Lockheed C-130 Hercules és C-130J Super Hercules

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 011
295
83
Nincs hosszú törzsű - értsd: C-130 J30 - tanker csak rövid törzsű KC-130J
Jé, tényleg nincs, csa
Nem hülye kérdés...
Nem tudom..
Magán vélemény: a cső hossza adott és utántöltésnél (különösen heli utántöltésnél) kell a távolság és térköz az utántöltő gép vezérsíkjaitól.
A hosszabb törzsű J30-as változatnál szerintem nem lenne meg a megfelelő távolság.
Szerintem épp a terhelhetőséghez van köze, mert a kerozin már alapból nehéz teher...
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 533
10 811
113
Jé, tényleg nincs, csa

Szerintem épp a terhelhetőséghez van köze, mert a kerozin már alapból nehéz teher...
Minden bizonnyal....:)

 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 318
4 411
113
Létezik, de a rövid törzs az ideális.
Miként civilben is a rövidebb törzsű változatok alkalmasabbak terhek szállítására, lásd A332F és B772F.
Ezek után nem meglepő, hogy az MRTT tankernek az A332, a KC-46A-nak pedig a B762 az alapja. /- Igaz, a KC-46A már egy "legózott változat", mely a B762-es rövid törzsét, a B763-as szárnyát, és a B764-es futóművét valamint az irányítórendszerét kapta./

Jaja, en a hosszut valamiert felreertettem es Super Hercules tanker utan neztem. :)
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 533
10 811
113
Oké. lehet hogy igazad van. De ha igen, akkor írj már néhány példát egy kiforrott típus, a C-130 Hercules kezdeti gyermekbetegségeiről és kiderült típushibáiról - akkor is ha ezeket már régen megoldották!
Nem hiszem hogy sikerült már tervezni C-130, KC-390 kategóriában olyan gépet aminek ne lettek volna gyerekbetegségei.
A korábbi C-130 modelleknél kiderült hogy a szárnyközép doboz nem sikeredett elég erősre és repedezni kezdett.
Mindegyiket soron kívül cserélni kellett ami igen drága mulattság volt minden üzemeltetônek.


Természetesen J modell tervezésénél már kiküszöbölték ezt a tervezési hibát.

Ahhoz hogy ez a hiba előjöjjön kellett jópár év és pár százezer óra repülési tapasztalat.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 318
4 411
113
Nem hiszem hogy sikerült már tervezni C-130, KC-390 kategóriában olyan gépet aminek ne lettek volna gyerekbetegségei.
A korábbi C-130 modelleknél kiderült hogy a szárnyközép doboz nem sikeredett elég erősre és repedezni kezdett.
Mindegyiket soron kívül cserélni kellett ami igen drága mulattság volt minden üzemeltetônek.


Természetesen J modell tervezésénél már kiküszöbölték ezt a tervezési hibát.

Ahhoz hogy ez a hiba előjöjjön kellett jópár év és pár százezer óra repülési tapasztalat.

Csak eppen kozben eltelt par evtized, a tudas, a gyartas, kompozitok stb kommercializalodott es semmiben nem igazan "uttoro" a KC-390 designja, raadasul direkt szolid, rendszereket hasznaltak pl IAE engine, Collins avionics. meg ahol ujdonsagot alkalmaztak, pl a landing gearnel, ott is a special metallurgy a vilag legjobb vegyeszeitol (nemetektol) jott, ami miatt bitang teherbiro lett, de megsem olomnehez es igy tovabb.
Ja es ugye az Embraer a 3. legnagyobb repulogepgyarto, 50+ ev tapasztalattal, nem az elso gepet tervezte.

Biztosan elojon majd valami a brazilnal is - ez nem is kerdes, nem veletlenul szajkoztuk, hogy az Atlas azert lenne jobb, mert obbet elvisz es mar a nyugjei nagyreszet letudtak -, de ketlem, hogy showstopper issue lesz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 709
23 092
113
Nincs új típus, gyermekbetegségek nélkül.
Erre mostanság az épp aktuális analógiám a CH-53K, ami látszólag egyszerűen, alacsony kockázattal indult, egy jól kipróbált, régi konstrukció modern újragondolásaként, jól bejáratott tervezési háttérrel. Mégis elszúrták. Van ilyen.
Amúgy - bár továbbra is Chinook párti vagyok - úgy hallom, lassan egyenesbe kerül a King Stallion program is. Csak jó drágán...
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 513
18 296
113
Spain Sells Four C-130H Hercules in South America

The Spanish government cabinet on Tuesday approved the sale of four Lockheed C-130H transport aircraft formerly operated by the Spanish Air Force.
Two aircraft will be sold to Uruguay for €22 million, and the other two will be sold to Peru for €25 million, according to the official report of the Dec. 01 cabinet meeting.
Both sales also include a spare parts package. Both countries already operate C-130H Hercules aircraft.