Ne haragudj, de érzelmi kötődés helyett esetleg gondolkozzál már számokban.
Ebben nincs érzelmi kötődés,egyáltalán nem tetszik a Kfir.Rafalet tartom a legszebb gépnek-de túl drága,annyiért már inkább F35öt vennék.
A képen levő gép mire csak eléri az 5 km-es magasságot a fenti konfiggal az F-16-an kb. 8-10 km-en van és már gyorsít.
A képen egy brazil F5 van,papiron a MiG21nél is gyengébb teljesitményű gép.
A baj az, hogy te a gépek darabárán képtelen vagy túllátni.
De,túllátok rajta.Ezért is irtam,hogy nekünk a használt,korszerűsitett Gripen C a kézenfekvő,mert a korlátozott pénzügyi lehetőségeinkhez és meglévő gépállományunkhoz ez passzol.Amig az ár/érték arányszámitás mást nem hoz ki.Az árban viszont nem csak a gép db ára,hanem a rendszeresitési,felszerelési(fegyverzetet is beleértve),és üzemeltetési költsége is bele értendő.Ezek nélkül minden gép csak levélnehezék,nem harceszköz.
Viszont a Gripen E gyakorlatilag egy új gép.Senkinek nincs hozzá szakszója.
A románok is valami 15 misi / gép áron vették meg az MLU-kat, de szerinted tényleg ennyibe kerültek azok?
Szerinted miért nem Kefírt vettek? Úgy, hogy náluk a leváltott platfrom a 21-es?
Románok az F35re való átállás lépcsőfokának tekintik az F16MLU-t.Áthidaló megoldásnak és felkészitőnek az LM gép rendszeresitéséhez.
Na szerinted a légi harc arról szól, hogy CAP-elve akkor rövid úton felboostlja a gép a sebességet vagy az számít, hogy akkor mondjuk 15 perc helyett mondjuk 20 perc M1.4 fér bele?
Ezekhez nincs meg az infó.Főleg,hogy az F414es hajtóműves Kfir még nincs csak papiron.A nagyon hasonló sárkány (minkettő Mirage III továbbfejlesztés) és tömeg/tolóerő arány alapján kb a Mirage 2000 paramétereihez lehet hasonló(lehajtható belépőél hiányát,kisebb szárnyfelületet a farkasfogazás és a Canard előszárny ellensúlyozza,úgy-ahogy).Mirage 2000 hangsebesség alatt valamivel lassabban,felette viszont jobban gyorsul az F16nál.Kezdeti forduló szögsebessége jobb,állandosult szögsebessége rosszabb a Falconnál.Emelkedő képessége viszont folyamatosan nagyobb.(90es években jelentek meg összehasonlitások a Mirage-Gripen-F16/18 gépekről nálunk,Minden tekintetben a Gripen volt a legkisebb teljesitményű)
AESA radarnak meg mindig van előnye.Te magad vezetted le,nagyon szépen a HTÖ-ben.És itt nem csak a radarrol,hanem komplett harcrendszerről van szó.
Relativ.A harcérték relativ.Gripenjeink jelen állapotukban magas harcértéket képviselnek egy szerb MiG29el szemben.Kb azonos harcértéket egy F16MLU val szemben-légi harcban.És földi célok ellen?magasan verik a MiGet,de elmaradnak az MLU-hoz képest.Egyszerűen mert nincs akkora teherbiró képességük,mint egy Falconnak.És egyik gép sem állja az összehasonlitást egy F35el szemben,semmilyen tekinteben(elmaradnak mint a borravaló).
Az ördög a részletekben van.Ha én vagyok az iró,főleg.Átsiklasz azon részlet felett,hogy mit irok jelenleg nekünk kézenfekvő megoldásnak,és az ár/harcérték arány komplex értelmezésén is.(meg azon is,hogy leirtam,nem tudok ilyen számitást csinálni,csak durván becsülni maximum)
Kfir különben légiharcban alig vett részt.IAF támadógépnek használta,Ecuvador,Kolumbia és Sri Lanka szintén.C10 kapott elösször lokátort,addig csak egy rádió távmérője volt.(különben az is érdekes,hogy az ecuvadoriak a már meglévő Kfirjeik mellé használt exSAAF Cheetah gépeket vettek)
Ami tény,hogy fegyverzetét,felszerelését,harcrendszereit tekintve mi csak szeretnénk,hogy olyan szintre kerüljenek a Gripenjeink,mint amin a kolumbiai Kfirek vannak.