Tehát szar a büntetési tétel a nagyobb sebességtúllépésnél. Ha bezúznák a kocsit ha a megengedett duplájával mész, és mellé buknád a jogsit, nem tennéd.
Ha a jogosítvány nélküli vezetést fixen fél év dutyival honorálná a rendszer, nem tennéd.
Akinek meg csillagászati a 30 ezer, annak nem kell autó, mert miből fog téli gumit venni meg féktárcsát?! Sajnálatos.
Viszont lett annyira leépítve a tömegközlekedés, hogy az autó sokaknak létszükséglet lett.
S úgy, hogy közben sok a 30 ezer forint.
Borsod megyei eü. intézménybe bejárnak szerte a megye szegény régióiból; sajnos csudákat látsz.
A rendszerváltás utáni mindenkori állam rájött, hogy a tömegközlekedés dotálása rengeteg pénzt visz, s annak a pozitívumai nem különösebben érdeklik a döntés előkészítőket, törvényalkotókat*
Kit érdekelnek holmi kisebb környezeti terhelés, szociális szempontok, az állam szolgáltató jellege, ha az egyéni közlekedés sokszorosára növeli az üzemanyagból, gépjárműadókból, fenntartásból (alkatrészek, szervizelés után) adódó költségvetési bevételeket?
Kapitalizmus van, ez már egy másik társadalmi kísérlet...
*Sorkatonaként stoppoltam a főváros határában a rendszerváltás idején. Felvett egy Kispolszki fiatal sofőrje, s Miskolcig beszélgettünk.
A belügyminisztériumban dolgozott és pár hetente utazott haza, amúgy az önkormányzati törvény előkészítésében vett részt. A korra jellemző lelkesedés, még meglevő humánum - no meg naivitás ugye - hatotta át a mondandóját.
Ő még át tudta érezni, hogy hogyan él a Keményen Dolgozó Kisember.
Na ezt képzeld el ma; a költségtérítésből akár naponta 130 plusszal a felső kategóriás szedánjával, SUV-jával suhanó szakértő, politikus agyában mennyi szociálisan érzékeny, a kisember gondjait magának érző gondolat fogalmazódik meg?
Na ugye.