F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Hülyeség ilyen videókat posztolni. Annyi hülység van benne, hogy fáj...

"Directly hit? " Ha valamit direkben eltalálna egy Sz-200, akkor annak maradékait kiskanállal kéne összeszedni a nagyon kemény részeket leszámítva. Halkan kérdem, ha lelőttték, akor a 8-10 km-es repülő széteső gép roncsiból miért is nincs alkatrész, egy darab sem...?

Humor topikba valók az ilyen videók. Esetleg a chemtrailbe, mert kb. annyira komoly...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
(Ne felejtsd el, a szír légvédelem havonta lelő -legalábbis a híreik szerint- egy izraeli vadászbombázót. )

:))

persze eltitkolják:)))
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
https://arstechnica.co.uk/informati...was-hacked-and-f-35-data-stolen-dod-confirms/

Inkább fogalmazzunk úgy, hogy szerencsétlenbe ott rúgnak bele, ahol tudnak, mert sokaknak nem tetszik, pusztán elvből...
nem igazán csak a nem tetszik elv... nem lehet elismerni, hogy a saját hadiipar a hasonló létrehozásáról messze van, mint Makó vitéz Jeruzsálemtől, így ezerrel indul az ellenpropaganda. Mint Móricka apukája a szocializmusban, amikor a gyerek karácsonyra csak cseh építőkészletet kapott, míg a tanácselnök fia Lego-t a mariahilferről..,..
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Az F-35 Block 2B/3A szinten maradt fejlesztések margójára, az USAF válasza a témában:

Update: A U.S. Air Force official tells Popular Mechanics that, "the Air Force plans to upgrade all aircraft in question to Software Block 3F.

Magyarul: az USAF mindegyik kérdéses gépnél tervezi a Block 3F-re való felfejlesztést.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Mit jelent pontosan a kezdeti műveleti képesség az F-35 esetében?Nem általánosságban érdekel az IOC tartalma hanem részletesen,hogy mit tud a gép és mi az amit még nem de tudnia kéne?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Mit jelent pontosan a kezdeti műveleti képesség az F-35 esetében?Nem általánosságban érdekel az IOC tartalma hanem részletesen,hogy mit tud a gép és mi az amit még nem de tudnia kéne?

Az USMC F-35B-k esetén Block 2B szinten voltak az IOC-nél. Az USAF F-35A gépeinél Block 3i szintet adtak meg IOC-nek.

A Block 2B szinten lévő gépek már korlátozottan, de bírnak bevethető fegyverekkel (AIM-120C5/C7, GBU-12 LGB és GBU-31/32 JDAM) és átléphetik a hangsebességet (F-35A/C max. Mach 1.6, F-35B max Mach 1.2), de például az F-35B-k max. 5,5G-s manővereket hajthatnak végre, de azt is 2/3-os üzemanyagmennyiségnél (teljesen feltöltve 3G a max). Viszont a szenzor-fúzió még nem tökéletes (pl. kettőzött jeleket látni a kijelzőn ha a gép több forrásból származó adatokat összegez, ez akár a saját szenzorait is jelentheti, pl. EOTS / DAS és radar), a sisakkijelző erősen (több, mint 100ms) lagol és kicsi a felbontása, a radar bizonyos üzemmódjai nem elérhetőek, nincs EW képessége, nem képes fájlokat letölteni a menet közbeni küldetésprofilok váltására (új céladatok és efélék), nem képes célt megjelölni, stb..

A Block 3i ezek egy részét orvosolja, pl. radar több dologra képes, az adatkapcsolat teljes értékű, ezek olyan dolgok, amit az USAF elvárt a Block 3i-től.

Innen kezdve minden más, ami nem volt említve, csak a Block 3F (elviekben idén) és majd a Block 4 szintre kerül beépítésre (2022).
A 3F-ben már belekerül a gépágyú aktiválása, az AIM-9X, az új és jobb sisakcélzó (alacsonyabb input laggal), alapszintű EW képesség, rendes szenzor-fúzió és elvben minden manőverezőképesség és sebességlimit a teljes értékére lesz beállítva.
A teljes harcképesség csak 2022-ben várható a Block 4-el...

@misinator : Nyilván a közkézen forgó adatokra kíváncsi, különben a Department of Defense-nek tenné fel a kérdést. :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Az USMC F-35B-k esetén Block 2B szinten voltak az IOC-nél. Az USAF F-35A gépeinél Block 3i szintet adtak meg IOC-nek.

A Block 2B szinten lévő gépek már korlátozottan, de bírnak bevethető fegyverekkel (AIM-120C5/C7, GBU-12 LGB és GBU-31/32 JDAM) és átléphetik a hangsebességet (F-35A/C max. Mach 1.6, F-35B max Mach 1.2), de például az F-35B-k max. 5,5G-s manővereket hajthatnak végre, de azt is 2/3-os üzemanyagmennyiségnél (teljesen feltöltve 3G a max). Viszont a szenzor-fúzió még nem tökéletes (pl. kettőzött jeleket látni a kijelzőn ha a gép több forrásból származó adatokat összegez, ez akár a saját szenzorait is jelentheti, pl. EOTS / DAS és radar), a sisakkijelző erősen (több, mint 100ms) lagol és kicsi a felbontása, a radar bizonyos üzemmódjai nem elérhetőek, nincs EW képessége, nem képes fájlokat letölteni a menet közbeni küldetésprofilok váltására (új céladatok és efélék), nem képes célt megjelölni, stb..

A Block 3i ezek egy részét orvosolja, pl. radar több dologra képes, az adatkapcsolat teljes értékű, ezek olyan dolgok, amit az USAF elvárt a Block 3i-től.

Innen kezdve minden más, ami nem volt említve, csak a Block 3F (elviekben idén) és majd a Block 4 szintre kerül beépítésre (2022).
A 3F-ben már belekerül a gépágyú aktiválása, az AIM-9X, az új és jobb sisakcélzó (alacsonyabb input laggal), alapszintű EW képesség, rendes szenzor-fúzió.
A teljes harcképesség csak 2022-ben várható a Block 4-el...

@misinator : Nyilván a közkézen forgó adatokra kíváncsi, különben a Department of Defense-nek tenné fel a kérdést. :)

Azt,hogy szoftveres hibák vannak,hogy pár funkció nem működik az elektronikában az rendben van.De,hogy lehet az,hogy a gépágyú/AIM-9X nem működik(ha akkora a lagg a kijelzőn,hogy a gépágyú/AIM-9X nem fér bele akkor kb semmi mert minden annyit késik,hogy használhatatlan).De leez még mindig belefér.Talán!

De mi a magyarázat arra,hogy a gép nem képes a repülési képességeinek 100%-os kihasználására?Mert ezt ennyi elkészült gép és ennyi repült óra után nem tudom megérteni.Hogy lehet valami akár csak részlegesen bevetésre alkalmas ha ilyen korlátozásokkal repülhet csak?Mi van ha nem utasszállítóra kell felszállnia hanem vadászgépre?Nem lőhet amíg nem azonosította(vizuálisan is ha jól emlékszem a szabályokra)ahhoz meg közel kell menni de ilyen korlátozások mellett nincs esélye semmilyen 4.gen gép ellen.Még követni sem tudná a kitérő gépet 5,5G-vel,IR rakéta nélkül meg esélye sincs ilyen szituban az AMRAAM-al mert annak amennyire én tudom nincs elég tág indítási tartománya ilyen jellegű közelharchoz.Szóval a hirtelen kitérő gépet nem hogy aki mellérepül de még aki mögötte van sem tudja lekövetni annyira,hogy AMRAAM-ot tudjon használni.

Szóval akkor milyen feladatokra alkalmasak ezek a gépek?
 
  • Tetszik
Reactions: Python

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Azt,hogy szoftveres hibák vannak,hogy pár funkció nem működik az elektronikában az rendben van.De,hogy lehet az,hogy a gépágyú/AIM-9X nem működik(ha akkora a lagg a kijelzőn,hogy a gépágyú/AIM-9X nem fér bele akkor kb semmi mert minden annyit késik,hogy használhatatlan).De leez még mindig belefér.Talán!

Az AIM-9X és a gépágyú esetében az integráció nem volt meg. Egyszerűen a tesztelési program nem jutott el még oda, hogy ezek is sorra kerüljenek.
A sisakkijelző lagolása éjjeli repülésnél téma, éjszaka leszállni egy F-35B-vel egy LHD-ra úgy, hogy a szemed előtt lévő kép tizedmásodpercnyit késik, hát nem kellemes.
A kettőnek viszont nincs köze egymáshoz.

De mi a magyarázat arra,hogy a gép nem képes a repülési képességeinek 100%-os kihasználására?Mert ezt ennyi elkészült gép és ennyi repült óra után nem tudom megérteni.

Mennyi F-35B gép is volt kész 2015-ben, az USMC IOC idején? Hát annyira sok nem, ha jól számolom 42?

Hogy lehet valami akár csak részlegesen bevetésre alkalmas ha ilyen korlátozásokkal repülhet csak?

Tedd fel a kérdést az USMC vezetésének.
Feltehetően nekik annyira fontos volt, hogy az F-35B IOC legyen, hogy lenyelték ezt.

Mi van ha nem utasszállítóra kell felszállnia hanem vadászgépre?Nem lőhet amíg nem azonosította(vizuálisan is ha jól emlékszem a szabályokra)ahhoz meg közel kell menni de ilyen korlátozások mellett nincs esélye semmilyen 4.gen gép ellen.Még követni sem tudná a kitérő gépet 5,5G-vel,IR rakéta nélkül meg esélye sincs ilyen szituban az AMRAAM-al mert annak amennyire én tudom nincs elég tág indítási tartománya ilyen jellegű közelharchoz.Szóval a hirtelen kitérő gépet nem hogy aki mellérepül de még aki mögötte van sem tudja lekövetni annyira,hogy AMRAAM-ot tudjon használni.

1.: Nem egy rakétaindítás volt vizuálisan nem azonosított gépre már a történelemben, lásd például Szerb MiG-29 lelölése a Holland F-16AM által.
2.: De egyébként az EOTS alkalmas erre, nagy távolságból is. Most is akár.
3.: Az AMRAAM az általad felvázolt szituációban tökéletesen alkalmas lehet, hiszen LOAL képes.
4.: Ez egy lopakodó gép, még mindig. A 4. gen gép hogy is fogja észlelni?

Szóval akkor milyen feladatokra alkalmasak ezek a gépek?

Az IOC korlátozott (szó szerint: kezdetleges) harcképességet jelent. Miért is várod el tőle, hogy teljes harcértéket képviseljen? o_O
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Az AIM-9X és a gépágyú esetében az integráció nem volt meg. Egyszerűen a tesztelési program nem jutott el még oda, hogy ezek is sorra kerüljenek.
A sisakkijelző lagolása éjjeli repülésnél téma, éjszaka leszállni egy F-35B-vel egy LHD-ra úgy, hogy a szemed előtt lévő kép tizedmásodpercnyit késik, hát nem kellemes.
A kettőnek viszont nincs köze egymáshoz.



Mennyi F-35B gép is volt kész 2015-ben, az USMC IOC idején? Hát annyira sok nem, ha jól számolom 42?



Tedd fel a kérdést az USMC vezetésének.
Feltehetően nekik annyira fontos volt, hogy az F-35B IOC legyen, hogy lenyelték ezt.



1.: Nem egy rakétaindítás volt vizuálisan nem azonosított gépre már a történelemben, lásd például Szerb MiG-29 lelölése a Holland F-16AM által.
2.: De egyébként az EOTS alkalmas erre, nagy távolságból is. Most is akár.
3.: Az AMRAAM az általad felvázolt szituációban tökéletesen alkalmas lehet, hiszen LOAL képes.
4.: Ez egy lopakodó gép, még mindig. A 4. gen gép hogy is fogja észlelni?



Az IOC korlátozott (szó szerint: kezdetleges) harcképességet jelent. Miért is várod el tőle, hogy teljes harcértéket képviseljen? o_O

Légtérsértőre(vagy ami többet előfordul túl közel megy ahogy az oroszok szokták) gondolok amire fel kell szállni és azonosítani kell azt nem lehet lelőni messziről oda kell menni és fel kell venni vele a vizuális kapcsolatot.

Azt hittem a sisakkijelző miatt késik a gépágyú/AIM-9X integráció de így ok.

Az ok,hogy 42 gép készült el ami IOC státuszt kapott de mennyit repölt addig a flotta?Hány ezer órát?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Az AIM-9X és a gépágyú esetében az integráció nem volt meg. Egyszerűen a tesztelési program nem jutott el még oda, hogy ezek is sorra kerüljenek.
A sisakkijelző lagolása éjjeli repülésnél téma, éjszaka leszállni egy F-35B-vel egy LHD-ra úgy, hogy a szemed előtt lévő kép tizedmásodpercnyit késik, hát nem kellemes.
A kettőnek viszont nincs köze egymáshoz.



Mennyi F-35B gép is volt kész 2015-ben, az USMC IOC idején? Hát annyira sok nem, ha jól számolom 42?



Tedd fel a kérdést az USMC vezetésének.
Feltehetően nekik annyira fontos volt, hogy az F-35B IOC legyen, hogy lenyelték ezt.



1.: Nem egy rakétaindítás volt vizuálisan nem azonosított gépre már a történelemben, lásd például Szerb MiG-29 lelölése a Holland F-16AM által.
2.: De egyébként az EOTS alkalmas erre, nagy távolságból is. Most is akár.
3.: Az AMRAAM az általad felvázolt szituációban tökéletesen alkalmas lehet, hiszen LOAL képes.
4.: Ez egy lopakodó gép, még mindig. A 4. gen gép hogy is fogja észlelni?



Az IOC korlátozott (szó szerint: kezdetleges) harcképességet jelent. Miért is várod el tőle, hogy teljes harcértéket képviseljen? o_O

Úgy látszik nálam más a kezdetleges harcképesség mint nekik.Nálam alap,hogy air policy feladatokra korlátozás nélkül alkalmas legyen bármi ellen SZU-27-től B-787-ig bezárólag.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Úgy látszik nálam más a kezdetleges harcképesség mint nekik.Nálam alap,hogy air policy feladatokra korlátozás nélkül alkalmas legyen bármi ellen SZU-27-től B-787-ig bezárólag.

Te mióta vagy katonai döntéshozó helyzetben, hogy meghatározhasd, mi az, ami belefér az IOC-be, és mi nem? :rolleyes:

Az USMC kijelentette a Block 2B szintű F-35B-re, hogy IOC. Az USAF kijelentette, hogy a Block 3i szint már nála is IOC. Az US NAVY nem rohan, ők megvárják a Block 3F-et az F-35C IOC-vel. Ennyi.

Hogy elkapkodott Block 2B szinttel USMC gépeket aktív állományban LHD-kra telepíteni? Bizony az.
De ezzel nincs egyedül az F-35, hogy is állt hadrendbe a Gripen anno a svédeknél? AIM-120B, AIM-9M (rolleron nélkül) és RBS-15.
Hogy állt hadrendbe az Eurofighter? Korlátozott légiharc képességgel, zéró földi célpontok elleni képességgel, szinte zéró EW képességel?
Lehet sokáig sorolni...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
M

molnibalage

Guest
Te mióta vagy katonai döntéshozó helyzetben, hogy meghatározhasd, mi az, ami belefér az IOC-be, és mi nem? :rolleyes:

Az USMC kijelentette a Block 2B szintű F-35B-re, hogy IOC. Az USAF kijelentette, hogy a Block 3i szint már nála is IOC. Az US NAVY nem rohan, ők megvárják a Block 3F-et az F-35C IOC-vel. Ennyi.

Hogy elkapkodott Block 2B szinttel USMC gépeket aktív állományban LHD-kra telepíteni? Bizony az.
De ezzel nincs egyedül az F-35, hogy is állt hadrendbe a Gripen anno a svédeknél? AIM-120B, AIM-9M (rolleron nélkül) és RBS-15.
Hogy állt hadrendbe az Eurofighter? Korlátozott légiharc képességgel, zéró földi célpontok elleni képességgel, szinte zéró EW képességel?
Lehet sokáig sorolni...
A Rafale IOC Magic II és gépágyús képességet jelenett. Ehhez képest az F-35B is állig felfegyverzett harcképes gép...
...pedig kb. COIN környezetben használható jelen állapotában legfeljebb.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Te mióta vagy katonai döntéshozó helyzetben, hogy meghatározhasd, mi az, ami belefér az IOC-be, és mi nem? :rolleyes:

Az USMC kijelentette a Block 2B szintű F-35B-re, hogy IOC. Az USAF kijelentette, hogy a Block 3i szint már nála is IOC. Az US NAVY nem rohan, ők megvárják a Block 3F-et az F-35C IOC-vel. Ennyi.

Hogy elkapkodott Block 2B szinttel USMC gépeket aktív állományban LHD-kra telepíteni? Bizony az.
De ezzel nincs egyedül az F-35, hogy is állt hadrendbe a Gripen anno a svédeknél? AIM-120B, AIM-9M (rolleron nélkül) és RBS-15.
Hogy állt hadrendbe az Eurofighter? Korlátozott légiharc képességgel, zéró földi célpontok elleni képességgel, szinte zéró EW képességel?
Lehet sokáig sorolni...

A Rafale IOC Magic II és gépágyús képességet jelenett. Ehhez képest az F-35B is állig felfegyverzett harcképes gép...
...pedig kb. COIN környezetben használható jelen állapotában legfeljebb.

Attól,hogy más gépre is mondták,hogy IOC amik ugyan úgy nulla-húsz képességgel rendelkeztek(ugye az SZU-27-en is késett az R-73 integráció)még nincs rendben az,hogy az F-35-re is rámondják.

Mi nálam az IOC pl amit oda lehet küldeni Szíriába úgy,hogyha egy orosz pilótának elborul az agya és úgy dönt a zsúfolt légtérben,hogy megközelít egy F-35-öt és megpróbálja leszedni(ugye ez csak közel harcban lehetséges mert BVR harcot kezdeni egy csökkentett észlelhetőségű géppel kb öngyilkosság) akkor legalább elmenekülni tudjon a SZU-35Sz elől.Ugye 5,5G vel nem hogy győzni még csak a harcot megszakítani sem lehet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Kérlek fejtesd ki, hogy arra miért is nem alkalmas...

Megint csak az előző példa:Felküldik az F-35 géppárt,hogy azonosítson egy észak-koreai légtérsértőt az a barom meg a MIG-29-ben úgy dönt,hogy megpróbálja kijátszani a két F-35-öt(vagy legalább az egyiket) amikor azok közel mennek hozzá vizuális azonosítás és kapcsolatfelvétel miatt.Ezt DAS-al biztosan nem lehet bármennyire is alkalmas rá!Oké,hogy ott van mögötte az egyik F-35 de az AMRAAM nem AIM-9 csak korlátozottan alkalmas közeli légi harcra.5,5G-vel a MIG mögött tudja tartani a gépét indításig ha az egyik pillanatról a másikra támadó manőverbe kezd?Kívül tud majd a megtámadott gép maradni az R-73-al rendelkező MIG indítási zónáján ilyen manőver korláttal?
Értem én,hogy nagy valószínűséggel nem fogja leszedni mind a két gépet de könyörgöm.Te tudod azt garantálni,hogy az F-35 ilyen szituációban minden esetben meg fogja állni a helyét?Mert teszem azt egy F-17 géppár ellen esélye nem lenne mert bármivel is próbálkozzon a MIG a hátsó tuti követni tudja és leszedi.
 
M

molnibalage

Guest
Attól,hogy más gépre is mondták,hogy IOC amik ugyan úgy nulla-húsz képességgel rendelkeztek(ugye az SZU-27-en is késett az R-73 integráció)még nincs rendben az,hogy az F-35-re is rámondják.

Mi nálam az IOC pl amit oda lehet küldeni Szíriába úgy,hogyha egy orosz pilótának elborul az agya és úgy dönt a zsúfolt légtérben,hogy megközelít egy F-35-öt és megpróbálja leszedni(ugye ez csak közel harcban lehetséges mert BVR harcot kezdeni egy csökkentett észlelhetőségű géppel kb öngyilkosság) akkor legalább elmenekülni tudjon a SZU-35Sz elől.Ugye 5,5G vel nem hogy győzni még csak a harcot megszakítani sem lehet.
Közepes magasságban a gépek nagy része nézd már meg, hogy hány G-t tud fenntartani. Már megint faszságot mondtál, pedig kb. kétszázor mutattam már PE görbéket.

Csak neked. Megint...
Tessék, F-4E. Tudod, ez is ki tudott válni légiharcból. 50% AAM fegyverzettel és 50% üzemanyaggal a légiharc átlagos magasságában hány G-t is tud? Ha nem tudod leolvasni, akkor IJ, ezt is kb. kétszázszor magyaráztam el, az 5 éves HT összeefoglalóban is ott van.
F4+at+15k.jpg


F-16A SR IR AAM-mel.
file.php


Mirage-2000
Mirage+2000+at+15k.jpg

Tessék kaptál három eltérő aerodinamikájú gépet két eltérő generációból.

Ez alapján a 5,5G limit szerinted elég BVR? Ha nem jönnél rá segítek. Igen, Bőven. Közepes és nagy magasságban is. Nem fullos képesség, de 5 km felett csak durva magasságvesztés és hansebesség felett tudsz 5,5G kitartott fordulót csinálni, tehát leborításról van szó és nem víszintes fordulóról. Ezzel már lehet AIM-120-az hajigálni főleg stealth mellett csak kismagasságban ne kelljen vitézkedni és közel, akkor gáz van.

Nagyon, de nagyon jó lenne, ha elkezdenél gondolkozn úgy 7+ év itt lebzselés és több ezer oldalnyi oktatás után, mert a 2+2 szintű összefüggéseket is képtelen vagy megérteni. Úgy, hogy eléd lett téve.

Nem érzed, hogy vérciki amit művelsz?
Remélem a MH-nél nálad vannak okosabb emberek is...