KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 265
76 829
113
Most komolyan gondold már ezt vègig! Azt mondod, hogy úgy tervezik a gépet, hogy üres tèr van a hasában amiben rakéták ès azok kioldó rendszere is elférne, de megse építik bele a rendszert! Semmi arra utaló jel nincs, semmi kommunikáció, hogy valaha is terveztek belső fegyverteret neki.
Az airframe kialakításának is csak a 4 külső hordozó pilon látszik.
El96ym6UcAASHPG.jpg

Nézd meg az nem egy vagy két tér, hanem hosszában 4 részre osztott 2kereszt merevítéssel. Bármi is kerül oda beépítésre, az biztos nem fegyvertér.
Én sem tudom az okát, de annyi helyet kábeleknek senki nem hagy egy gép törzsében. A képeken látszik, hogy az egy tér amibe keresztbe és hosszába beraktak két gerendát úgy, hogy a fő teherviselő elem az biztosan a felettelévő keresztgerenda.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 354
113
Koreai írások nyilatkozatok szerint a KAI által is a belső fegyvertér kialakítását szem elött hagyták a tervezésnél de a BLOCK 1 es verzió még nem fogja ezt tartalmazni. ahogy katonai igények szerint más változások is lessznek a gépen igény esetén amik tovább csökentik a gép RCS értékét.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 354
113
Én sem tudom az okát, de annyi helyet kábeleknek senki nem hagy egy gép törzsében. A képeken látszik, hogy az egy tér amibe keresztbe és hosszába beraktak két gerendát úgy, hogy a fő teherviselő elem az biztosan a felettelévő keresztgerenda.
anyagi és teknikai okai vannak ahogy a korreai nyilatkozatokat átolvastam.
a Block1 es változat indonézia miatt fontos hogy nekik el lehessen passzolni és tapasztalatot szerezni az alap konstruktcióval a koreai légierőnek.
majd a begyüjztött tapasztalatokat felhasználva és a begyüjtött pénzből fejlesztenék tovább (további megrendelések esetén a gépet) block 2 változatra ami belső fegyvertérrel plusz elektronikával és tovább csökkentett RCS vel rendelkezne.

1. ok az anyagiak
2. A teknológia kidolgozásának megszerzésének ideje.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
anyagi és teknikai okai vannak ahogy a korreai nyilatkozatokat átolvastam.
a Block1 es változat indonézia miatt fontos hogy nekik el lehessen passzolni és tapasztalatot szerezni az alap konstruktcióval a koreai légierőnek.
majd a begyüjztött tapasztalatokat felhasználva és a begyüjtött pénzből fejlesztenék tovább (további megrendelések esetén a gépet) block 2 változatra ami belső fegyvertérrel plusz elektronikával és tovább csökkentett RCS vel rendelkezne.

1. ok az anyagiak
2. A teknológia kidolgozásának megszerzésének ideje.
Legyen így. Amit írsz és koreai forrás valószínüleg így van. Én ennek ellenére a LM mint résztulaj ellenszelét is érzem benne, hiszen nem lett volna jelentősen drágább a fegyvertér beépítése.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 153
113
Most komolyan gondold már ezt vègig! Azt mondod, hogy úgy tervezik a gépet, hogy üres tèr van a hasában amiben rakéták ès azok kioldó rendszere is elférne, de megse építik bele a rendszert! Semmi arra utaló jel nincs, semmi kommunikáció, hogy valaha is terveztek belső fegyverteret neki.
Az airframe kialakításának is csak a 4 külső hordozó pilon látszik.
El96ym6UcAASHPG.jpg

Nézd meg az nem egy vagy két tér, hanem hosszában 4 részre osztott 2kereszt merevítéssel. Bármi is kerül oda beépítésre, az biztos nem fegyvertér.
Akkor most képzeld el, hogy a gép hasát alkotó merevítőket - amikben a bemélyedés van jelenleg a külső függesztéshez - inverzben készítik el, és rakják be!
A kereszt merevítési rendszer tök egyszerűen kiváltható, és ha megnézed, a keresztbe betett merevítő csak jelképes a többi vastagságához képest.
Azt egy merevebb kamraajtóval kiválthatod.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Koreai írások nyilatkozatok szerint a KAI által is a belső fegyvertér kialakítását szem elött hagyták a tervezésnél de a BLOCK 1 es verzió még nem fogja ezt tartalmazni. ahogy katonai igények szerint más változások is lessznek a gépen igény esetén amik tovább csökentik a gép RCS értékét.
Persze, olvastam ilyeneket én is még 2014ből meg most mindent beigérnek, torony órát lánccal, de reálisan én nem látom értelmét annak, ha hely tènyleg van mièrt nem a kezdetektől ezzel a képességgel együtt fejlesztenék.
Most úgy néz ki, hogy a a Blok3 se lesz IWB-je!
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Akkor most képzeld el, hogy a gép hasát alkotó merevítőket - amikben a bemélyedés van jelenleg a külső függesztéshez - inverzben készítik el, és rakják be!
A kereszt merevítési rendszer tök egyszerűen kiváltható, és ha megnézed, a keresztbe betett merevítő csak jelképes a többi vastagságához képest.
Azt egy merevebb kamraajtóval kiválthatod.
Oké, oké de most komolyan szerinted ez így értelmes? Ha valaminek a szerkezeti szilárdsága megoldható másképp, miért nem a kezdetektől úgy építik?
Make no sense to me!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 153
113
Persze, olvastam ilyeneket én is még 2014ből meg most mindent beigérnek, torony órát lánccal, de reálisan én nem látom értelmét annak, ha hely tènyleg van mièrt nem a kezdetektől ezzel a képességgel együtt fejlesztenék.
Most úgy néz ki, hogy a a Blok3 se lesz IWB-je!
Igen egyszerű.
Piacképesebb a gép ha tud 4,5-es és 5. generációs is lenni.
Mert az amerikaiak segítségével került kifejlesztésre a gép. Azaz bármikor bannolhatják, hogy olyan országhoz kerüljön full 5. gen gép akihez nem akarják.
Na az ilyen esetekben ezeknek az országoknak mehet jóval olcsóbban a jelenlegi konfig.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Igen egyszerű.
Piacképesebb a gép ha tud 4,5-es és 5. generációs is lenni.
Mert az amerikaiak segítségével került kifejlesztésre a gép. Azaz bármikor bannolhatják, hogy olyan országhoz kerüljön full 5. gen gép akihez nem akarják.
Na az ilyen esetekben ezeknek az országoknak mehet jóval olcsóbban a jelenlegi konfig.
Ne vicceljünk már, ha az USA-nak nem tetszik valaki akkor is bannolja a gépet ha csak hajtómű az övèké benne! Ez így tök èrtelmetlen Konteo!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 153
113
Oké, oké de most komolyan szerinted ez így értelmes? Ha valaminek a szerkezeti szilárdsága megoldható másképp, miért nem a kezdetektől úgy építik?
Make no sense to me!
Az F-35 is jelentős átalakítasokon ment át a fejlesztés során.
Egyszerűbb lett volna egyféle, nagyobb teherbírású futóművel elkészíteni, mivel a C-nél ez követelmény volt. Az F-18-asból nem is készült több verzió. A finnek, kanadaiak, svájciak is ugyan azt a futóművet használják, mint a NAVY.
De az F-35 esetén is először az egyszerűbb A készült el, és indult el a tesztelés.
Másrészt egy ilyen egyszerűbb szerkezet miatt kihagyhatnak egy csomó rendszert, amelyik fejlesztése komoly idő, és pénz lenne.
Ugyanakkor nagyon jól látszik, hogy a koreaiak egy igen komoly fejlesztési tempót diktálnak.
Valószínűleg le akarnak csapni az F-35-ön túli lopakodó piacra. Ezzel részben az amerikaiaknak is kedveznek. Mert ahova ők adnak el gépet (az F-35-nél kedvezőbb áron) , oda nem fog tudni Kína vagy az oroszok eladni. Ugyebár az elején az araboknak - Izrael miatt - nem akartak lopakodót eladni, ugyanakkor elég komoly piac. (Aztán jött Trump bácsi... :rolleyes: )
De visszatérve az F-35-re:
Ha emlékszel annál is több blockban történik a bombakamra - illetve annak ajtajának - kialakítasa. Mert ugye az elején jóval korlátozottabb volt a weapon bay kapacitása.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 153
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 153
113
Persze, olvastam ilyeneket én is még 2014ből meg most mindent beigérnek, torony órát lánccal, de reálisan én nem látom értelmét annak, ha hely tènyleg van mièrt nem a kezdetektől ezzel a képességgel együtt fejlesztenék.
Most úgy néz ki, hogy a a Blok3 se lesz IWB-je!
Ebből a linkből azt a részt nézd, ami virágnyelven leírja ezt a lehetőséget: skálázhatósági elemzés a KF-X platformon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 153
113
Ne vicceljünk már, ha az USA-nak nem tetszik valaki akkor is bannolja a gépet ha csak hajtómű az övèké benne! Ez így tök èrtelmetlen Konteo!
Másrészt, igen komoly pénzügyi megtakarítás lehet, ha csak 4,5 gen. gépet kell eladni. Egyrészt a bombaajtó elektronikai, mechanikai része megspórolható. De egy gen. 4,5-es gép esetén nem kell feltétlen egy olyan bevonat, mint az amerikai lopakodókra.
Ez nem csak a gyártásnál, és az eladási árnál jelentkező megtakarítás, de később jelentősen olcsóbb a gép fenntarthatósága is. Nem kell időről időre kijavítani a lepattogzó bevonatot.
Elég rá egy olyan egyszerűbb radarelnyelő festék, mint ami a Gripenen van.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Az F-35 is jelentős átalakítasokon ment át a fejlesztés során.
Egyszerűbb lett volna egyféle, nagyobb teherbírású futóművel elkészíteni, mivel a C-nél ez követelmény volt. Az F-18-asból nem is készült több verzió. A finnek, kanadaiak, svájciak is ugyan azt a futóművet használják, mint a NAVY.
De az F-35 esetén is először az egyszerűbb A készült el, és indult el a tesztelés.
Másrészt egy ilyen egyszerűbb szerkezet miatt kihagyhatnak egy csomó rendszert, amelyik fejlesztése komoly idő, és pénz lenne.
Ugyanakkor nagyon jól látszik, hogy a koreaiak egy igen komoly fejlesztési tempót diktálnak.
Valószínűleg le akarnak csapni az F-35-ön túli lopakodó piacra. Ezzel részben az amerikaiaknak is kedveznek. Mert ahova ők adnak el gépet (az F-35-nél kedvezőbb áron) , oda nem fog tudni Kína vagy az oroszok eladni. Ugyebár az elején az araboknak - Izrael miatt - nem akartak lopakodót eladni, ugyanakkor elég komoly piac. (Aztán jött Trump bácsi... :rolleyes: )
De visszatérve az F-35-re:
Ha emlékszel annál is több blockban történik a bombakamra - illetve annak ajtajának - kialakítasa. Mert ugye az elején jóval korlátozottabb volt a weapon bay kapacitása.
Ez mind szép és jó, de abba gondolj bele, hogy fundamentálisan van-e különbség a kerekek ajtajanak mozgató mechanikájának és a a fegyvertér ajtaja között? Szerintem nincs, maga a fegyver tér kioldó mechanika is igen hasonló. Ezért èn nem látom mi az ami miatt nem a kezdetektől így építenék, ha erre a szerkezet egyébként képes lenne..
Ne akarjuk már kitalálni hogy egy pár extra ajtó akkora technologiai kihívás lene, hogy csak sokadik lépcsőben mernének nekikezdeni, addig meg üresen áll a hasa a gépnek...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 153
113
Ez mind szép és jó, de abba gondolj bele, hogy fundamentálisan van-e különbség a kerekek ajtajanak mozgató mechanikájának és a a fegyvertér ajtaja között? Szerintem nincs, maga a fegyver tér kioldó mechanika is igen hasonló. Ezért èn nem látom mi az ami miatt nem a kezdetektől így építenék, ha erre a szerkezet egyébként képes lenne..
Ne akarjuk már kitalálni hogy egy pár extra ajtó akkora technologiai kihívás lene, hogy csak sokadik lépcsőben mernének nekikezdeni, addig meg üresen áll a hasa a gépnek...
Hogyne lenne! A futómű borításnak nincs teherviselő szerepe. Az egy egyszerű hidraulikusan mozgatott lemez. Az F-35 esetén viszont az ajtó maga is hordozza a fegyvert. (Folyamatosan többszáz kilót kell elbírnia, ráadásul azzal együtt mozognia. Tehát az indításhoz szükséges mechanikai, elektromos, esetleg hűtő rendszereket is tarzalmaznia kell.
És nem véletlenül választották ezt a megoldást. Az indításhoz az ajtóval kiemelt rakéta sokkal nagyobb biztonsággal indítható. Nincs dőlési korlátozás az indításra.
Mert ugye ha a gép belsejéből indítasz, akkor ott azonnal nem gyújthatod a rakéta hajtóművet, ráadásul egy erősebb forduló közben a gravitáció miatt előfordulhat, hogy nem "esik ki a fegyver a gép testéből, hanem fennakad. Ez egy AG fegyvernél kevésbé probléma, mert azokat általában nem intenzív manőverek közben engedik el.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Hogyne lenne! A futómű borításnak nincs teherviselő szerepe. Az egy egyszerű hidraulikusan mozgatott lemez. Az F-35 esetén viszont az ajtó maga is hordozza a fegyvert. (Folyamatosan többszáz kilót kell elbírnia, ráadásul azzal együtt mozognia. Tehát az indításhoz szükséges mechanikai, elektromos, esetleg hűtő rendszereket is tarzalmaznia kell.
És nem véletlenül választották ezt a megoldást. Az indításhoz az ajtóval kiemelt rakéta sokkal nagyobb biztonsággal indítható. Nincs dőlési korlátozás az indításra.
Mert ugye ha a gép belsejéből indítasz, akkor ott azonnal nem gyújthatod a rakéta hajtóművet, ráadásul egy erősebb forduló közben a gravitáció miatt előfordulhat, hogy nem "esik ki a fegyver a gép testéből, hanem fennakad. Ez egy AG fegyvernél kevésbé probléma, mert azokat általában nem intenzív manőverek közben engedik el.
Nagyon szép és jó, az F35 storyline, de érdektelen, mert tetszik vagy nem a KF21-et nem IWB-vel tervezik szolgálatba állítani, és ez tèny, továbbá egy értelmes indokot sem láttam eddig pár nyakatekert konteó kivételével, miért nem rögtön IWB-vel építik a madarat.