The SAF has 134 JAS 39s, including 50 JAS 39As, 13 JAS 39Bs, 60 JAS 39Cs and 11 JAS 39D Gripens in service in January 2012.
http://www.aeroflight.co.uk/aircraft/types/saab-jas-39-gripen.htm#Production
Darabszámokat már találtam.
A kérdés az, van-e valami baja a gépeknek vagy csak a költségcsökkentés miatt vonták ki őket. Svédországnak nem kell ennyi gép, eladni pedig nem tudják. Jó pénzért korszerűsíteni, átépíteni lehetne őket, erre példa pl. a magyar gépek.
Sokszor sok helyen leírták néhány éve az alábbi problémát:
"A jelek szerint nem vagy tisztába azzal, miért is veszélyes szárnyvégi Sidewinderekkel repülni a Gripent. Röviden-tömören: a szárnyvég alulméretezés áldozatául esett. Magának a Sidewindernek a tömegét simán elbírja. Viszont ott vannak a Rolleronok. Amik ha fel vannak szerelve csúnyán berezgetik a szárnyvéget. Akár pár tíz így lerepült óra után repedhet a szerkezet (a svédek találtak is ilyen gépeket)! Szóval néhány készültségi riasztás, és szárnycsere... A C/D szárnya némileg meg lett erősítve, de még mindig hurka."
http://prohardver.hu/tema/magyar_honvedseg_hova_merre_hogyan/hsz_1001-1050.html
http://www.sg.hu/listazas.php3/listazas.php3?id=1074537255&order=timeline&index=475
Azóta számtalanszor láthattuk a magyar és a cseh gépeket szárnyvégi AIM-9-cel repülni és rajta voltak a rolleronok. Viszont szárnycseréről nem hallottunk. Mi a helyzet ezzel a problémával?