Kínai partraszálló és dokkhajók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Fényképek már évek óta keringenek róla. Szerintem készen van az is.
A Z-10-essel is már évek óta készülnek ilyesmire.
Nem zárom ki teljesen a Kamov vásárlást. De nem is érzem létfontosságúnak.
Részben egyet értünk, de az azért nagyon látszik, hogy a kínai hadiipar nagyon felemás teljesítményt nyújt.... Van ahol a világ élvonala felé tart, van ahol meg a bányász béka.... Ez utóbbira pont a helikopterek a legjobb példa. A Z 10 is Orosz segítséggel készült el, és a Z 20-al is vagy 30 éve szenvednek (az alap az UH 60 polgári változata az 1983-ban lett beszerezve).... A szárazföldi haderő alap helikoptere meg még mindig a Mi 8-17.... Ezt egészíti ki az Aerospatiale másolat Z 9 és Z 8-18....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 120
45 462
113
Sokat nem kellene belenyúlni a Z-20-asba, az oroszok is viszonylag gyorsan, könnyen kialakították a Ka-52K-t. Az a fura, hogy ha tényleg kellene a Kamov Kínának, akárcsak átmenetlieg, akkor miért nem rendeltek belőle már régen? A három 075-ből kettő már szolgálatban, 1 végszerelésen, tesztelésen. Ha ma leadnák a rendelést, 30 új Ka-52 vagy 2-3 év, mire elkészül. Plusz a kiképzés a kínai hajózóknak.
Ez nem a mostról szól, hanem a jövőről. Mutatom az okát:
message-editor%2F1545857367674-lineage.jpg

Koaxális rotor tervezésében 0 tapasztalatuk van. Még ha az amerikai sokkal egyszerűbb konstrukció is, mint az oroszoké. Egy toló légcsavart meg már a kínaiak is össze tudnak hozni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 478
113
Z 20-al is vagy 30 éve szenvednek (az alap az UH 60 polgári változata az 1983-ban lett beszerezve).... A szárazföldi haderő alap helikoptere meg még mindig a Mi 8-17.... Ezt egészíti ki az Aerospatiale másolat Z 9 és Z 8-18....
Ha mefigyeled a világ legtöbb jelenleg is szolgálatban álló helikoptere hatvanas években szolgálatba állt helikopterek akárhányadik továbbfejlesztésai. Alíg van néhány teljesen új fejlesztés.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 478
113
Ez nem a mostról szól, hanem a jövőről. Mutatom az okát:
message-editor%2F1545857367674-lineage.jpg

Koaxális rotor tervezésében 0 tapasztalatuk van. Még ha az amerikai sokkal egyszerűbb konstrukció is, mint az oroszoké. Egy toló légcsavart meg már a kínaiak is össze tudnak hozni.
Nos ebben a Sikorsky féle koaxiális rotor dologban az oroszoknak sincs túl sok tapasztalatuk. Egy teljesen más rendszer, mint ami a Kamovokon van. De ha mégis nagyon kíváncsiak lennének egy Kamov rotorra, ott vannak a már rég megvett haditengerészeti Kamovjaik.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Ha mefigyeled a világ legtöbb jelenleg is szolgálatban álló helikoptere hatvanas években szolgálatba állt helikopterek akárhányadik továbbfejlesztésai. Alíg van néhány teljesen új fejlesztés.
Ez így is van rendjén, lásd CH 53 evolúciója, stb.... Csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy az ország méretéhez képest, és a merev szárnyú harci gépek ottani gyártási mennyiségéhez képest a rotoros terület Kínában eléggé egy helyben toporog, még úgy is hogy java részt nem kellett új konstrukciókat faragniuk.....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 478
113
Ez így is van rendjén, lásd CH 53 evolúciója, stb.... Csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy az ország méretéhez képest, és a merev szárnyú harci gépek ottani gyártási mennyiségéhez képest a rotoros terület Kínában eléggé egy helyben toporog, még úgy is hogy java részt nem kellett új konstrukciókat faragniuk.....
Nem csak a helikoptereké topogott egy helyben, hanem a szállítógépeké is. A fő hangsúly a vadászokon volt. A légiszállítási kapacitás másodlagos volt.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
még a darabszámot is sikerült kishijja eltalálni...... ezek szerint nem vergődnek a saját hajófedélzeti dedikált harci helikopter fejlesztésével..... elég lesz ha a H 20-ból sikerül kifejleszteni majd egy tengo vadász verziót
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
még a darabszámot is sikerült kishijja eltalálni...... ezek szerint nem vergődnek a saját hajófedélzeti dedikált harci helikopter fejlesztésével..... elég lesz ha a H 20-ból sikerül kifejleszteni majd egy tengo vadász verziót

Minek, ott van a Z-8, vagy vehetnek Ka-27-est, ha már 52-est is vesznek... (Ka-32 úgyis rendszerben van már).
Persze lehet, hogy lesz, de nem a partraszálló hajókra, a tengeralattjáró-vadász helikopterhordozó koncepció nekem úgy tűnik kiment a divatból.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 869
113
Megérkezett a haditengerészeti kikötőbe a második ,hamarosan hadrendbe áll .

ffb-3jlvgaaxct4-jpeg.796530