F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
"Ha a gépek nem látják majd egymást a radaron, és az infrával is vagy igen vagy nem, akkor lehet ha az oroszoknak lesz igaza és bejön a jobb manőverezhetőség."

Csökkentett észlelhetőség. Pár kmről nem nehéz kiszurni akár optikailag is. Másrészt meg DAS az elöbb kiszurja mint az emberi szem 360fokban lát és célravezet is. És nem kell a gépnek farkán pörögnie ehez.
 
M

molnibalage

Guest
Ha a gépek nem látják majd egymást a radaron, és az infrával is vagy igen vagy nem, akkor lehet ha az oroszoknak lesz igaza és bejön a jobb manőverezhetőség.

Melyik részét nem érted annak, hogy a Ps érték különbség difi? Ha nem lesz több tonnával könnyebb az orosz vagy sokkal-sokkal erősebb hajtóműve, akkor a Ps eltérés akkora, hogy lényegtelen. A légi helyzetkép miatti véletlenszerűen elszenvedett hátrányokat ledololgozni ennyivel nem lehet.

Idézek Zord blogposztomból, van benne off és lényegis.

http://legiero.blog.hu/2013/08/27/moszkvai_kepeslapok/fullcommentlist/1#c20621224

Nem tudsz olyan vadászgépet összerakni ma, ami burtálisan lemossa a másikat teljesíményévél, egyszerűen nincs akkora difi az élvonal gépei között.


A fejlesztési irányokból és az elvárásokból ami lejött az pedig ez, hogy az oroszok gépe jobban fog manőverezni, az indiaiaké meg "lopakodóbb" lesz. Aztán, hogy egyikért a másikból felkellett-e áladozni azt nem tudom, de nagyon is lehetséges.

Láds fent, a gépek repteljesítménye között a fenti kitételek nélkül marginális lehet csak a difi, a tüzelőanyag szint eltérés nagyobb hatással lehet...
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 536
5 033
113
Nos érdeklődve halottam az iráni történetet. Még eredetiben nem olvastam. Azonban, minden híresztelés ellenére akkora hidegháborús hangulat nincs az irániak és az amerikai katonák között, illetve nem úgy mint itt sokan gondolják. Nos az USA sokatt tett hogy megutálják de, az iráni katonák még ma is jobbnak tartják az USA fegyvereket mit az oroszt. Főleg a légierő tekintetében.Ismerik a MIG-29 hiszen javítják és üzemeltetik is, igy van mit hasonlítani. Másrészt többször is olvastam hogy légtérfigyelés tekintetében is barátságosabb a hangulat, tehát ha valaki tilosba téved és szólnak neki hogy, menjen a jó irányba. Másrészt a perzsák bizonyos tekintetben ravaszok. nagyon jóll tudják hogy mik vannak a környéken, ahhoz pedig nem kell radar csak egy távcsöves ember hogy a támaszpontról mi száll fel. Másrészt az irániak tényleg valami más irányba kezdenek menni a radartechnikában. Ha egy iráni gép megközelít egy drót és ott huzamosan a közelben marad, akkor azt állítom szándékosan tette pont azért hogy a készültségi géppár becserkéssze. Ugyan is már többször is leírták a fórumban hogy mindig amikor ilyen történ a gépek menetrendszerűen megjelentek. Tehát tudták hogy így fog történni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
hiryu

Nem valószínű,hogy az mert az akkori SZU-33-ok elektronikája gyakorlatilag primitív volt(összemérhető a MIG-29 9.13-as változatéval ahol nem nagyon lehetett egyszerre használni a besugárzás jelzőt és a radart).
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
"The repaired P-18 radar returned to air by 19:50 and started to emit at the specially modified lower frequency."
Azaz "A megjavított P-18as radar 19.50 kor elkezdett sugározni a különlegesen módosított alacsonyabb frekvencián."
139,6 MHzen sugárzott, mert ott világít az F-117es.
Wikipédia. Dani ugyan ezt mondta Kiskunhalason, a többször betett videóban.
Valamilyen frekvencián az F-22es is világít.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Úgy tudom, az érintett ruszki pilóták utána mélyen elbeszélgettek a besugárzásjelző fejlesztőjével. Persze lehet, ez csak pletyka.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 821
81 169
113
A szu-33 -as lassan kivonásre kerul, abba már nincs nem is volt semmi + fejlesztve.
 
M

molnibalage

Guest
"The repaired P-18 radar returned to air by 19:50 and started to emit at the specially modified lower frequency."
Azaz "A megjavított P-18as radar 19.50 kor elkezdett sugározni a különlegesen módosított alacsonyabb frekvencián."
139,6 MHzen sugárzott, mert ott világít az F-117es.
Wikipédia. Dani ugyan ezt mondta Kiskunhalason, a többször betett videóban.
Valamilyen frekvencián az F-22es is világít.

Az ilyen költői túlzásokról jó lenne leszokni...

Az a "világít" annyit jelentett, hogy éppenhogycsak sikerül a megfelelő távolságig kitolni az észlelési távolságot.

A módisítás meg nem lehetett jelentős, mert ez a VHF sáv közepe, ahol eredetileg is dolgozik a P-18...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
molni

Egy adott szűk tartományon belül lehet nagy a módosítás,ha a szélső értékeit használod az adott tartománynak.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Pasi saját szavaival: Akkora volt, mint egy utazó gép. Utasszállító. És mutatta a kezével. Mégiscsak meg kellene nézni azt a videót. Vagy a 21. másodperc című katonai oktatófilmet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 057
113
A Szu-33-asoknak kidolgozták az M-upgrade-jét, egyet át is építettek, de nem lett a programból semmi. Kb 6-8 gépet nagyjavítottak pár éve, akkor került beléjük az a besugárzásjelző, amit egyébként már az ominózus esetnél is hiányoltak. A Szu-33M program egyik nagy hibája, hogy még a Szu-27SzM szinvonalát se éri el, az SzM3-asról nem is beszélve.
Így nem is erőlködtek vele, mivel a prognosztizált MiG-29K/KUB eleve sokkal korszerűbb.
Csak egy példa: az Szu-33-asok az elmúlt 25 évben sosem szálltak fel csapásmérő fegyverzettel hajóról, szárazföldről pedig csak egy-kt UB blokkal, vagy FAB-250/500-as bombával a jártasság fenntartása végett. Az elméleti maximális külső függesztmény értéke 5 tonna körül van, csökkentett belső tüzelőanyag kapacitással. Hiába hát a plusz két fegyvertartó a szárnyakon, ha a szárazföldi Szu-27P gépek 6 tonnás terhelhetőségét se érik el, az SzM3-as gépek 8 tonnájáról nem is beszélve. Ok.
Tavaly a tengeri próbákon a jóval kisebb MiG-29K 5300kg-nyi függesztményt vitt magával, természetesen a teljes belső kapacitás mellett.
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
Az Orosz Légierőnek jelenleg melyik a legkorszerűbb avionikával felszerelt gépe ami szolgálatban áll?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
panoz

Vagy a SZU-27SzM3 vagy a MIG-29SZMT.Azért nem egyértelmű a dolog mert nem lehet biztosan tudni,hogy melyik SzM milyen elektronikát kapott.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Állítólag az SzM3-al valósult meg minden célkitűzés amit az SzM programban megálmodtak.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
<blockquote rel="gacsat"> "The repaired P-18 radar returned to air by 19:50 and started to emit at the specially modified lower frequency."
Azaz "A megjavított P-18as radar 19.50 kor elkezdett sugározni a különlegesen módosított alacsonyabb frekvencián."
139,6 MHzen sugárzott, mert ott világít az F-117es.
Wikipédia. Dani ugyan ezt mondta Kiskunhalason, a többször betett videóban.
Valamilyen frekvencián az F-22es is világít.

Az ilyen költői túlzásokról jó lenne leszokni...

Az a "világít" annyit jelentett, hogy éppenhogycsak sikerül a megfelelő távolságig kitolni az észlelési távolságot.

A módisítás meg nem lehetett jelentős, mert ez a VHF sáv közepe, ahol eredetileg is dolgozik a P-18...</blockquote>

Dani az előadásán azt mondta, hogy akkorának látszott az F-117-es ezen a frekvencián, mint egy utasszállító. És valahogy a méretei alapján találtak rá erre a frekvenciára.