F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 931
73 368
113
F-22 (05-4085) made its first flight in more than a year on Apr. 9 after maintainers restored the aircraft following a landing gear failure mishap in January 2020.

1000w_q95.jpg

1000x667_q95.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Igen, ismerve a Raptor körüli permanens gondokat, valószínű, hogy ő fog menni a levesbe.
Ezt nézve az amerikai védelmi politika egyre viccesebb.
Ezen vezérfonál mentén a két semmire sem jó szutyok fregatt osztályt is ki kéne vágni és a védtelen és fegyvertelen Zumwalt osztály mire jó....?
Ez F-22 megy a levesbe, ezek meg maradnak...? :eek: :confused:
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ezt nézve az amerikai védelmi politika egyre viccesebb.
Ezen vezérfonál mentén a két semmire sem jó szutyok fregatt osztályt is ki kéne vágni és a védtelen és fegyvertelen Zumwalt osztály mire jó....?
Ez F-22 megy a levesbe, ezek meg maradnak...? :eek: :confused:
Hát, mi bejelentkezhetnénk rá :)
Ha már kidobják.

De amúgy a viccet félre téve, nagy kérdés tényleg az, hogy mi jön helyette. És bár a Zumwalttal teljesen egyet értek, azért azt is tegyük hozzá, hogy kérdéses, hogy az USA megengedheti-e magának egy ennyire problémás és drága lényegében egy feladatú gép fenntartását. Még akkor is, ha amúgy, ha végig fut a program kb bárkit kisöpörnének az égről. Sőt, így is valószínüleg.
De most úgy érzem, ha az USA nem akar Szut játszani, és belebukni a fegyverkezésbe szükség lenne a tényleges ésszerűsítésre.
 
M

molnibalage

Guest
Hát, mi bejelentkezhetnénk rá :)
Ha már kidobják.

De amúgy a viccet félre téve, nagy kérdés tényleg az, hogy mi jön helyette. És bár a Zumwalttal teljesen egyet értek, azért azt is tegyük hozzá, hogy kérdéses, hogy az USA megengedheti-e magának egy ennyire problémás és drága lényegében egy feladatú gép fenntartását. Még akkor is, ha amúgy, ha végig fut a program kb bárkit kisöpörnének az égről. Sőt, így is valószínüleg.
De most úgy érzem, ha az USA nem akar Szut játszani, és belebukni a fegyverkezésbe szükség lenne a tényleges ésszerűsítésre.
Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.

A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?

Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 939
113
Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.

A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?

Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
Bizony, balekolás balekolás hátán. Jó sok pénzből. Ezért mondom azt, hogy az USA fénykora a '80-as évek közepével kb. lezárult, onnantól még lendületből elkaristoltak egy - két évtizedig, azóta leszálló és egyre gyorsuló spirálban látom őket is. Komolyabb bajok vannak, mint az átlag világpolgár gondolja, minden szinten. Az F-22 meg ha jól tippelem, pont addig fog maradni végül amíg üzembiztosan reptetni tudják őket, az lehet hogy alkatrész utánpótlás híján ez hamarabb bekövetkezik mint a valós váltótípus rendszerbe állítása, majd kiderül...
 
M

molnibalage

Guest
Bizony, balekolás balekolás hátán. Jó sok pénzből. Ezért mondom azt, hogy az USA fénykora a '80-as évek közepével kb. lezárult, onnantól még lendületből elkaristoltak egy - két évtizedig, azóta leszálló és egyre gyorsuló spirálban látom őket is. Komolyabb bajok vannak, mint az átlag világpolgár gondolja, minden szinten. Az F-22 meg ha jól tippelem, pont addig fog maradni végül amíg üzembiztosan reptetni tudják őket, az lehet hogy alkatrész utánpótlás híján ez hamarabb bekövetkezik mint a valós váltótípus rendszerbe állítása, majd kiderül...
A jenki ipar most is no.1.
Csak amikor mindenféle BS mellett összeraknak két 40+ csomóval haladó fregatott, mert a buta megrendelő azt kéri.
Minek?
Szerinted a jenki nem lenne képes egy Gorshkov szerű fregatt gyártására?
De. Csak senki nem kérte tőlük. Hogy miért, az a talányos kérdés.
Hülye kérésre az ipar is hülye választ tud csak adni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Nincs baj az egyfeladatos gépekkel. Ez a "minden legyen multirole" csak a politikusok és a politikus katonák igénye.
Az egészséges légierőben vannak multirole gépek és spec, egyfeladatos gépek, normális arányban és mennyiségben. Az NGAD sem lehet multirole, hiszen a következő generációs légifölény kivívásához egy olyan "lándzsahegyre" van szükség, ami kifejezetten a légifölény kivívására van jelen a harcmező felett.
Ezért nincs gond a Raptorral se, csak ugye idő elött elvágták a programot, alultervezték a darabszámot, nem biztosították a megfelelő supportot és mindemellett eröltették a típus számára idegen csapásmérő, illetve multirole feladatkört.
Csak, hogy értsük, az F-15E az egy igazi multirole gép, de mellette ott szolgál az F-15C, ami egy kimondottan egyfeladatos típus.
 
M

molnibalage

Guest
Nincs baj az egyfeladatos gépekkel. Ez a "minden legyen multirole" csak a politikusok és a politikus katonák igénye.
Az egészséges légierőben vannak multirole gépek és spec, egyfeladatos gépek, normális arányban és mennyiségben. Az NGAD sem lehet multirole, hiszen a következő generációs légifölény kivívásához egy olyan "lándzsahegyre" van szükség, ami kifejezetten a légifölény kivívására van jelen a harcmező felett.
Ezért nincs gond a Raptorral se, csak ugye idő elött elvágták a programot, alultervezték a darabszámot, nem biztosították a megfelelő supportot és mindemellett eröltették a típus számára idegen csapásmérő, illetve multirole feladatkört.
Csak, hogy értsük, az F-15E az egy igazi multirole gép, de mellette ott szolgál az F-15C, ami egy kimondottan egyfeladatos típus.
Valójában a maga korában az F-15A is multirole volt hardverben, csak soha nem használták ki.
Az, hogy az F-22 gyártását leállították a 190 gép táján az amerikai védelmi ipar egyik legnagyobb faszsága volt az elmúlt 30 évben.
Helyette meg most F-15EX-et tukmálnának rájuk.
Szavak nincsenek az amerikai politikai ostobaságára helyenként.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 939
113
A jenki ipar most is no.1.
Csak amikor mindenféle BS mellett összeraknak két 40+ csomóval haladó fregatott, mert a buta megrendelő azt kéri.
Minek?
Szerinted a jenki nem lenne képes egy Gorshkov szerű fregatt gyártására?
De. Csak senki nem kérte tőlük. Hogy miért, az a talányos kérdés.
Hülye kérésre az ipar is hülye választ tud csak adni.
Erre szoktam mondani azt, hogy a lényeg az hogy mi van, nem az hogy mi lehetne.
Biztosan sok sokkal jobb valós kézzel foghatóbb eredményre LENNÉNEK képesek, HA értelmes célokat fogalmaznának meg, azokra az erőforrásokat jól felhasználva és átláthatóan a legészszerűbb válaszokat adva költséghatékony és fenntarthatóan üzemeltethető dolgokat gyártanának.

Csak ezekből sérül azonnal mostanában az hogy : nem jók a kitűzött célok, pocsékolják sokszor mindenféle redundáns fejlesztésekkel az erőforrásokat úgy, hogy közben kurva nagy pénzek el is tűnnek, túlbonyolítanak nem egyszer eszközöket, amelyek épp ezért nem költséghatékonyan válaszolnak meg egy akár alapból helytelenül feltett kérdést sem.

Pl. erre példa a kedvenced a Zumwalt.

Szóval minden szép, minden jó, csak a végeredménynek picit véres a torka.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and fip7
T

Törölt tag 4082

Guest
Annak legalább van feladata.
Abszolút egyetértek. De a flotta öregszik. És tényleg az a kérdés, hogy mi lesz helyette. Én reménykedek valami nagyon ütősben. De azért picit félek, hogy elbalfaszkodják.
A Zumwaltnak mi lenne?
Ha megfelelő szögben süti meg a nap szépen csillog? Ne értsd félre, de én az egész Zumwaltot az USNavy Kirovjának tartom. Csak az utóbbinak legalább volt harcértéke.
A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?
Gonoszság ON: Az olasz/francia/román flottának bármikor eladhatók. Lehet harcra nem alkalmas, de menekülni gyorsan tud.
Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
Igen, és ha végigfutott volna a projekt ma nem igazán lenne trónkövetelő. Így én elég vékony lándzsahegynek érzem.
Nincs baj az egyfeladatos gépekkel.
Féleérthető volt akkor amit írtam. Nem a jogosságát kérdőjelezem meg az egyfeladatos gépeknek. Ha a 4. 5. gen nem lenne olyan istentelenül drága ugyanúgy főleg feladatra kihegyezett gépek lennének mint a korábbi generációkban. Csak azt gondolom, ha az USA nem akar a fegyverkezésbe belerogyni nem engedheti meg magának azt, hogy kis számú emiatt méregdrága gépekkel bohóckodjon.
Szavak nincsenek az amerikai politikai ostobaságára helyenként.
Politikusok, nem katonák, és nem éreznek kést a torkukon, csak a választókét. Márpedig ott jó hívószó a mienk a leggyorsabb fregatt, a 100 légigyőzelem veszteség nélkül, és a legyőzhetetlen légierő. És nem jó hívószó, az adót emelünk, hogy létrehozzunk egy jellegtelen izét, olyat, ami semmiben sem kimagasló, csak a harcértéke hatalmas, vagy valami új gépet, amikor a régit se tudják legyőzni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.

De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.

A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.

De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.

A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.
te most nem a raptor utodjat irtad le.

ez inkabb az, ami a f35 kellett volna hogy legyen.

szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo