar Gripen lett, bár a Typhook erőből kinyomása mindig nagyon látványos.
  • Szinte minden ki volt állítva ami a Honvédségnél rendszeresítve van. Rá kellett jönnöm, nagyon le vagyok maradva és számos olyan beszerzés történt (pl. munkagépek), amelyek nem kaptak túl nagy publicitást.
  • WC-k nagyon rendben voltak. Mi nem a ToiToi-t használtuk, hanem a konténeres WC-ket. Volt olyan amelynek enni tudtál volna a padlójáról délután 5-kor és volt mellette folyóvíz és kézfertőtenítő. Nem is kellett sokat sorba állni. 3x használtam a nap folyamán és mindegyik alkalomra igaz volt
  • Sok "nagyvas" statikuson soron. Én egyszerűen imádom a nagy szállító gépeket és itt volt nekik lehetőség bemutatkozni.
  • Magyar haderőfejlesztésben megjelenő cégek bemutatkozó nagyon színvonalasak voltak.
  • A KC390-es egy olyan repülőgép aminek nincs hangja!! BAkker konkrétan a repülése alatt normál hangerőn beszélgettünk a feleségemmel, meg sem kellett emelni a hangunkat.

Negatívumok

  • Érkező napra örültem volna egy előzetes programnak Főleg a pénteki eső miatt nagy szívás volt állni és nem is tudtad, hogy jön-e még valami, vagy mikor várható-e gyakorlás. Ez 2013-ban ha jól emlékszem működött és kiadtak egy előzetest. NEm kéri az ember, hogy pontról pontra tartsák be, de mégis tud tervezni.
  • Azok a rohadt magas kerítések mindenütt!!! Miért nem lehet alacsony kerítéseket használni, azon se menne át senki, de legalább lehetne fotózni és normálisan nézni
  • Az emelvények jó ötletek - főleg a magas kerítés mellett - de akkor több kellene
  • Elbeszélgetnék azzal aki kitalálta, hogy nem lehet széket bevinni. Kora délutára már majd leszakadt a derekam és az emelvényen nem volt hely. A szék és - a magas kerítés miatt - a fellépőm is nagyon hiányzott.
  • Szintén szubjektív, de a vendék kötelékeknek érezhetően nem tet jó a karcsúsítás. Mind a horvátok, mind a lengyelek sok üresjárattal repülnek.
  • A nagyvas statikus szekcióval szemben ugyanakkor negatívum, hogy a statik külföldi vadász és vadászbombázó része igen szegényes volt (Tornado, AMX, MiG-21, PC-9)
  • 10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
  • C-17 repülés elmaradt...
  • Nem jött Tucano, pedig jó lett volna

A kajáldákról nem tudok nyilatkozni, én még egyik repülőnapon se jutottam el addig, hogy ott egyek. Túl sok időt elvesz a sorba állás. Szintén nem volt időm végignézni az árusokat és a hagyományőrzőket, pedig főleg utóbbiak nagyon színvonalasnak tűntek. Szintén indokolta volna a 2. napot!!
Szerencsére jól zárult az olasz Typhoon hajtóműhibája. Most először tudtam rádiót hallgatni a forgalmat és érdekes volt, ahogy lekezelték. Tök nyugi és profi mindkét oldalon.

Szóval soha rosszabb repülőnapot, remélem nem kell újabb 8 évet várni. El tudnám viselni újra évente vagy legrosszabb esetbe minden második évben.

HAJRÁ!

UI: Beléptetésnél ahogy írtam gyorsan mentek a dolgok, de előttem volt egy srác, akitől pillangókést vettek el. Elgondolkodtam, hogy ezt most vajon miért rakta be? Így akart megszabadulni egy félre sikerül ajándéktól? :)
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
6 039
12 188
113
Két nap spotterkedés és szombati nap után végeztem a 2021-es kecskeméti repülőnappal.

Összefoglalva: EZ NAGYON JÓ VOLT és sajnálom, hogy nem tudtam vasárnapra is maradni.

A legfontosabb, hogy az időjárás kitartott, nem áztunk el és igazán rossz idő sem volt, bár néha az én technikámmal való fotózáshoz már túl borult volt az idő.
Mi a parkolós mizériából nem vettünk észre semmit. Bár Kecskeméten aludtunk, így fél 7 körül ott voltunk sárga parkolóban, rá 10 percre a 10-es kapunál. Bennünket részletesen átnéztek, még a fényképező táska kis zsebeit is ki kellett nyitnom. De mindezt nagyon türelmesen és udvariasan tették, nem volt probléma. Visszafelé 3/4 6-kor indultunk, kicsit nagyobb tömeg volt a buszon, de minden ment simán. A MiG-21-es körforgalomig araszoltunk, onnan mint kés a vajban. Az autópálya már kicsit grízesebb volt, de erről majd később.

Ez a repülőnap és haditechnaikai bemutató mi honvédeinkről szólt. Bármennyi vendég is volt és repültek azok nagyon szépeket, mind a légierő, mind a szárazföldi egységek tekintetében a Magyar Honvédség volt főszereplő és ez nagyon jól volt így. Simán beleférne külföldi vendégek nélkül is egy tartalmas honvédelmi / haditechnikai nap összehozása.

Egyértleműen két napra lett volna szükség. Egyiken a légi programot megnézni, a másikon a statikot, kiállítókat és a szárazföldi programot. Egy nap alatt azt éreztem nagyon sok minden kimarad és döntenem kellett. Mivel inkább repülés buzi vagyok maradt a légi program és a statikus sor, de nagyon sok hiányérzet maradt bennem

Összeszedem pozitív / negatívumokba az élményeimet

Pozitívumok:

  • Nekünk a szervezés, de ezt tekintsétek teljesen szubjektívnek. Úgy gondolom egyébként aki elejétől - végig részt akar venni annak hajalban ott kell lennie. Minden kapunyitást láttam Kecskeméten akár 20 éves voltam ,akár 45.
  • A katonák hozzáállás mindenhol mintaszerű volt, kifelé szinte sorfalat álltak és megköszönték, hogy eljöttünk. Ezt lehet, hogy parancsba kapták?? :)
  • Jó volt a repülőprogram és nagyon sajnálom, hogy a szárazföldi programot nem tudtam megnézni, mert az is jónak tűnt . Képességbemutató szuper, felfegyverzett Gripene piros pont, legjobb szóló nálam a magyar Gripen lett, bár a Typhook erőből kinyomása mindig nagyon látványos.
  • Szinte minden ki volt állítva ami a Honvédségnél rendszeresítve van. Rá kellett jönnöm, nagyon le vagyok maradva és számos olyan beszerzés történt (pl. munkagépek), amelyek nem kaptak túl nagy publicitást.
  • WC-k nagyon rendben voltak. Mi nem a ToiToi-t használtuk, hanem a konténeres WC-ket. Volt olyan amelynek enni tudtál volna a padlójáról délután 5-kor és volt mellette folyóvíz és kézfertőtenítő. Nem is kellett sokat sorba állni. 3x használtam a nap folyamán és mindegyik alkalomra igaz volt
  • Sok "nagyvas" statikuson soron. Én egyszerűen imádom a nagy szállító gépeket és itt volt nekik lehetőség bemutatkozni.
  • Magyar haderőfejlesztésben megjelenő cégek bemutatkozó nagyon színvonalasak voltak.
  • A KC390-es egy olyan repülőgép aminek nincs hangja!! BAkker konkrétan a repülése alatt normál hangerőn beszélgettünk a feleségemmel, meg sem kellett emelni a hangunkat.

Negatívumok

  • Érkező napra örültem volna egy előzetes programnak Főleg a pénteki eső miatt nagy szívás volt állni és nem is tudtad, hogy jön-e még valami, vagy mikor várható-e gyakorlás. Ez 2013-ban ha jól emlékszem működött és kiadtak egy előzetest. NEm kéri az ember, hogy pontról pontra tartsák be, de mégis tud tervezni.
  • Azok a rohadt magas kerítések mindenütt!!! Miért nem lehet alacsony kerítéseket használni, azon se menne át senki, de legalább lehetne fotózni és normálisan nézni
  • Az emelvények jó ötletek - főleg a magas kerítés mellett - de akkor több kellene
  • Elbeszélgetnék azzal aki kitalálta, hogy nem lehet széket bevinni. Kora délutára már majd leszakadt a derekam és az emelvényen nem volt hely. A szék és - a magas kerítés miatt - a fellépőm is nagyon hiányzott.
  • Szintén szubjektív, de a vendék kötelékeknek érezhetően nem tet jó a karcsúsítás. Mind a horvátok, mind a lengyelek sok üresjárattal repülnek.
  • A nagyvas statikus szekcióval szemben ugyanakkor negatívum, hogy a statik külföldi vadász és vadászbombázó része igen szegényes volt (Tornado, AMX, MiG-21, PC-9)
  • 10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
  • C-17 repülés elmaradt...
  • Nem jött Tucano, pedig jó lett volna

A kajáldákról nem tudok nyilatkozni, én még egyik repülőnapon se jutottam el addig, hogy ott egyek. Túl sok időt elvesz a sorba állás. Szintén nem volt időm végignézni az árusokat és a hagyományőrzőket, pedig főleg utóbbiak nagyon színvonalasnak tűntek. Szintén indokolta volna a 2. napot!!
Szerencsére jól zárult az olasz Typhoon hajtóműhibája. Most először tudtam rádiót hallgatni a forgalmat és érdekes volt, ahogy lekezelték. Tök nyugi és profi mindkét oldalon.

Szóval soha rosszabb repülőnapot, remélem nem kell újabb 8 évet várni. El tudnám viselni újra évente vagy legrosszabb esetbe minden második évben.

HAJRÁ!

UI: Beléptetésnél ahogy írtam gyorsan mentek a dolgok, de előttem volt egy srác, akitől pillangókést vettek el. Elgondolkodtam, hogy ezt most vajon miért rakta be? Így akart megszabadulni egy félre sikerül ajándéktól? :)
Milyen rádió scanner-t használsz?
Mert a jó öreg Albrecht 33-asom megtalálta ugyan a reptér frekvenciáját de néma csend volt rajta végig :(
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
515
1 409
93
Tegnap voltam. Bp-ről M5. Waze félúton levitt a pályáról? Mellékúton vitt. Néha göröngyös, de járható, dugó nélkül Kecskemétig. Mivel trehány voltam, a főbejáratot írtam be célnak. A dugó kb 5 km-re a céltól kezdődött, de nem volt vészes. A mig 21-es körforgalomnál leparkoltam. 10 perc séta. KB 2 perc a jegy és csomag ellenőrzés. A csomag ellenőrző katona a Gerber multimra azt mondta vagy kuka, vagy leadom a sátorban a bejárat előtt. Kimentem, egy cetliért leadtam, és vissza. Így volt 5 perc a belépés.
Lynx bazi nagy. Szerintem tuti lesz Skyranger, az összes kiállító elhozta azt amit meg fogunk venni, de még nincs bejelentve. Szerintem.
A műsorral az volt a legnagyobb gondom, hogy pont a leok bemutatója alatt repültek hangos vadász gépek.
Nem mindig lehetett jól hallani a tankok motorját!
:)
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
185
368
63
Ja még valami...

A spíkerek stílusát nem tudtam magamévá tenni...
Nekem jobban bejött a Márványi stílus, de gondolom haladni kell a korral...
Szerintem nagyon idegesítő volt, amikor a külföldi, érezhetően magyarul nem beszélő kommentátor kiizzad magából egy érthető magyar mondtatot, erre a magyar kommentátor elismétli ugyanazt. Nagy respekt a külföldi kommentátornak, hogy vette a fáradtságot és érthetően sikerült azt a néhány mondatot összehoznia. Erre válaszul szerintem elég nagy tapintatlanság elismételni ugyanazt a mondatot, mintha nem lett volna érthető. A 2013-as repülőnapon nem ismételték el és úgy szerintem sokkal jobb volt (akkor a törökök mellett talán az olaszok is így nyomták).
10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
Pont ott voltam, amikor el kezdték kicsomagolni, a mobilom memóriájába leképezett látvány (nevezhetem fotónak? :D) adatai szerint 10.24-kor.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
2 712
2 721
113
Olasz EF utánégetője ment el, nem is repült ma. A KC-390 is lerohadt, létrás kocsival szereltek valamit a függőleges vezérsíkban (kis panel leszedtek, belül matattak valamit) a vestel drón egy cessnának tűnik, fülke nélkül. Gidrán, Nms zárva, eddig 3x voltam arra.
 

Block_50

Active Member
2021. június 29.
80
102
33
Milyen rádió scanner-t használsz?
Mert a jó öreg Albrecht 33-asom megtalálta ugyan a reptér frekvenciáját de néma csend volt rajta végig :(

Ugyanezt használom én is. 3 frekim volt beállítva:

135.75 - Torony, ezen forgalmaztak felszállás és leszállás előtt. Repülő géppel nem forgalmaztak, csak fel és leszállás előtt, kivéve a Typhoon. Viszont egyéb környékbeli gépekkel igen, voltak ott is érdekességek, néha magyarul is.

120.25 - APP. Ezt csak érkező napon használtam, nagyon ritkán sikerült elcsípni rajta valamait ha érkező közeledő gép volt

121.75 - Ground, földi forgalom, hajtóműindítás, taxizás

Nekem működött mindegyik, egy fülessel használtam, de a zene és a spíkerek néha így is túlüvöltették