1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-22 Raptor

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Én is így látom, abban az időszakban így alakult.

    Pedig volt pár napjuk a cumó érkezése előtt, hogy repképessé tegyék a bealkonyultakat. Gondolom nem a festék hiányzott. Ott is van bürokrácia, oszt eng. nélkül nincs alkatrész. Most biztos nagyobb kár lesz így.
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Ha 55 gépből 33 repülőképes és az 60%, akkor a repülőképes gépek aránya is 60% és nem 40%!!
     
    borisz and Terminator like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Úgy van, 60 % repülőképes! Benéztem :cool:
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Itt azért már figyelni kell a terminológiára, a repülőképes és harcképes között óriási szakadék van. Az F-22 flottából kb. 40 db gép csak gyakorlása alkalmas. Az F-35-ből meg ugye az első 200 db...

    Egy F-15C Golden Eagle is fel tud szállni meghibásodott radarral csak harcértéke szinte 0.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Papírmunka meg alkatrészhiány ott is lehet, de ilyen esetekbe az is belejátszik, hogy vannak 1-2 napnál tovább tartó karbantartási munkák is (a repülésnél komolyabb dokumentációs rend talán csak az atomfegyverek és erőművek területén létezik!). Ha ilyen 2-3 hetes munka félidejénél beüt a ménkű/hurrikán (amit csak pár napra lehet előre látni), akkor 2-3-4 nap alatt nem lehet a nagyobb karbantartáshoz szétbontott gépet repülőképessé tenni. Ilyenkor segítene a szovjet stílusú betonbunker, ha Floridában is lenne hasonló azok tuti kiállnák a hurrikánt és megvédenék a gépeket is.
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Jelen esetben nem számítana a különbség, a repülőképes gépeket el tudták menekíteni a hurrikán elől akkor is, ha csak oktató-kiképző-gyakorló repülésre voltak alkalmasak.
     
  7. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Szerintem, ezt kár volt leírnod, én igyekszem naturálisnak lenni. :)

    De hagyjuk, mert az előre mutató válasz a jó. :).

    Mindenesetre az is lehet, hogy oda vonták össze a javítandó gépeket, és így jött össze a probléma.

    Nem tudom elhinni, amit írtál, hogy csak "(amit csak pár napra lehet előre látni)," hurikánügyileg egy ilyen nagyformátumóknál. :)
     
  8. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    17 db F-22-t csókolt meg a hurrikán. Értéküket 185-350 millió dollárra teszik (/db), aszerint, hogy a fejlesztési költséget számítják-e vagy sem.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Értelmetlen őket kijavítani ennyiért,inkább vegyenek helyette egy század F-35-öt a többit meg költsék a pilóták bérére.Bár szerintem az egész 140(na jó 187)gépes Flottát el kéne felejteni mert marha drágák és értelmetlenül kevés van belőlük...
     
    svajcibeka likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az elméleti értékhez semmi köze a javítás költségének. Egyébként meg ennyiért lazán megéri kijavítani. Még a több tízmilliós/gép javítás is megéri, mert a gépek előtt cirka két évtizedes szolgálat áll és képességeik pótolhatatlanok.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Nem tudjuk hogy mennyi az az "ennyiért", vagyis a javítási költséget nem ismerjük, a szövegben a gépek dollár-értékéről van szó. A kijavítás/nem javítás kérdését nem a gépek vételára, hanem a hátralévő élettartamuk, a javítási költségük valamint a légierő rendszerében betöltött szerepük fontossága alapján döntik el.
     
    molnibalage likes this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor félreértettem,azt hittem,hogy ez javítádi költség.
     
  13. comandante

    comandante Well-Known Member

    Az érdekes 60% ha az egész flottára jellemző!
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem az első eset, hogy a Raptor flotta hadrafoghatósága 60% körüli.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    A hadradoghatóság egy dolog az lehet a radarabszorbens bevonat sérülése miatt is de itt konkrétan 1 század+ gép repképtelen volt.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha csak ennyibe kerül a javítás, akkor is megéri. A seggbelőtt izraeli F-15-öst hátsó részét kvázi újjá kellett építeni tudtommal és megcsinálták.
    Az 50-es években B-36-os bombázókat dobált egymásra vihar, 90 órás munkahéttel kijavították majdnem mindet.

    Ha kulcsfontosságú képességről van szó, akkor bizony arra van forrás és megcsinálják. Az F-22 meg bizony ilyen. Az kevés izraeli F-15A-ból egy kiesése sem volt megengedhető, ha az javítható volt.

    Azért vegyük észre, hogy az USAF mennyire vékony lett. A szóba jöhető csúcsvadász állomány összesen nincs 300 db vadászgép. A 180 db Raptorból kb. 140 alkalmas csak harci bevetésre, meg ugye mínusz a hadrafoghatóság. Erre jön rá a kb. 100 db Golden Eagle. Az USAF-os gépek azok fel lesznek húzva GE-re, de hogy a ANG-s gépkkel mi lesz, az nem tudom. A kettő Eagle állomány együtt összesen kb. 230 gép és azok egy része D változat, amit harcba soha nem küldött sem USAF sem ANG tudtommal.Érdekes, hogy a CFT képességet is feltámasztják (?).
    http://www.thedrive.com/the-war-zon...for-u-s-f-15c-eagles-and-conformal-fuel-tanks

    Ez nem régi fotó, AIM-9X van a szárny alatt és CFT a gépen.

    A fenti vadászgép mennyiséget nézve azért el lehet gondolkodni, hogy ha valakinek vad a fantáziája, hogy Tajvan vs.Kína meccsben a jenki hány szárazföldi bázisú géppel tudna effektíven beavatkozni úgy, hogy a kínai 4. és 4+ gépek száma alsó hangon 400 db és egy köpésnyire vannak. (J-10A/B, J-11A/B, Szu-30MKK)
     
  17. Roni

    Roni Well-Known Member

    Aztán az új j-16-ost ki ne hagyjuk abból még az év elején volt 70 db és ott a j-10C változat is

    Bár egy Tajvan vs.Kína meccsnek azért lazán véget vetne a jenki haditengerészet .
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A J-16 az micsoda? Kínai technikában nem vagyok otthon. Szu-30MKK másolat?
     
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Kb igen, kimondottan csapásmérő, kb az F-15E kínai megfelelője, 100%-ban hazai belsővel.
     
    Roni likes this.
  20. Roni

    Roni Well-Known Member

Ezen oldal megosztása