Lengyel haderőfejlesztési program (2032) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
5 225
15 051
113
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs and fip7

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
21 724
75 568
113
Sztem el kell felejteni 1 kategorua, 1 típus. Legalabbis a lengyeleknél. Ők k9molyan gondolják, hogy azboroszok ellen készülnek. Ki tudja mi van a stratégiai előrejelzésekben. Látjuk mosz februárban is nekiknlett igazuk.

Szal ők nagy hadsereget építenek, gyorsan. Olyan darabszámban, ahol 1 tipusból a kellő mennyiség nem elérhető. 3% védelmi büdzsé mellett lazán belefér 2 láncos IFV.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
3 772
9 553
113
Szal ők nagy hadsereget építenek, gyorsan. Olyan darabszámban, ahol 1 tipusból a kellő mennyiség nem elérhető.
Nem csak az. De alapvetoen abba a zsákutcába manoverezhették magukat, hogy mindenképpen úszóképes legyen, így viszont gyengébb a páncélzata és bár számoltak egy nehezen felvértezet verzióval is, ennek a kivitelizésénel zátonyra futhattak ...

Viszont, hogy akár két lánctalpast vezetnének be, nem újkeletu otlet, mivel rengeteg BWP-t kell szinte egyszerre helyettesiteniuk, viszont a másikat amolyan fapados LPG alapú segédtípusnak szánták https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkie_Podwozie_Gąsienicowe
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
12 298
23 032
113
Ebben a cikkben van még egy érdekes rész, mégpedig, hogy ez a mennyiség lehet, hogy nagyrészben az amerikaiak használt technikája lenne.
Az angol Wikipédia szerint (tehát nem feltétlen pontos) 414 darab HIMARS készült összesen!
A lengyeleknek a világ összes HIMARSa sem lenne elég...szóval ha ragaszkodnak ehhez a számhoz akkor kb. 8-10 évre lekötik a gyártó kapacitást - a rakétákat illetően biztosan.

Ezért is lesz nálunk PULS - legalábbis remélem. :)
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 384
8 920
113
Nem csak az. De alapvetoen abba a zsákutcába manoverezhették magukat, hogy mindenképpen úszóképes legyen, így viszont gyengébb a páncélzata és bár számoltak egy nehezen felvértezet verzióval is, ennek a kivitelizésénel zátonyra futhattak ...

Viszont, hogy akár két lánctalpast vezetnének be, nem újkeletu otlet, mivel rengeteg BWP-t kell szinte egyszerre helyettesiteniuk, viszont a másikat amolyan fapados LPG alapú segédtípusnak szánták https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkie_Podwozie_Gąsienicowe

Baszki most esik le, hogy a lengyel hadsereg:

  • egyik fele muszka dízellel (nem kőolajra gondolok, hanem dízelre) megy,
  • a másik fele meg muszka LPG -vel ...

Ha az EU szankciózná a orosz dízelt és LPG -t (nem fogja, mert akkor a németek, baltiak, románok stb. is dőlnének) avagy egy orosszal hirig esetén (ha megszűnne az import) megállna a lengyel hadsereg ... Mondjuk akkor az egész ország is leállna ... Érdekes koncepció ...
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
16 803
24 399
113
Baszki most esik le, hogy a lengyel hadsereg:

  • egyik fele muszka dízellel (nem kőolajra gondolok, hanem dízelre) megy,
  • a másik fele meg muszka LPG -vel ...

Ha az EU szankciózná a orosz dízelt és LPG -t (nem fogja, mert akkor a németek, baltiak, románok stb. is dőlnének) avagy egy orosszal hirig esetén (ha megszűnne az import) megállna a lengyel hadsereg ... Mondjuk akkor az egész ország is leállna ... Érdekes koncepció ...
experts-experts-everywhere-u9fucp.jpg

:rolleyes:


 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 384
8 920
113

Nagyon jó ez a kép ... :)

Mindenekelőtt néhány nem magától értetődő dolog. Például a dízel az egy finomított (feldolgozott) kőolaj termék. Valamint pl. a földgáz / LNG az nem ugyanaz, mint az LPG ...

Nos, a cikk írójának érdekes elképzelése van arról, hogy Lengyelországot az orosz szén szankciója érintené a legkomolyabban ... :)

OK, kezdjünk a gázzal. Ugye a cikk írója attól van elalélva, hogy Lengyelország gáztározóinak feltöltöttsége 76%. A cikk írásának időpontjában egyébként Málta picit megelőzte a lengyeleket e téren ... Ugyanakkor azt már nem részletezte, hogy ennek mi az oka. Például azt, hogy:

  • Lengyelországnak V4 -en belül a legkisebb a gáztározói kapacitása (!!),
  • a (negyedakkora lakosságú) Magyarországhoz viszonyítva a fele (pontosabban: 53% -a) ,
  • érdekesség: hozzánk viszonyítva - cseh: 53,5%, szlovák: 57,5%. Az EU országai közül mi rendelkezünk a 6. legnagyobb gáztározói kapacitással.

Hát, így könnyű ... :) Azaz itt már sejthetjük, hogy a lengyel gázpiacon van valami "turpisság". Igen, ez az LPG, amit pl. autókázáshoz, fűtéshez meg egyes katonai járműveik meghajtására használnak. Ja, és a gonosz muszkától importálják ... Nem véletlen, hogy artikulálatlan hangnemben fröcsögnek, ha valaki csak szóba hozza a dízelt meg az LPG -t az orosz szankciók kontextusában. Nézzük csak meg ezt például:


Ugye, hogy ugye? :) Az orosz földgáz (nem LPG!) import függőségüket meg főleg az EU partnerektől importált orosz földgázzal tervezik megoldani. Ez ám az orosz függőség csökkentése. Bruhahaha :) Meg persze kisebbrészt némi méregdrága LNG -vel ...

Kőolaj. A lengyelek az orosz olaj második legnagyobb EU importőrei (németek az elsők, holland a harmadik). A teljes lengyel olajimport 73% -a orosz ... Egyébként idén év végéig tervezik a muszka olaj importját. Hogy utána "átcímkézett" muszka olajat (tankeren) vagy mit akarnak az most első körben nem is annyira érdekes.

Ami érdekes, hogy a cikk egy félmondattal elintézi, hogy a lengyelek egyébként brutál mennyiségű orosz dízelt is importálnak. Azaz, ha a muszka kőolajat lehúzzuk meg elméletben a dízelt is, akkor az ennek megfelelő plussz kőolaj mennyiséggel (illetve ahhoz rendelni finomítói kapacitást is !!) is számolni kellene. Akkor teljesen máshogy néznének ki a fentebbi számok. Amennyiben pl. a kieső dízel mennyiséget meg EU partnerektől gondolnák dízel formájában továbbra is, akkor meg nem kellene pl. az ehhez finomítói kapacitással is rendelkező Magyarországot e téren "tökön rúgni" ... Ugye a környékükön más segítségre nem számíthatnak dízel terén, hiszen azok is brutál orosz dízel függők. Azok örülnek, ha saját maguknak megoldják ... Igen, a németek is. (zárójelben: a cseh és szlovák finomító - velünk ellentétben - orosz kőolajjal tudnak menni ...)

Azaz az általad hivatkozott hozzászólásomban szereplő mondat, hogy a katonai járműveik orosz dízellel meg LPG -vel mennek megáll ...

Szén. Amit ugye a cikkíró szerint a legkritikusabb a lengyeleknél. Nos a lengyeleknél van barna- és feketekőszén bányák. Persze kisebb fűtőértékű és jóval drágább, mint az orosz szén, de van. Persze mennyiségileg sem az igazi, mert már most kevés még a hazai piacra is és még a tél is messze van ... Ezért már nemcsak a kivitelt tiltották le (a szén szankciót követő nulladik percben megtették), hanem már a hazai fogyasztást is korlátozzák egyébként.

Kis érdekesség illetve kitekintés amit egy másik posztomban írtam korábban (V4 "szénhelyzet"):

"Kedvenc EU -n belüli - sőt V4 -es példám: még az 5. szankciós csomag tájékán a nyugati mainstream sajtó jeles képviselőinél cikkek, hogy milyen módon nyer a lengyelnél/cseh/szlováknál markánsan teret a "neo-idealista" politikai vonal. Sőt mindent az ideológia alá rendelnek politikai téren. Ezzel, mint felszálló fényes üstökösként mutatva a jövő útját Európa nyugati felének ... Mi is volt az apropó ekkor? Hát a szén embargó. Volt nagy egyetértés a 3 ország részéről és kézenfogva skandálták a "halál az orosz szénre" mantrát. Szokták mondani vigyázz mit kívánsz, mert még a végén valóra válik. Nos, úgy alakult, hogy elfogadták szén embargót a muszka ellen. Volt nagy örömködés rogyásig, pezsgő-kaviár-kurv@k ameddig a szem ellát ... Aztán persze a cseh és a lengyel AZONNAL megtiltotta a szén kivitelét (cseh-lengyelnek ugye van valamennyi - még, ha rosszabb minőségű, mint a muszka szén meg drágább is) Szlovákiába ... Szlováknál a 4 nagy cementgyártóból 3 azonnal NYEKK. A negyedik elméletileg még döglődik valamennyire - de lehet már kiszenvedett az is. Meg persze minden csatolt dolog meg ami szénnel megy az is ... Lehet rossz dolog a szerződésszegés rossz oldalán állni ... Ez akár valamelyest előrevetíti az "EU etikai kódex -et" is - főleg, ha újra szezonja lesz a "winter is coming" dolognak ..."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 293
59 605
113
" Ezután a kör valóban leszűkül két konstrukcióra: Hanwha Techwin K21 és FNSS Kaplan. Úgy tűnik, hogy a Varsó-Szöul vonalon a közelmúltban felerősödött katonai és ipari kapcsolatok, valamint a Krab lövegvázra vonatkozó engedély formájában megvalósuló ipari együttműködés jól megszokott útja miatt különösen a dél-koreai opciót lehet előnyben részesíteni."

A következő nagy vásárlások Koreában lesznek? - A Védelmi Minisztérium tájékoztatott Mariusz Błaszczak, a Honvédelmi Minisztérium vezetőjének tervezett Koreai Köztársasági látogatásáról. A találkozókat május 29. és június 1. között tartják, és a legfontosabb védelmi programokhoz kapcsolódhatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 595
3 317
113
A lengyel beszerzesi ugynokseg szovivoje valaszol neked:
Ezen kívül még egyszer megerősítem - a megadott összegek helyesek és hiba nem csúszott sehova. Igen – körülbelül 500 M142 #HIMARS kilövőről van szó.

Nehéz értelmezni a mennyiséget. Bármi ami Lengyelo közelébe ér és erőt koncentrál azt el tudják evvel párologtatni. Erőkoncentráás nélkül meg sok sikert egy Lengyel hadsereg ellen.
De egy Orosz 40kmes libasor se létezne sokáig. Volt. Nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
3 772
9 553
113

Koreai gyalogsági harcjárművek. Blaszczak bejelentése szerint​

https://defence24-pl.translate.goog...tr_sl=pl&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

A Nemzetvédelmi Minisztérium vezetője a Koreai Köztársaságban tett látogatása során megbeszélést folytatott a Koreai Védelmi Minisztérium képviselőivel (köztük a DAPA Védelmi Vásárlási Tervező Ügynökség vezetőjével, Kang Eun-hóval), valamint a helyi képviselőkkel. védelmi ipar. Ezek többek között a modernizáció finanszírozására vonatkoztak – többek között a Bank Gospodarstwa Krajowego által működtetett Fegyveres Erők Támogatási Alapjának segítségével.

A Honvédelmi Minisztérium vezetője a K-21 gyalogsági harcjárműveket (és az általuk fejlesztett AS-21 Redback) és K9 tarackokat gyártó Hanwha Defense cég képviselőivel beszélgetett. Utóbbi, Huta Stalowa Wola licence alapján gyártott alvázai a lengyel Krab tarackok bázisa, amelyek közül 18 darabot nemrégiben Ukrajnába szállítottak. Az önjáró tarackok szállításának felgyorsítására tehát sor kerülhetne például bizonyos számú kész alváz szállításával és lengyel tornyokkal való integrálásával.

website


Az IFV-k ügye sokkal érdekesebb. A koreai Hanwha Defense cég kétféle IFV-t kínál. Az első a K21, amelyet 2009 óta használ a dél-koreai hadsereg. Érdekesség, hogy a közelmúltban bejelentették a gyártásának előkészületeit. Az autó súlya körülbelül 25 tonna, és úszással (előkészítés után, felfújható úszók használatával) képes leküzdeni a vízi akadályokat. Nagyon erősen felfegyverzett – van egy emberes torony a koreai ipar által kifejlesztett 40 mm-es ágyúval, valamint egy géppuskával és egy kettős páncéltörő irányított rakétavetővel. A jármű hunter-killer tűzvezérlő rendszerrel is rendelkezik.

Az jármű jellegzetessége a kompozit alváz is, amely lehetővé tette a felhajtóerő követelményének teljesítését. A Defence24.pl nem hivatalos információi szerint Koreában több tucat ilyen jármű áll rendelkezésre, amelyeket esetleg átadhatnak Lengyelországnak.

A második lehetséges megoldás a jóval nehezebb, több mint 40 tonnás AS21 Redback lenne, amelyet K21-es megoldásokkal fejlesztettek ki, és jelenleg is küzd többek között a Ausztráliából származó megrendelésre, a német KF41 Lynx-szel versenyezve. A Redbacket az Egyesült Államoknak is felajánlják az OMFV programon keresztül, a Hanwha és az Oshkosh Defense együttműködésével. Egyelőre nem hoztak kötelező erejű határozatot az IFV Koreától való megszerzéséről, bár az ezzel kapcsolatos tárgyalások folyamatban vannak.

  • qp6scp-bwpaustralia.jpg
Arról, hogy Lengyelország egy második típusú IFV beszerzését fontolgatja a Huta Stalowa Wola által a Defence24 DAY konferencia során kifejlesztett Borsuk mellé, Andrzej Jośko ezredes - Páncélozott és Gépesített Erők Testületének Katonai Felszerelési és Fejlesztési Osztályának vezetője, Land Erők Felügyelősége, Fegyveres Erők Főparancsnoksága. Az ezredes hangsúlyozta, hogy szükség lehet egy második IFV beszerzésére, hogy gyorsan új IFV-t biztosítsanak a lengyel hadsereg számára.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 126
3 084
113
A kóreaiak nagyon munkabírók: https://www.vg.hu/kozelet/2022/03/az-uj-del-koreai-elnok-szerint-a-heti-52-ora-munka-is-keves :cool:
És ha beindulna az ausztrál gyár is, az elso száz darabot akar egy éven belul is le lehetne szállitani, úgy, hogy a Borsuk még mindig sehol nem lesz. :oops:
Hát persze. Főleg, hogy az ausztrál gyár építése még csak most kezdődött és 2 év lesz mire befejezik + a felszerszámozás. :)
És ha nem nyer a Redback, akkor értelemszerűleg, csak a Huntsman gyártására lesz felkészítve.

https://www.hanwha-defense.co.kr/eng/media/news-view.do?idx=3321

Már az elejétől fogva egy K21PL licencet kellett volna gyártaniuk és nem pazarolni az időt a Borsuk kifejlesztésére. Nem kellene most 2 külön IFV-t rendszeresíteni lóhalálában. K2 dettó.
Ez nem jött be most, elbaszták az időt.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 126
3 084
113
"We will consistently increase the armored potential of the Polish Armed Forces. I have read the offer to buy Korean K2 tanks. The cooperation will assume a high level of Polonization, which will give an impetus to the development of the Polish armaments industry."


Már évekkel ezelőtt ezt kellett volna meglépni.
Barátunk nem csak a Hanwha-nál, de a KAI-nál is kirándult egy jót. A T-50 mögött megbújik az egyik KF-21.

FUDU5C7XsAAX9KQ


És a T-50-re is véletlenül fordítva rakták fel az indonéz zászlót aznap. Mindent IS elszeretnének adni ezek a koreaiak. :)