Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 858
32 419
113
elvileg a szétrepedést megakadályozandó fém lemez, ácsok is használják
12575024010501001000.webp
Na erre aztán végkép nem gondoltam.
Köszi!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 659
113
Máshogy nem lehet!
frászt nem.
Meg még van egy csomó lehetőség nem faalj beépítésre ilyenkor is, bár vasbeton aljhoz nagyon sok minden kellene átépíteni sajnos.
Faaljas kitérőt már nem is gyárt a VAMAV újat szerintem, csak alkatrészeket hozzá. (talán kisvasútit gyárt még).
Ráadásul az EU betiltotta a faaljakban sokáig használt vegyszerekkel való telítést 10+ éve, az azóta készültek élettartama sokkal rövidebb lesz. (szerintem)
Az egyik legfontosabb pályaudvarunkra még mindig faaljas kitérőkön kell beérkezni a fővonalon, szánalom a köbön.
De stadion kell, meg olimpia.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 390
36 372
113
Mondjuk már a fejpályaudvarok felszámolásának lenne időszerűnek lennie. Max. múzeum vagy plázaként hasznosíthatók lennének a fedett csarnokok (nyilván az elbontásuk nem jöhetne szóba, mint műemlék értékű épületeké).
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 057
113
Mondjuk már a fejpályaudvarok felszámolásának lenne időszerűnek lennie.
Ugyan miért?
Max. múzeum vagy plázaként hasznosíthatók lennének a fedett csarnokok (nyilván az elbontásuk nem jöhetne szóba, mint műemlék értékű épületeké).
Az kéne még csak. Százezer ingázóval basznál ki! Tökéletes helyen vannak a belváros szélén!
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
frászt nem.
Meg még van egy csomó lehetőség nem faalj beépítésre ilyenkor is, bár vasbeton aljhoz nagyon sok minden kellene átépíteni sajnos.
Faaljas kitérőt már nem is gyárt a VAMAV újat szerintem, csak alkatrészeket hozzá. (talán kisvasútit gyárt még).
Ráadásul az EU betiltotta a faaljakban sokáig használt vegyszerekkel való telítést 10+ éve, az azóta készültek élettartama sokkal rövidebb lesz. (szerintem)
Az egyik legfontosabb pályaudvarunkra még mindig faaljas kitérőkön kell beérkezni a fővonalon, szánalom a köbön.
De stadion kell, meg olimpia.
Mikor próbáltál utoljára bármilyen nem járatos anyagot rendelni a raktárból?? Szerinted magyar gyakorlatban hány darab műanyag alj lett beépítve a pályába?? Maradjunk a realitás talaján és dolgozzunk azzal ami van! Amúgy a betonaljas kitérők jók lennének, de iszonyat drágák! A talpfák élettartamának jelentős romlásával egyet értek!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113
Ugyan miért?

Az kéne még csak. Százezer ingázóval basznál ki! Tökéletes helyen vannak a belváros szélén!
Plusz érdekes, hogy repülőterek dedikált kulturált váróval, étkezési lehetőséggel, stb. jók a nemzetközi utazáshoz, ugyanez vasúttal a város közepén nem jó? Gatyába kéne csak rázni őket. Elővárosi sűrű járatú vonalakat felszín alá levinni könnyű átszállással a metróra persze hasznos lenne pl.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 522
16 422
113
Ugyan miért?

Az kéne még csak. Százezer ingázóval basznál ki! Tökéletes helyen vannak a belváros szélén!
Szerintem mert egyszerűbb ūzemeltetni egy átmenő forgalmas állomást, több szerelvény kiszolgálása lehetséges, mint egy fej pályaudvarnál ahol az infrastruktúra részét a tolatgatásra használt rendező sínpárok veszik el.
Ezért lenne értelme a Déli meg a Nyugati összekötésenek. Az ingázókat ez nem kell érintse, elég meghagyni pár sínt arra. Egy nagyságrenddel javulna az ország részek közötti utazás, nem kellene a Budapesti átszállással kínlódni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 057
113
Szerintem mert egyszerűbb ūzemeltetni egy átmenő forgalmas állomást, több szerelvény kiszolgálása lehetséges, mint egy fej pályaudvarnál ahol az infrastruktúra részét a tolatgatásra használt rendező sínpárok veszik el.
Ezért lenne értelme a Déli meg a Nyugati összekötésenek. Az ingázókat ez nem kell érintse, elég meghagyni pár sínt arra. Egy nagyságrenddel javulna az ország részek közötti utazás, nem kellene a Budapesti átszállással kínlódni.
Egy 2x1-es alagútba a budapesti elővárosi forgalom úgy 20 százaléka fér be. Tudom, mert számoltam. A fejpályaudvarokon semmit nem lehet változtatni, ha építünk egy Nyugati-Déli alagutat, ott hely nwm szabadul fel és a forgalom is csak enyhén csökken.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 299
25 016
113
Szerintem mert egyszerűbb ūzemeltetni egy átmenő forgalmas állomást, több szerelvény kiszolgálása lehetséges, mint egy fej pályaudvarnál ahol az infrastruktúra részét a tolatgatásra használt rendező sínpárok veszik el.
Ezért lenne értelme a Déli meg a Nyugati összekötésenek. Az ingázókat ez nem kell érintse, elég meghagyni pár sínt arra. Egy nagyságrenddel javulna az ország részek közötti utazás, nem kellene a Budapesti átszállással kínlódni.
Minek kéne rendezgetni a város közepén?
DMU, EMU vagy vezérlő
GQqA4pGW0AElOBr
GRF8QkfX0AQSzz4

F_XZAx2WMAAkW8J
GcF8JrbXIAAAWW3
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 522
16 422
113
Egy 2x1-es alagútba a budapesti elővárosi forgalom úgy 20 százaléka fér be. Tudom, mert számoltam. A fejpályaudvarokon semmit nem lehet változtatni, ha építünk egy Nyugati-Déli alagutat, ott hely nwm szabadul fel és a forgalom is csak enyhén csökken.
De nem az elővárosi forgalmat kell átvezetni elsősorban, hanem a távolsági IC-t, gyorst.
Az elővárosi jobbára motorvonatos már ott egyszerű a fordulás, a mozdonyok ICk viszont lehetnének pl Szeged-Győr, Székesfehérvár-Debrecen.
Ugyanígy a HÉV-et is érdemes lenne összekötni
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
Mennyivel egyszerűbb lett volna ha a 150-es helyett alapból a Szegedi vonalat újjítják fel...
Más,
volt itt valaki "vasút-mániás", lehet hozzá tudna szólni, de pl. Észak-Komáromban tucatszám (!) állnak újonnan legyártott modern szürke szinű konténeres szállitásra szánt -feltételezem- pőrekocsik, az én tudomásom szerint "magyar" rendelésre gyártva, itt pihentetve a kikötő rendezőjén. Tud valaki iylesmiről?
Valami ilyesmik, de nem pont ez:
A7B07688-scaled.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo