Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 460
3 816
113
Ráadásul kicsit gyorsabban is halad, mint kellene hasonló szituációban. Áll be az összes sáv mindenhol, ő meg nyomja lassítás nélkül. Még a résen átcsúszok mentalitás. Ilyenkor szokott hasonló történni.

Kíváncsi lennék azért a busz szemszögéből is a dolgokra, nekem az a Toyota SUV gyanús, hogy kijött a busz elé...
Ettől függetlenül a satufék+duda jó szolgálatot tehet az ilyen esetekben.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 202
58 441
113
BMW leâllitotta legnagyobb gyárát Dingolfingben egy hétre a villanyautók iránti alacsony kereslet miatt. Az intézkedés 12000 alkalmazottat érint. A gyárban 2023-ban 270000 gépkocdi gurult le a futószallagokról, aminek 30%-a volt villanyautó. Ezt az arânyt ebben az èvben 40%-ra tervezték emelni. Szeptemberben több napra leâllt mâr a gyár, mert BMW vilâgszerte 1,5 mio gépkocsit kellet visszahivjon illetve nem tudott leszállitani a Continental által szâllitott fékrendszer hibája miatt.
Porsche eladâsok vilâgszerte 7%-al csökkentek 2024 elsö felében 2023-hoz képest. A villamos Taycan eladâsa 51%-al csökkent.
Mercedesnèl 71%-al csökkent a taxik eladâsa az elsö félévben 497 darabra. Ezzal a mârka piaci részesedése a taxiknâl, ami mèg 2019-ben 52% volt, ez èv elsö felèben csak 13%-ot tett ki. A taxik nem passzolnak a márka üzletpolitikájához, hogy a luxusszegmensre összpontositsa eröfeszitéseit. ( tichyseinblick.de)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 491
12 119
113
Ideat pofátlanul drágán adják őket. Konkrétan kimaxolt BMW árban, ami rohejes egy Alfaert, hiaba esetleg a 2.9 V6 500 LE Quadrifoglio az ($82,000 indul!) - ennyiért nemcsak kimaxolt M550 van, de akár 8as BMWt kapsz...


Látszik, hogy teljesen más; párhuzamos világban élnek a Stellantis menedzserei, mint az átlagemberek, akiknek annyira tudják érezni, megérteni a problémáikat, mint mi átlag (inkább medián..) körül, felette (inkább alatta...) keresők azoknak a problémáit, akik havonta még százat sem kapnak (rokkant nyugdíj, stb).

Ezt már akkor megfogalmaztam, amikor arra döbbentem rá a 2019-es Hungaroring Classicon, hogy mellettem áll 10 centire egy valahonnan ismerős arc; a PSA vezér Tavares, miközben melegítették bakon a Lola T70-ese (emlékeztek; sebessége végtelen!) motorját.*

Mellettem állt 10 centire, de éreztem, hogy a köztünk levő távolság szó szerint csillagászati mértékegységekben mérhető...

*

Erről nekem is van valahol a PC-n videóm.
Viszont most keresgéletem, s találtam is egyet, ami pont erről szól; szerencsére pont az a köztes idő nincs a felvételen, amikor ott mászkálunk a rokonommal és Tavares készülődik.
Így viszont az sem látszik, hogy a Lola kipufogója - a már lehajtott motorháztetővel - épp emelget egy, a mögötte levő szekrényen lógó valami takarót...de így sem rossz:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 491
12 119
113
BMW leâllitotta legnagyobb gyárát Dingolfingben egy hétre a villanyautók iránti alacsony kereslet miatt. Az intézkedés 12000 alkalmazottat érint. A gyárban 2023-ban 270000 gépkocdi gurult le a futószallagokról, aminek 30%-a volt villanyautó. Ezt az arânyt ebben az èvben 40%-ra tervezték emelni. Szeptemberben több napra leâllt mâr a gyár, mert BMW vilâgszerte 1,5 mio gépkocsit kellet visszahivjon illetve nem tudott leszállitani a Continental által szâllitott fékrendszer hibája miatt.
Porsche eladâsok vilâgszerte 7%-al csökkentek 2024 elsö felében 2023-hoz képest. A villamos Taycan eladâsa 51%-al csökkent.
Mercedesnèl 71%-al csökkent a taxik eladâsa az elsö félévben 497 darabra. Ezzal a mârka piaci részesedése a taxiknâl, ami mèg 2019-ben 52% volt, ez èv elsö felèben csak 13%-ot tett ki. A taxik nem passzolnak a márka üzletpolitikájához, hogy a luxusszegmensre összpontositsa eröfeszitéseit. ( tichyseinblick.de)
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: aquarell and fip7

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
750
1 998
93

Látszik, hogy teljesen más; párhuzamos világban élnek a Stellantis menedzserei, mint az átlagemberek, akiknek annyira tudják érezni, megérteni a problémáikat, mint mi átlag (inkább medián..) körül, felette (inkább alatta...) keresők azoknak a problémáit, akik havonta még százat sem kapnak (rokkant nyugdíj, stb).

Ezt már akkor megfogalmaztam, amikor arra döbbentem rá a 2019-es Hungaroring Classicon, hogy mellettem áll 10 centire egy valahonnan ismerős arc; a PSA vezér Tavares, miközben melegítették bakon a Lola T70-ese (emlékeztek; sebessége végtelen!) motorját.*

Mellettem állt 10 centire, de éreztem, hogy a köztünk levő távolság szó szerint csillagászati mértékegységekben mérhető...

*

Erről nekem is van valahol a PC-n videóm.
Viszont most keresgéletem, s találtam is egyet, ami pont erről szól; szerencsére pont az a köztes idő nincs a felvételen, amikor ott mászkálunk a rokonommal és Tavares készülődik.
Így viszont az sem látszik, hogy a Lola kipufogója - a már lehajtott motorháztetővel - épp emelget egy, a mögötte levő szekrényen lógó valami takarót...de így sem rossz:rolleyes:
Talán off, talán nem de 917 Porsche-t látva mindig gyerekkorom jut eszembe.
Valamikor a 80-as évek elejénél lehetet kapni (talán cseh gyármányú) összakapcsolható autóverseny pályát két kocsival. Na nekem olyan volt amiben a 917-esre hajazó volt kék és sárga színben. A kék szín az fix :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 264
20 114
113
Látszik, hogy teljesen más; párhuzamos világban élnek a Stellantis menedzserei, mint az átlagemberek, akiknek annyira tudják érezni, megérteni a problémáikat, mint mi átlag (inkább medián..) körül
Ez abból is látszik, hogy az USA-ban Fiat 500-at próbáltak eladni. Teljesen nem odavaló, semmiben nem passzol az ottani szokásokhoz, piachoz (más kérdés, hogy szerintem ami azon a piacon megy az nem jó).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 491
12 119
113
Na úgy néz ki, kiderült, hogy tényleg egy 23 éves magyar nő tört rommá egy ritka Jaguar XK120-at.
Az egyik Ponyvaregény jelenet jutott az eszembe, amikor Bruce Willis keresi az óráját. Meg is találtam a tecsöveden, de túl vulgárisnak találtam, hogy beillesszem ide. Az olaszok(!) meglepően visszafogottak voltak...
 
  • Tetszik
Reactions: jurgenbauer

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 599
10 837
113

Szoval, felvesznek 10 millilard (!) euro hitelt, es abbol a 'felujitasok' (=Lolo es Tsa, Szijj etc alkotmanyos ktgei) mellett tovabbra is hasznalt jarmuvek jonnek csak ki... WTF? :mad:
Ha a Vectronok mar mentek a levesbe, akkor miert nem lehet legalabb uj Stadlereket rendelni? Nem csak intercityre gondolok, de a Vectronok helyett meg ott van az Euro9000 a Stadlertol, nem? (Legalabbis a speckok alapjan nekem ugy tunik.)
Vegezetul: azert 2025 utan illene legalabb 200 km palyakat fenntartani mar varosok kozott is...
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
963
4 312
93

Szoval, felvesznek 10 millilard (!) euro hitelt, es abbol a 'felujitasok' (=Lolo es Tsa, Szijj etc alkotmanyos ktgei) mellett tovabbra is hasznalt jarmuvek jonnek csak ki... WTF? :mad:
Ha a Vectronok mar mentek a levesbe, akkor miert nem lehet legalabb uj Stadlereket rendelni? Nem csak intercityre gondolok, de a Vectronok helyett meg ott van az Euro9000 a Stadlertol, nem? (Legalabbis a speckok alapjan nekem ugy tunik.)
Vegezetul: azert 2025 utan illene legalabb 200 km palyakat fenntartani mar varosok kozott is...
Itt jön ki az elmúlt 34 év teljes rövidlátása, ahol szép csendben elrohadt minden, mert rövidtávon spórolni lehetett a MÁVon.
(Meg sok máson, de az nem témába illik)
A 80as évek végén már elkezdödött a Ganz motorvonat fejlesztése. Egy része a mai napig közlekedik, miközben a projekthez beszereztek minden licenct, még a 200 km/hes vontatáshoz szükséges biztberek, és forgózsámolyok is részben kifejlesztve, részben megvéve voltak. Nyilván, a BV és egyéb elektromos motorvonatok sok gyerekbetegséggel rendelkeztek, de a korszak színvonalát azért hozták. (Ugye a korszak az Uzsgyik amit a ruszkiktól hoztunk, vagy az ÖBB 5040es sorozattal kell összevetni, ha nyugati) Ha csak annyit megtesz bárki, az akkoriak közül, hogy ezt továbbfuttatja (meg a metrókocsikat, meg a...) akkor megmaradt volna a vasúti know how. Ha csak a karbantartásokra elég pénz megy, akkor fényévekkel jobban állnánk. Mostanra az egész lerohadt a fenébe, és a 4000 mrd még arra is kevés, hogy nem túlárazva teljesen rendbe rakjuk az infrát.
Ha csak a 90es színvonalat akarjuk elérni (természetesen úgy értve, hogy a máv nemzetközi összehasonlításban ugyanazt a színvonalat hozza a mai technológiai színten) akkor is kb 10 ezer mrdot kellene sűrgősen beleönteni a vasútba. De ne legyenek illúzióink, a kínai hitel azt jelenti, hogy pár éven belül kínai gyarmat leszünk, a lehető legklasszikusabb értelemben. Szerintem pár magyart ki is fognak majd állítani a nagyobb állatkertjeikben.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 599
10 837
113
Itt jön ki az elmúlt 34 év teljes rövidlátása, ahol szép csendben elrohadt minden, mert rövidtávon spórolni lehetett a MÁVon.
(Meg sok máson, de az nem témába illik)
A 80as évek végén már elkezdödött a Ganz motorvonat fejlesztése. Egy része a mai napig közlekedik, miközben a projekthez beszereztek minden licenct, még a 200 km/hes vontatáshoz szükséges biztberek, és forgózsámolyok is részben kifejlesztve, részben megvéve voltak. Nyilván, a BV és egyéb elektromos motorvonatok sok gyerekbetegséggel rendelkeztek, de a korszak színvonalát azért hozták. (Ugye a korszak az Uzsgyik amit a ruszkiktól hoztunk, vagy az ÖBB 5040es sorozattal kell összevetni, ha nyugati) Ha csak annyit megtesz bárki, az akkoriak közül, hogy ezt továbbfuttatja (meg a metrókocsikat, meg a...) akkor megmaradt volna a vasúti know how. Ha csak a karbantartásokra elég pénz megy, akkor fényévekkel jobban állnánk. Mostanra az egész lerohadt a fenébe, és a 4000 mrd még arra is kevés, hogy nem túlárazva teljesen rendbe rakjuk az infrát.
Ha csak a 90es színvonalat akarjuk elérni (természetesen úgy értve, hogy a máv nemzetközi összehasonlításban ugyanazt a színvonalat hozza a mai technológiai színten) akkor is kb 10 ezer mrdot kellene sűrgősen beleönteni a vasútba. De ne legyenek illúzióink, a kínai hitel azt jelenti, hogy pár éven belül kínai gyarmat leszünk, a lehető legklasszikusabb értelemben. Szerintem pár magyart ki is fognak majd állítani a nagyobb állatkertjeikben.
Most a szomoru multat pillanatra felreteve... nem lehetne megoldas a Stadler mar meglevo egysegehez kotni egy nagyobb megrendelest, beleertve az uj Eurokat (ha azok valoban a Vectronok szintjet hozzak - errol is esetleg velemeny?)...?
Azert 4000 milliard forint sok penz, nehogy mar abbol csak hasznalt nyugatiakat lehessen venni, baszki...