Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 334
35 063
113
Lázár János elrendelte a komlói vasútvonal városon belüli szakaszának elbontását


Alig egy éve szűnt meg a közlekedés rajta. Vélhetően kell az ingatlan valakinek valamire.
Pedig elvileg ugye "ideiglenesen" zárta be azt a vonalat ki is kérte magának ha valaki teljes zárásnak hívta :oops:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 334
35 063
113
Nem is lesz változás. Nincs se pénz, se szakember, se terv. Az emberek meg megszokták a rossz vasutat, ezért elvárásaik sincsenek. Lesz pár szlogen, esetleg pár látszat vonat vásárlás, és kész.
Gulyás is kormányinfón utalt rá a vármegye bérlet bevezetésénel, hogy olcsó lett paraszt örüljél ha legalább jön valami....
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 007
31 110
113
Egy videóban volt már nem emlékszem rá teljesen, de ott mondták, hogy a szili elavult forgóváza jobban gyilkolja a pályát, mint egy modern mozdonyé hiába könnyebb maga a mozdony.
Urak! Ilyen mozdony, olyan motorvonat! Hova?? A mai pálya mindenhol sz@r a magyar vonalakon! A sínek minősége sz@r, kapcsolószerek sz@rok. Hol menne az a sokszáz csillivilli új vonat?? Vasútkarbantartó gépláncokat, nagyvasúti gépeket(TVG, UDJ, sínenjáró kotrókat) kellene venni, embert toborozni! Addig semmi nem változik!!
Nem tudom, hogy a Szili vagy a pálya miatt, de úgy rángat most is a vonat, hogy nem tudom vágni a kurszki videómat :hadonaszos:
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 643
25 427
113
Parádés időjárás lett végül, pedig szarul indult.
(megölni is csak alig páran akartak)
Menjetek ki és örüljetek neki.
455857021-8539820426036691-1999738073424364796-n.jpg
456123183-8539820026036731-5603824756512242767-n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 536
60 211
113
Megtehetnénk, hogy egyszerűen elővesszük a Gigantok vagy a Szilik egykori terveit, és minimális korszerűsítéssel legyártjuk őket újra?


Fölösleges a 230km/h-s végsebesség, mert olyan itt 20-30 évig úgysem lesz.
Apám még villany motorokat szerelt össze mozdonyokhoz a Ganznál a Lövőház utcában, amit akkor éppen Georgiu Dej gyárnak hivtak. Exportáltak a szovjetekhez, de Egyiptomba is. Most meg? :(
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 465
36 544
113
És addig is amíg ide eljutunk, fénysebességgel kellenne felújítani amit lehet. Gondolok a Desirokra. Talent mintára kellenne beszerezni pl. az osztrák szaktudást és gatyába rázást. Ennek lenne érezhető hatása. Lásd Talentek és rendelkezésre állásuk javulása: Dögsorról forgalomba…

Talenteket selejtezni kellene, egy ostoba kierőszakolt döntés volt a beszerzésük (perrel fenyegetőzött a Bombardier) anno. Nem is bizonyultak jónak.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
918
1 910
93
Megtehetnénk, hogy egyszerűen elővesszük a Gigantok vagy a Szilik egykori terveit, és minimális korszerűsítéssel legyártjuk őket újra?


Fölösleges a 230km/h-s végsebesség, mert olyan itt 20-30 évig úgysem lesz.

Megtehetnénk de nem jó a gondolat mivel a 230km/h-s jobb. Azért mert a lengéscsillapítók komolyabbak, strapabíróbak, a vonalvezetése jobb. A forgóvázak anyaga jobb vastagabb, ezáltal a sz@r pályán is tartósabb. Nem a sebesség a fontos, - abban igazad van - úgy sem lesz ilyen sebességű pályánk! Ahhoz igen komoly pályaalap kellene, ami nincs! Persze lehetne!
Urak! Ilyen mozdony, olyan motorvonat! Hova?? A mai pálya mindenhol sz@r a magyar vonalakon! A sínek minősége sz@r, kapcsolószerek sz@rok. Hol menne az a sokszáz csillivilli új vonat?? Vasútkarbantartó gépláncokat, nagyvasúti gépeket(TVG, UDJ, sínenjáró kotrókat) kellene venni, embert toborozni! Addig semmi nem változik!!
Ezzel viszont teljesen egyetértek, mivel először pályát kell építeni, felújítani, rendben tartani, amihez gépek kellenek s a gépek kezeléséhez pedig emberek! Műholdról nemlehet pályát építeni. Régen az átkosban ezt a PFT- Pályafenntartás - végezte, vonalanként, területenként. Amit ugye megint megszüntettek! Gépeket eladták, minek azok a szarok! Újat viszont nem vettek! :( Így nincs gép a pálya felújítására. Mint érdekes mindenhol ez van!

- Legegyszerűbb megoldás: pályát bezárni, felszedni, sóval behinteni!

- Ám van megoldás! Imádkozunk!!

Lázár minisztériuma nemrég 60 milliót adott a hegyvidéki Makovecz-katedrális tervezés folytatására

- Ezen kívül az Alapítvány további 80 millió forintot kapott egy életmű kiállításra is.

Igaz: A Magyar Katolikus Egyház nem támogatta a terveket, ugyanis a Pázmány Péter Katolikus Egyetem piliscsabai kampuszával kapcsolatos rossz tapasztalatok miatt úgy gondolták, hogy az újabb Makovecz-épület fenntartása drága lenne, gyorsan pusztulásnak indulna, ráadásul nélkülözi a funkcionalitás szempontjait.

Ezt a feltámadási templomot én inkább Siralomháznak nevezném!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 619
12 828
113

Hallottam pletykát, hogy állítólag valakinek a valakije annál az egyik cégnél dolgozik állítólag, ami állítólag vasbeton elemeket állítólag szállított az építkezéshez.
Állítólag a hatóság bekérdezte a fővállalkozót, aki állítólag hárított az alvállalkozókra, de állítólag azoknak nem is volt szerződése, úgyhogy állítólag ezután a beszállítóra kezdett mutogatni.
Állítólag a beszállító külföldi tulaja hozott technikát, amivel állítólag kimutatta, hogy khm. finoman fogalmazva is állítólag nem tartották be állítólag a kivitelezők a technológiai fegyelmet...
Így ugye jogilag állítólag védve vagyok?:eek:
...szóvak szarnak-bajnak nincs gazdája, de gondolom bebizonyíthatatlan visszaosztás volt...
 

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
308
1 374
93
ugyan kérlek most néhány hónapja költöttek el 364 ? milliárd forintot irodaházakra Budapesten(Dürer és Zugló ha jól emlékszem,) a költségvetésből. Itt nem humán erőforrás meg gazdasági probléma van hanem politikus és humánpolitika probléma.
Van itt pénz minden faszságra. Hamarosan átadják a következő alagutat. Csináltak egy árkot a tájba, hogy fúrhassanak egy alagutat, ami a végére tuti 60 milliárd fölötti összegbe fog kerülni + az üzemeltetése. A határ túlsó felén meg egy egyszerű főútvonalba (16-os) torkollik:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 361
96 808
113
Van itt pénz minden faszságra. Hamarosan átadják a következő alagutat. Csináltak egy árkot a tájba, hogy fúrhassanak egy alagutat, ami a végére tuti 60 milliárd fölötti összegbe fog kerülni + az üzemeltetése. A határ túlsó felén meg egy egyszerű főútvonalba (16-os) torkollik:


A déli, azaz a bal oldali járatunk meghaladta a 450 métert, a jobb oldali, északi járatnál pedig közelítünk a 200 méterhez. Az alagútra mindenképp szükség van, hiszen a város térszerkezete miatt a gyorsforgalmi utat csak ezen a nyomvonalon lehet kialakítani, és ha ezt egy bevágással építjük meg, akkor a fél Bécsi-domb eltűnik. Olyan magas a takarás - közel 38 méter a legnagyobb - az alagút felett, hogy az út átvezetését ezen a ponton más technológiával nem lehetett volna megoldani” – tette hozzá a projektvezető.

m85alagut3.jpg
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 547
3 254
113

Hallottam pletykát, hogy állítólag valakinek a valakije annál az egyik cégnél dolgozik állítólag, ami állítólag vasbeton elemeket állítólag szállított az építkezéshez.
Állítólag a hatóság bekérdezte a fővállalkozót, aki állítólag hárított az alvállalkozókra, de állítólag azoknak nem is volt szerződése, úgyhogy állítólag ezután a beszállítóra kezdett mutogatni.
Állítólag a beszállító külföldi tulaja hozott technikát, amivel állítólag kimutatta, hogy khm. finoman fogalmazva is állítólag nem tartották be állítólag a kivitelezők a technológiai fegyelmet...
Így ugye jogilag állítólag védve vagyok?:eek:
...szóvak szarnak-bajnak nincs gazdája, de gondolom bebizonyíthatatlan visszaosztás volt...
Szikszoi dombon, ahol ez a meg suszas történt, egy irdatlan rámpát sikerült a domboldalra építeni, ami már az építés alatt csúszott, mozgott, ficankolt. Atadeskor már volt benne egy irgalmatlan nagy hupli.
Hozzáteszem, van még két talán két hely most így emlékezetből, ahol érezbi lehet, hogy az egész pálya elmozgott, süllyedt, csak simán így hogy vezetsz.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy arra volt érdemes vezetni a pálya vonalat azzal a megoldással, hogy foldtoltest raknak a domboldalra, teljesen laikuskent -annak a tömeg földnek van egy tömege, az mozogni akar.
 

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
308
1 374
93
A déli, azaz a bal oldali járatunk meghaladta a 450 métert, a jobb oldali, északi járatnál pedig közelítünk a 200 méterhez. Az alagútra mindenképp szükség van, hiszen a város térszerkezete miatt a gyorsforgalmi utat csak ezen a nyomvonalon lehet kialakítani, és ha ezt egy bevágással építjük meg, akkor a fél Bécsi-domb eltűnik. Olyan magas a takarás - közel 38 méter a legnagyobb - az alagút felett, hogy az út átvezetését ezen a ponton más technológiával nem lehetett volna megoldani” – tette hozzá a projektvezető.

m85alagut3.jpg
Ne haragudj, de nem értek veled egyet. Épeszű országban egy ilyen szaros domb miatt nem csinálnak alagutat. Lézer Janinak viszont ettől (is) áll a cerkája.
Javaslom utazz le Dalmáciába, vagy autózz el Villach-ig a sógoroknál, de elég ha az M1-esen Tatabányánál felhajtatsz az emelkedőn, ami bőven ennek a dombocskának a magassága fölött van (utána meg jön az óriási gödör és az újabb emelkedő). Alagutat ott kell építeni, ahol akkora a magasság különbség (pl. egy hegy miatt), amit megkerülni (ha egyáltalán lehet) vagy szerpentinnel felvinni az út nyomvonalát jelentősen megnövelné a pályaszakasz hosszát és ezzel együtt jóval többe kerülne, mint átfúrni a hegyet. Itt ebben a konkrét esetben ilyenről nincs szó. Simán átlehetett volna vezetni az utat a dombon. Igen néhány telket ki kellett volna még sajátítani, amik alatt most átmegy az alagút.
 
  • Szomorú
  • Vicces
Reactions: vata and tarzaan

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 361
96 808
113
Ne haragudj, de nem értek veled egyet. Épeszű országban egy ilyen szaros domb miatt nem csinálnak alagutat. Lézer Janinak viszont ettől (is) áll a cerkája.
Javaslom utazz le Dalmáciába, vagy autózz el Villach-ig a sógoroknál, de elég ha az M1-esen Tatabányánál felhajtatsz az emelkedőn, ami bőven ennek a dombocskának a magassága fölött van (utána meg jön az óriási gödör és az újabb emelkedő). Alagutat ott kell építeni, ahol akkora a magasság különbség (pl. egy hegy miatt), amit megkerülni (ha egyáltalán lehet) vagy szerpentinnel felvinni az út nyomvonalát jelentősen megnövelné a pályaszakasz hosszát és ezzel együtt jóval többe kerülne, mint átfúrni a hegyet. Itt ebben a konkrét esetben ilyenről nincs szó. Simán átlehetett volna vezetni az utat a dombon. Igen néhány telket ki kellett volna még sajátítani, amik alatt most átmegy az alagút.
Ezek egyszerű politikai attitűdöt kielégítő megfejtések.

A soproni alagút építési munkálatai bányászati módszerrel 2020. október 26-a után kezdődtek

Ne haragudj, de még miniszter sem volt Lázár...

Nem jelentett gondot a szükséges tervezői és kivitelezői kapacitás összegyűjtése?

Ez az alagút tulajdonképpen projekt a projektben. Önmagában nemcsak az alagutat építjük, hanem négy kilométernyi autóutat és egy ugyancsak négy kilométeres elkerülő utat is, számtalan műtárggyal – ez az M85-ös zárószakasza. Nem kis feladat volt a humán erőforrás és a szükséges géppark összegyűjtése. Azt tudni kell, hogy Magyarországon nagyon kevés alagútépítő szakember él, jobbára külföldön dolgoznak, úgyhogy a világ minden részéről kellett hazacsábítanunk őket. A projektvezető-helyettes kollégám, vagyis az alagútépítést vezető mérnök a Távol-Keletről, a vezető tervezőnk Dohából jött haza, a vezető geodétánk Norvégiából, a főépítésvezető és vájárok Németországból, Ausztriából tértek vissza. Természetesen az építéshez szükséges gépeket is mind-mind külföldről kellett megvásárolni. Ki kell emelni, hogy minden dolgozónk magyar, mindannyian az alkalmazottjaink – tehát nem alvállalkozókkal dolgozunk –, vagyis a Bécsi dombi alagútprojekt hazai szakemberekkel és hazai tulajdonú gépekkel készül.

 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 547
3 254
113
Ne haragudj, de nem értek veled egyet. Épeszű országban egy ilyen szaros domb miatt nem csinálnak alagutat. Lézer Janinak viszont ettől (is) áll a cerkája.
Javaslom utazz le Dalmáciába, vagy autózz el Villach-ig a sógoroknál, de elég ha az M1-esen Tatabányánál felhajtatsz az emelkedőn, ami bőven ennek a dombocskának a magassága fölött van (utána meg jön az óriási gödör és az újabb emelkedő). Alagutat ott kell építeni, ahol akkora a magasság különbség (pl. egy hegy miatt), amit megkerülni (ha egyáltalán lehet) vagy szerpentinnel felvinni az út nyomvonalát jelentősen megnövelné a pályaszakasz hosszát és ezzel együtt jóval többe kerülne, mint átfúrni a hegyet. Itt ebben a konkrét esetben ilyenről nincs szó. Simán átlehetett volna vezetni az utat a dombon. Igen néhány telket ki kellett volna még sajátítani, amik alatt most átmegy az alagút.
Óvatosan ezzel a simán az lehetett volna vezetni a dombon... Nálunk átvehették, lásd fennt, és most fel van szedve az egész lassan.
Dalmácia, Alpok meg fel Olaszország meg szikla, ami normál esetben viszonylag keveset mozog.
A jó nyomvonal választást viszont aláírom.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 536
60 211
113
1. Az osztrák oldalon mēg csak tervbe sincs véve a magyar oldalon épitett autópályához való csatlakozàs. Illetve volt terv, csak törölve lett, mert "abból csak a külfôldiek húznak hasznot".
PS: Ráférne egy felújitås a 84-esre is végre.
2. Vasút: A németeknél sincs minden kolbàszból:
A menetrendet nem számitják már, hanem csak becslik, mondja DB egyik FB-tagja. A németeknél a legrègibb a váltórendszer Nyugat-Európàban, mert az elmúlt vtizedekben nem fektettek eleget be a vasúti infrastruktúrába. A távolsági vasútforgalomban 2024 első félévében csak a járatok 62,7%-a volt "pontos". Irja Die Welt.
A pontos nem azt jelenti, hogy a meghirdetett időben érkezik a vonat.
 
  • Tetszik
Reactions: TribunusAlex

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
308
1 374
93
Ezek egyszerű politikai attitűdöt kielégítő megfejtések.

A soproni alagút építési munkálatai bányászati módszerrel 2020. október 26-a után kezdődtek

Ne haragudj, de még miniszter sem volt Lázár...

Nem jelentett gondot a szükséges tervezői és kivitelezői kapacitás összegyűjtése?

Ez az alagút tulajdonképpen projekt a projektben. Önmagában nemcsak az alagutat építjük, hanem négy kilométernyi autóutat és egy ugyancsak négy kilométeres elkerülő utat is, számtalan műtárggyal – ez az M85-ös zárószakasza. Nem kis feladat volt a humán erőforrás és a szükséges géppark összegyűjtése. Azt tudni kell, hogy Magyarországon nagyon kevés alagútépítő szakember él, jobbára külföldön dolgoznak, úgyhogy a világ minden részéről kellett hazacsábítanunk őket. A projektvezető-helyettes kollégám, vagyis az alagútépítést vezető mérnök a Távol-Keletről, a vezető tervezőnk Dohából jött haza, a vezető geodétánk Norvégiából, a főépítésvezető és vájárok Németországból, Ausztriából tértek vissza. Természetesen az építéshez szükséges gépeket is mind-mind külföldről kellett megvásárolni. Ki kell emelni, hogy minden dolgozónk magyar, mindannyian az alkalmazottjaink – tehát nem alvállalkozókkal dolgozunk –, vagyis a Bécsi dombi alagútprojekt hazai szakemberekkel és hazai tulajdonú gépekkel készül.

A jelenlegi forgalom alapján felmerül bennem a kérdés, hogy indokolt volt-e egyáltalán elvinni a határig ezt a gyorsforgalmit, úgy fogy osztrák oldalon nincs szándék a hasonló volumenű beruházásra.