F-104 Starfighter (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Mennyire tudott manőverezni ez a gép ezekkel a bitang nagy szárnyakkal?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azt nem tudom a határréteg lefúvó mielyik változatba került bele először, de a 21 F-13 leszállósebessége 280 km/h volt (de a fene tudja ez milyen konfig, mennyi keró, stb...).
Nem egészen, a 21F13-é 310-320 volt, az SzPSz-es gépeknél (Szergejnél a PFSz volt az első, nálunk az MF és az UM) 260-270km/ó volt a leszállósebesség. A keró az 500 l alatt mert ennél a mennyiségnél jelzett be a vészmaradék-jelző, ekkor már nagyon javasolt volt hazaindulni vele.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
És ne feledjük, hogy az F13-asoknak a főfutó kerekei is kisebbek voltak a kelleténél, így ennél a jó nagy talajfogási sebességnél történt jópár durrdeffekt. Volt is belőle baj. De vehetjük a korai Szu-15-ösöket, amelyek meg rendre szaggatták a fékernyőiket a hatalmas leszállósebesség miatt.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Mennyire tudott manőverezni ez a gép ezekkel a bitang nagy szárnyakkal?

Hát ez inkább csak egyenesen repülő bombázók elfogására volt alkalmas...

2018_07_13_11_08_58_Window.jpg
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Első volt a maga idelyében,úttörő tipus,amit kifejezetten rövidtávú elfogó vadásznak terveztek a korabeli bombázók ellen.Nem légifölény vadásznak.Arra a célra ma is megfelelne.Amik hamar kiszorták,mert az F106 és az F4 hamar túlhaladta,és a rövidtávú elfogókat egyébbként sem találták maguknak megfelelőnek.Euróában vadászbombázónak még csak-csak megfelelt volna,úgy ahogy,de légifölényvadásznak nem.De nem is arra lett tervezve.Korrupció és a kényszer tartotta csak életben.Mert azt sem kellene elfelejteni,hogy az 50es évek végén nemnagyon volt másik hasonló kategóriáju nyugati tipus.Mirage III még csak igéret,F4 dettó,és még túl drága is az európai országoknak az F106tal eggyüt.
 
M

molnibalage

Guest
Első volt a maga idelyében,úttörő tipus,amit kifejezetten rövidtávú elfogó vadásznak terveztek a korabeli bombázók ellen.Nem légifölény vadásznak.Arra a célra ma is megfelelne.Amik hamar kiszorták,mert az F106 és az F4 hamar túlhaladta,és a rövidtávú elfogókat egyébbként sem találták maguknak megfelelőnek.Euróában vadászbombázónak még csak-csak megfelelt volna,úgy ahogy,de légifölényvadásznak nem.De nem is arra lett tervezve.Korrupció és a kényszer tartotta csak életben.Mert azt sem kellene elfelejteni,hogy az 50es évek végén nemnagyon volt másik hasonló kategóriáju nyugati tipus.Mirage III még csak igéret,F4 dettó,és még túl drága is az európai országoknak az F106tal eggyüt.
F100 generalisan tobb celra jobb volt, de az M2 mania miatt gyorsan átlépett rajta az ido.

Az F4 soha nem volt konkurense, nem honi légvédelmi vadász volt.

A nemeteknek F104-re nem volt igazán szüksége, de politikailag vállalhatatlan lett volna meg inkabb kifuto tipus rendszereseitese. Francia gép zizis lehett volba a 2 vh kozelsege miatt. Svéd draken politikai okok miatt kérdőjel, mert 900 db gépet nem gyart le a saab gyorsan sanszosan es licensz meg nem biztos, hogy érdeke.

Meg sanszosan tobb volt a jenki nyomás es kenopenz.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
F100 generalisan tobb celra jobb volt, de az M2 mania miatt gyorsan átlépett rajta az ido.

Az F4 soha nem volt konkurense, nem honi légvédelmi vadász volt.

A nemeteknek F104-re nem volt igazán szüksége, de politikailag vállalhatatlan lett volna meg inkabb kifuto tipus rendszereseitese. Francia gép zizis lehett volba a 2 vh kozelsege miatt. Svéd draken politikai okok miatt kérdőjel, mert 900 db gépet nem gyart le a saab gyorsan sanszosan es licensz meg nem biztos, hogy érdeke.

Meg sanszosan tobb volt a jenki nyomás es kenopenz.
Szerintem pont a Drakennel jártak volna a legjobban,de azthiszem még az sem volt kész,sorozatgyártásérett gép.Többiröl meg gondoskodott a kenőpénz.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Első volt a maga idelyében,úttörő tipus,amit kifejezetten rövidtávú elfogó vadásznak terveztek a korabeli bombázók ellen.Nem légifölény vadásznak.Arra a célra ma is megfelelne.Amik hamar kiszorták,mert az F106 és az F4 hamar túlhaladta,és a rövidtávú elfogókat egyébbként sem találták maguknak megfelelőnek.Euróában vadászbombázónak még csak-csak megfelelt volna,úgy ahogy,de légifölényvadásznak nem.De nem is arra lett tervezve.Korrupció és a kényszer tartotta csak életben.Mert azt sem kellene elfelejteni,hogy az 50es évek végén nemnagyon volt másik hasonló kategóriáju nyugati tipus.Mirage III még csak igéret,F4 dettó,és még túl drága is az európai országoknak az F106tal eggyüt.

Azért 1990-ben velünk szemben a következő F-104-es ezredek álltak...

3º Stormo "Carlo Emanuale Buscaglia", Villafranca di Verona
28º Gruppo Caccia Ricognitori "Streghe"
1 Squadron 18 F-104G
132º Gruppo Caccia Ricognitori "Sempre i soliti...!"
1 Squadron 18 RF-104G

5º Stormo "Giuseppe Cenni", Rimini
23º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Veltro"
1 Squadron 12 F-104ASA
102º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Valzer"
1 Squadron 18 F-104S (nuclear duty)

51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
22º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Spauracchio"
1 Squadron 12 F-104S

53º Stormo "Guglielmo Chiarini", Cameri
21º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Vespa arrabbiata"
1 Squadron 12 F-104S

... nálunk ugye 2db MiG-29 ezred, 1db MiG-23M ezred, 2db MiG-21bisz ezred (+1 MiG-23MF század), és 1db MiG-21MF ezred.

A fentiekből 1 S század csomag szállító lett volna (a legveszélyesebb), 2 db S század valahol a 21bisz szintjén, 1db ASA század valahol az 23MF szintjén, 2db G század ami a Szu-22 felderítőnk szintjét hozta.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Azért 1990-ben velünk szemben a következő F-104-es ezredek álltak...

3º Stormo "Carlo Emanuale Buscaglia", Villafranca di Verona
28º Gruppo Caccia Ricognitori "Streghe"
1 Squadron 18 F-104G
132º Gruppo Caccia Ricognitori "Sempre i soliti...!"
1 Squadron 18 RF-104G

5º Stormo "Giuseppe Cenni", Rimini
23º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Veltro"
1 Squadron 12 F-104ASA
102º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Valzer"
1 Squadron 18 F-104S (nuclear duty)

51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
22º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Spauracchio"
1 Squadron 12 F-104S

53º Stormo "Guglielmo Chiarini", Cameri
21º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Vespa arrabbiata"
1 Squadron 12 F-104S

... nálunk ugye 2db MiG-29 ezred, 1db MiG-23M ezred, 2db MiG-21bisz ezred (+1 MiG-23MF század), és 1db MiG-21MF ezred.

A fentiekből 1 S század csomag szállító lett volna (a legveszélyesebb), 2 db S század valahol a 21bisz szintjén, 1db ASA század valahol az 23MF szintjén, 2db G század ami a Szu-22 felderítőnk szintjét hozta.

Ez elég kevéske.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Azért 1990-ben velünk szemben a következő F-104-es ezredek álltak...

3º Stormo "Carlo Emanuale Buscaglia", Villafranca di Verona
28º Gruppo Caccia Ricognitori "Streghe"
1 Squadron 18 F-104G
132º Gruppo Caccia Ricognitori "Sempre i soliti...!"
1 Squadron 18 RF-104G

5º Stormo "Giuseppe Cenni", Rimini
23º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Veltro"
1 Squadron 12 F-104ASA
102º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Valzer"
1 Squadron 18 F-104S (nuclear duty)

51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
22º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Spauracchio"
1 Squadron 12 F-104S

53º Stormo "Guglielmo Chiarini", Cameri
21º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Vespa arrabbiata"
1 Squadron 12 F-104S

... nálunk ugye 2db MiG-29 ezred, 1db MiG-23M ezred, 2db MiG-21bisz ezred (+1 MiG-23MF század), és 1db MiG-21MF ezred.

A fentiekből 1 S század csomag szállító lett volna (a legveszélyesebb), 2 db S század valahol a 21bisz szintjén, 1db ASA század valahol az 23MF szintjén, 2db G század ami a Szu-22 felderítőnk szintjét hozta.
Hát ez a ti asztalotok,de szerintem az F104S elektronikailag hozta a 23MF szintjét,az ASA meg talán a 29B szintjét(AIM7/Aspide bvr rakéta,radar).És egy rakat Fiat könnyűtámogató is ott volt még
 
T

Törölt tag 1945

Guest
... szerintem az F104S elektronikailag hozta a 23MF szintjét,az ASA meg talán a 29B szintjét

Erre forrás?

És egy rakat Fiat könnyűtámogató is ott volt még

A fenti linken látható a 90-es helyzet, és mivel ez egy özvegycsináló topic, ezért nem részletezzük, de azért rakat az nem vót...
... mindegy a kedvedért:

2º Stormo "Mario D'Agostini", Treviso
14º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91R

8º Stormo "Gino Priolo", Cervia
101º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91Y

51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
103º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91R

313º Gruppo Addestramento Acrobatico, Rivolto
1 Squadron 15 MB-339
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Erre forrás?

És egy rakat Fiat könnyűtámogató is ott volt még

A fenti linken látható a 90-es helyzet, és mivel ez egy özvegycsináló topic, ezért nem részletezzük, de azért rakat az nem vót...
... mindegy a kedvedért:

2º Stormo "Mario D'Agostini", Treviso
14º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91R

8º Stormo "Gino Priolo", Cervia
101º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91Y

51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
103º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91R

313º Gruppo Addestramento Acrobatico, Rivolto
1 Squadron 15 MB-339
Viszont ami az elektronikát,légiharc fegyverzetet illeti,az topikillő
357ojs6.jpg

Szerintem elfogó vadászként még a 80as években is potens gép volt,és végül is eredetileg is annak tervezték
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem pont a Drakennel jártak volna a legjobban,de azthiszem még az sem volt kész,sorozatgyártásérett gép.Többiröl meg gondoskodott a kenőpénz.
Elso felszallas 1955. Svedeknel 1960-tol hadrenben. A kerdes az, hogy lett volna-e AAM hozzá, ha azt veszik a germanok... Meg a sved gyarto kapacitás. Kiforrott nem volt meg, de már bőven gyártotta a sved a döntés idejen.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Elso felszallas 1955. Svedeknel 1960-tol hadrenben. A kerdes az, hogy lett volna-e AAM hozzá, ha azt veszik a germanok... Meg a sved gyarto kapacitás. Kiforrott nem volt meg, de már bőven gyártotta a sved a döntés idejen.
A svédek is ami AAM fegyverzetet használtak,de a franciák is az AIM9 el fegyverezték a gépeiket.