1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lada-osztály (Projekt 677)

Diskurzus a(z) 'Dízel-elektromos meghajtású vadásztengeralattjárók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. boki

    boki Well-Known Member

    Igor Vilnit a Rubin tervezoiroda igazgatoja mai kozleménye szerint a Szent-Pétervár (Lada osztály)  állami tesztjeinek utolso szakaszára április-májusban kerul sor amikor áthalyozik az Északi flottához , addig is segédkezik a Vietnami Kilo és az indiai fregatt tesztjeinél a Balti tengeren.

    Ezenkívul elkezdték az orosz 5 .generációs tengeralattjárok tervezését is.
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    http://en.ria.ru/military_news/20130318/180092698/Russia-Goes-Ahead-with-5G-Submarine-Project.html
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

    Az Admiratyelszkie  hajogyár megkapta a pénzt a projekt 677 szériás hajoinak befejezésére, konkrétan a Kronstadt és a Szevasztoplrol van szo. A Rubin tervezo iroda áttervezte a szériás hajokat majd 2012-ben dontés szuletetta hajok befejezésérol...

    A hajok aktív építése 2013 végén folytatodik, a Kronstadt átadása 2016-ra van tervezve. Jelenleg két vietnami Kilo gyári tesztjei  folynak. Idén aláírásra kerul egy Kilo és jovore még egy építése kulfoldi  (meg nem nevezett) ország részére. A gyártási kapacitások 2018-ig le vannak kotve.
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Ma megérkezett Poljárnijba a Szent Pétervár 3 hét után kb. 1700 tengeri mérfold megtétele után. A Barentsz- tengeren folytattja az állami teszteket, tobbek kozott maximális tengeri meruléseket,
    http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201310171955-8thv.htm
     
  6. teboly

    teboly Member

    Mennyi egy modern mai tengeralattjáró merülési mélysége?
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    A diesel elektromos tengeralattjáro (Lada) 250-300 (max.)m
     
  8. teboly

    teboly Member

    Maradtak a 2. Világháborús színvonalon ebben a kategóriában ?
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    A 2. világháborús DET átlagban 150m-re merultek. Voltak amelyek maximálisan 230-250m merultek, de 300m -re nem. Némely nukleáris meghajtásu TA képes akár 600 m-re merulni.
     
  10. teboly

    teboly Member

    Úgy értettem hogy a mai Diesel elektromos tengeralattjárók nem fejlődtek annyit, az atommeghajtasuak az mar más tészta
    Te azt írtad hogy max 250-300 méter melyre megy egy mai tengeralattjáró. A 2. Világháborúban volt olyan nemet tengeralattjáró ami ugyanúgy lement 250 méter melyre. Nekem az a 50 méter nem tűnik nagy fejlődésnek, a többi haditechnikai eszközhöz képest.
     
  11. Kuruc71

    Kuruc71 New Member

    Valoban ennyi mar vagy 50 eve. Sem a metalurgia sem a gyartastechnologia sem semmi egyebb nem fejlodott azota :)
     
  12. Kuruc71

    Kuruc71 New Member

    <blockquote rel="teboly">Úgy értettem hogy a mai Diesel elektromos tengeralattjárók nem fejlődtek annyit, az atommeghajtasuak az mar más tészta


    Miert lenne masteszta a ketto ???
     
  13. chimera

    chimera New Member

    Az Alfa osztály a Titán törzs miatt emlékeim szerint 8-900 méter mélyre képes lemerülni, de mindezt csak nagy sebességel asszem !
     
  14. Fade

    Fade Well-Known Member

    imo Inkább az az ok, hogy nincs értelme sokkal mélyebbre menni.
     
  15. Kuruc71

    Kuruc71 New Member


    Mar hogy a ...... ba ne lenne ertelme melyebbre menni !!!???
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ha ez lenne a prioritás, vastagabb vasat tennének, oszt nyóc.
     
  17. chimera

    chimera New Member

    Hehe vastagabb vasat és a tengó ipar minden nyüge-gondja meg van oldva :)
     
  18. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Ha egy tengó túl mélyre merül, az jó is és rossz is... Miért? Kuruc testvér bizonyára tudja, hogy védekezésben a nagyobb mélység több konvergencia-zónát jelent, elrejtve az akusztikus zörejeket. Ugyanakkor cserkészésben hátrány is lehet, mert torpedóindításhoz sokkal nagyobb egységnyi sűrített levegőt használ a tengó, mint kisebb mélységben.
     
  19. Kuruc71

    Kuruc71 New Member

    A vastagsaggal is jatszanak de nem ez a fo iranyvonal hanem az uj otvozetek szerkezeti megoldasok es egyebb gyartasi technologiak.
    A vastagabb bor nagyobb onsuly ami nagyobb meretet jelent ami nagyobb feluletet tobb energiaigenyt stb stb.

    A SZU Tajfunt is ezert volt konnyu felderiteni . Nagy felulet nagy visszaverodesi felulet .
     
  20. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Ivánék nagyon rákoncentráltak a nukikra és a felszíni egységekre. Igaz, a nukik esetében stratégiai értékekről van szó. Márpedig üzembiztos AIP nélkül a Balti-tengeren nagy hátrányban lennének. Igaz az AIP csak egy része a dolognak. A szonár jelérzékenysége még fontosabb lenne. Meg még néhány más dolog......
     

Ezen oldal megosztása