1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kilo-osztály (Projekt 877/636)

Diskurzus a(z) 'Dízel-elektromos meghajtású vadásztengeralattjárók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wolfrick

    Wolfrick New Member

    Elsülyedt egy Hindu Kilo
    http://www.theguardian.com/world/2013/aug/14/18-trapped-indian-submarine-explodes-sinks-mumbai
    Remélhetőleg sikerül(t) kimenteni őket
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    A legújabb hírek szerint , amit az indiai haditengerészet parancsnoka is megerosített, a legénység osszes tagja meghalt.
     
  3. xfotel

    xfotel New Member

    http://indiatoday.intoday.in/story/indian-navy-submarine-ins-sindhurakshak-fire-explosion-gas-buildup/1/299408.html

    2010ben már kigyulladt egyszer, utána két és fél évig szerelték az oroszok, szóval fél évet bírt ki az indiaiakkal

    kivonatolva valami olyasmiról van szó, hogy havonta egyszer túltöltik az aksikat, amelyekben ilyenkor hidrogén keletkezik, amit egy speckó szelepen nyomnak ki egy vákumos csőbe. ötszáz darab aksi van, mindegyiknél manuálisan ellenőrzik, hogy jó-e a szelep, van e vákum.
     
  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    hiryu

    Nem akarom elrontani a teóriádat, de az indiaiaknál minden szarrá megy, legyen az orosz vagy nyugati technika. Havonta esnek le a vadászgépeik. Gyakorlatilag képtelenek biztonságosan üzemeltetni bármilyen bonyolult modern eszközt.
     
  5. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Kilo-k eléggé megbizhatóak, itt van egy táblazatban 1945 óta összes tengeralattjáró baleset, bár oroszul:
    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B8_%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8B%D1%85_%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%B0%D1%85_%28%D1%81_1945_%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0%29
     
  6. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Lehet, hogy szemét vagyok, de Indiában én már nem lepődök meg semmin :D
     
  7. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A tengók legfőbb ellensége nem a víz, hanem a tűz. A világ összes, tengóval rendelkező országának első és legfontosabb gyakorlata a "tűz a fedélzeten". Orosz, amerikai, svéd, francia és német, teljesen tökmindegy. Nem az alkalmazott technika a baj, hanem a humán faktor. India sem kivétel. Üzemeltetnek/építenek hordozót, felszíni és felszín alatti egységeket évtizedek óta. A baleset sajnos "benne van a pakliban"..... A sajnálatos, hogy pont a kikötőben, horgonyon történt a dolog. Úgy látszik, a "biztonságos" helyen a figyelem is lankad..... A KILO-kal semmi egyéb baj nincs.
     
  8. comandante

    comandante Well-Known Member

    Úgy látszik az Irániak nem véletlenül saját maguk újították fel a saját hajójukat. Legalább lesz kit lógatni ha ezek után baj történik.
     
  9. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Commandante....
    Ha az iráni KILO esetleg ki talál futni a nyílt vízre, akkor a világ legnépszerűbb hajója lesz.... Követni fogja egy amerikai, egy izraeli, számtalan műhold és fix/mobil passzív szonárok ezrei..... Ha a hajószakács fingik egyet, azt is tudni fogják....
     
  10. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    ... Komolyra fordítva... Ha azt hiszed, hogy az irániak KILO-jába az oroszok simán belerakták volna a megvásárolt kínai és é-koreai cuccokat, akkor tévedésben vagy. KÉNYTELENEK voltak maguk megcsinálni a nekik kellő konfigurációt...
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    Forrás itt:
    http://zeenews.india.com/
     
  12. hiryu

    hiryu New Member

    Szerencsére nekünk emiatt turulföldön már nem kell izgulni:(
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Képek a sullyedés után....
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. maxim

    maxim Member

    itt van par friss kep:

    http://kuleshovoleg.livejournal.com/209306.html#cutid1
     
  15. hiryu

    hiryu New Member

    khhmmm... a cikk címében kimaradt egy "a" betű.
     
  16. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Ma érdekes adatok kerültek nyilvánosságra. "Zvezdocska" gyár közölt, hogy a javítás folyamán tengón eredeti orosz gyártmányú akkukat kicserélték, megrendelő kérésére, indiaira... Szinte ma, bár orosz médiában - nem zárható kis elfogultság....megjelent az első baleset verzió - tengón nagyon siettek kihajózással és éjszakán egyszerre végezték torpedók bepakolását és akkuk töltését....ami kategorikusán tilos. Helyszínen tartózkodó "Zvezdocska" műszaki csapatot tovább se engedik a helyszínre.
     
  17. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Dima.....
    Akkor valószínű, hogy igazam volt..... humán faktor..... Vajon milyen sietség vezetett ide?
     
  18. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Simán kinézem az indiaiakból.
     
  19. hiryu

    hiryu New Member

    A búvárok eddig három holttestet találtak a szerdán tizennyolc tengerésszel a fedélzetén elsüllyedt tengeralattjáróban - közölte az indiai haditengerészet.

    További holttestek után kutatnak az indiai hatóságok, még tizenöt eltűnt tengerészt tartanak számon.

    A három holttest állapota alapján a haditengerészet valószínűtlennek tartja, hogy bárki is túlélhette a szerencsétlenséget - mondta a riportereknek Narendra Vispute indiai haditengerészeti szóvivő pénteken Mumbaiban. A szóvivő nem bocsátkozott részletekbe, azt azonban elárulta, hogy a holttesteket DNS-vizsgálattal fogják azonosítani.

    hvg.hu
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    Nyilatkoznak a szakértok, hogy mi okozhatta a robbanást.....
    http://hungarian.ruvr.ru/2013_08_16/Az-indiai-tengeralattjarot-emberi-tenyezo-sullyesztette-el/
     

Ezen oldal megosztása