L-410 Turbolet (Let, Csehország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Személy- és teherszállításra egyaránt alkalmazzák polgári és katonai üzemeltetők.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
L__8211_410_Turbolet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 345
113
Na ez a prekoncepció:
Állandóan az jött velem szembe az Aero magazinban, meg a hírekben, hogy L-410 lezuhant.

Mindig csak L-410-ek esnek le?:eek:

Ennyit le sem gyártottak:confused:
 
M

molnibalage

Guest
Csapjatok le, de én nem értem, hogy kb. 1+ hét idő alatt ezen mit nem lehet tisztázni...?
Vagy senki nem ad adatot és nem beszél és csak dafke nem segítek a helyzetet elemezni?

Olyan nehéz megnézni, hogy mi volt a repülési terv, mire volt engedély majd a dig. adatrögzítővel ezt összevetni...?
Mi a f*szra jó a sok csodakütyü és digitalizáció, ha ez nem megy?
A rádiózást is veszik fel.

Eszemfaszom megáll.
De télnyeg.

A gép megvan, a személyzet megvan, és a papírmunka is megvan.

MI
TART
EZEN
ENNYI
IDEIG?

Mintha egy rendőr azon mélázna egy hétig, hogy egy 40 tonnás kamion hogyan került egy kisebb súlylimites útra, úgy, hogy GPS nyomkövető van a kocsin és kiolvashatná.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 566
113
Ha netán a mezőre zuhant volna a gép a felszállás után és nem egy rakás fára talán több lett volna túlélő is. A gép eleje teljesen összetört.

245011988_397778825211691_4994676675854140987_n.jpg

244999316_397778871878353_825120948727477563_n.jpg

245177670_397778788545028_3262525162499212421_n.jpg
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed and BJani

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 566
113
Az lehet, mindenesetre a vörös csillag meg az RF-szám ott van rajta.


Mármint 34 ;)
DOSAAF-é volt és egy aeroklub használta.
Története:

34 éves és 6 hónapos volt a gép. :)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
V.színű az sem segített hogy 23 an voltak rajta...
Ennek a gépnek 1800 kg a max. hasznos tömege.

Egyszer volt szerencsém behiénázni magam egy ilyen körre, akkor is 23-an voltunk a gépben felszálláskor. Aztán 4200-on egyszer csak enyém lett az egész utastér. :cool: :D
Mondjuk érdekes érzés volt, hogy 3-4 méterre ott a nyitott ajtó, alatta meg 4000 méter...

Szó-mi-szó, a lényeg, hogy szerintem ezt a típust rendszeresen repülik 20-21 ejéssel.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
T

Törölt tag 1586

Guest
Egyszer volt szerencsém behiénázni magam egy ilyen körre, akkor is 23-an voltunk a gépben felszálláskor. Aztán 4200-on egyszer csak enyém lett az egész utastér. :cool: :D
Mondjuk érdekes érzés volt, hogy 3-4 méterre ott a nyitott ajtó, alatta meg 4000 méter...

Szó-mi-szó, a lényeg, hogy szerintem ezt a típust rendszeresen repülik 20-21 ejéssel.
Az L-410 UVP-E hivatalosan 17+2 embert szállíthat.
Nincs infó mennyi üza. volt a gépben, de 23 emberrel esélyes hogy túl voltak terhelve.
Ilyenkor az a baj hogy ha - mint most is - felszállásnál bejön egy hajtómű meghibásodás a gép nem fog tudni emelkedni, de még csak tartani sem fogja tudni a meglévő magasságot.
A végeredményt látjuk....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 566
113
Két verziót vizsgálnak az L-410 balesete kapcsán. . Hajtómühiba - a pilóták azt nyilatkozták a kórházban, hogy leállt a hajtómü. Másik verzió a túlterhelés.(max 19 embert szállíthat a gép)