F-117 Nighthawk (Lockheed,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Mindig durva hallgatni ahogy küzd az életéért.

Persze az is durva elképesztő, hogy sikerült, 6db SAM rakétát kimanővereznie.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
"December elsejei hatállyal visszavonult az Egyesült Államok légierejétől Christina Szasz, magyar származású vadászpilóta, a három nő egyike, akik valaha repülhettek F-117-es lopakodó bombázóval."

21297454_3afa4929a2183c23a24407c10d3f71e4_wm.jpg


https://index.hu/techtud/2019/01/01/christina_szasz_interju/
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
kétszer küldtem el és rosszul, ezt feljelentem, de magamat a modiknál. :hadonaszos:

Már, ha reagálnak, :)

vagy kiengem :D
 
Last edited:

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ezt most találtam ...
Az USAF oldalán olvasott cikkből kiderült, hogyan és miért ért véget egyik híres amerikai berepülőpilóta repülési karrierje. Robert "Bob" Riedenauer nem átlag-pilóta volt, rep-karrierje alatt több mint 6500 repórát gyűjtött össze 50+ típuson, köztük T-33, A/T-37, T-38, F-86, F-104, F-105, F-4, F/FB-111, B-52 (gépparancsnokként!) is szerepelt, és egyedüli pilóta volt, aki repült U-2-vel, SR-71-el és F-117-el is!! 1968-ban 120 harci bevetést repült a vietnami háborúban F-105-el ("sikeresen" kifogta az egyik legnagyobb veszteségeket szenvedett, így legveszélyesebb tipust), és begyűjtött egy sor kitüntetést. A Légierőtől történt leszerelése után a Lockheed tesztpilótája lett, így repült az F-117-el is. Sajnos nem sokat, mert itt érte az a baleset, amivel végetért pilóta-karrierje. 1982 ápr. 20.-án az első sorozatgyártású F-117A berepülésekor, egyik felszállás során alig 10m-en a gép váratlanul a hátára fordult, és a betonhoz vágta magát, majd szikrázva csúszott míg meg nem állt. A gép szerencsére nem gyulladt ki, de hátán fekvő roncsból úgy kellett a súlyosan sérült pilótát kivágni. Riedenauernek mindkét lába eltört és gerinc-sérülést is szenvedett, így 7 hónap kórház és lábadozás várt rá, ez után már csak földi beosztásokban dolgozhatott a repülésben. A vizsgálat során kiderült, hogy súlyos emberi hibák vezettek a balesethez: a csűrő és magassági kormány vezérlésének számítógépeihez fordítva, felcserélve csatlakoztatták a kábelezést, így gyakorlatilag felcserélődve és fordítva működtek a kormányok. A gép totálkáros lett, így veszítette el az USAF rögtön az első F-117A "lopakodót" háborús bevetés nélkül.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt most találtam ...
Az USAF oldalán olvasott cikkből kiderült, hogyan és miért ért véget egyik híres amerikai berepülőpilóta repülési karrierje. Robert "Bob" Riedenauer nem átlag-pilóta volt, rep-karrierje alatt több mint 6500 repórát gyűjtött össze 50+ típuson, köztük T-33, A/T-37, T-38, F-86, F-104, F-105, F-4, F/FB-111, B-52 (gépparancsnokként!) is szerepelt, és egyedüli pilóta volt, aki repült U-2-vel, SR-71-el és F-117-el is!! 1968-ban 120 harci bevetést repült a vietnami háborúban F-105-el ("sikeresen" kifogta az egyik legnagyobb veszteségeket szenvedett, így legveszélyesebb tipust), és begyűjtött egy sor kitüntetést. A Légierőtől történt leszerelése után a Lockheed tesztpilótája lett, így repült az F-117-el is. Sajnos nem sokat, mert itt érte az a baleset, amivel végetért pilóta-karrierje. 1982 ápr. 20.-án az első sorozatgyártású F-117A berepülésekor, egyik felszállás során alig 10m-en a gép váratlanul a hátára fordult, és a betonhoz vágta magát, majd szikrázva csúszott míg meg nem állt. A gép szerencsére nem gyulladt ki, de hátán fekvő roncsból úgy kellett a súlyosan sérült pilótát kivágni. Riedenauernek mindkét lába eltört és gerinc-sérülést is szenvedett, így 7 hónap kórház és lábadozás várt rá, ez után már csak földi beosztásokban dolgozhatott a repülésben. A vizsgálat során kiderült, hogy súlyos emberi hibák vezettek a balesethez: a csűrő és magassági kormány vezérlésének számítógépeihez fordítva, felcserélve csatlakoztatták a kábelezést, így gyakorlatilag felcserélődve és fordítva működtek a kormányok. A gép totálkáros lett, így veszítette el az USAF rögtön az első F-117A "lopakodót" háborús bevetés nélkül.
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
  • Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?

  • Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.

Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.

Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
  • Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?

  • Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.

Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.

Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.
Egy pendrive-ot sem tudsz forditva csatlakoztatni, még egy régi egeret se a pc-hez, hogy a mákba lehet forditva csatlakoztatni?...átkábelezték a csatlakozót is?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 839
113
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
  • Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?

  • Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.

Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.

Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.

Szerintem nem úgy működik a dolog a gyakorlatban,hogy a külső szemlélő mondja,hogy milyen kormányfelületet merre mozgasson a pilóta hanem csak mozgatja a pilóta a felületeket a figyelő meg bőszen "bólogat",hogy mozog.
 
M

molnibalage

Guest
Egy pendrive-ot sem tudsz forditva csatlakoztatni, még egy régi egeret se a pc-hez, hogy a mákba lehet forditva csatlakoztatni?...átkábelezték a csatlakozót is?
F-117 = '70-es évek végi technológia úgy, hogy a gépet több másikból legózták össze az új sárkány köré.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Szerintem nem úgy működik a dolog a gyakorlatban,hogy a külső szemlélő mondja,hogy milyen kormányfelületet merre mozgasson a pilóta hanem csak mozgatja a pilóta a felületeket a figyelő meg bőszen "bólogat",hogy mozog.

Na ha így csinálják, akkor pont ez a probléma, ez így nem igazán ellenőrzés!! Anno a PG-ben a repszerelő-inasoknak úgy oktattuk a kormányszervek működésének ellenőrzését, hogy "sorban mindent kitéríteni, és ellenőrizni a hozzá tartozó kormányszerv ÉRTELEMSZERŰ kitérését!" !! Aztán úgy 3 év múlva visszajött egyik inas (ill. addigra már a sárkány-üzemben dolgozott) aki hobbyból vitorlázóval repült, hogy "L. bácsi, jaj de jó hogy itt így tanultam, addig én is csak körbetekertem a botot aztán mozog-e minden, aztán most szépen bele is álltam volna a földbe ha azóta nem úgy csináltam volna ahogy itt tanultam, mert keresztbe volt kötve a csűrő? kötele!" Később, már a Lufthansánál is volt egy ifjú vitorlázó-kolléga, aki nagyon büszke volt, hogy ő nemcsak szerel hanem repül is, aztán egyszer váratlanul feltettem neki a kérdést: "na te Lilienthal, akkor botkormány balra, jobb csűrő merre??" És a kolléga másodpercekig csak bambán nézett maga elé hogy ez így nagyon hirtelen jött, aztán két kézzel mutogatva elkezdte fejben kidolgozni a választ. Az idősebb kolléga meg aki addig is "vizsgáztatta" csak ott vigyorgott mögötte hogy "Ugye mondtam Ádika?!". Szóval kiderült, hogy addig ő is csak körbetekerte a botot hogy mozog-e minden aminek kell, hogy mi merre az már nem számított (már csak azért is, mert nagyon kellett neki gondolkozni, hogy minek mikor jó a kitérés iránya).