Lengyel haderőfejlesztési program (2032) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 062
13 433
113
Ugye a Yalcint pedzegetik török oldalakon.

Ennek margóján elkezdett pezsegni a lengyel diskurzus a 4x4 beszerzésekről.

@PavolR - kifejtened errol a velemenyed? Eleg roviden, 2-3 oldalon? :D


Nyugi, ez csak egy max. 5,5 tonnás jármú (az is csak ha van rajta valami páncél) ... abszolút nem egy kategória a Yalcinnel vagy Gerlachal. :rolleyes:
 
K

kamm

Guest
Ugye a Yalcint pedzegetik török oldalakon.

Ennek margóján elkezdett pezsegni a lengyel diskurzus a 4x4 beszerzésekről.

Kb mintha a boven nyugdijas koru pk UAZ meg a meg oregebb dobozos Discovery egyutt haltak volna es ez a szornyszulott gyerekuk szuletett volna...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 306
113
Leonardo lengyelországi jelenléte és ajánlat a lengyel fegyveres erők számára

A légierő tájékoztatása szerint az M-346 Master vadászrepülőgépet kínálják. Leonardo szerint ez a repülőgép lehet a jelenleg üzemelő Szu-22-es flotta optimális utódja.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 320
113
A Zremb Group konzorcium megrendelést kapott 11 készlet összecsukható híd szállítására a Norvég Fegyveres Erők számára.

A norvégok leváltják a jelenleg használt majdnem 80 éves hídrendszereket, amelyeket a második világháború után a Marshall-tervből vásároltak. Az új hidak képesek lesznek elbírni az MLC 80 terhelési osztályú lánctalpas járműveket (ami több mint 72 tonnát jelent, és képes lesz kezelni a modern harckocsik legnehezebb fajtáit, mint például a Leopard 2A7 vagy az Abrams a SEP-ben. v3 verzió) és az MLC 110 kerekes járműveket.
A Norvégiában vásárolt hídrendszer másik fontos jellemzője a szállíthatóság. Speciális 20 méteres konténerekkel és Flat Racks platformokkal szállítják őket, amelyek megfelelnek a polgári CSC és a katonai STANAG szabványok követelményeinek. Ennek köszönhetően katonai járművekkel, de civil teherautókkal, vasúton vagy tengeri szállítással is szállíthatók. Kompatibilisek a Multi-Lift MSH-165 SC rendszerrel is, amely lehetővé teszi a Flat Racks platformok, de akár 20 lábos konténerek be- és kirakodását a készletben található saját felszereléssel, daru nélkül.
 
K

kamm

Guest
Leonardo lengyelországi jelenléte és ajánlat a lengyel fegyveres erők számára

A légierő tájékoztatása szerint az M-346 Master vadászrepülőgépet kínálják. Leonardo szerint ez a repülőgép lehet a jelenleg üzemelő Szu-22-es flotta optimális utódja.
Szu-22 hadrendben, kemeny. :cool:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 198
67 060
113
31 db Mercedes-Benz Zetros 3348AS 6 × 6 nyergesvontatót rendelt (további 78 vásárlási opcióval) a lengyel hadsereg lánctalpas járművek szállítására 70 tonnáig.
Lefordítom nektek. 33 db csőrös(a scania torpedo serue 3-4-T alapján piacra került, a korábbi Axor, jelenleg Arocs néven futó 'construction' széria kisebb teljesítményű de terepre optmalizált verziója.merciből. 3348 azaz 33 tonna össztengelyterhelhetőségű, 480 esélyesen 476 lóerős motorral szerelt verzió. Általában terepes/katonai kivitelben készítik. A 3
3 tonna terhelhetőség a 3 tengelyes nehézvontatók komolyabb verziója, a kommerszebb 26 tonna szokott lenni gyártófüggetlenül. A váltó/nyomatékváltó a kérdés. Sima allison 'nehéz' váltóval ez a konfiguráció 120-150 tonna vonóerő kapacitású, egy nyomatékváltóval 1,32-1,58 szorzóval(mintha egy extra hidraulikus motor is forgatná a hajtómű kivezetést) 200-1000 tonna vonóerő elméleti kapacitásig jó. Az első verzió életszerű, így azt gondolom, hogy ezek a Mercexes Zetrosok 150 tonnás.ehyszerűsített katonai, terepes vontatók, esélyesen 6x6 szimpla broncsizású tengelyekkel és kerekekkel.
 
K

kamm

Guest
Lefordítom nektek. 33 db csőrös(a scania torpedo serue 3-4-T alapján piacra került, a korábbi Axor, jelenleg Arocs néven futó 'construction' széria kisebb teljesítményű de terepre optmalizált verziója.merciből. 3348 azaz 33 tonna össztengelyterhelhetőségű, 480 esélyesen 476 lóerős motorral szerelt verzió. Általában terepes/katonai kivitelben készítik. A 3
3 tonna terhelhetőség a 3 tengelyes nehézvontatók komolyabb verziója, a kommerszebb 26 tonna szokott lenni gyártófüggetlenül. A váltó/nyomatékváltó a kérdés. Sima allison 'nehéz' váltóval ez a konfiguráció 120-150 tonna vonóerő kapacitású, egy nyomatékváltóval 1,32-1,58 szorzóval(mintha egy extra hidraulikus motor is forgatná a hajtómű kivezetést) 200-1000 tonna vonóerő elméleti kapacitásig jó. Az első verzió életszerű, így azt gondolom, hogy ezek a Mercexes Zetrosok 150 tonnás.ehyszerűsített katonai, terepes vontatók, esélyesen 6x6 szimpla broncsizású tengelyekkel és kerekekkel.
Broncsizas = broaching...?