Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 788
17 575
113
Ez jó.

Alföldi kisgyerekként anno amikor néha a nyugatiba vetődtem és megláttam ezeket, leesett az állam, hogy a pesti népeknek mi nem jut. A csúcs persze a hosszúkás zsömle volt amit a Sugárban lehetett kapni.

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 559
113
Amikor lemerül az akksi, és azzal a tejfölöspohár méretű kormánnyal kell tekerni a 3 tonnás vas kerekeit, szervó nélkül :D
Bármi kicsit is sportosabb kormányú kocsiban ugyanez van, széles gumik, mondjuk kb. 3,5 fordultat kopptól koppig. Nem IFA-k ezek már a tekerőgombbal, hogy gyorsan tudd a 10 fordulatot beletekerni...

Avagy nem merül le az akku, ha pedig mégis, akkor hív a tulaj egy szolgát, hogy intézze el. (ugyanez mondjuk a padlótakarításra is igaz :D Tévesen rossz kocsira kommenteltem azt :D)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 788
17 575
113
Ez egy cikk a témában:


Ez meg a párja:

 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 788
17 575
113

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 307
25 024
113

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 994
31 049
113
Ideje volt már. A Keleti előttit is lehetne.
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 788
17 575
113
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos

Lesz helyette új villamos.

Aluljáróval nem csökkenne a forgalom + aza nyugati téri gyalogos aluljáró + metró szeritnem necces és drága lenne.

A belváros nem autópálya.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 901
35 012
113
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos
Zárjuk le a belvárost! Télleg a Karigerivel mi van?
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 307
25 024
113
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos
Mert akkoriban az volt a divat, hogy városi autópályákat építsenek.
Lehet tömegközlekedni, de még jobban ajánlom a kerékpárt.
Persze P+R parkolókra nagy szükség lenne, de az sem állapot ami mostmár folyamatosan van a városban.
Ti. állandósult dugók. Mindig. Mindenhol.
Az menjen be a belvárosba, akinek dolga is van, ne az ingázók és az átmenő forgalom.
Annyit meg már tegyünk a kiba környezetünkért, hogy kis távolságokra nem ülünk autóba csak ha muszáj.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Pontosan ez a cél, utána pedig majd lehet sivalkodni, hogy jájj mekkora dugók vannak ez így nem mehet tovább, tenni kell valamit.

Mindkét felüljáró nagyon rossz állapotban van, lerombolni őket és néhány fával meg vödör sarga festékkel ‘pótolni’ sokkal olcsóbb lesz, mint a fenntartásukra áldozni vagy esetleg valós, modern kiváltásokat csinálni (pl. szintbeli eltéréssel, átvezető alagutakkal, aluljárókkal gyorsítani a forgalmat a főútvonalakon.

Akkor a felszín is élhetőbb lenne, lehetne nyugodtan a szintben gyalogátkelő, csendesebb főutcák stb.,

Ezt már réges-rég meg kellett volna csinálni, végig a főútvonalon (Bajcsy, Váci, Rákóczi, egyszerre lehetne élhetőbb a város és mehetne a forgalom is, csak sokkal egyszerűbb olcsó zöld demagógiát tolni a hippi szavazóbázisnak a valódi városfejlesztési tervek megvalósítása helyett.

így csak g*ci nagy dugó lesz, üres biciklisávok meg a metró felett félóránként, 3/4 részt üresen járó villamos. De cserébe egy maroknyi monomániás közlekedésmérnöknek beteljesülhet élete álma. :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 180
59 945
113
Mert akkoriban az volt a divat, hogy városi autópályákat építsenek.
Lehet tömegközlekedni, de még jobban ajánlom a kerékpárt.
Persze P+R parkolókra nagy szükség lenne, de az sem állapot ami mostmár folyamatosan van a városban.
Ti. állandósult dugók. Mindig. Mindenhol.
Az menjen be a belvárosba, akinek dolga is van, ne az ingázók és az átmenő forgalom.
Annyit meg már tegyünk a kiba környezetünkért, hogy kis távolságokra nem ülünk autóba csak ha muszáj.

Imádom, hogy úgy csináltok, mintha az emberek unalmukban autókáznának a városban...
Ilyen üzemanyag és egyéb költségek mellet, hidd el, mindenki jó okkal ül a kocsiban.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 619
113
No de akkor ki kell vágni a belvárosból mindent; hivatalokat, intézményeket, kórházakat, de a boltokat, szolgáltatókat, egészségügyi intézményeket, éttermeket, kávézókat, szállodákat is, mondom mindent, ami autóforgalmat generál és igényel (ezek logisztikája).
Amikor a múlt évtizedben a miskolci kórházak dolgait intéztem Budapesten, akkor látszott meg , hogy a napi (13-16) címeim fele gyakorlatilag a belvárosban van; minisztériumok, Számvevőszék, ÁEEK Horánszky utca...klinikák, laborok, Dorottya utcai patika (ott egy élmény parkolni...), merthogy bizonyos egyedi gyógyszereket az egész országban csak ott lehet beszerezni - igen, a kórházaknak is...
Aztán a műszerszervizek, orvostechnikai cégek stb., pl. Liliom utca:
Nesze neked parkolás egy hosszú tengelytávú mikrobusszal.
Aztán ha nem volt szerencséd, kutyagolhattál tömegben, kerülgetve a belpesti gyalogosokat, kerékpárosokat, rollereseket, cipelve utcákon át a a csomagokat; műszereket, vizsgálati anyagokat (pl. HIV-es vért kommersz hűtőtáskában), emberi agyat diszperzites vödörben (igen; jól olvastad, egyszer az is volt, még az kellett volna, hogy egy vércsivava kiborítsa a kezemből:D)
Az volt a stratégiám, hogy a belvárosi címeket 10 és 13 óra között jártam be, s előtte és utána óramutató járásának megegyezően a Nagykörúton kívüli részeket, meg a város agglomerációját.
...már ha a címeknek ezek az idősávok megfeleltek...

Szóval ki kell vágni mindent, maradjanak csak a kerékpáros kézműves burgeresek, meg a Hell/Xixo latte automaták oszt' jónapot!

A minisztériumok, hivatalok, a Karmelita menjenek a külső kerületekbe - még mindig van elég lepukkant telephely irodaházakkal - meg a vidéki városokba!:hadonaszos:

De utána ne legyen ám sírás, mint lett Miskolcon, hogy belvárosban semmi vállalkozás nem él meg, mert elkerülik az autók, s mivel a beszállítók sem tudnak behajtani, ezért nem is vállalnak beszállítást, s végül eltűnt az élet a belvárosból!

Nahát ki hitte vóna', hogy így lesz!
Így lett, oszt' helló Kitty.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 307
25 024
113
Imádom, hogy úgy csináltok, mintha az emberek unalmukban autókáznának a városban...
Ilyen üzemanyag és egyéb költségek mellet, hidd el, mindenki jó okkal ül a kocsiban.
jaja, persze. Mindenki :D
Objektív, számszerű mérések alapján a nagy részük ingázó, átmenő mondom még1x.
No de akkor ki kell vágni a belvárosból mindent; hivatalokat, intézményeket, kórházakat, de a boltokat, szolgáltatókat, egészségügyi intézményeket, éttermeket, kávézókat, szállodákat is, mondom mindent, ami autóforgalmat generál és igényel (ezek logisztikája).
Amikor a múlt évtizedben a miskolci kórházak dolgait intéztem Budapesten, akkor látszott meg , hogy a napi (13-16) címeim fele gyakorlatilag a belvárosban van; minisztériumok, Számvevőszék, ÁEEK Horánszky utca...klinikák, laborok, Dorottya utcai patika (ott egy élmény parkolni...), merthogy bizonyos egyedi gyógyszereket az egész országban csak ott lehet beszerezni - igen, a kórházaknak is...
Aztán a műszerszervizek, orvostechnikai cégek stb., pl. Liliom utca:
Nesze neked parkolás egy hosszú tengelytávú mikrobusszal.
Aztán ha nem volt szerencséd, kutyagolhattál tömegben, kerülgetve a belpesti gyalogosokat, kerékpárosokat, rollereseket, cipelve utcákon át a a csomagokat; műszereket, vizsgálati anyagokat (pl. HIV-es vért kommersz hűtőtáskában), emberi agyat diszperzites vödörben (igen; jól olvastad, egyszer az is volt, még az kellett volna, hogy egy vércsivava kiborítsa a kezemből:D)
Az volt a stratégiám, hogy a belvárosi címeket 10 és 13 óra között jártam be, s előtte és utána óramutató járásának megegyezően a Nagykörúton kívüli részeket, meg a város agglomerációját.
...már ha a címeknek ezek az idősávok megfeleltek...

Szóval ki kell vágni mindent, maradjanak csak a kerékpáros kézműves burgeresek, meg a Hell/Xixo latte automaták oszt' jónapot!

A minisztériumok, hivatalok, a Karmelita menjenek a külső kerületekbe - még mindig van elég lepukkant telephely irodaházakkal - meg a vidéki városokba!:hadonaszos:

De utána ne legyen ám sírás, mint lett Miskolcon, hogy belvárosban semmi vállalkozás nem él meg, mert elkerülik az autók, s mivel a beszállítók sem tudnak behajtani, ezért nem is vállalnak beszállítást, s végül eltűnt az élet a belvárosból!

Nahát ki hitte vóna', hogy így lesz!
Így lett, oszt' helló Kitty.
Intézményekbe, irodákba, hivatalokba, étterembe miért is nem tudsz menni bkv-val, bringával?
Talán kisebb dugó lenne és nem órákig kellene parkolót sem keresni ha csak az áru-, személyszállítók, helyi lakosok stb autókázna.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 180
59 945
113
Intézményekbe, irodákba, hivatalokba, étterembe miért is nem tudsz menni bkv-val, bringával?

Mert ő viszi oda az árút meg az embereket ;)
Én tényleg csak azt kívánom nektek, hogy minden autót tiltsanak ki a belvárosból, de még a mentő se mehessen be.
Éljetek úgy, azt majd fél év után beszélhetünk róla, hogy jó-e? :cool:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 645
113
Intézményekbe, irodákba, hivatalokba, étterembe miért is nem tudsz menni bkv-val, bringával?
Talán kisebb dugó lenne és nem órákig kellene parkolót sem keresni ha csak az áru-, személyszállítók, helyi lakosok stb autókázna.
Na majd viszem a szívbeteg anyámat kórházba vagy akárhova BKV-val esetleg bicajjal a csomagtartón. Igazi életképességi vizsgálat lesz (vagy belehal, vagy nem)...