1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kraz, Ural, Zil, IFA gépjárművek

Diskurzus a(z) 'Harckocsik, harc- és szállítójárművek' témában - ghostrider által indítva @ 2016. október 15..

  1. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Ural-4320

    [​IMG]
     
    fip7 and fishbed like this.
  2. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Kraz-255D
    [​IMG]
     
    fip7 and fishbed like this.
  3. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem tudom milyen URAL-ok voltak ott de ilyeneket nem tapasztaltam.A mostaniak 80-90-et mennek és terepen sincs baj velük beszélgetni meg simán lehet a fülkében ami 3 személyes szóval van hely a rádiósnak...
     
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A cikkben a benzines változatról van szó.
     
  6. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Erről a verzióról pont az utolsó két Haditechnikában van szó, a páncélozásával foglalkoztak.....
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

  8. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Nagy Csaba likes this.
  9. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    A Haditechnikában konkrétan a műszaki mentő MRAP tipusu páncélozásával foglalkoztak, és utánszállító konvojba való szintén MRAP védelmű szállító járműről van szó. Egyébbként a Rábától már van páncélozott szállítóterü verzió is, talán 8 katonával a platón. Talán 1db létezik belőle, de ezen is csak a vezető fülkére helyezhető ki egy önvédelmi géppuska
     
    Mackensen likes this.
  10. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Arról - mármint a Rábáról - láttam egy képet, de állítólag elég gáz.

    Persze ha csak egy sima fel ill. leszerelhető személyszállító modul lenne, akkor lehet, hogy az sem lenne rossz.
     
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    A benzines az rengeteget evett,én valami 80-100literre emlékszem, már kevés volt az én időmben üzemben belőlük. A hűtőmaszkja fogott meg, belül ugyanaz mint a 4320, csak a váltó kiosztás más. Mindenféle komolyabb előképzettség nélkül el tudja vezetni egy traktor vagy személyautó jogsival is az ember, legalábbis én el bohóckodtam vele sokszor a tatai híradós telephelyen. Kb olyan egyszerű és annyira buli mint egy zsiguli.
     
    notaricon likes this.
  12. tonyo

    tonyo Well-Known Member

  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Múltkor láttam egy platosat, olyan szép állapotban volt hogy akkor lehet az is új volt.
     
    tonyo likes this.
  14. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Nem tudom hogy menyi Uralunk maradt még raktáron? De szerintem egy jó pár db ot érdemes lenne felújítani. A régi szép sorkatonai emlékek. Mikor szerelnem kellett azokat a defektes "szétrohadt" kerekeket. Hogy hányszor elküldtem any............va,meg elküldtem melegebb éghajlatra Ívánt:D
    Kicsit off: A Platos Uazokból mármint a modernebb kivitelűekből az oroszok párat átlöktek Szíriába. Egyrészt gondolom teszteléssel. Másrészt segélyként.
     
  15. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Karcsi odabasz!



    Kozrohely, sem gyártani, sem venni nem tudunk/akarunk értelmes katonai tgk(kat).
     
  16. misinator

    misinator Well-Known Member

    Az egyik rokonom gépjárművezető oktató.
    Beszélgetéseink a magyar közutakon tapasztalható jelenségekről rendre oda lyukadnak ki, hogy le kéne cserélni a saját személyautóinkat egy ilyen terepgumis Krazra, s hívogatóan intve csábítani a bepofátlankodókat, hogy: Gyere csak barátom, gyere: Beférsz!
    ...opsz, elfelejtettem szólni a légfékkésedelemről...de sajnálom...:rolleyes:

    https://www.origo.hu/auto/20161126-top-10-szocialista-teherautok.html
     
    tonyo likes this.
  17. empontipont

    empontipont Well-Known Member

    Winkler nem először próbálkozik Urallal. Volt már korábban is köpködős videója róla.
    Nagyon finoman fogalmazva Winkler polgártárs nem a teherautók mágusa!

    Híradós alakulatnál voltam sofőr. Csepelek, Zil 131-ek,és benzines Uralok voltak nálunk.
    A Zil alap normája 45 liter, az Uralé 56 liter volt 100km-en. Erre jöttek a szorzók. 1,1 sor gk vezető, 1,2 utánfutó, 1,35 városi közlekedés, 2,4 nehéz terep.

    Nálunk a századnál két Ural volt kábelfektető géppel a puttonyon. Enyhe emelkedőn felezővel nagygázzal indulva fölemelte a földről kB 40 centire a teljesen kirugózott első hidat. Aztán nagyot csattanva visszaesett.

    A minősítő vizsgán egy erdőn mezőn berendezett akadály pályán kellett vegigmenni időre. Volt ott árok, bombatölcsér meredek emelkedő.
    Valami négy és fél perc volt a kiváló idő. Az irnokok nem merték beírni a három és fél perces időket!
    Repültek az Zilek meg az Uralok!
    Azért amikor egy zárt felépítményű híradó kocsival kilinccsel előre mész a szlalomban a bolyák között, és majd 2 méter magasan ülve fej nagyságú földdarabok repülnek el az oldalablak mellett, az érdekes!
    :)

    Közúton a 131 Zil kB 100-105 körül ment óra szerint.
    Az Ural kB 90-et.
     
    misinator, nyugger and svajcibeka like this.

Ezen oldal megosztása