Kísérleti repülőgépek, prototípusok

Generic fighter sub scale - Flying TeD

Eca7oG4WoAAB1pW


Eca7oG8XQAAqdFl




Eca7kn3WAAAccIZ


Generic fighter sub-scale wind tunnel testing (transonic flutter) at NASA Langley 2016


Eca7kn3WoAAZufk
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0
E-152A K-9-155 rakétákkal
11-2.jpg

1019-43-2-2.jpg

E-152-1
20-1.jpg

E-152M az E-152-1 módosított változata, amelyik a képpel ellentétben soha nem repült. A moninói légierő múzeumban E-166 jelöléssel állították ki.
o2-3.jpg

15-3.jpg

"Flipper" kódnevű prototípus 3 nézeti rajza
330-2.jpg
 
Milyen célra készült a gép?
Elfogónak készült, először 2db Tumanszkij-R-11 hajtóművel, a továbbfejlesztett P és M, 1db R-15-300 hajtóművel volt felszerelve.
Mikoyan-Gurevich_Ye-152_and_Ye-152M_top-view_silhouette_comparison.jpg

Szerintem az E-155R-1 előtti kísérleti prototípus volt, a MiG-21 továbbgondolása oldal ágon, de mivel létrehozták az E-155-t, ezért már nem folytatták a berepülésekkel, átadták a múzeumnak.
E-155R-1
15-1.jpg
 
E-152A K-9-155 rakétákkal


E-152-1

E-152M az E-152-1 módosított változata, amelyik a képpel ellentétben soha nem repült. A moninói légierő múzeumban E-166 jelöléssel állították ki.

"Flipper" kódnevű prototípus 3 nézeti rajza
Elfogónak készült, először 2db Tumanszkij-R-11 hajtóművel, a továbbfejlesztett P és M, 1db R-15-300 hajtóművel volt felszerelve.

Szerintem az E-155R-1 előtti kísérleti prototípus volt, a MiG-21 továbbgondolása oldal ágon, de mivel létrehozták az E-155-t, ezért már nem folytatták a berepülésekkel, átadták a múzeumnak.
E-155R-1
Legnagyobb jó szándékkal (pokolba vezető út, ugye...) vélt ismereteim szerint - ami régen történt google fordítózást jelent - pontosítanék.

A MiG-21 mérettartományban beváltnak tűnő elrendezést megpróbálták nagyobb méretben is megvalósítani, a náluk megszokott módon; több lépésben:
http://www.airwar.ru/firm/mrus.html
Ennek volt első képviselője a Ye-150-es:
e150-3.jpg

http://www.airwar.ru/enc/xplane/e150.html
Hajtóműnek a Tu-123-as pilóta nélküli felderítőrepülő hajtóművét tudták felhasználni...már amikor végre kaptak.
Most nem másoltam be újra a szövegeket a fordítóba, de úgy emlékszem, hogy rendre hosszú ideig álltak a prototípusok a hajtóműre várva, ami megmarad bennem, hogy pl. a Ye-150 másfél évet(!) várt az akkor még ráadásul tragikusan rövid élettartamú (gyakorlatilag egyszer használatos) hajtóműre, közben meg ugye versenyt futottak az idővel; zajlott a fegyverkezési verseny...
tu123-5.jpg

https://testpilot.ru/russia/tupolev/123/
https://testpilot.ru/russia/tupolev/123/index_1.php

Elég impozáns tempót tudott (2890 km/h), de a hatótávolsága, levegőben tölthető ideje - a maximális sebességet figyelembe véve - a "kályhacső" elrendezés miatt minimális volt.
Ezt a - MiG-21-es farigcsálást (gerinctartályok ugye) kísértetiesen megvalósító evolúció nem tudta érdemben javítani. Én a magam részéről azt gyanítom, hogy a kiküszöbölhetetlen probléma és a North AmericanA3J/A-5 aerodinamikai elrendezésére való rácsodálkozás volt az ok, amiért végül több, mint tíz évnyi kályhacsövezés után elkezdtek végre mai napig korszerűnek látható, de (kívül) jóval bonyolultabb formával küzdeni...

A tapasztalatok birtokában a következő a Ye-152 lett volna ugyanezzel a hajtóművel, de talán nem véletlen, hogy a MiG-21-esben használt - itt kettő - hajtómű miatt áttervezett törzshátsórésszel kettő évvel(!) korábban repült, mint az egy hajtóműves változat...
Amúgy ennél engedték el a korábbi fétisüket, hogy a szárnybelépő élét lehetőleg a 90 fokhoz kell közelíteni:D.
Már szinte MiG-25 trapézszárny:D:
e152-1.gif

Egy hajtóművel a Ye-152:
e152-2.jpg

http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152.html

Két hajtóművel, de még az erősebben nyilazott szárnnyal a Ye-152A:
e152a-3.jpg

e152a-4.jpg

e152a-1.gif

http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152a.html

Aztán még megépítették a Ye-152M/Ye-166 jelű verziót, ami a gerinctartályok miatt "gyönyörű" lett, mint a MiG-21 SzMT...
http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152m.html
Ez látható Moninoban, sajnos valamiért nem tudom beilleszteni, pedig már Ghostrider összes képét is kitöröltem kínomban az idézett hozzászólásaiból, amiért itt kérek elnézést.
Kattintás a linkre:
https://russianplanes.net/id150981
 
Szerintem a Ye-152M/Ye-166 repült, csak a kacsaszárnyakat nem szerelték fel,csak kialakították a bekötési pontjaikat.
 
A USA "MiG-25"-je:



..., kicsit korábban induló terv ( 5 évvel),
- kicsit nagyobb (4-16 T, kb. (többféle adat nyilvános ???) szerkezeti/max felszálló),
- kicsit gyorsabb (02-05 M-el),
- cserébe sokkal drágább, + - ezért (és a ballisztikus interkontinentális rakéták miatt) törölve lett.

Adataiban impozáns, szép deltaszárnyú, technikai csúcsteljesítmény lett volna, megtépázva a (vetélytárs/ak) hiányában kialakult MiG-25 nimbuszt, ami azért kicsit túlzás már.


xf108-2.jpg


A730%20%281%29_1.jpg



F108a_drawing.jpg




A (fent) és B (lent) terv:

xf108first.gif





xf108ar.gif



xf108b.jpg


Érdekessége a a két fuggóleges stabilizátor a deltaszárnyak külső egyharmadánál a szárnyak alatt.


xf108e.jpg


xf108-5.jpg


..."orosz testvéréhez" hasonlóan nagy(obb) hatósugarú rakéta-fegyverzettel(is), szintén nagy(obb) költséggel, (ha elkészül ...)




Paraméterei (tervezett):

Specifications (F-108)



General characteristics

  • Crew: 2
  • Length: 89.2 ft (27.2 m)
  • Wingspan: 57.4 ft (17.5 m)
  • Height: 22.1 ft (6.7 m)
  • Wing area: 1,865 ft² (173.4 m²)
  • Empty weight: 50,907 lb (23,098 kg)
  • Max. takeoff weight: 102,000 lb (46,508 kg)
  • Powerplant: 2 × General Electric YJ93-GE-3AR afterburning turbojet
    • Dry thrust: 20,900 lbf (93.0 kN) each
    • Thrust with afterburner: 29,300 lbf (130.3 kN) each
Performance

  • Maximum speed: Mach 3.6
  • Range: 1,271 mi (1,104 nmi, 2,033 km) combat
  • Ferry range: 2,488 mi (2,162 nmi, 4,004 km)
  • Service ceiling: 80,100 ft (24,400 m)
  • Wing loading: 55.9 lb/ft² (183.4 kg/m²)
  • Thrust/weight: 0.56
Armament

  • Guns: 4 x Tri-barreled 20mm cannon or 4 HER90 heavy air to air laser cannons
  • Missiles:12 × GAR-9A air-to-air missiles or 6 x cruise missiles/anti ship missiles in a rotary weapons bay
  • Bombs: 8,000 lbs on dual wing hardpoints




Repülőképes proto nem készült csak un, mock-up.

Mai áron kb. 1,5 milliárd ($ természetesen) után törölve. :(
 
Érdekes, alternatív MiG-23-as. Mivel zömében a Mirage F-1-esen alapult a projekt, abból meg készült egy koncepcionális alváltozat az akkor épp fejlesztés alatt álló Mirage 2000-es hajtóművével (Mirage F-1M53), vajon milyen lett volna a Mirage G egy ilyen M53-assal szerelve?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nekem tetszik a franciásan letisztult, elegáns vonalvezetésen túl minden hasznos részlet, amit az F-1-esből a sárkány átörökölt.
Például a dupla pótvezérsík a MiG-23-asok behajtható lapja helyet.
Ez ugyanis a futónyitáskor becsukódik, ami nálunk a sérült vezérsíkos 14-es UB elvesztéséhez is hozzájárult.
 
Ezek ráadásul a kéthajtóműves G8-asok. A videóban meg az egyhajtóműves G szerepelt.
A G4-es az csak egy terv volt, pont az említett Snecma M53-assal.
Érdekes, hogy a Mirage G program 1965-ben eredetileg az amerikai Pratt&Wittney TF-30-asára épült, amit akkor az F-111-es, később, módosítva az F-14A is használt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel