M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Az Index pedig történetesen pont ott volt?
Nem, ezért kérdeztem.
Sorry, akkor félreértettem.
Mire gondoltál?
Bocs, nem vettem észre, hogy már jelezted. De így legalább több szögből néztük a témát.
Bocs, nem vettem észre, hogy már jelezted. De így legalább több szögből néztük a témát.
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.Ezt most találtam ...
Az USAF oldalán olvasott cikkből kiderült, hogyan és miért ért véget egyik híres amerikai berepülőpilóta repülési karrierje. Robert "Bob" Riedenauer nem átlag-pilóta volt, rep-karrierje alatt több mint 6500 repórát gyűjtött össze 50+ típuson, köztük T-33, A/T-37, T-38, F-86, F-104, F-105, F-4, F/FB-111, B-52 (gépparancsnokként!) is szerepelt, és egyedüli pilóta volt, aki repült U-2-vel, SR-71-el és F-117-el is!! 1968-ban 120 harci bevetést repült a vietnami háborúban F-105-el ("sikeresen" kifogta az egyik legnagyobb veszteségeket szenvedett, így legveszélyesebb tipust), és begyűjtött egy sor kitüntetést. A Légierőtől történt leszerelése után a Lockheed tesztpilótája lett, így repült az F-117-el is. Sajnos nem sokat, mert itt érte az a baleset, amivel végetért pilóta-karrierje. 1982 ápr. 20.-án az első sorozatgyártású F-117A berepülésekor, egyik felszállás során alig 10m-en a gép váratlanul a hátára fordult, és a betonhoz vágta magát, majd szikrázva csúszott míg meg nem állt. A gép szerencsére nem gyulladt ki, de hátán fekvő roncsból úgy kellett a súlyosan sérült pilótát kivágni. Riedenauernek mindkét lába eltört és gerinc-sérülést is szenvedett, így 7 hónap kórház és lábadozás várt rá, ez után már csak földi beosztásokban dolgozhatott a repülésben. A vizsgálat során kiderült, hogy súlyos emberi hibák vezettek a balesethez: a csűrő és magassági kormány vezérlésének számítógépeihez fordítva, felcserélve csatlakoztatták a kábelezést, így gyakorlatilag felcserélődve és fordítva működtek a kormányok. A gép totálkáros lett, így veszítette el az USAF rögtön az első F-117A "lopakodót" háborús bevetés nélkül.
Egy pendrive-ot sem tudsz forditva csatlakoztatni, még egy régi egeret se a pc-hez, hogy a mákba lehet forditva csatlakoztatni?...átkábelezték a csatlakozót is?Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
- Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?
- Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.
Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.
Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
- Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?
- Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.
Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.
Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.
F-117 = '70-es évek végi technológia úgy, hogy a gépet több másikból legózták össze az új sárkány köré.Egy pendrive-ot sem tudsz forditva csatlakoztatni, még egy régi egeret se a pc-hez, hogy a mákba lehet forditva csatlakoztatni?...átkábelezték a csatlakozót is?
Szerintem nem úgy működik a dolog a gyakorlatban,hogy a külső szemlélő mondja,hogy milyen kormányfelületet merre mozgasson a pilóta hanem csak mozgatja a pilóta a felületeket a figyelő meg bőszen "bólogat",hogy mozog.