Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 494
59 956
113
Én nem értek hozzá ezt leszögezem. De a normál vasúti pályán pont azért nincs össze hegesztve a sín, hogy tudjon tágulni és össze húzódni....
Ha meg folyamatosan hegesztik akkor annak meg a szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban beton alapot szoktak tenni:
c340fb13c6e6d5d4f1c94fdb40d04754.jpg

Pont azért, hogy az általad említett hibák ne forduljanak elő.
Akkor nálunk minek alkalmaznak hegesztett sínt, ha szar kavics ágy van alatta? o_O
A francia tgv sinei és beton " talpfái" rendszerszerűen heggesztve és zúzott kő alapon vannak,
mert az jobban vezeti le sinpár dinamikai megterhelését a nagy sebességgel közlekedő szerelvények által.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 053
113
1898. A londoni Bersey elektromos taxi vállalat kocsijai. Három éves működésük alatt 75 járművet állítottak szolgálatba, de sajnos a társaság masszív veszteséget termelt és 1899-re csődbe ment. 120 évet kellett várni hogy újra teljesen elektromos meghajtású taxik szállítsanak utasokat a brit fővárosban
/ritkánláthatótöri blog/
1898_bersey_electric_cab_company_was_a_full_float_of_electric_taxis_for_the_city_of_london_who_at_their_height_had_75_cars_in_service.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 081
113
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 597
12 634
113
"...Ez a német ipar legnagyobb cégének első lépése a hazai termelés teljes leépítésére..."


"...Thomas Schaefer, a VW márka igazgatója szerint a német gyárak nem elég termelékenyek, és 25-50 százalékkal a tervezett költségek felett vannak, ami azt jelenti, hogy egyes telephelyek kétszer olyan drágák, mint a versenytársaké..."

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 494
59 956
113
1898. A londoni Bersey elektromos taxi vállalat kocsijai. Három éves működésük alatt 75 járművet állítottak szolgálatba, de sajnos a társaság masszív veszteséget termelt és 1899-re csődbe ment. 120 évet kellett várni hogy újra teljesen elektromos meghajtású taxik szállítsanak utasokat a brit fővárosban
/ritkánláthatótöri blog/
1898_bersey_electric_cab_company_was_a_full_float_of_electric_taxis_for_the_city_of_london_who_at_their_height_had_75_cars_in_service.jpg
Rossz omen. Lásd VW.... :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and SirHiggins

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 597
12 634
113
...nekünk még szerepelt a tananyagban(!) ezeknek a díjszabása a nyolcvanas évek második felében (autóforgalmi szak, középiskola)
Ilyen korszerű volt a képzésünk...
...meg a gépjármű szerkezettan tantárgy képleteinek számait is hiába számoltuk át újra és újra, soha nem jött ki több lóerő fajlagosan, mint az oldalt szelepelt Pobjedáknál, nem is értettük...
Eközben meg nyugati autógyárak legújabb prospektusait (no meg az Otto katalógusokat) lapozgattuk (az egyik osztálytársunk rendszeresen kijárt az NSZK-ba a nagyapjával, aki a miskolci salakmotor szakosztály vezetője volt. Emiatt fél-egy évvel(!) korábban ismertük a legújabb popslágereket is, mint azok, akik itt keleten csak a B. Tóth Poptarisznyából tudtak tájékozódni, ahol is mindig vadonatújként voltak bezengve az előző évi slágerek; vakok között félszemű a király...).

Szóval nagy volt a kontraszt a szclsta és az mprlsta források között; úgyhogy a tanár el is kobozta a neki mutatott mprlsta szakmai hivatkozásainkat.

Az MHSZ-nél '89-ben ( tgk vezető tanfolyam a honvédséghez) a műszaki oktató az elektronikus gyújtást és benzinbefecskendezést mprlsta huncutságnak minősítette, mer' azt nem lehet az út szélén megjavítani!

Mint azóta tudjuk nem is igen kellett már akkoriban sem, nem egy KGST produktum karburátorok, meg gyújtóberendezések voltak...