1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lezuhant a California ANG egyik F-16C-je, a pilóta túlélte

Diskurzus a(z) 'Hírek a katonai repülés világából' témában - AIM-120 által indítva @ 2013. január 1..

  1. aerophyl

    aerophyl New Member

    "de lehetetlen az amarkos gépek átépítése, vagy csak drága lenne?"  Egy 16A/B-ból nem lehet C/D-t csinálni.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Korszerűsítették őket a mai Block 50/52 színvonalra? Mert enélkül a "veszteség pótlása" nem értelmezhető. Az olasz gépek is valszeg minimális tapaszt kaphattak, hogy a légtérvédelmi feladatokhoz jók legyenek, de semmi komoly upgradet. Szó sem volt arról, hogy még további évtizedeket szolgálnak.

    A kérdés magva szerintem erre vonatkozott, legalábbis az én értelmezésem szerint.
     
  3. Hornet102

    Hornet102 New Member

  4. aerophyl

    aerophyl New Member

    http://jets.hu/news?id=164

    A digók  gépeit nem korszerűsítették, de az AIM-120C-5 képesség megvolt. Bocs srácok, de tele vam a zsákom azzal, hogy akadozva, rosszul, lassan működik a rendszer. Van egy amerikai közmondás. ha valami jó, akkor ne akarjuk megjavítani, mert elrontjuk. Ez áll  most a htka-ra, vagy az én készülékenben van a hiba?
     
  5. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Egyelőre átalakítás folyik, Tcat könyékig benne van a rendszerben és próbálja elhárítani a technikai hibákat, gyermekbetegségeket. A htka és fórum összekapcsolását sajnos meg kellett lépni, ezt tudja is a WordPress, csak az a baj, hogy nem tudni, hogy mi okozza teljesen az oldal lassulását, mivel a tesztoldalon hónapokon keresztül nyüstöltük különböző konfigban és működött. Néhány bug kiszűrve már, de akad még lassító tényező, dolgozunk a dolgon.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    <a title="Phoenix profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/phoenix/">Phoenix</a>

    " csak az a baj, hogy nem tudni, hogy mi okozza teljesen az oldal lassulását, mivel a tesztoldalon hónapokon keresztül nyüstöltük különböző konfigban és működött."

    Csak kérdezni kellett volna!A katona(tök mind1,hogy kanapé vagy tényleges) még a vasgolyót is elrontja!
     
  7. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    Szerintem gépek pótlásán max akkor gondolkodnak amikor az állomány fele odavan, de pár gép elvesztése nem oszt nem szoroz. A másik fele hogy ha most beállítanak egy db Block-52 vagy Block-60ast a 32esek közé annak nem is lenne sok értelme, sztem náluk nem szokás ilyesmi.

    Hornet :

    Igen, kiképzésre használják de sztem az külön témakör.

    Nálunk egyébként hány darab működőképes MiG-29 maradt a végére ? :D

    Persze tudom nem jó hasonlat, mert kisebb országoknál előfordul hogy pár darab gépet is beszereznek, de inkább használtan és nem a gyártótól.
     
  8. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    jahh és a másik hogy a paki F-16osok estén 14 vadonatúj gépről volt szó...
     
  9. joker

    joker Well-Known Member

    Ha már szóbakerült a gépgyártás és az export. Miért van az, hogy az F35 -öt, amiből a tervek szerint több ezret fognak gyártani, és többségüket exportra, egyáltalán a 6. generációs gépek teszterpülései előtt eladnak más országoknak? Nem úgy van, hogy csúcstechnológiát nem adsz el soha senkinek, csak max a 2. helyezettet? Ezzel szemben F22-exportról nemigen hallottam. Elképzelhető, hogy az F22 az esetek 99%-ában röhögve veri az F35-öt, és szép csendben az amcsik megtatrják maguknak a csúcstechnológiás (F22) modellt, az F35-ből pedig (ami egy nagyon jó gép attól függetlenül) csinálnak maguknak egy őrületes profittal járó üzletet?
     
  10. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    Összességében többet tud az F-35 mint a Raptor mivel eleve multirole gépnek tervezték.  Szerintem kb az a felállás hogy a raptor egy pöröly , míg az F-35 egy finom kis érckalapács. A Raptor főképp légifölényvadásznak lett tervezve , míg az F-35 a kezdetektől többfeladatú gép. De majd HTKA AF VK tanácsadói kifejtik bővebben (ha akarják)
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az F-35 gépek nagy része nem exportra megy. Az USAF + US Navy + USMC cirka 2000+ darabot tervez rendszeresíteni. Az exportmennyiség jelen állás szerint néhány száz db...

    Az exportált F-35-ös gépek valamilyen szinten degradáltak lesznek. Évekkel ezelőtt még kérdezgettem is, hogy még az auszi gépek is? A válasz asszem az volt, hogy még azok RCS értéke is "butított" lesz.
     
  12. joker

    joker Well-Known Member

    Akkor lesz kicsit meg nagyon butított F35 attól függően, hogy mennyire baráti és megbízható az adot ország? Számomra zsákbamacskának tűnik így vásáolni, azon filózva a leszállítás napján, hogy: "vajon meggnyire lesz "szar" a vadiúj, méregdrága F35, amire x évet vártunk és amiért n+1 segget kinyaltunk".

    Az F22-re nem volt igény, vagy miért nem adtak el abból is pl butítottat más országoknak?
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Miért zsákbamacska? Azt nem tudhatják, hogy a jenki mennyivel jobb. Azt viszont tudják, hogy mit vesznek, nem "black box" a cucc, amit vesznek...

    Butított F-22 változat kifejlesztése is felmerült Japán számára, de nem tudom, hogy mennyire volt hivatalos a felkérés. Az első becslések is 200 millió feletty flyaway árral számoltak, felteszem ezt már ők sem köhögték volna ki. Ezen felül az ipar is egyre fejlődik. Nem feltétlen csúcskategóriás alacsony észlelhetőségű gépet és talán nem teljesen saját erőből, de Japán is össze tud rakni. A 200+ milló USD flyaway árnál meg tutira olcsóbb lesz, mert az már tényleg eszement ár.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ausztrália számára a butított F-22 kifejlesztése meg túl lassú. Nem véletlenül volt sürgős a 24 db Super Hornet. Az F-111 helyett sürgősen kellett valami. F-22 csapásmérő-képessége tudtummal még mindig csak elméleti, a flotta igen kis százaléka vagy talán néhány (egy?) tesztgép képes rá, a fegyverzetintegráció biztosan nem olyan széleskörű, mint a Superdarázson. Igazság szerint Ausztráliának szerintem nincs is szükséges az F-22-re, de még Japánnak sem.
     
  15. joker

    joker Well-Known Member

    Azért zsákbamacska szerintem, mert van a jenki gép, amin "minden ok", akkor vam még a kanadai, ausztrál meg a brit, esetleg a japán F35, amin lehet ha vékonyabb / rosszabb a bevonat, de nagyjából rendbe van, aztán van a többi vásárló, akik nem tudják, hogy mi nem ok a gépükön. Repülni repül, "radar nem látja" de huzamosabb harci helyzetben előjöhet, hogy mi is a nagy különbség a saját F35-öse és az USAF F35-öse között, amiért mindkettő ugyanannyit fizetett. Lehetnek bennük selejtes alkatrészek, gyengébb ötvözetek, gyorsabban kopó részek, átírt vagy hiányos szoftver, akármi ...

    Lehet ha igazad van az F22-vel kapcsolatban, de lehet ha az ár csak az elriasztásuk miatt volt annyi amennyi. Akárhogy nézem, számomra furcsa, hogy senki nem vett belőle, az előtte meg utána következő gépekből meg vesznek. És biztosan nem azért nem kell, mert gyenge a gép, mivel a jenkik rendszeresítették.
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Selejtes biztos nem lesz benne semmi.Mindenki tudja mit vesz,a zsákba macska annyiban él,hogy azt nem fogják tudni,hogy a nem butított gépek mit tudnak.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    amiért mindkettő ugyanannyit fizetet

    Ki mondta, hogy ugyanannyit fizetett....?
     
  18. Fade

    Fade Well-Known Member

    joker: a butítás nem az, hogy egyszer csak nem müködik a hajtómű.

    Másrészt se értem a csodálkozást ez nem csak pénzkérdés, ráadásul amik jellemzően "finoman" butítják az eladott haditechnikát, tudod mit kapsz, ellentében pl Oroszokkal akik nagyon durván butítottak és rendszeresen a hibás darabokat adták el pl arab barátaiknak (vagy épp nekünk) horror áron.

    Volt is ebből balhé amikor az egyik megvettük de valóságban lószart se ér eset után jópáran embargózni kezdték az Orosz cuccokat.
     
  19. aerophyl

    aerophyl New Member

     "Lehetnek bennük selejtes alkatrészek, gyengébb ötvözetek, gyorsabban kopó részek, átírt vagy hiányos szoftver, akármi

     

    Téves vélekedés.  Külön rendelnének a beszállítóktól "selejtes alkatrészeket?
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lehetnek bennük selejtes alkatrészek, gyengébb ötvözetek, gyorsabban kopó részek, átírt vagy hiányos szoftver, akármi …

    Az ilyen idióta sztereotípiák és eszement marhaságok kiirtásához vajh mekkora erőfeszítés kell..?
     

Ezen oldal megosztása