1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-22 Raptor

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    94th Fighter Squadron, F-22A Raptor pilots drop Joint Direct Attack Munitions (JDAM) during the 95th anniversary of Maj. Gen. William “Billy” Mitchell bombing the Ostfriesland at Langley Air Force Base, Va.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    zotyek78, endre, Python and 3 others like this.
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Első pillantásra azt hittem, hogy fotoshop :D

    [​IMG]
     
    fishbed and Python like this.
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Én meg azt, hogy mennyi "üres" hely van rajta :)
     
    ladagrant likes this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Előretolt feltöltőpont.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    endre, Rotten878 and Terminator like this.
  10. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Terminator likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Konkrétan az is tévedés az írásban, hogy 62 mrd volt a fejlesztés. Az csak kb. 42 mrd volt. A maradék a gyártási költsége volt a programnak.
    Fogalmazzunk úgy, hogy érdekességeket lehet találni az oldalon, de kb. gondolatébresztésre és további keresésre alkalmas csak. Önállóan bármit erről az oldalról felhasználni merésznek tűnik nekem. Egy ennyire egyszerű dolog is csúnyán benézett...
     
    Terminator likes this.
  12. altx

    altx Well-Known Member

  13. boki

    boki Well-Known Member

  14. boki

    boki Well-Known Member

  15. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Állítólag a bevonat az oka annak,hogy egy repült órára sok szerelt munkaóra jut.Gondolom belátták,hogy otthonra ez nem élet halál kérdése és így próbálnak spórolni.
     
    Python and fishbed like this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az F-22-es és F-35A fej-fej melletti összehasonlítása, a bemutatóikon látható manővereik alapján:

     
    Python, fishbed, ghostface and 2 others like this.
  18. Roni

    Roni Well-Known Member

    Nekem valahogy az f-35 erősebbnek tűnik manőverben mint az f-22
    3:12-nél azt hittem a felvétel van felgyorsítva de nem o_O
    Ilyen erős gyorsulásokat nem látok a szu-30/35 gépektől
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Manőverezőképességben pont, hogy a Raptor a potensebb, vagy jobbanmondva inkább sokoldalúbb, viszont ami tényleg feltűnő az az, hogy az F-35A ha kiengedi a botot és minimál állásszögön nagy fáklyával gyorsításba kezd, akkor nagyon meg tud indulni.
    A Raptor a vektorálás miatt nagyon be tudja szűkíteni a manővereket, az F-35A meg lényegében mindent meg tud csinálni, amit az F-22-es, csak azzal a különbséggel, hogy nem tudja úgy elhúzni az orrát, ugyanakkor nem is koptatja el úgy a sebességét.

    Vegyük például a Pedal Turn manővert (4:03), ami egy vezetett lapos dugóhúzó, az F-22-esenél szinte talpon liftelést és közben tetszőleges irányokba forgást jelent, nagyon látványosan. Ezt a manővert az oroszok Stopernak hívják és náluk ez még látványosabb, de az F-22-esnek egyátalán nincs szégyenkezni valója. Közel ugyanolyan jól meg tudja csinálni, pedg a fúvócsövekkel oldalirányú tolóerővektor komponenst nem is tud előállítani.

    Hanem az F-35A ezt a manővert csak jóval kevesebb fordulatig és sokkal nagyobb merüléssel, félig-meddig lógó orral a föld felé forogva tudja csak és kizárólag maximális utánégetéssel képes megcsinálni, Ennek oka, hogy a TVC-s gépekkel ellentétben, melyek majdnem a függőleges tengelyük körül forogva merülnek, az F-35-ös inkább a merülés tengelye körül spirálozik lefelé. Ehhez tolóerőre és némileg az orrát leadva, valamekkora útirányú sebeségre is szükség van.
    Erre mondhatnánk, hogy így "nem annyira nagy kunszt", de lássuk be, ebből így könnyebb a manőver végével sebességet gyűjteni, mivel már eleve van valamennyi.
    A TVC-s gépek meg talpon fejezik be a forgást és még utána kell erőből kitolniuk magukat.
     
    Python, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt a Gripennél is meg lehet figyelni. Pontosan erre szoktam mondani, hogy ezért nem ér szart sem a tolóerő/tömeg arány. Mert semmit nem mond el a légellenállás nagyságáról.

    Viszont pont ezért van az, hogy nincs a világos olyan külső függesztményes vadászgép, ami harcászati értelemben hangsebesség felett repülne. A hullámellenállást teljesen hazavágják a függesztmények. Lehet mindenféle marketing bullshitet tolni, de engem nem hat meg. Teljesen egyértelmű ez a vadászgépek FM-jeiben levő performance envelope görbék alapján. Az, hogy 2-4 db rakétával esetleg elérhető a EF Ty. számára utánégtős gyorsítás után a M1.3 az kb. kend a hajadra kategória.

    Egy függesztmény nélküli telitankolt F-16CJ as kb. 20+7 ezer font. Egy 6xMk-82 és fél tankos F-16CJ is kb. annyi. A tömeg azonos, de a légellenállás brutálisan eltér.
    Ezért van az, hogy amíg a Gripen BVR gyorsításhoz még egész megfelelő paraméterekkel bírhat, ettől függetlenül a tolóereje elégtelen ahhoz, hogy dogfigtban birkózzon HOBS nélkül még egy F-16 Block 30/32 ellen is. Szenvedés. Nem én használtam ezt a szót. A pilóták.

    A 2D vektorálás és a két hajtómű asszim tolóereje látszik szerintem. Az viszont önmagában "csoda", hogy TVC és egy hajtóművel mit megcsinál az F-35A. Olyasmiket, amire az F-16-nak soha semmiféle sansza nem volt és nem is lesz.

    Azért egy valami látszik. Amióta elkezdtek istenes demókat repülni az F-35A-val csak a legmegveszekedettebb barmok linkelik pierre sprey idióta beszólásait sok évvel ezelőttről.
     
    Python, fishbed, Ocses and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása