Líder-osztály

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
11 103
17 317
113
dudi

Feltételezem a föld görbülete nagyobb távon kitakarja a rakétákat.

De ugye Fade által megadott adatoknál a 80's évek színvonaláról beszélünk.
És ha megnézzük a 80's években a brit hajók mit műveltek Falklandnál légvédelem címén, akkor rájövünk arra, hogy a Slava osztály még 50%-os találati arány mellet is fényévekkel jobb légvédelemmel rendelkezett, mint bármelyik brit hadihajó.
Igazából az USA-SZU hajók más dimenzióban mozogtak, mint a többi nemzeté, szerintem.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 758
11 407
113
Itt konkrétabban írnak a mennyiségekről. 17.500 tonna vízkiszorítás, 200 m hossza, 20 méter szélesség. Ezt akár hogyan is nézem, sehogyan se romboló kategória, főleg hogy a feladatai is cirkáló kategóriába esnek. (A cikkben is fucsálja). A Slava osztályú cirkálókat is váltaná, viszont csak az Udaloy I.-et az Admiral Chabanenkot nem.
Fegyverzet.
Én itt érzek egy kis torzulást az erőben, mert 60 db hajó elleni cirkáló rakétáról (robotrepülőgépről) beszél, ami szerintem szárazföldi célpontok elleni lenne, mert utána 16 db hajó elleni irányított rakétát ír, a 128 légvédelmi rakéta mellett.
A 30 csomós sebesség és 90 napos önálló bevetési idő rendben van. 2019-es kezdés, 2020-2025 közötti befejezés. Érdekes adat ez a 325 milliárd $ 2020-ig, aminek a 70%-át már elköltötték.
sputniknews.com/military/20150621/1023666085.html
Az másik cikkben már 60 hajó elleni (korszerűsített Kabibr) és 16 tengeralattjáró elleni rakétát említenek a 128 db légvédelmi mellett, amelyben az Sz-500 rakéták mellett a közepes hatótávolságú Poliment-Redut lenne, a Pancír-M mellett, ami valószínűleg a Palma rendszer lesz. Két Kamov helikoptert hordozna. A meghajtás hibrid lenne, atom-gázturbinás. A honvédelmi vezetés már 2014 decemberben jóváhagyta a műszaki terveket.
defenceforumindia.com/forum/threads/an-indo-russian-leader.73582/

Számomra elég furcsák a maketten lévő fázis vezérelt rácsantennák. Eleve a középen lévőknél nem egyforma nagyságúak négy oldalt, a felső sok apró pedig vicc kategória.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 758
11 407
113
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
11 103
17 317
113
ghostrider

<i>"tt konkrétabban írnak a mennyiségekről. 17.500 tonna vízkiszorítás, 200 m hossza, 20 méter szélesség. Ezt akár hogyan is nézem, sehogyan se romboló kategória, főleg hogy a feladatai is cirkáló kategóriába esnek."</i>

Jók a meglátásaid. Igazából a hajók mérete folyamatosan növekszik. Egy Zumwalt osztályú romboló vízkiszorítása közel akkora, mint a II. világháborús német Deutschland osztályú csatacirkálóé.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zumwalt-class_destroyer
https://en.wikipedia.org/wiki/Deutschland-class_cruiser
Egy II. VH-s romboló kb. harmad akkora volt, mint egy mai romboló:
https://en.wikipedia.org/wiki/Type_1936B_destroyer
Ez a vízkiszorítás egy kisméretű mai fregattnak felel meg:
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Fayette-class_frigate
De egy nagyobb méretű fregatt ma kétszer akkora vízkiszorítású, mint egy II. VH-s romboló:
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Fayette-class_frigate

Szóval ezek a hajók nőnek, mint a gombák :)


<i>"Számomra elég furcsák a maketten lévő fázis vezérelt rácsantennák. Eleve a középen lévőknél nem egyforma nagyságúak négy oldalt, a felső sok apró pedig vicc kategória. "</i>

Az asszimetria gondolom a makett kivitelezési hibája lehet.
A kisméretű antenna rácsok pedig valószínűleg az EW rendszerhez tartoznak majd. (Szerintem)

<i>" A meghajtás hibrid lenne, atom-gázturbinás."
</i>
Ez elég nagy hülyeség lenne az oroszoktól.
1. Ekkora hajóhoz egy gázturbina is bőven elég, főleg ha figyelembe vesszük azt, hogy kb. mennyi időt tölthet a tengeren egyéb okból kifolyólag.
2. Ha az atomot választják akkor viszont minek a gázturbina?
Tudom, hogy a Kirovon is ezt a megoldást használták, de az egy nagyon más méretű és feladatkörű hajó volt.
Ráadásul az atomtechnika is fejlődött annyit, hogy kis méretben is legyen nagy teljesítmény.
3. Az atom meghajtás egy ilyen kis hajónál, szerintem anyagilag nem kifizetődő. És fölösleges kockázattal is jár.

Szerintem egy repülőgép hordozónál, vagy csatahajó/csatacirkálónál adja magát az atommeghajtás, ilyen típusoknál még gazdaságos is. De egy rombolónál/cirkálónál bőven jó a gázturbina is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
11 103
17 317
113
Itt a linket javítom:
De egy nagyobb méretű fregatt ma kétszer akkora vízkiszorítású, mint egy II. VH-s romboló:
https://en.wikipedia.org/wiki/Horizon-class_frigate
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 931
38 023
113
A Szevrnoje PKB(Északi tervezo és konstruktor iroda) megkezdte a Líder atommeghajtású rombolók technikai (muszaki dokumentáció)tervezését. Ebbe is RITM-200 reaktor kerul,mivel nincsen orosz gázturbina. 8 darabot terveznek építeni belole. Az elso hajóhoz az acélvágásra már 2018 elejín sor kerul. A hajók az orosz rakétavédelmi rendszer részei lesznek -Prométheusz navy változatával. Fegyverzete 200 rakéta- légvédelmi,rakétavédelmi, hajó elleni, szárazfold elleni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
31 670
29 078
113
Ha eleve atommeghajtásúra tervezték minek bele teljes értékű gázturbina?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 931
38 023
113
Terveztek atommeghajtásút és gázturbinásat is a korábbi hírek szerint (lásd ghostrider június 12) kombinált atom-gázturbinás.
A végleges dontés szerint ahogy a hírben is van marad az atommeghajtású. A RITM-200 reaktor szériagyártásban van. Az orosz gázturbina még csak fejlesztés alatt.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 182
45 726
113
Ha ugyan annyiszor tudna mint az OSzA akkor felesleges lenne rárakni.
Német Sz-300 manualból van ciklusidő 75 km-es HMZ mellett.

Idézem Hpasp kollégát.

Sz-300PMU-ra mondtak az NDK-sok 97s ciklusidőt*, amiből ~76s a rakéta kirepülése 70km-re a maradék a célfelderítés (SzT-68 vagy NVO-val), és a célátadás ideje. Ez az indítások közötti holt idő automatizálással (digitalizációval) némileg csökkenthető, mondjuk Big-Bird használatával.

REL-eket meg a rendszer automatikusan követésbe veszi, és le kell azokat lövöldözni. (azért van annyi csatorna)

*a ciklusidő csatornánként, és párhuzamosan értendő! (amiből 6~12 van)

100 sec alatt a Harpoon cirka 24 km-et tesz meg. A bibi az, hogy a horizont alól olyan 33 km táján bukkannak elő, ha 15 m közeledési magassággal és 30 méteres antenna magassággal számolsz. A rakéa persze 33 km-re hamarabb elrepül, de azért látható a probléma.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 182
45 726
113
A navyzált légvédelmi rendszerek többet tudnak mint a szárazföldiek mert több hely van elektronikának.Régen ez így volt feltételezem most is így van.Ha jól emlékszem a TOR navyizált változaza konkrétan dupla annyi célt támadhat mint a szárazföldi.
Kivéve amikor nem. A szárazföldi Osza az egy cél és két rakéta csatornás volt. A tengeren a hullámzás miatti stabilizálás oltárán az egyik rakéta csatornát feláldozátak, tehát egy célra mehetett egy rakéta a szárazföldivel ellentétben, ahol kettő is mehetett szükség esetén.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
31 670
29 078
113
Tehát nem gyorsult a célleküzdés az OSzA-hoz képest?Vagyis ha van 33km-em lelőni azonos sebességű célokat OSzA-val és S300-al akkor nem fogok többet lelőni S300-al?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 182
45 726
113
dudi

Feltételezem a föld görbülete nagyobb távon kitakarja a rakétákat.
Így van. Viszont a 40 km-es távolsággal Hpaps felfelé kerekített.


Igazából az USA-SZU hajók más dimenzióban mozogtak, mint a többi nemzeté, szerintem.
Ez mai is így van. Legfeljebb azoknak van ilyen szintű, akiknek a eladták a hajót vagy a technológiát. Lásda japán hajókat AEGIS-szel.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 556
7 149
113
Egy tegnap kiszivárgott orosz katonai forrás szerint az új orosz rombolo 2023-2025 tájára készul el.

2025-ig megy a levesbe ez is.Remélem semmi nem lesz belőle utána.
A Groskov orsztályból összekaparnak 6 db "2025"-re és nem többet! A motor helyettesítés megoldott akkor elképzelhető hogy többet építenek?

Nem értem a vodkásokat nem elég ezeknek a Gorskov?

http://worlddefencenews.blogspot.hu/2017/04/russian-navy-project-23560-leader-class.html
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 073
9 578
113
2025-ig megy a levesbe ez is.Remélem semmi nem lesz belőle utána.
A Groskov orsztályból összekaparnak 6 db "2025"-re és nem többet! A motor helyettesítés megoldott akkor elképzelhető hogy többet építenek?

Nem értem a vodkásokat nem elég ezeknek a Gorskov?

http://worlddefencenews.blogspot.hu/2017/04/russian-navy-project-23560-leader-class.html

Nem érted te ezt Roni. A Líder class már azokra a birodalmi időkre épül, amikor az Eurázsiai Unió lesz az USA helyett az új szuperhatalom. :)