1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-22 Raptor

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tegyük fel, hogy a szuperszonikus seb. határán merge után nem fordul a cél. 300 m/s. Az F-22 a leborítás után jó, ha 80 m/s sebességgel még távolodik. Tehát a rakéta csak akkor közeledik a célpont felé, ha annak sebessége legalább 300 m/s.

    Tengerszinten az AIM-120 égévésvégi sebessége tengerszinten - 80 m/s-ról kb. 800-900 m/s táján lehet. Az AIM-120B dual thrust volt, az AIM-120C elvileg single thrust, csak elnyújtott égésidővel. Tehát kb. 1,5 sec után lesz a rakétának talán akkora sebessége, hogy a célpont ne távolodjon, aztán az átlag sebességdifi a maradék kb. 7 sec alatt alig 300 m/s. Tehát kb. 2 km távolságot küzld le a rakéta és utána már lassulni kezd. TEhát, ha az indítás pillanatában a távolság 6 km, akkor tengerszinten már a DLZ széle. Ha a cél manőverezik a 6 km táján az RWR miatt a rakéta tutira nem fogja lekövetni, mert hangsebesség alatt manőverezőképesség 0 és affelé köeledve a mozgási energia tartaléka manőverre nagyon kevés.

    Tengerszinten amúgy sincs légiharc. 4-5 km magasan ez a táv már inkább 8-9 km. 10 km magasan meg 13-14 km.
     
    endre likes this.
  2. beta

    beta Well-Known Member

    Egy hajtóműnél egyértelmű, hogy mit jelent az ellenforgó részek. De ha két hajtómű van, akkor hajtóművenként is ellenforgónak kell lennie, vagy elég ha a két hajtómű egymáshoz képest ellenforgó?
     
  3. beta

    beta Well-Known Member

    Bár lehet, ha két hajtómű van egy gépen, akkor azok mindig ellenforgók egymáshoz képest. Nem tudom hirtelen.
     
  4. endre

    endre Member

    A legtöbb gép esetében szerintem nem azok. A logisztikusok nem biztos, hogy örülnének, ha külön jobbos-balos hajtóművekkel kellene dolgozniuk.
     
    svajcibeka and beta like this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem csinâlnak ilyet. A MiG-29-esek korai szériáinál volt külön jobbos és balos RD-33-as, de csak a csőcsatlakozások és a segédberendezések tekintetében. Később ezt elhagyták és egységesek lettek. De logisztikai szempontból gyárthatatlan és/vagy extrém drága lenne külön jobbos és balos forgórészeket előállítani.
     
    fishbed, fip7 and endre like this.
  6. blaze

    blaze Active Member

    Végre hazaértem. Van egy ismerősöm aki néhány másik emberrel összefogva megpróbálta visszafejteni a C5 AMRAAM kinematikai képességeit. Van róla egy egész komoly PDF, nemtudom te találkoztál-e már vele. A srác asszem az Airbusnál dolgozik CFD szimulációs területen.

    Kicsit más gyorsulás profilra emlékeztem (hogy miből azt nem tudom). Gyakorlatilag a 8sec-es égésidő végéig időarányosan nézve kvázi lineáris a gyorsulás végig ugyanakkora meredekséggel (számomra ez elég meglepő). A különbség annyi, hogy a magasságtól függ a meredekség.

    Pl. most összenéztem Mach vs megtett út illetve a Mach vs idő grafikonokat egy M0.83 es indításnál 500m-en. Indítástól 22 másodperc után esett vissza a rakéta sebessége M1.5 alá amennyi idő alatt a 300 m/s-el menekülő cél 6,6 km-t tesz meg míg a rakéta 17 km-t tesz meg. Ez a 4 mérföldbe belefér, Mondjuk ez az egész 1G-re volt megadva, ami nem túl realisztikus, viszont ilyen szituban a célnak nincs nagy manőverezési szabadsága, mert kb. bármilyen manővernél a rakéta javára dolgozik..

    Nyilván az egész kicsit árnyaltabb, ha nem M0.83 ról indítasz hanem mondjuk M0.4 ről mert agyon rángatod a gépet. Abban igazad van, hogy a DLZ széle, meg abban is, hogy nem valószínű, hogy bármikor kialakulna egy ilyen helyzet.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lehet, hogy már láttam, mert BMS4 fórumon talán posztoták már. A BMS4-ben levő model elég korrekt. A tolóerő karakterisztikát kimásolhatom, ha érdekel.
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csak egy promo video:

     
  9. wankel

    wankel Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. boki

    boki Well-Known Member

    endre and fishbed like this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Érdekesen állnak a fúvócsövei.
     
    endre likes this.
  13. Celebra

    Celebra Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Bocsi, de ez nem ebbe a topicba való.
    Amúgy a légcsavarjai inkább egy UL gépéről lettek véve (tudom, hogy csak 3D), miközben azt olvasom, hogy 1100 lóerős gázturbina hajtja.
     
  15. wankel

    wankel Well-Known Member

  16. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Mondjuk írtak lehetsége engine failuret is, fene se tudja, milyen magasságon húzta be a futót - én az előbbire hajlok, egyrészt a nyomvonal, másrészt a decision point miatt.
    Futót ugye akkor húzzuk be, mikor a pálya elment, vagyis "re-land not possible". Na most itt kellett elmennie a hajtóműnek, mivel rotate után még megnézed kinn van e a három zöld, full klapni, aztán visszaszállsz - na itt ez nem volt meg.
    Na itt töprengek azon, hogy volt-e engine failure. Elvileg ha nem rotate közben húzza be, nem eshet vissza hasra (de azt sem engedi a súlykapcsló gondolom ennél sem), nem hinném olyan nyomatékot okozna a légerőváltozás.
    Ha viszont kipurcant egy hajtómű, akkor esett a teljesítmény annyit, hogy hiába ment a memory items (belépsz, fullgáz, Go-around pitch, etc...), a gép pöttyet korai húzásnál visszaeshetett. Gondolom ennél nem nagy az asszimetria, ha kidöglik egy hajtómű, hiszen közel vannak, de a tolóerővesztés bőven elég.
     
  17. beta

    beta Well-Known Member

Ezen oldal megosztása