Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Talán ö is fékezhetett volna?Videón, ahogy egy ukrán busz a szalagkorlátnak présel egy autót az MO-áson - Mandiner
A baleset következtében a motorháztetőn kívűl minden elem megsérült a kocsin.mandiner.hu
Ráadásul kicsit gyorsabban is halad, mint kellene hasonló szituációban. Áll be az összes sáv mindenhol, ő meg nyomja lassítás nélkül. Még a résen átcsúszok mentalitás. Ilyenkor szokott hasonló történni.Talán ö is fékezhetett volna?
Ráadásul kicsit gyorsabban is halad, mint kellene hasonló szituációban. Áll be az összes sáv mindenhol, ő meg nyomja lassítás nélkül. Még a résen átcsúszok mentalitás. Ilyenkor szokott hasonló történni.
Azért ez nevetséges.. bár mondjuk ha jönne a csekk/feljelentés, gondolom mellékelnék a hitelesítését is a készüléknek.A jövőben a Fordok beköphetik a rendőrségnek a gyorshajtókat
A nyugtalanító technológia még fejlesztés alatt áll, egyelőre még csupán szabadalomról van szó.totalcar.hu
Ideat pofátlanul drágán adják őket. Konkrétan kimaxolt BMW árban, ami rohejes egy Alfaert, hiaba esetleg a 2.9 V6 500 LE Quadrifoglio az ($82,000 indul!) - ennyiért nemcsak kimaxolt M550 van, de akár 8as BMWt kapsz...
BMW leâllitotta legnagyobb gyárát Dingolfingben egy hétre a villanyautók iránti alacsony kereslet miatt. Az intézkedés 12000 alkalmazottat érint. A gyárban 2023-ban 270000 gépkocdi gurult le a futószallagokról, aminek 30%-a volt villanyautó. Ezt az arânyt ebben az èvben 40%-ra tervezték emelni. Szeptemberben több napra leâllt mâr a gyár, mert BMW vilâgszerte 1,5 mio gépkocsit kellet visszahivjon illetve nem tudott leszállitani a Continental által szâllitott fékrendszer hibája miatt.
Porsche eladâsok vilâgszerte 7%-al csökkentek 2024 elsö felében 2023-hoz képest. A villamos Taycan eladâsa 51%-al csökkent.
Mercedesnèl 71%-al csökkent a taxik eladâsa az elsö félévben 497 darabra. Ezzal a mârka piaci részesedése a taxiknâl, ami mèg 2019-ben 52% volt, ez èv elsö felèben csak 13%-ot tett ki. A taxik nem passzolnak a márka üzletpolitikájához, hogy a luxusszegmensre összpontositsa eröfeszitéseit. ( tichyseinblick.de)
Talán off, talán nem de 917 Porsche-t látva mindig gyerekkorom jut eszembe.Nevetségesen kevés Fiat 500 fogy az USA-ban, tovább szünetel a gyártás
Az új Fiat 500e legnagyobb problémája, hogy az árazása és rövid hatótávja miatt szinte értelmezhetetlen az amerikai piacon.totalcar.hu
Látszik, hogy teljesen más; párhuzamos világban élnek a Stellantis menedzserei, mint az átlagemberek, akiknek annyira tudják érezni, megérteni a problémáikat, mint mi átlag (inkább medián..) körül, felette (inkább alatta...) keresők azoknak a problémáit, akik havonta még százat sem kapnak (rokkant nyugdíj, stb).
Ezt már akkor megfogalmaztam, amikor arra döbbentem rá a 2019-es Hungaroring Classicon, hogy mellettem áll 10 centire egy valahonnan ismerős arc; a PSA vezér Tavares, miközben melegítették bakon a Lola T70-ese (emlékeztek; sebessége végtelen!) motorját.*
Mellettem állt 10 centire, de éreztem, hogy a köztünk levő távolság szó szerint csillagászati mértékegységekben mérhető...
*
A nap fotói: Álruhában járt nálunk az autós iparág egyik igazi nagyura
Elegáns öltönyét a múlt hétvégén tűzálló ruhára cserélte a Magyarországra látogató Carlos Tavares.hvg.hu
Erről nekem is van valahol a PC-n videóm.
Viszont most keresgéletem, s találtam is egyet, ami pont erről szól; szerencsére pont az a köztes idő nincs a felvételen, amikor ott mászkálunk a rokonommal és Tavares készülődik.
Így viszont az sem látszik, hogy a Lola kipufogója - a már lehajtott motorháztetővel - épp emelget egy, a mögötte levő szekrényen lógó valami takarót...de így sem rossz
Ez abból is látszik, hogy az USA-ban Fiat 500-at próbáltak eladni. Teljesen nem odavaló, semmiben nem passzol az ottani szokásokhoz, piachoz (más kérdés, hogy szerintem ami azon a piacon megy az nem jó).Látszik, hogy teljesen más; párhuzamos világban élnek a Stellantis menedzserei, mint az átlagemberek, akiknek annyira tudják érezni, megérteni a problémáikat, mint mi átlag (inkább medián..) körül
Az egyik Ponyvaregény jelenet jutott az eszembe, amikor Bruce Willis keresi az óráját. Meg is találtam a tecsöveden, de túl vulgárisnak találtam, hogy beillesszem ide. Az olaszok(!) meglepően visszafogottak voltak...Na úgy néz ki, kiderült, hogy tényleg egy 23 éves magyar nő tört rommá egy ritka Jaguar XK120-at.
Telefonozó magyar nő zúzott le egy ritka, 76 éves Jaguar XK120-at
Az egyelőre nem derült ki, hogy a drága ritkaság javítható-e. A 23 éves nő Ausztriában volt figyelmetlen.totalcar.hu
Itt jön ki az elmúlt 34 év teljes rövidlátása, ahol szép csendben elrohadt minden, mert rövidtávon spórolni lehetett a MÁVon.Hatalmas, 4000 milliárd forintos fejlesztési program kezdődhet a MÁV-nál
Ennek segítségével szednék rendbe a MÁV-ot az államtitkár szerint.index.hu
Szoval, felvesznek 10 millilard (!) euro hitelt, es abbol a 'felujitasok' (=Lolo es Tsa, Szijj etc alkotmanyos ktgei) mellett tovabbra is hasznalt jarmuvek jonnek csak ki... WTF?
Ha a Vectronok mar mentek a levesbe, akkor miert nem lehet legalabb uj Stadlereket rendelni? Nem csak intercityre gondolok, de a Vectronok helyett meg ott van az Euro9000 a Stadlertol, nem? (Legalabbis a speckok alapjan nekem ugy tunik.)
Vegezetul: azert 2025 utan illene legalabb 200 km palyakat fenntartani mar varosok kozott is...
Most a szomoru multat pillanatra felreteve... nem lehetne megoldas a Stadler mar meglevo egysegehez kotni egy nagyobb megrendelest, beleertve az uj Eurokat (ha azok valoban a Vectronok szintjet hozzak - errol is esetleg velemeny?)...?Itt jön ki az elmúlt 34 év teljes rövidlátása, ahol szép csendben elrohadt minden, mert rövidtávon spórolni lehetett a MÁVon.
(Meg sok máson, de az nem témába illik)
A 80as évek végén már elkezdödött a Ganz motorvonat fejlesztése. Egy része a mai napig közlekedik, miközben a projekthez beszereztek minden licenct, még a 200 km/hes vontatáshoz szükséges biztberek, és forgózsámolyok is részben kifejlesztve, részben megvéve voltak. Nyilván, a BV és egyéb elektromos motorvonatok sok gyerekbetegséggel rendelkeztek, de a korszak színvonalát azért hozták. (Ugye a korszak az Uzsgyik amit a ruszkiktól hoztunk, vagy az ÖBB 5040es sorozattal kell összevetni, ha nyugati) Ha csak annyit megtesz bárki, az akkoriak közül, hogy ezt továbbfuttatja (meg a metrókocsikat, meg a...) akkor megmaradt volna a vasúti know how. Ha csak a karbantartásokra elég pénz megy, akkor fényévekkel jobban állnánk. Mostanra az egész lerohadt a fenébe, és a 4000 mrd még arra is kevés, hogy nem túlárazva teljesen rendbe rakjuk az infrát.
Ha csak a 90es színvonalat akarjuk elérni (természetesen úgy értve, hogy a máv nemzetközi összehasonlításban ugyanazt a színvonalat hozza a mai technológiai színten) akkor is kb 10 ezer mrdot kellene sűrgősen beleönteni a vasútba. De ne legyenek illúzióink, a kínai hitel azt jelenti, hogy pár éven belül kínai gyarmat leszünk, a lehető legklasszikusabb értelemben. Szerintem pár magyart ki is fognak majd állítani a nagyobb állatkertjeikben.