1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

KMW APVT úszóképes harcjármű

Diskurzus a(z) 'Páncélozott harc- és szállítójárművek' témában - mindenen kívül által indítva @ 2020. augusztus 2. at 13:34.

Címkék:
  1. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    A KMW új fejlesztése a Puma futómű és egyéb alkatrészeinek felhasználásával egy piaci rés "betömésére". Olyan vevőknek ajánlják, akik szeretnének úszó páncélozott szállító harcjárművet, illetve ilyen platformon különböző járműveket. Érdekessége a gumihevederes lánctalp és a jó vízi üzemi jellemzők. A gyár állítása szerint 20 mm-es távirányított gépágyúval szerelhető fel, illetve 5 tonnás terhelhetőséggel bármilyen más funkciójú jármű kialakítására alkalmas. Az alap konfiguráció 2+8 fős személyzet, STANAG 4569 védelem a maximumnál kettővel gyengébb, mert MLC 30.
    [​IMG]
     
    gacsat, kamm, marton and 6 others like this.
  2. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    [​IMG]
    A gumihevederes lánctalp kisebb darabokból van fém kapcsokkal összeillesztve, így a sérülések könnyebben javíthatóak. Az ilyen lánctalp maximális terhelhetősége 42 tonnás harcjármű tömeget enged meg, jelenleg.
     
    tonyo, Firga bácsi and pöcshuszár like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nah eddig erre a jószágra úgy néztem, mint a Noé a 3. tevére. Ezzel a PUMA kompatibilitással viszont megvan az új kedvencem! :rolleyes::D
    Erről 'bizisten nem tudtam! Mindig tanul az ember!
    A másik, hogy eddig csak amolyan PTSZ-ként fegyvertelenül hirdették. Ez a 20-as viszont sokat dob az APC lehetőségein.
    A STANAG MAX.-2 az értelmezésem szerint STANAG 4, igaz? Azért az mondjuk egy úszóképes járműtől elég brutál.
    Ezzel a háttal betolatunk a vízbe módszerrel azért még vannak fenntartásaim! :rolleyes:
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én meg mint a gumihevederes technika nagykövete, nyilván be is húzok még egy strigulát a neve mellé.
     
    Firga bácsi likes this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mondjuk ezt az összefüggést nem annyira értettem meg. Az MLC 30 ugye azt jelenti, hogy 30t-ig úszóképes. Ez egy ekkora ilyen páncélzattal rendelkező járműnél, csak úgy lehetséges, ha a PUMA-nál megismert könnyűfém ötvözetből készül a vázszerkezet.
    Biztos vagyok benne, hogy ez (mármint a könnyűfém ötvözet) lesz az MGCS alapja is.
     
  6. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Én is így vagyok vele, olyan "fokhagymásfagyinak" tűnik, nem igazán tudtam eddig elképzelni, hogy ki a rosseb venné meg.
    De a kezembe került néhány adat egy kezdetleges gyári prospektusból, gondolom publikus:
    - motorteljesítmény: 600 KW (MTU)
    - maximális sebesség: 70 km/h földúton / 13, 2 km/h vízen
    - gyorsulás 0-70 km/h-ra: 28 s / 115 m
    - fékezés 70-0 km/h: 18 s / 25 m
    - vízbe hajtás/kihajtás szöge: 60 % / 30 %
    - merülés: 2,1 m
    - méretek (h x sz x m): 9,4 m x 3,1 m x 2,7 m
    - hatótáv (közút / vizi üzem): 550 km / 54 km

    Itt már kiegészítő páncéllemezeket látni rajta:
    [​IMG]

    A gyártó szerint a páncélvédelme azért lehet viszonylag jó, mert a vastagabban páncélozott deszanttér nem túl nagy (belül a testen), míg a lánctalpak feletti rész vékony lemezből készül, szerepe inkább a felhajtóerő termelésben van.
    Egy Puma vagy más KMW termékeket rendszeresítő haderő láthat benne fantáziát..... ;)
     
    pöcshuszár likes this.
  7. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Minél több összetevő, alkatrész kompatibilis a Puműval, annál jobban alkalmazható egy logisztikai rendszerben azzal. Esetleg sok olyan változat kialakítható belőle, ami a Pumából nem vagy csak drágábban.
    Ilyen lehetne szerintem:
    - sebesültszállító;
    - páncélozott vezetési pont;
    - önjáró aknavető;
    - műszaki akadályelhárító harcjármű;
    - hídvető harcjármű;

    Persze ez csak költségoldalról történő megközelítés. Alkalmazáselméleti szempontból, - mivel nem annyira hasonlít rá, és jóval nagyobb -, nem biztos, hogy annyira jó ötlet.

    Akár a Dunából is kijöhetne. ;)
    [​IMG]
     
    tonyo likes this.
  8. Flexus

    Flexus Active Member

    Készülünk valahol partraszálló hadműveletre? Mondjuk a Ferenc József-földet erőből visszafoglalhatnánk az oroszoktól. Úgy elképzelem amint csapataink partraszállnak.
     
    Firga bácsi likes this.
  9. Firga bácsi

    Firga bácsi Well-Known Member

    Vagy úgy, ahogy írta, hogy van egy belső jól páncélozott rész, meg egy külső vékony lemezekből kialakított úszótest. Olyan, mint egy tengeralattjáró.
     
  10. Flexus

    Flexus Active Member

    Attól, hogy vannak közös rendszerei a Pumával, még nem kezdenék egy kimondottan a vizi átkelésre/partraszállásra tervezett járműből semmi mást kialakítani. Ahhoz ez túl speciális. Ahogy egy toronydaruból sem akarok kamionmentőt csinálni, még ha mindkettőből van Steyer is és gondolom alkatrész szinten előfordulhat közös is, mondjuk csavar szintjén.
     
  11. Firga bácsi

    Firga bácsi Well-Known Member

    Vannak itt a fórumon, akik nagyon szeretnének úszóképes harcjárművet. Tekintve, hogy keresztül kasul szelik a magyar tájat a kisebb-nagyobb vízfolyások, mocsaras részek, lehet benn valami. Viszont az úszóképesség általában a védelem rovására megy, a mai világban, ahol STANAG Level 6 szintekkel dobálóznak IFV-knél valamiről le kell mondani. Ha jól értem ez level 4.
     
    tonyo and L.O.B like this.
  12. Flexus

    Flexus Active Member

    Igen, level 4. Dunai meg Tiszai átkelés ok, de arra egy specializált (csak arra jó) járművet fenntartani? Kiképzéssel, stb? Vagy meglepjük az ellent a Balatonfelvidéken, mert nem nyugat/kelet felől érkezünk, hanem délről! Hahahaha..... (sátáni kacaj).

    Mondjuk mocsaras rész már nem sok van, olyan folyó amin meg nem lehet gázlón átkelni meg a Duna+Tisza.
     
  13. Firga bácsi

    Firga bácsi Well-Known Member

    Manapság a járműveket platformnak tekintik. Minél modulárisabb, annál könnyeb különböző változatokat kialakítani, esetleg azokat később át- és vissza alakítani, az igényektől függően. A Boxer egy jó példa erre, ott komplett felépítmény cserével hamar átalakulhat egy jármű. Viszont szerintem annál a valóságban csak kevés felépítményt érdemes cserélgetni. Például a vezetőkiképzőből érdemes lehet sebesültszállítót csinálni, egyik békében, másik háborúban kell, így kicsit hatékonyabb lehet a rendszer.
    Viszont ez a jármű szerintem nem ez. Ez még csak egy demó változat.
     
  14. Flexus

    Flexus Active Member

    Szerintem nagyjából egyről beszélünk. Nem azt mondtam, hogy a moduláris jármű hülyeség. Sőt. De egy baromira speciálisra tervezett jármű, ami ránézésre, és a műszaki leírás szerint is egyfeladatos, abból nem csinálunk moduláris felépítést. Persze a gyár mondhatja, hogy csinál belőle akármit, de a papír sokmindent elbír. Elég ha végignézzük az elmúlt x évtized hadiipari fejlesztéseit oldaltól függetlenül. Szóval rakhatunk ennek a tetejére egy hídvető készletet, de attól még egy hüyeséget kapunk végeredményként.
     
  15. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Igen a hídveto kicsit mókás lenne.
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez gyakorlatilag arra probal valamifele valaszt adni, amit mi feszegetunk itt: Koszep-Europa tele van folyokkal, arterekkel, egyszeruen muszaj minimum gazlokepes IFV-t fontolora venni, akkor meg ugye "hogyhogy nincs mas opcio, mint a Patria/Rosomak"...?

    Hat jol nem sikerult. Kutyaul nez ki, a fukncionalitasa messze van a Patriatol, viszont legalabb kevesbe pancelozott.
     
  17. blogen

    blogen Well-Known Member

    Tehát a deszant frontálisan az ellenséges tűzbe száll ki. Sose gondoltam volna, hogy a XXI. században kifejlesztenek egy olyan nyugati harcjárművet, aminél a BTR is jobb kialakítású! Az se pite, hogy ott, ahol a legkeményebb páncélzat kellene legyen egy ajtó van!

    Akkor ezt a hülyeséget felejtsük is el. Kuka!
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nálunk Wesselényi néven kell rendszeresíteni.
     
    mindenen kívül likes this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    :D:D
    Ezek szerint te ezzel most találkozol először...
    Az deszant ajtó a jármű hátulján van. Az a furcsaság a járművön, hogy a vízben "hátrafelé" mozog. Miután kihajt a vízből, egyszerűen megfordul. Tulajdonképpen nem is hátrafelé megy, hanem 2 eleje van.:rolleyes:
     
    L.O.B likes this.

Ezen oldal megosztása