Leclerc (Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
A Leclerc harckocsi a jemeni háborúban.

A szaúdi koalíció beavatkozásának legelején, az Egyesült Arab Emírségek csapatainak megjelenése után sok felhasználó várta az információkat az AMX-56 harckocsi jemeni háborúban történő felhasználásáról. Igyekeztünk összegyűjteni a legteljesebb képet az eseményekről, és bemutatni ebben a cikkben.

Egy kis történelem

Az MBT létrehozása során a franciák figyelembe vették az előd AMX-30 tapasztalatait és módosításait, amelyenek komoly hátránya volt - gyenge védelem Tisztelettel kell adóznunk - a franciák a németekre jellemző kitartással vitték végbe a kifejlesztését, . Az így létrejött tankot büszkén nevezték el a 18. századi Charles Löckler francia tábornokról.

Abban az időben (a 90-es évek elején) ezt a tankot tartották a világ legdrágább harckocsijának, és a távoli Emirátusok arab sejkjei, akik megszokták a luxust, úgy döntöttek, hogy a Leclerc harckocsit rendelik meg, így 388 Leclerc EAU export módosított harckocsit kaptak, amelyek közül néhány később egy AZUR kiegészítő védelmi készletet kapott a városban zajló harcokhoz, ez a rendelés tartalmazott még 46 Leclerc DCL ARV-t is.

A Leclerc tank nem tett szert népszerűségre a külföldi vásárlók körében, és talán a francia fegyveres erők és az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erőinek raktáraiban porosodtak volna, de a jemeni polgárháború "lehetőséget" biztosított a Leclerc-k. hogy a harctéren is bizonyítsa a képességeit.

1. fejezet - Aden

Érdemes tisztelegni az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erőinek parancsnoksága előtt - a közel-keleti hadsereg titkosságának szintje a legmagasabb szinten van. Nincs pontos dátum a kontingens megérkezésére Aden kikötővárosába, de az első katonai Oshkosh július első felében jelent meg a déliek között, az első emírségi katonái július 16-án és 21-én haltak meg Jemenben, de a tankok csak július 25-n tűntek fel.

3-1.jpg


4-1.jpg




Addigra az adeni heves harcok már befejeződtek, így legjobb esetben is csak a külváros kisöprésében vehettek részt, ahol senki sem tudott velük szemben komoly ellenállást tanúsítani. Közvetlenül az érkezés után a koalíció felvázolta az Arany Nyíl hadművelet fő célját - a stratégiailag fontos al-Anad bázis elfoglalását Lahij tartományban.

6.jpg


2. fejezet - Al-Anad

Augusztus elején az Egyesült Arab Emírségek csapatainak négyezer fős csoportja megérkezett Adenbe (az olajterminál területe), és elindult az Al-Anad bázis felé, amely már két hete ostrom alatt állt.

1.jpg


2.jpg


Abban az időben több tucatnyi Leclerc tűnt fel a világ számos tévécsatornáján (állítólag 70-80 harckocsi vett részt a háborúban), beleértve azokat is, amelyek további AZUR védelemmel rendelkeznek, illetve a BMP-3-k is A houthi helyőrség kicsi volt (pár tucat ember), és az Al-Anad támaszpont augusztus 3-ra elesett. Az Egyesült Arab Emírségek nem szenvedtek veszteségeket az l / s erők között.

1.jpg


2.jpg


3-1.jpg


3. fejezet - Abyan

Az augusztus első felében zajló eseményeket nevezhetjük a Houthi-védelem összeomlásának az ország déli részén - Lahij bukása után az Egyesült Arab Emírségek hadserege és a déli ellenállás egységei megkezdték Abyan tartomány fokozatos felszabadítását, beleértve Zinjibar, Loudar, Shoukra és a 15. dandár bázisa - az egész tartományt augusztus 11-ig vitték.

Az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erőinek ebben a hadműveletében főként a BMP-3 vett részt, amelyek egyikét egy akna robbantotta fel az Aden-Abyan autópálya mentén haladva, az Egyesült Arab Emírségek három katonája meghalt a robbanásban. Ez volt az Egyesült Arab Emírségek egyetlen vesztesége Abyanban.

1-1.jpg


2.jpg


Augusztus második felében a déli ellenállási erők megpróbálták elfoglalni Mukeyras-t Baida tartományt, de a Loudar-hegyi szerpentinen rajtuk ütöttek, és súlyos felszerelésveszteségeket szenvedtek el. Az Egyesült Arab Emírségek hadserege nem vett részt ebben a csatában.
 
W

Wilson

Guest
4. fejezet - Marib

A Jemen déli részén elért haladás sikerei következtében a szaúdi koalíció villámháborús tervet készített - a lehető leghamarabb áttörni Sana'ába Marib hegyein keresztül. Ezért augusztus végéig az Egyesült Arab Emírségek, KSA és Bahrein hadseregének repülői és páncélozott járművei, köztük történetünk hőse, megérkeztek a Safir légibázisra, Marib várostól keletre.

3.jpg


A művelet hamarosan megkezdődött, azonban egy OTRK Tochka rakétal, amelyet Shabwa tartomány területéről indították eltalálta a bázist. A robbanásban 56 emirátus, 10 szaúdi, 5 bahreini és ismeretlen számú helyi halt meg. A raktárak, járművek és laktanyák mellett legalább egy Leclerc harckocsi és az ARV DCL is a becsapódás közelében volt.

4.jpg


2015. szeptember 13-n megkezdték a Marib bosszúja műveletet, amelynek elsődleges célja a Marib-gát és a szomszédos Sirvakh régió hegyeinek elfoglalása volt. Annak ellenére, hogy a fő ütőerő a jemenieknek szállított Oshkosh volt, az emirátusok legalább egy tucat Leclerc harckocsit vetettek harcba, mindegyik el volt látva AZUR védelemmel . Ami ezután történt, a "Lövész galéria akadályokkal" meghatározással jellemezhető (ebben az esetben a célpontok az Emirátusok és a koalíció haditechnikája volt, az akadályok pedig a Houthiak által szétszórt tank elhárító aknák voltak).



111.jpg


2.jpg


1.jpg


Mint már említettük, az Egyesült Arab Emírségek részvételét a sajtó elég gyéren publikálták . Az egyik francia cikkben arról számoltak be, hogy az egyik Leclerc-t "egy ATGM, valószínűleg 9М113 vagy iráni megfelelője találta el az elülső részen, amelynek következtében a sofőr meghalt, és a harckocsiparancsnok lábán megsebesült. " A tankban elesett személy neve Ghalib Amar Al-Marri (képünkön szeptember 13-án megölték), és egy másik katona is meghaltl, valószínűleg ugyanazon a helyen. A megrongálódott harckocsiról nem készült felvétel, de ha mégis, akkor még nem találtuk meg ezeket a képkockákat, de egy újabb Leclerc-t lefilmeztek, amikor egy harckocsi elhárító akna felrobbant alatta de csak minimális károkat szenvedett.

image.jpg


5.jpg


Szeptember 14-15 után az Egyesült Arab Emírségek összes harckocsiját valószínűleg visszavonták, és megjelentek a SkyNews jelentésben. A koalíció csak szeptember 29-n tették indított hadműveletet a gát elfoglalására , amit tucatnyi Oshkoshes elvesztésével végre is hajtott.

29.jpg
 
W

Wilson

Guest
5. fejezet - Támadások Adenben

2015. október 6-án Adenben dübörgött a helyi kalifátus öngyilkos "bombázói" által elkövetett robbantások sorozata. Megtámadták az Al-Qasr szállodát, amely abban az időben a Hadi-kormány politikai elitjének ideiglenes tartózkodási helye volt, valamint az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erőinek két adeni központját.

3.jpg


Csak az egyik megsemmisült székházról találtunk fotót, amelynek területén az egyik Leclerc volt. Nem tudni biztosan, hogy ott volt-e a támadás során, vagy később érkezett-e meg oda. Összességében ezen a napon Adenben az Egyesült Arab Emírségek hadserege négy katonát vesztett el.

image.jpg


6. fejezet - Az AQAP elleni küzdelem

2016 júniusában az Egyesült Arab Emírségek bejelentették a kontingens nagy részének kivonását Jemenből, de nem hagyták abba a terrorizmusellenes műveleteket, és már 2016 augusztusában több Leclerc harckocsi is részt vett az al-Kaida fegyveresek Abján tartományból való megtisztításában. . A média arról számolt be, hogy a terroristák nem tudtak komoly ellenállást tanúsítani.

2016-3.jpg


Korábban, februárban legalább egy Leclercet észleltek Lahij tartomány Kirsch régiójában - ez a déliek és a houthiak közötti konfrontáció egyik frontja.

1.jpg


7. fejezet - Al-Mokha

Felismerve, hogy Jemen tengeri blokádja nem működik olyan jól, mint vélik, a fegyverek és ballisztikus rakéták továbbra is eljutnak , a koalíció (főleg az Egyesült Arab Emírségek) úgy döntött, hogy ezúttal teljesen elszakítja Jemen északi részét a tengertől . Január elején megkezdődött az Arany Lándzsa hadművelet, amelynek célja Jemen nyugati partján az összes település elfoglalása - a Taiz-i Zubabtól a Hajj-i Midi-ig, ezt a területet történelmileg Tihamának hívják.

Kezdetben négy Leclerc EAU harckocsi és egy ARV, amelyek az egyik hátsó oszlopban mozogtak,is részt vettek a műveletben. Nem volt idejük részt venni a kis Zubab faluért vívott csatákban, de január 21-ig az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erőinek harckocsijai már az Al-Mokha kikötő szélén voltak, ahol két harckocsi 303 és 302 az arab újságírók lencséje elé került.

1051970954.jpg


1051970955.jpg


Két nappal később a tankokat bevetették, ahol egyikük (302 számú) ATGM-tűzbe került, a fotón egy olajtócsa látható a harckocsi alatt , feltehetően dízel üzemanyag az a homlokpáncél mögött lévő tartályból. A legénységnek nagy szerencséje volt - a rakéta nem találta el a harckocsi elején található lőszertárolót. Emellett azt a pillanatot is megörökítették, amikor a harckocsit eltalálták.

image.jpg


image.jpg


1.jpg


2.jpg
 
W

Wilson

Guest
Néhány nappal később, Mokhi külvárosában, a délvidékiek zsákmányoltak egy 9K115 Metis ATGM-t, amellyel nagy valószínűséggel kilőttek egy emiratusi tankot.

image.jpg


2017 augusztusára a nyugati parton a csapatok száma tovább nőtt, és számos Leclerc is megérkezett.

8. fejezet - Al-Hudaydah

Saleh halála után, a szuunai Houthiakkal folytatott rövid távú i háborúban, az Emirátusok és a déliek folytatták az előre nyomulásukat Jemen nyugati partja mentén az Arany Lándzsa hadművelet részeként, bevéve Al-Khukha és Hayes városokat.

2017 decemberében a Mokha és Khukha közötti úton lefotózott az Egyesült Arab Emírségek csapatai oszlopai, AMX-56 Leclerc, G6 Rhino, M109, RG-31 Agrab, Patria AMV, WiSENT 2, valamint Oshkosh M-ATV és BAE Caiman állományból álltak .

Figyelembe véve a harckocsik használatának tapasztalatait, itt csak kiegészítő védelemmel ellátott harckocsikat használnak - a német Dynamit Nobel Defense (DND) vállalat által gyártott CLARA ERA védelmi rendszereket néhány harckocsira telepítették - 2016-ban több mint 200 készletet,vásároltak mindegyiket több mint 500 ezer euró értékben.

image.jpg


Az AZUR-s harckocsikat is használják.

1.jpg


December után nem jelentettek hivatalos információkat a Leclerc hudeidai részvételéről, de február 19-én a houthiak közzétettek egy videót, amelyben feltehetően egy Leclerc füstöl . A fotó a Jakhtul falutól északra fekvő területen készült,amely félúton helyezkedik el Al Mokha és Al Khukha között.

image.jpg


Eközben a Hudeidah elleni támadás folytatódik, és a Sky News Arabia tudósításában már egy tucat tank jelent meg, amelyek a város megrohamozására indulnak.

24858819273600.jpg


Hosszú harcok után 2018 tavaszán Hudeida várostól délre eső területeken az Al-Amalik hadosztály harcosai, a tihamai ellenállás és Saleh támogatói, a republikánus gárda székhelyű Nemzeti Ellenállási Erők foglalták el a Hudeida Nemzetközi Repülőteret. Július közepén legalább négy Leclerc EAU harckocsi és egy ARV érkezett oda, és az összes harckocsit "körbe rácsozták".

2.jpg


3.jpg


Az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erőinek egy másik konvojja, amelyben több AMX-56 Leclerc EAU volt látható, de már a CLARA ERA védőkészletekkel együtt, 2018. július végén Zabid városában tartott offenzíva során volt látható.

1.jpg


2.jpg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 577
113
Nekem van eladó Haji. Akciós! ...csak nincs ÁFA-visszatérítés! :oops:

..."kisímított" Brezsnyev-szemöldökre van! (...vodkában)
175 millio -afa plusz hogy mar nem a legujabb es mar adtak el belolle plussz hazai gyartas es mi nem vagyunk se sza se haboruba Azert nem olyan huzos az. De nem akarok kezdeni semmit. De az A4 esekre 1 milliard+ bol kijonne plane egy ket harom ev mulva..
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 993
32 318
113
Egy kis történelem

Az MBT létrehozása során a franciák figyelembe vették az előd AMX-30 tapasztalatait és módosításait, amelyenek komoly hátránya volt - gyenge védelem Tisztelettel kell adóznunk - a franciák a németekre jellemző kitartással vitték végbe a kifejlesztését, . Az így létrejött tankot büszkén nevezték el a 18. századi Charles Löckler francia tábornokról.

A Leclerc-t Philippe "Leclerc" de Hauteclocque-ról nevezték el.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 933
113
Sokat elárul a harckocsi páncél védelméről, hogy a front páncélzatot is berácsozták.....
13240845433_dc9fe996dd_o.jpg

Itt a jelzet adatokat azért fenntartással kezelném:
cquejenpense.png.21cc1ea2aae608e8c6fb67b2256fbaec.png


o1bVJJj.jpg


Viszont az jól látszik, hogy szemből a páncélteknő alja és lehet, hogy a teteje nem kellően védett.
Ez a tervezési "hiba" erősen érinti az angol Challenger harckocsikat is.
És a szovjet/orosz T-64/72/80/90 sorozatot is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Sokat elárul a harckocsi páncél védelméről, hogy a front páncélzatot is berácsozták.....
13240845433_dc9fe996dd_o.jpg

Itt a jelzet adatokat azért fenntartással kezelném:
cquejenpense.png.21cc1ea2aae608e8c6fb67b2256fbaec.png


o1bVJJj.jpg


Viszont az jól látszik, hogy szemből a páncélteknő alja és lehet, hogy a teteje nem kellően védett.
Ez a tervezési "hiba" erősen érinti az angol Challenger harckocsikat is.
És a szovjet/orosz T-64/72/80/90 sorozatot is.
Te ezeket a számokat támyleg elhiszed?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113

dudi


"Te ezeket a számokat támyleg elhiszed?"

Te meg még mindig figyelmetlenül olvasod mások hozzá szólásait?
"Itt a jelzet adatokat azért fenntartással kezelném:"
A jelzett adatok faszságok.Áruld már el nekem,hogy mi indokolja azt,hogy a teknő alja nem ugyan olyan védettségű mindenhol?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 933
113

dudi


"Áruld már el nekem,hogy mi indokolja azt,hogy a teknő alja nem ugyan olyan védettségű mindenhol?"

Súlyoptimalizálás miatt. Senkinek sem ugyan olyan védelmű még a Leopárd 2-nek sem !
Mivel az eddigi tapasztalatok alapján kevés találat éri a teknő alját így ott nem építenek föl komolyabb páncélzatot.
Ezzel súlyt spórolnak és rövidül a páncélteknő is.
Más okokból de a lövegpajzs sem véd annyira, mint a torony többi része.

Az oroszoknál a teknő frontpáncéljának felső íve van megerősítve, az alsó nincs.
Pl. T-64A esetén a felső ív 22 fokban döntött (vízszinteshez képest) 80 mm RHA + 105 mm textolit + 20 mm RHA.
Ehhez képest az alsó ív ugyan úgy 80 mm RHA , mint a teknő többi része. Persze ez is döntött de közel sem ad olyan védelmet, mint a felső ív.

A Challengerek esetén is hasonló az elrendezés, de ott az alsó ív nagyobb terület.
A Leclerc esetén számomra úgy tűnik, hogy beraktak egy "páncél dobozt" középre. Így van hely a lábfejednek meg a fejednek, az öledben meg ott páncél :)
Az M1-esetén is van egy alsó gyöngébb rész de elég kicsi. Középen van egy komoly páncél "box". A felső ív meg ugyan úgy vékony acél, viszont extrém módon döntött, így lepattan róla minden, meg jó tető páncélnak is.
A Leopárd 2 nél is a felső ív erősebb, de az alsóra is jutott páncél. Nem véletlenül itt a leghosszabb a páncél teknő.... (A motor tér is itt a legnagyobb)
A Merkava IV esetén alsó páncél box van, extrémen döntött felső ív.

Más koncepció minden tank. Amúgy a harckocsis írásomban benne vannak az ábrák, ha érdekel.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113

dudi


"Áruld már el nekem,hogy mi indokolja azt,hogy a teknő alja nem ugyan olyan védettségű mindenhol?"

Súlyoptimalizálás miatt. Senkinek sem ugyan olyan védelmű még a Leopárd 2-nek sem !
Mivel az eddigi tapasztalatok alapján kevés találat éri a teknő alját így ott nem építenek föl komolyabb páncélzatot.
Ezzel súlyt spórolnak és rövidül a páncélteknő is.
Más okokból de a lövegpajzs sem véd annyira, mint a torony többi része.

Az oroszoknál a teknő frontpáncéljának felső íve van megerősítve, az alsó nincs.
Pl. T-64A esetén a felső ív 22 fokban döntött (vízszinteshez képest) 80 mm RHA + 105 mm textolit + 20 mm RHA.
Ehhez képest az alsó ív ugyan úgy 80 mm RHA , mint a teknő többi része. Persze ez is döntött de közel sem ad olyan védelmet, mint a felső ív.

A Challengerek esetén is hasonló az elrendezés, de ott az alsó ív nagyobb terület.
A Leclerc esetén számomra úgy tűnik, hogy beraktak egy "páncél dobozt" középre. Így van hely a lábfejednek meg a fejednek, az öledben meg ott páncél :)
Az M1-esetén is van egy alsó gyöngébb rész de elég kicsi. Középen van egy komoly páncél "box". A felső ív meg ugyan úgy vékony acél, viszont extrém módon döntött, így lepattan róla minden, meg jó tető páncélnak is.
A Leopárd 2 nél is a felső ív erősebb, de az alsóra is jutott páncél. Nem véletlenül itt a leghosszabb a páncél teknő.... (A motor tér is itt a legnagyobb)
A Merkava IV esetén alsó páncél box van, extrémen döntött felső ív.

Más koncepció minden tank. Amúgy a harckocsis írásomban benne vannak az ábrák, ha érdekel.
A súlyoptimalizálás miatt a jobb alja vaytagabb mint a bal alja?Ne nevettesd már ki magad.