1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A villamos meg felsovezeteki viszonylat :)
    A bomba az bomba. Aki leejti a loszert, az figyeljen legkozelebb jobban oda...
     
  2. Wier

    Wier New Member

    "Az USA-ban másként folynak a dolgok a hadseregben is. A néha elkerülhetetlen kisebb-nagyobb események, balesetek kivizsgálási eredménye nyilvános, így történt ez a 2016 szeptemberében földön bekövetkezett balesetet követően is. Az esemény során egy vadonatúj Lockheed Martin F-35A Lightning II ötödik generációs alacsony észlelhetőségű vadászbombázó szenvedett súlyos, de javítható sérülést. A jegyzőkönyv interneten 2017 júliusától elérhető változatát olvasva ismerősnek tűnt a gép szériaszáma, és a fotó archívumomat elővéve nem tévedtem, a 12-5052-es számú gépet volt szerencsém élőben látni az angliai Fairfordban, ahol a 2016 júliusában megrendezett nagyszabású légi bemutató egyik főszereplője volt. Tehát van egy rakás saját fotóm a gépről, így megfelelő illusztrációk birtokában kézenfekvő, hogy az egyébként is érdekes témát ismertessem azokkal, akiket érdekel. "

    http://jetplanes.blog.hu/2017/07/13/a_vizsgalat_lezarult_ne_felejtse_el_705
     
    wolfram likes this.
  3. ms07

    ms07 Well-Known Member

    wolfram and Wier like this.
  4. joker

    joker Well-Known Member

    Vajon itt mennyi idő után mondják azt a németek, hogy nem fizetik ki a csak franciáknak kellő fejlesztéseket és ezért szakad ketté vagy áll le a program? Utána meg vesznek F-35-öt mindketten.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na ez az, ami ordas butaság... Jo reggelt az USAF F-15E flotta is AESA radart kap egyeb korszerusitesek mellett. Az F-35 sehol nem az F-15E es legacy valtotipusa...
    Az Golden Eagle us létezik az F-35 mellett. Sz-A s->sa koverziot es uj sa gepeket szerez be. Stb.

    Kele, olyan dolgokat tudsz leírni, hogy az ember haja egnekall...

    Az egytipusos legueroknel meg egyszer mintha már leirtam volna a helyzetet. A te megkozeliteseddel ma Hollandia es Norvégia meg a többi orszag nem F-16 MLU-t használna, hanem F-5E MLU-t AMRAAM-mal. Apró hiba, hogy nem ez történt...
     
  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Nem.

    Nem.

    50 éven belül nem nagyon várható ilyesmi.

    Molni, ez a "6. generációs" gépek hajtóműve lesz (vagyis az F-22 váltótípusáé). Kb. 2035-ben. Ember vezette harci gépekben korábban nem igazán várható.
     
    Roni likes this.
  7. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Azért az a"minimális" akár 8 darab SDB is lehet. Az meg nem kevés ám.
     
  8. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Emel jól megválaszolta. Az Eurovadász légifölény gépnek készült, majd ráaggatták a multrole fegyverzetet, ahogy fenn is írtam.
    -- az F-16-ot könnyű, az F-15-öt légi fölény vadászgépnek tervezték, mégis egész jó csapásmérők az újabb verzióik. --
    ez butaság, mivel éppen leváltás alatt vannak, az F-35-el................................................
    Na ez az, ami ordas butaság... Jo reggelt az USAF F-15E flotta is AESA radart kap egyeb korszerusitesek mellett. Az F-35 sehol nem az F-15E es legacy valtotipusa...
    Az Golden Eagle us létezik az F-35 mellett. Sz-A s->sa koverziot es uj sa gepeket szerez be. Stb.
    --------------------

    Nem hülyeség, csak máshogy értelemed. Evidens, hogy az F-15-nek az F-22, az F-16-nak az F-35 az utódja. Az F-35 az F-15SE-nek stb. is az utódja Az már gazdasági kérdés, hogy nem cserélik le őket mindt, mert az még az USA-nak sem érné meg. Technikai értelemben igazam van.
    -------------------------
    te megkozeliteseddel ma Hollandia es Norvégia meg a többi orszag nem F-16 MLU-t használna, hanem F-5E MLU-t AMRAAM-mal. Apró hiba, hogy nem ez történt...

    Nem itt is igazam van. Azonban ahogy leírtam azon országok amelyek F-16-al repültek európában automatikusan választották az F-35-öt gyakorlatilag a rajzasztalról, vagy pld. most majd a belgák mint utolsók, azért mert a többiek is ezt válaszották. Szükségesük nem lenne rá, mivel a gépeik potensek jelenleg is, így akár 10 évvel is eltolhatnák a beszerzést. Az oroszok nem gyártanak annyi 5.gen-t és Kína meg távol van. Most lehet ráfogni persze az orosz 4++-ra, hogy ezért kell, de éppen látjuk, hogy az F-16-os új fegyverzettel, AESA-val nincs hátrányban az orosz 4++ gen. gépekkel szemben sem. Viszont most volt a marketingkampány, és beleöltek már a fejlesztésbe (az eu. repipar helyett) egy csomó pénzt, ezért beszerezték..

    Mivel viszont ezen országok beszereznek ennyi 5.gen gépet, lehet a németek-nek, és franciáknak, spanyoloknak fejleszteni 5.gen-t, mert a jelenlegi géppark is kitart amig fejlesztenek, az oroszok-kínaiak pedig nem tudnak annyi 5.gen gépet gyártani, mint amennyi a NATO-nak lesz. Másik pedig, hogy a NATO vagy az EU nem az USA ellen készül, tehát nem kell automatice az F-35-el, ahogy az F-22-vel sem szembeállítani a eu.nyugati gyártású gépeket. Export az más kérdés, ott jelenleg majd jön az F-35 dominancia, csak jelenleg a leszállítási idő sok.. De 10-12 év múlva, már lehetséges ha kedvező a csillagzat egy jövendő eu. 5.gen rajzasztalról/CAD-CAM történő beszerzésére..
     
    sirdavegd likes this.
  9. Roni

    Roni Well-Known Member

    Felpörögnek a repülőgép fejlesztések Európában - A szuperdrón mellé jön az EU-s vadászgép is

    http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...-_A_szuperdrón_mellé_jön_az_EU-s_vadászgép_is


    majd valamikor 2030-2040 környékén rendszerbe álló harci repülőgép típussal

    2040? Addigra az Usa és kína már a 6 gen gépet fogják repülni.
    Az oroszoknak meg lesz elég pakfa mert a 4 gen gépeik is kikopnak addigra és azok helyére is kell valami.
     
  10. angelsoul

    angelsoul Member


    Szerintem a kockázatelemzés még nincs ott, hogy egyáltalán dátumot adjanak meg. Amennyire én tudok erről, a követelményrendszert egy új gépre elég hosszas elemzés előzi meg, mi kell és mi nem (lásd az USAF esete a 6.th gennel, amiről még csak azt tudják, hogy nem fogják tudni mit kell majd tudnia, így 2030ra egy platform lesz, amiből majd az akkori/akkor előrelátható fenyegetésre fejlesztenek tovább).
    Szóval Európa még az sem tudja, mi fenyegeti hamarosan, illetve milyen szinten számíthat az USA segítségére a jövőben. Szerintem simán ennek a letisztázása sincs még meg, vagyis lesz e akkora fenyegetés, ami ad elég pénzt majd egy elégséges fejlesztésre. Jelenleg úgy látom, hogy az Airbus akar munkát nagyon, de amíg egy tisztességes fenyegetettségi kép nincs meg és egy valódi összezárt szövetség mögötte (katonai, mint az Eurohaderő) addig fontosabb dolgokra kéne költeni Európában (pl. a meglévő eszközökre). Kegyetlen drága móka egy ilyen gép. F-35 pedig van, és működik szépen, így talán nem is annyira sürgető.

    (amúgy nem ide tartozik, de most akkor az Irán felett lecsalogatott felderítő miatt visszakozik az USA az autonóm meg távirányított gépektől és az AI/pilóta kombó javára az új genben, vagy valami más az ok?)
     
    sirdavegd likes this.
  11. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Viszont keresik kint az embereket a német repülōs cégek... Eddig 8 ilyen emait kaptam a hónapban
     
    fishbed likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azokba sincs sok ertelme. Nagy nagy teljesítményű manoverezo gepkbe vsn értelme betenni. Jelen állás szerint szbszonikus uacv k lesznek csak, de azok sem onvezerloek teljesen...
     

Ezen oldal megosztása