1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed C-130 Hercules és C-130J Super Hercules

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Az ár azért is meglepő egy kissé,mivel,hogy a kiwik már Hercules üzemeltetők.Számomra is az lehet a lehetséges magyarázat,hogy vettek még hozzájuk egy izmos supportot.
     
    Terminator likes this.
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Mas magyarazat nemigen van.
     
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    A szerződött ár meglepően alacsony...
    Emlékeztetőnek. Az eredeti ajánlat 5 gép - 1.4 miiliárd USD volt.

    Ehhez képest a szerződött ár mindössze 5 gép - 1 miiliárd USD.

    Ez azt jelenti hogy a kiwik nem kérték azt a fullos csomagot ami az eredeti ajánlatban volt. Valószínűleg kimaradt belőle a leg drágább elem az LAIRCM aminek az ára önmagában 90 millió USD /gép körül van.

    Amúgy hogy miért a C130 ast választották èrdemes meghallgatni az indoklást:
    "...Generations of New Zealanders have grown up and grown old with the Hercules, and they know these aircraft are an essential first line of response. This decision ensures the Defence Force will have the capability it needs to meet expected future tasks..."
    Ilyen egy elégedett vevő.
     
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    Haha, szenzacios ez a pali meg az o alternativ univerzuma... eleteben nem intezett beszerzest, az biztos. :)
     
  5. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Én azért nem nevezném alacsonynak a 250millióUSD/gép árat különösen úgy,hogy a kiwik már elég rég üzemeltetik a típust.
     
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem "csak" 200 millióUSD/ gép

    Javaslon tanulmányozd az eredeti ajánlat csomagot.
    https://www.dsca.mil/major-arms-sales/new-zealand-c-130j-aircraft
    Minden benne van ami egy hosszútávú, sikeres és többfeladatú üzemeltetéshez kell.

    Az biztos hogy a műholdas comm rendszert megrendelték es a csomagban van egy FFS is
    '...Each aircraft will also be fitted with additional specialist capabilities, including a wide bandwidth, high speed satellite communications system and an electro-optical/infra-red camera. This equipment will make our new Super Hercules among the most capable in the world. The satellite communications system will allow imagery, video and data to be streamed in real time, and the camera allows for aerial surveillance, including at the same time as the aircraft is undertaking transport tasks, particularly useful on humanitarian and disaster relief operations and search and rescue missions..."
     
    formosa1 likes this.
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Elnézést elírtam:)de a 200 millióUSD/gép sem alacsony ár.
     
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

    Botranyosan tul van arazva.
     
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Az A400-s maláj beszerzésének tükrében nincs számottevő különbség a két gép árában,különös tekintettel arra,hogy egy olyan ország mint Új-Zéland amelyik évtizedek óta rendszerben tartja a típust 200 millióUSD/gép áron vette a Herkyket.Érdemes belegondolni mi akik nem tartjuk rendszerben a típust mennyiért vehetnénk 3db C-130-t.Az mindenesetre biztosnak látszik,hogy a C-130-k a számunkra szóbajöhető másik két típussal ( A400,KC-390) szemben nincs számottevő árelőnye.
     
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ezt fogalmam sincs mire alapozod mert az A400 at ugyebár a fejlesztő és gyártásban résztvevő országokon kívül meg csak Malájziára sikerült rásózni, ezért nincs az C130 hoz hasonló, nyilvános tenderen elért és nyilvánosságra hozott beszerzèsi ár informàció.
    $500 millió ha kevésbé jól felszreltek a gépek
    $750 millió ha MC130 nak megfelelő fullos a felszereltség
     
  11. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Malajziával kapcsolatban tudni a nyilvános árat,kb annyira sózták rá a malájokra az A400-t mint a kivikre ezt az öt C-130-t.

    Ezt a két adatot arra írtad,hogy ennyibe kerülne Magyarországnak 3db vadonatúj C-130-s rendszerbe állítása kiképzéssel,supportal földi infrastruktúra megteremtésével?Mert ha igen akkor eléggé alábecsulted a Herkik árát,a kivik 200millióért kapták a gépeket.
     
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Maláj A400 beszerzés ára teljesen zavaros és ijesztő.
    Kezdődött 2005 ben így:
    "...France-based Airbus Military has signed an MYR 2.8 billion (USD $741.8 million) contract with Malaysia to provide the country's air force with four A400M transport aircraft..."

    Aztán 2015 ben (10 évvel azután hogy megrendelték !!l) mikor végre megkapták az első gépüket akkor már ilyen hírek voltak:
    "...Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005..."

    És azóta újabb EUR milliárdokat toltak bele a fejlesztésbe és a hibák javításába amik természetesen növelik az új értékesítésű gépek árát.

    Természetesen. Semmi értelme a gépek fly away áráról beszélgetni
     
  13. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen, az volt az ara az Atlasoknak, sokkal olcsobb, mint a C-130.

    Hu de kinos, amikor ugy probal valaki csusztatni, hogy lehagyja a mondat masodik felet:

    Azaz az osszegben benne van egy komplett logistics szolgaltatas-csomag.

    Errol persze egy szo nincs, csak higgyunk neked, hiszen olyan lathatoan megbizhatoan teajekoztatsz a temaban, igaz? :D :D :D


    Mondom, kezdesnek tanulj meg angolul, utana meg vegezz el egy uzleti gyorstalpalot. Total fogalmatlan dolgokat terjesztesz, raadasul most mar egyertelmu, hogy direkt szelektiven idezgetsz - nevetsegesen gyerekes erolkodes.
     
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Mondja ezt Rudi, a megbizhato, nemzetkozi uzletkotesben lathatoan jartas forras. :D
     
  15. kamm

    kamm Well-Known Member


    Pont azert van botranyosan tularazva: egy 1940-50 tervezesi szinvonalat kepviselo, lassan 70 (!) eve repulo modell, annak minden hianyossagaval.
    Eleve nem lehet az Atlashoz hasonloan csak ugy atkonfigolni role-ok kozott, feleolyan tavra megy csak el, de oda is csak legjobb esetben a felet tudja elvinni az Atlasenak, kis belmagassag miatt meg egy magasabb truck sem fer el benne - mindezt dragabban, mint az A400M. Nevetseges.
    Amikor ilyen hulyesegeket olvasok, hogy $150-200M normalis ar ezert a gepert, akkor mindig eszembe jut a mondas: the Atlas is half the Globemaster but twice the Hercules. :)
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az nem lehet, hogy az árváltozás azért volt, mert 10 év alatt 25%-ot romlott a Ringgit (MYR) is az Euróhoz viszonyítva, ahogy a forint is?
     
    borisz and kamm like this.
  17. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hát úgy látszik teljesen más elképzelésünk van az ijesztő kifejezés jelentéséről.
    Az általad belinkelt forrás szerint a malájok 2015-n 1,1 milliárd dollárt fizettek 4 db A400-s szállítógépért képzéssel logisztikával,gyakorlatilag ennyibe került nekik egy vadonatúj gép rendszeresítése mindennel együtt.
    A Új-Zéland 2020-ban vesz 5 db C-130-t 1 milliárd dollárért úgy,hogy ez a típus rendszerben van.Számomra ez az igazán ijesztő adat.
    Azért szerintem maradjunk a realitás talaján, ha a kiwik 200millió dollárért/gép kapják a C-130-t mi a büdös életben nem fogjuk megkapni a 3db C-130-t (MC-130)750 millió dollárért,mivel a kivikkel ellentétben nálunk ugye nincs rendszeresítve a típus,és ahhoz,hogy a vadonatúj C-130-k (MC-130) ne csak a betonon árválkodjanak,bizony a fullosan felszerelt MC-130-k darabárán felül bizony ki kell fizetnünk az amcsiknak sok millió dollárt supportra,a pilóták és a földi személyzet kiképzésére stb.A gépek fly away áráról meg akkor nem érdemes beszélni,ha azt nem kell kifizetni a gépek gyártóinak,ha esetleg neked tudomásod van ilyen gyártóról akkor kérlek oszd meg velünk,mert az egy (szó szerint) nagyon értékes információ lenne,amely nem csak minket,hanem a magyar honvédség vezetőit is nagyon érdekelné.
     
    kamm, pöcshuszár and LMzek 2.0 like this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ez a Te véleményed...tőlem hihetsz ebben is.

    Mindenesetre ha jól emlékszem 24 órával ezelőtt még az volt a véleményed hogy a C130 nak nics számottevő árelőnye.
    Ez a tévhit azt hiszem már úgy is megdőlt hogy egy 2020 as C130 árat hasonlítunk egy 2015 ös A400 árhoz. ;)
     
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Biztos vagyok benne,hogy a malájok nem fizették ki 2005-n az 1,1 milliárd dollárt az Airbusnak,mivel (talán a Szaudiakon kívűl) senki sem fizeti ki a teljes vételárat előre.Ennek az 1,1 milliárd dolláros vétel árnak a kifizetése egészben vagy részben a gépek átvételekor történt meg,mivel az első A400-t a malájok 2015-n vették át ezért legkorábban 2015-n fizethették ki a teljes vételárat,de szerintem valószínűbb,hogy a megrendelt gépek átvételekor teljesültek a kifizetések.Úgy,hogy biztos,hogy bizonyos mértékig a megnövekedett árban bizonyos mértékig szerepet játszhatnak a devizák árfolyam változásai.
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen, mert lehet hogy 2.5 milliárdUSD fizettek.:)
    http://defense-studies.blogspot.com/2015/03/malaysia-receives-first-a400m-airlifter.html?m=1
    "...Malaysia became the A400M's first (and so far only) export customer when in 2005 it signed a MYR8 billion (USD2.5 billion at the 2005 rate) contract for four aircraft to supplement .."
    Na kb. ennyit az A400 árazásáról....
    Minél tovább nézem annál rosszabb...:)
    Az Indonézek àltal koràbban - mielőtt C130 mellett döntöttek - 5 gépre elhatárolt 2 milliàrd egyre baràtibb árnak tůnik...:D
     

Ezen oldal megosztása