1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lezuhant a California ANG egyik F-16C-je, a pilóta túlélte

Diskurzus a(z) 'Hírek a katonai repülés világából' témában - AIM-120 által indítva @ 2013. január 1..

  1. AIM-120

    AIM-120 Member Szerkesztőségi tag

  2. reaper

    reaper New Member

    Helló! Boldog újévet mindenkinek, én még új vagyok :)

    A század elvesztett gépét hogyan pótolják, egyáltalán pótolják?
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    <a title="reaper profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/reaper/">reaper</a>

    Van egy halom lekonzervált F-16 amikből némi ráfordítással(gazából elég jelentős ráfordítással)lehet pótolni az elvesztett gépeket.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szerintem már nem pótolják az elvesztett gépeket.
     
  5. desertfox

    desertfox New Member

    http://bertc.com/subfour/truth/boneyard.htm

    Van tarcsiba nekik , nem aggódok értük.
    Molin szerintem tuti pótoljak.
    Mit mondanak a katapultált pilótának sorry megszűnt az állásod ? :D Csak alá dobnak valami vasat.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A lekonzervált F-16 gépek színvonala köszönőviszonyban sincs a szolgálatban levőkével. Nem fognak egyesével gépeket elvenni és korszerűsíteni, mert anyagi katasztrófa. A gépmennyiséget úgy szokták megrendelni, hogy a fogyás is benne van vagy utánrendelnek. Az AMARC-ban nagyrészt ősrégi F-16 van, ami újabb változat, az már lerepülte az idejét vagy megy majd QF-16-nak.

    Soha nem is hallottam róla, hogy egyesével reaktíválnának gépeket az AMARC-ből és modernizálnák őket...

    Miért szűnne meg a pilóta állása, mert elfogy a gép? Jellemzően amúgy is több pilóta van, mint gép, tehát, ha az állomány 10%-a is elfogy, a 1,5 pilóta/gép arány nem változik drasztikusan....
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Vagy lenne egy kérdésem. Ki és hány olyan nagy üzletről tud, ahol nagyobb számban ténylegesen feltámasztottak gépeket az AMARC-ból, korszerűsítették és valóban el is adták őket? Nem tervekről és elképzelésekről kellene adata, hanem konkrét üzletről. Nekem most egy sem ugrik be...
     
  8. chimera

    chimera New Member

    F-111-eket nem adtak el Ausztráliának ? Pótlásra és alkatrészbázisnak? Mintha rémlene...
     
  9. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Tajvannak előkotortak egy tucatnyi Oriont:
    http://htka.hu/2010/01/16/hirek-az-azsiai-orionok-haza-tajarol/
     
  10. desertfox

    desertfox New Member

    Ebben igazad van Én is csak tervekről olvastam.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    F-111-eket nem adtak el Ausztráliának ? Pótlásra és alkatrészbázisnak? Mintha rémlene…

    Azon gépek technikai színvonala nem térel el lénygesen az ausztrál gépekétől. Egy 15+ éve lekonzervált, akkor F-16 köszönőviszonyban nincs egy maival.

    Tajvannak előkotortak egy tucatnyi Oriont:

    Hopsz, akkor egy van. :) Azonban a különbség ordító. Először is nem szuperszonikus vadászgép. Másfelől olyan égető szükség volt úgy gépre, hogy egy modernizálatlan Oriont is elfogadtak volna talán, egy kőkorszaki, elvult és ha jól emlékszem, akkor utált gépet váltottak le levele. Nem flota kiegészítésről volt szó, egy képesség fenntartásáról. Az USAF képességeit vagy az ANG-t sem érnit mélyen a lassú gépfogyás. Tajvan ASW képsségge egy nem túl acélos, de mégis számottevő részét vesztette el. Nagy difi.
     
  12. mrteddy

    mrteddy New Member

    molni

    az irakiaknak nem ilyen AMARC-ba kukázott sólymokat építenek át block 52-re? egyáltlalán lehet ilyet? vagy azért lesz 3 mrd usd a 32 madár? :)

    ha nem onnan akkor, honnan lesznek megoldva?

     
     
  13. independence

    independence Active Member

    AMARC :

    Én még soha nem láttam ennyi gépet együtt . Pfffff....

    De most ezt nem értem . Nemrég azt olvastam valahol , hogy az USAF nem úgy konzerválja le a gépeit mint mi Pápán vagy az Oroszok úgy általában kilökik a gyepre 'oszt jó van...

    Ehhez képest ezek nem úgy néznek ki itt tető nélkül ,stb , mintha milyen jó soruk volna.

     

    Vagy ezek nem le konzerváltak hanem végleg kivon roncsok ?

    Ha roncsok akkor miért nem hasznosítsák őket újra , miért nem olvasztják be őket stb ? Mi értelme ezeket több 10 hektáron felhalmozni ?

     
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    <a title="independence profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/independence/">independence</a>

    Le vannak rendesen konzerválva csak a klíma olyan optimális,hogy nincs szükség hangárokra.

    http://australianaviation.com.au/wp-content/uploads/2010/03/F-16A-ADF-AMARC-GF.jpg
     
  15. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Érdemes egyébként Google Mapson is kicsit rákukkantani a helyre, nem semmi mekkora mennyiségben tárolnak ott gépeket.

    http://goo.gl/maps/9ZrPX
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem, azok úgy gyártású gépek lennének tudtommal.
     
  17. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Irak új gyártású gépeket kap.
     
  18. aerophyl

    aerophyl New Member

    A pakik kaptak AMARC-os 16A/B-ket.
     
  19. aerophyl

    aerophyl New Member

    Ja, meg az olaszok is onnan voltak.
     
  20. mrteddy

    mrteddy New Member

     

    értem.

    de lehetetlen az amarkos gépek átépítése, vagy csak drága lenne?
     

Ezen oldal megosztása