1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Légvédelemi radarokról általában.

Diskurzus a(z) 'Légvédelmi fegyverek, rendszerek' témában - tarzaan által indítva @ 2014. szeptember 27..

  1. Roni

    Roni Well-Known Member

    "Az oroszok szintén a hírek alapján egyedileg képesek évi pár darabot legyártani, "

    Igazából az orosz légerő szu-30 su-35 gépei egy műrepülő csapat ami csak repnapokon kápráztatja a jó népet manőverezésükkel.
    A VOSTOK gyakorlaton is csak drága sportrepülők voltak.
    Hiába manőverez jól, az f-4 is elverte a mig-21 gépeket
    Red flag szerű gyakorlatot szoktak legalább csinálni ?
    Majd ha leszednek valamikor egy nyugati 4 gen gépet az orosz légerő na akkor lehet mondani hogy tudnak valamit.
    Addig is légiharc képességeik egy nagy kérdőjel
     
  2. joker

    joker Well-Known Member

    Nugtai gépekkel sem támadtak meg mostanában komoly ellenfelet, aminek van rendes légiereje és jólképzett pilótái. 30 évvel ezelőtti, akkoris butított, rosszul karbantartott gépek ellen, amiket szarul képzett, kevés repórával rendelkező motiválatlan arabok vezettek, mindezt tízszeres vagy százszoros USA / NATO túlerővel... elég hülyén nézett volna ki, ha egy modern nyugati gép rosszul teljesít. Mintha egy rögbicsapat nekiállna elverni egy fogyatékos ovodást. Valószínüleg sikerül nekik, de ez nem bizonyít semmit olyan téren, hogy egy komoly enneféllel szemben mire mennének, amíg ki nem próbálják.

    A Red Flag gyakorlatok biztosan érdekesek, de kétlem, hogy mindent felkapcsolva, amíg éppen le nem törik a szárny, mindent kihoznának pilótából és gépből egyaránt. Nem teszik tönkre a gépet ilyenkor, nem is fedik fel minden kártyájukat és meglepődnék, ha nem lenne a forgatókönyv előre megírva.
     
  3. blaze

    blaze Active Member

    Egy 4+ gen vadászgépet manőverezéssel igen nehezen teszel tönkre.
     
  4. joker

    joker Well-Known Member

    Volt rá példa, hogy túlhajtották a gépet és sérült a sárkány, igaz az nem 4+ gép volt. De ahogy a mostani Eurofighteres történetben látszik, a gépeknek lehetnek gyenge pontjai.
     
  5. yukapoppsimon

    yukapoppsimon New Member

    A 21-es mozgékonyabb volt mint a Phantom?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mitől lenne tény...? Csak azért, mert nekik is van TVC-s gépük?
     
  7. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    A MiG-21 főleg első típus változatai, az F-13 és PF abban az időben (60-as évek) nagyon jó manőverező képességűek voltak, főleg az F-4 Phantom-hoz képest. A vietnami pilótákkal az volt a baj, hogy a nagyobb terheléseket nem jól bírták a termetüknél fogva.
     
  8. yukapoppsimon

    yukapoppsimon New Member

    Köszönöm.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    molnibalage

    TVC-s gépből az F-22 van az amiknak ahol a vektorálás csak függőlegesen történik és nincs kacsaszárny sem ezzel szemben az MKI-n van kacsaszárny és kvázi 3D-s a vektorálhatóság.Ez a két dolog együtt bonyolultabb FBW-t igényel.
     
  10. joker

    joker Well-Known Member

    Úgy tudtam, hogy az alacsony termetűek bírják jobban a terhelést, mert kisebb magasságig kell a szív felpumpálja a vért. Inkább a gyengébb izomzat lehet a ludas, de nem a termet.
     
  11. blaze

    blaze Active Member

    Azt sem árt hozzá tenni, hogy vietnám elején a legtöbb ami pilótának nem sok köze volt a közelharchoz sem elméletben sem gyakorlatban.
     
  12. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Később azért is hozták létre a TOP GUN-t.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez egyáltalán nem biztos. Ha meg kinen nagyobb a című játékot akarod játszani, akkor úgyis a V-22 Osprey győz... Repülőgép és helikopter is és van tranziens átmenet. Upsz..
     
  14. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    Roni:

    az indiai Szuhojok gyakorlatoztak amerikai F-15-ökkel és az F-15-ösök szívtak. A google a barátod. (indian air force Su-30 against F-15) legalábbis néhány esetben.

    a lényeg hogy a mai AESA radar nem csak radar hanem egy multifunkciós műszer, amely kommunikációra is alkalmas (klasszikus adó-vevő ként), EW-re is (pl más sugárzók jeleinek mérésére és zavarására/utánzására) bizonyos frekvencia korlátok között, RWR is.
    Ha megvannak az adó vevő modulok és mindegyiket egyenként számítógép vezérli csak szoftver kérdése hogy milyen feladatokra programozzák.
    Ettől kezdve minden radargyártó ráhajt az LPI jellegű tulajdonságokra.
     
  15. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Azoknál szerintem is jóval kisebb a lemaradás, sőt, akár még az sem kizárt, hogy az amik előtt járnak itt-ott.

    Nem csak ezért nyilván. De nem kis szerepet játszhat, hogy repfedélzeti mikroelektronika terén le vannak maradva.



    Az AN/SPY-1 még PESA, mint ahogy a Patriot radarja is. Majd az AN/SPY-3 lesz AESA, ezt a Ford-ok, meg a Zumwalt-ok kapják meg először. Patriotnál is majd csak lesz AESA.
    http://investor.raytheon.com/phoenix.zhtml?c=84193&p=irol-newsArticle&ID=1947362



    Ez szerintem is így van, szoftverben jók az oroszok, na de ha nincs, amin fusson, vagy amit vezéreljen, akkor nem sokra mennek vele...


    Azért őt ne felejtsük el. :)
    http://www.nasa.gov/centers/dryden/history/pastprojects/Active/#.VDc1fhYkW-x
    De ettől függetlenül igazad van, a ruszkiknak a megfelelő szoftverek megírása egész biztosan nem okozhat gondot.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kicsit kezd uncsi lenni már ez a 2004-es történet. Nem fogom megint csontig legépelni a kezem, hogy mi is volt az...

    Hát igen. A NASA és a jenkik ugyanis valódi 3D-s vektorálással bíró hajtóműves gépet is építettek, míg a Szu-30MK szériánál nem valódi 3D van, mert a fúvócső csak függőlegesen mozog, csak elforgatva van beépítve, hogy oldalirányú erő is keletkezzen. Ja, és mindenzt jóval az agyonajnározott oroszok előtt csinálták. Nem egy, hanem több gépen is, mert volt ez és az X-31 és az F-16MATV is. Aztán F-22-őn lett csak és jóval egyszerűbb TVC. Kettőt lehet találni, hogy miért. Azért, mert az ár érték aránya borzalmas, nem éri meg a rá fordított összeget.
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    MIG-29OVT Az is valódi 3D.
     
  18. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    molni: azóta volt 2010 is
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tudom. Hány évvel is a több után...? ~20... Upsz...
     
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    molni

    Nem arról van szó,hogy kinek mióta van hanem arról,hogy kinek van jelenleg ilyen modern programfejlesztő képessége.
     

Ezen oldal megosztása