F-117 Nighthawk (Lockheed,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Na ha így csinálják, akkor pont ez a probléma, ez így nem igazán ellenőrzés!! Anno a PG-ben a repszerelő-inasoknak úgy oktattuk a kormányszervek működésének ellenőrzését, hogy "sorban mindent kitéríteni, és ellenőrizni a hozzá tartozó kormányszerv ÉRTELEMSZERŰ kitérését!" !! Aztán úgy 3 év múlva visszajött egyik inas (ill. addigra már a sárkány-üzemben dolgozott) aki hobbyból vitorlázóval repült, hogy "L. bácsi, jaj de jó hogy itt így tanultam, addig én is csak körbetekertem a botot aztán mozog-e minden, aztán most szépen bele is álltam volna a földbe ha azóta nem úgy csináltam volna ahogy itt tanultam, mert keresztbe volt kötve a csűrő? kötele!" Később, már a Lufthansánál is volt egy ifjú vitorlázó-kolléga, aki nagyon büszke volt, hogy ő nemcsak szerel hanem repül is, aztán egyszer váratlanul feltettem neki a kérdést: "na te Lilienthal, akkor botkormány balra, jobb csűrő merre??" És a kolléga másodpercekig csak bambán nézett maga elé hogy ez így nagyon hirtelen jött, aztán két kézzel mutogatva elkezdte fejben kidolgozni a választ. Az idősebb kolléga meg aki addig is "vizsgáztatta" csak ott vigyorgott mögötte hogy "Ugye mondtam Ádika?!". Szóval kiderült, hogy addig ő is csak körbetekerte a botot hogy mozog-e minden aminek kell, hogy mi merre az már nem számított (már csak azért is, mert nagyon kellett neki gondolkozni, hogy minek mikor jó a kitérés iránya).
Ha a bot balra megy, akkor a jobb csűrő lefelé mozog a bal meg felfelé, ha magam elé képzelem gépet. Így jön ki a gép orsózó mozgáshoz szükséges két erő és abból forgatónyomaték.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 828
113
Na ha így csinálják, akkor pont ez a probléma, ez így nem igazán ellenőrzés!! Anno a PG-ben a repszerelő-inasoknak úgy oktattuk a kormányszervek működésének ellenőrzését, hogy "sorban mindent kitéríteni, és ellenőrizni a hozzá tartozó kormányszerv ÉRTELEMSZERŰ kitérését!" !! Aztán úgy 3 év múlva visszajött egyik inas (ill. addigra már a sárkány-üzemben dolgozott) aki hobbyból vitorlázóval repült, hogy "L. bácsi, jaj de jó hogy itt így tanultam, addig én is csak körbetekertem a botot aztán mozog-e minden, aztán most szépen bele is álltam volna a földbe ha azóta nem úgy csináltam volna ahogy itt tanultam, mert keresztbe volt kötve a csűrő? kötele!" Később, már a Lufthansánál is volt egy ifjú vitorlázó-kolléga, aki nagyon büszke volt, hogy ő nemcsak szerel hanem repül is, aztán egyszer váratlanul feltettem neki a kérdést: "na te Lilienthal, akkor botkormány balra, jobb csűrő merre??" És a kolléga másodpercekig csak bambán nézett maga elé hogy ez így nagyon hirtelen jött, aztán két kézzel mutogatva elkezdte fejben kidolgozni a választ. Az idősebb kolléga meg aki addig is "vizsgáztatta" csak ott vigyorgott mögötte hogy "Ugye mondtam Ádika?!". Szóval kiderült, hogy addig ő is csak körbetekerte a botot hogy mozog-e minden aminek kell, hogy mi merre az már nem számított (már csak azért is, mert nagyon kellett neki gondolkozni, hogy minek mikor jó a kitérés iránya).

Nyilvánvaló,hogy ez így nem jó de a gyakorlat meg az elmélet sokszor különválik főleg akkor ha elkezd rutinból csinálni az ember.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Egy pendrive-ot sem tudsz forditva csatlakoztatni, még egy régi egeret se a pc-hez, hogy a mákba lehet forditva csatlakoztatni?...átkábelezték a csatlakozót is?

Fillérszámolgatás. Legyen minél olcsóbb -> szabványosítás, minél több egyforma alkatrész kell-> egymás mellé beépített vezérlő számítógépek egyforma csatlakozókkal és azonos hosszúságú kábelezéssel (talán még színjelzések se voltak hogy melyik csati hová való?) = összecserélhetőség . HA egyiken más a csatlakozó, HA úgy vannak méretezve a villanydrótok hogy mindegyik csak a saját computeréhez ér el, HA feltűnő színjelzések vannak rajtuk, HA ha a pilóta az értelemszerű kitéréseket ellenőrzi start előtt ... szóval volt ott sok hiba, ha bármelyiket elkerülik, akkor mindenki happy.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
Fillérszámolgatás. Legyen minél olcsóbb -> szabványosítás, minél több egyforma alkatrész kell-> egymás mellé beépített vezérlő számítógépek egyforma csatlakozókkal és azonos hosszúságú kábelezéssel (talán még színjelzések se voltak hogy melyik csati hová való?) = összecserélhetőség . HA egyiken más a csatlakozó, HA úgy vannak méretezve a villanydrótok hogy mindegyik csak a saját computeréhez ér el, HA feltűnő színjelzések vannak rajtuk, HA ha a pilóta az értelemszerű kitéréseket ellenőrzi start előtt ... szóval volt ott sok hiba, ha bármelyiket elkerülik, akkor mindenki happy.
Csak számomra a durva az, hogy igaz, hogy US Navy és nem USAF, de a videók alapján most sem végeznek értelemszerű kitérítés vizsgálatot. Most is odapalacsintázna a gép, ha ilyen hiba előfordulhat. Kivéve, ha ez hardveresen lehetetlen a fordítva bekötés a tervezés által, akkor valóban csak a lényeg az, hogy mozognak-e vagy sem.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ha a bot balra megy, akkor a jobb csűrő lefelé mozog a bal meg felfelé, ha magam elé képzelem gépet. Így jön ki a gép orsózó mozgáshoz szükséges két erő és abból forgatónyomaték.
A kolléga is kiokoskodta a választ, csak ehhez kellett neki is majd fél perc, pedig ő gyakorló repülő volt - minden hétvégén, nyáron néha hétköznap is beült a vitorlázóba, amikor ellenőrizni kellett volna neki a gép működését!! Mondjuk anno az inasoknak elmondtuk, miért is annyira fontos az értelemszerű kormánykitérések ellenőrzése: az NDK-ban történt egy vitorlázó-katasztrófa, mikor vontatásból felszállva elkezdett bedőlni a gép, a pilóta nem tudta kivédeni, leoldott a vontatóról és leszállt. Újra start, ugyanaz! Harmadszori felszállási kisérletnél ugyanaz - csak most már beleállt a földbe és meghalt a szerencsétlen! Kivizsgálásnál kiderült, hogy nem volt összekötve a csűrőkormány tolórudas vezérlése!!!, így a földi próbánál a tolórudak lökdösték a csatlakozó himbát/másik tolórudat és ki-lifegett a csűrő a semlegesből, de a kormány és a kormánylapok között nem volt fix kapcsolat!! Pedig ő is "ellenőrizte" ?? a kormányokat ... úgy-ahogy ...:(:mad:
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
F-117 = '70-es évek végi technológia úgy, hogy a gépet több másikból legózták össze az új sárkány köré.
Naigen :)
F-117-Schematic-2.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 826
113
Csak számomra a durva az, hogy igaz, hogy US Navy és nem USAF, de a videók alapján most sem végeznek értelemszerű kitérítés vizsgálatot. Most is odapalacsintázna a gép, ha ilyen hiba előfordulhat. Kivéve, ha ez hardveresen lehetetlen a fordítva bekötés a tervezés által, akkor valóban csak a lényeg az, hogy mozognak-e vagy sem.
Várjámá' csávó!
emel példájában az szerepel, hogy az egyik repülés során.... Feltételezhetően korábban már rendben működött a vezérlés, csak valamilyen munkát végeztek rajta és ezért szétkötötték a tyúkbeleket és mikor újra készre szerelték a vezérlést, akkor nem végezték el valamiért a „melegellenőrzést”.
Az összes repülőgépen meg van határozva a kormányszervek végkitérésének értéke fokban + szögpercben. És minden repülőgéphez (ha nem is darabra mindhez) kell legyen ellenőrző műszer, amit rögzítesz egy nem mozgó felületen (szárny, vezérsíkok) úgy, hogy a skálán le tudd olvasni a kitérítés szögét (a külső kormányszerv kilépőéle a „mutató”).
Legalábbis a buta, primitív oroszok ezt követelik meg a repülőiken időszakos munkák keretében... Máskor meg nem engedik meg, hogy csak úgy szétkösd a vezérlési csatornákat (de ha megbontottad, akkor ellenőrizned is kell, időszakosban meg kötelező, ha nem volt megbontva, akkor is.)
Ilyen fbw-s repülővel sajna nem nagyon találkoztam, de a józan ész azt diktálja, hogy (ha már egyforma csatlakozók vannak és fel tudod őket cserélni, mert még színkód [vagy felirat] sincs, bár ezt tudjuk be az „újdonság varázsának”) ha megbontottad a rendszert, akkor összeépítés után végezd el a fent leírt műveletsort (és azért rögzítsd is az adatokat valamilyen adathordozón). Ha ezt elvégezted, akkor megbizonyosodtál róla, hogy a kitérítések megfelelő „értelműek” és nagyságúak.
Innét kezdve, ha nem volt baszogatva a vezérlés az előző repülés óta (és ott jól működött), akkor „csak” annyi baja lehet, hogy valahol szétszakadt, megszorult, beékelődött, idegen tárgy kiékelte, stb. Vagyis tulajdonképp felesleges előírnod, hogy minden felszállás előtt végigmenjél az összes kormányszerv mindkét irányú egyenkénti mozgatásának lecsekkolásán és visszaigazolásán, addig, amíg a vezérlésbe nem piszkált bele valaki. Ilyenkor elég arról megbizonyosodni, hogy a kormányszervek akadálytalanul kitéríthetőek teljes tartományban.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed
M

molnibalage

Guest
Várjámá' csávó!
emel példájában az szerepel, hogy az egyik repülés során.... Feltételezhetően korábban már rendben működött a vezérlés, csak valamilyen munkát végeztek rajta és ezért szétkötötték a tyúkbeleket és mikor újra készre szerelték a vezérlést, akkor nem végezték el valamiért a „melegellenőrzést”.
A történetből ilyen finomságok nem derülnek ki. De ezért ellenőrizzük (kéne...) minden felszállás előtt, ha a gépet leállították és/vagy előtte hozzányúltak. Én legalábbis így tenném.

Az összes repülőgépen meg van határozva a kormányszervek végkitérésének értéke fokban + szögpercben. És minden repülőgéphez (ha nem is darabra mindhez) kell legyen ellenőrző műszer, amit rögzítesz egy nem mozgó felületen (szárny, vezérsíkok) úgy, hogy a skálán le tudd olvasni a kitérítés szögét (a külső kormányszerv kilépőéle a „mutató”).
Ez tök jó, de F-117-ből semmit nem látni ki hátrafelé és mivel éjszaka repül, még ha látnál is bármit... A Horneten is egészen biztosan csak a kitérítést látja a pilóta a mértékét nem, mert takarva van számára...

Legalábbis a buta, primitív oroszok ezt követelik meg a repülőiken időszakos munkák keretében... Máskor meg nem engedik meg, hogy csak úgy szétkösd a vezérlési csatornákat (de ha megbontottad, akkor ellenőrizned is kell, időszakosban meg kötelező, ha nem volt megbontva, akkor is.)
Ilyen fbw-s repülővel sajna nem nagyon találkoztam, de a józan ész azt diktálja, hogy (ha már egyforma csatlakozók vannak és fel tudod őket cserélni, mert még színkód [vagy felirat] sincs, bár ezt tudjuk be az „újdonság varázsának”) ha megbontottad a rendszert, akkor összeépítés után végezd el a fent leírt műveletsort (és azért rögzítsd is az adatokat valamilyen adathordozón). Ha ezt elvégezted, akkor megbizonyosodtál róla, hogy a kitérítések megfelelő „értelműek” és nagyságúak.
Innét kezdve, ha nem volt baszogatva a vezérlés az előző repülés óta (és ott jól működött), akkor „csak” annyi baja lehet, hogy valahol szétszakadt, megszorult, beékelődött, idegen tárgy kiékelte, stb. Vagyis tulajdonképp felesleges előírnod, hogy minden felszállás előtt végigmenjél az összes kormányszerv mindkét irányú egyenkénti mozgatásának lecsekkolásán és visszaigazolásán, addig, amíg a vezérlésbe nem piszkált bele valaki. Ilyenkor elég arról megbizonyosodni, hogy a kormányszervek akadálytalanul kitéríthetőek teljes tartományban.
Nyilvánvalóan többszörös hiba volt, mert a szerelést követően sem bukott ki a hiba és a felszállás előtt sem.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 363
113
Várjámá' csávó!
emel példájában az szerepel, hogy az egyik repülés során.... Feltételezhetően korábban már rendben működött a vezérlés, csak valamilyen munkát végeztek rajta és ezért szétkötötték a tyúkbeleket és mikor újra készre szerelték a vezérlést, akkor nem végezték el valamiért a „melegellenőrzést”.
Az összes repülőgépen meg van határozva a kormányszervek végkitérésének értéke fokban + szögpercben. És minden repülőgéphez (ha nem is darabra mindhez) kell legyen ellenőrző műszer, amit rögzítesz egy nem mozgó felületen (szárny, vezérsíkok) úgy, hogy a skálán le tudd olvasni a kitérítés szögét (a külső kormányszerv kilépőéle a „mutató”).
Legalábbis a buta, primitív oroszok ezt követelik meg a repülőiken időszakos munkák keretében... Máskor meg nem engedik meg, hogy csak úgy szétkösd a vezérlési csatornákat (de ha megbontottad, akkor ellenőrizned is kell, időszakosban meg kötelező, ha nem volt megbontva, akkor is.)
Ilyen fbw-s repülővel sajna nem nagyon találkoztam, de a józan ész azt diktálja, hogy (ha már egyforma csatlakozók vannak és fel tudod őket cserélni, mert még színkód [vagy felirat] sincs, bár ezt tudjuk be az „újdonság varázsának”) ha megbontottad a rendszert, akkor összeépítés után végezd el a fent leírt műveletsort (és azért rögzítsd is az adatokat valamilyen adathordozón). Ha ezt elvégezted, akkor megbizonyosodtál róla, hogy a kitérítések megfelelő „értelműek” és nagyságúak.
Innét kezdve, ha nem volt baszogatva a vezérlés az előző repülés óta (és ott jól működött), akkor „csak” annyi baja lehet, hogy valahol szétszakadt, megszorult, beékelődött, idegen tárgy kiékelte, stb. Vagyis tulajdonképp felesleges előírnod, hogy minden felszállás előtt végigmenjél az összes kormányszerv mindkét irányú egyenkénti mozgatásának lecsekkolásán és visszaigazolásán, addig, amíg a vezérlésbe nem piszkált bele valaki. Ilyenkor elég arról megbizonyosodni, hogy a kormányszervek akadálytalanul kitéríthetőek teljes tartományban.

Az általad említett "melegellenőrzés" az a kritikus elemek ellenőrzése. Kritikus elem pl. a hajtómű, kormányfelületek, ilyesmik... az ülés karfa meg nem. A lényeg, hogy ezek azok, amelyekkel ki lehet nyírni magad, vagyis legalább 2 személynek kell elvégezni rajta a munkát és egy B1 szintű személynek leellenőrizni. Na itt ez akkor elmaradt, valaki úgy pecsételt, hogy nem nézte meg. Karrier bukó, mázlija volt, ha nem csukták le.

A történetből ilyen finomságok nem derülnek ki. De ezért ellenőrizzük (kéne...) minden felszállás előtt, ha a gépet leállították és/vagy előtte hozzányúltak. Én legalábbis így tenném.

Egészen pontosan muszályból így teszel - minden leszállás után, mielőtt ujra indulsz körbe járod és megnézed - még ha melegen cserélsz is (járó hajtóművel), a pályára gurulás előtt elvégzed a checklistet - amibe benne van a kormányszervek ellenőrzése. Nyilván olyan géppel még nem repültem, ahol nem láttam ezeket, de ha jól emlékszem, ilyen esetben vagy egy megfigyelő, vagy egy külsős rádión mondja, hogy a kormányfelület kitérítése megfelel annak, amit mondasz.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 826
113
Ez tök jó, de F-117-ből semmit nem látni ki hátrafelé és mivel éjszaka repül, még ha látnál is bármit... A Horneten is egészen biztosan csak a kitérítést látja a pilóta a mértékét nem, mert takarva van számára...
Ezt nem is csinálod mindig (nagyjából ez lett volna a mondandóm lényege, hogy nem kell), meg nem is egyedül kell elvégezned.
Nyilvánvalóan többszörös hiba volt, mert a szerelést követően sem bukott ki a hiba és a felszállás előtt sem.
Nyilvánvalóan azért mondtam, hogy miután szétakasztották a vezérlést, valamiért nem lett elvégezve normálisan az ellenőrzés, ami azért van, hogy kiderítsd, hogy minden rendben van-e.
Az általad említett "melegellenőrzés" az a kritikus elemek ellenőrzése. Kritikus elem pl. a hajtómű, kormányfelületek, ilyesmik... az ülés karfa meg nem. A lényeg, hogy ezek azok, amelyekkel ki lehet nyírni magad, vagyis legalább 2 személynek kell elvégezni rajta a munkát és egy B1 szintű személynek leellenőrizni. Na itt ez akkor elmaradt, valaki úgy pecsételt, hogy nem nézte meg. Karrier bukó, mázlija volt, ha nem csukták le.
Ugyan arról beszélünk...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113
53297083_2670765759616608_4727985280307429376_n.jpg


A quote from our friend Dan Stijovich "26 and 27 February 2019, a memorable couple days to say the least..."

On these day's Dan was able to shoot multiple footage from flying Lockheed F-117A Nighthawks above Death Valley National Park (CA).

Ever since some fifty F-117As were retired from active duty in 2008, Nighthawk test-flying had been observed more often in the surroundings of Nevada's Tonopah Test Range Airport, also known as Groom Lake or Area 51. The second half of 2016, the USAF revealed multiple Nighthawk sorties during daylight and even formation flying was witnessed. The past February days, the Nighthawks were flying openly above Death Valley with a LEHI call sign. On 26 February, F-117A with serial number 84-0824 and vague '49OG' flagship markings (Former 49th Operation Group), was working the flats at Panamint, Death Valley, with two F-16 chase planes at a height of 200ft.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113
"In 2017, and not publiced by any other open source so far, Scramble received very reliable information that at least four F-117s were deployed to the Middle East as an operational need emerged for the USAF to resurrect the Stealth F-117 for special purposes. One of the deployed aircraft was involved in an in-flight emergency and landed far away from its temporary homebase that was likely located in Saudi Arabia, the UAE or Qatar. During this extremely covert deployment the four Nighthawks flew missions above Syria an Iraq with Small Diameter Bombs (SDBs)."
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
"In 2017, and not publiced by any other open source so far, Scramble received very reliable information that at least four F-117s were deployed to the Middle East as an operational need emerged for the USAF to resurrect the Stealth F-117 for special purposes. One of the deployed aircraft was involved in an in-flight emergency and landed far away from its temporary homebase that was likely located in Saudi Arabia, the UAE or Qatar. During this extremely covert deployment the four Nighthawks flew missions above Syria an Iraq with Small Diameter Bombs (SDBs)."
CIA?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113
"In 2017, and not publiced by any other open source so far, Scramble received very reliable information that at least four F-117s were deployed to the Middle East as an operational need emerged for the USAF to resurrect the Stealth F-117 for special purposes. One of the deployed aircraft was involved in an in-flight emergency and landed far away from its temporary homebase that was likely located in Saudi Arabia, the UAE or Qatar. During this extremely covert deployment the four Nighthawks flew missions above Syria an Iraq with Small Diameter Bombs (SDBs)."


https://theaviationist.com/2019/03/...-2017-reputable-dutch-scramble-magazine-says/
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
2017-ben F-117-eseket vetettek be a közel-keleten. Pedig 2008-ban kivonták őket. Szíriában és Irakban bombáztak SDB-vel.

Az a kérdés, hogy miért. Akkor már volt F-22 és F-35 is, amit oda lehetett volna küldeni.
Köszönöm, ezek szerint a pihentetés alatt még integráltak fegyvereket hozzá.