F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
24. oldal.

Bővebben itt.

http://www.radartutorial.eu/20.airborne/ab07.en.html
 
M

molnibalage

Guest
A kritika magyar nyelvű és kissé átírt változata az "F-35 FAQ" napokon belül kész, már csak a lektorálás második felének javítása van hátra.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Akkor valószínűleg kissé hideg volt a teszt alatt, mert nagymelegben ezt nem tudja megcsinálni az F-35B az utóbbi hírek alapján.
 
M

molnibalage

Guest
joker said
Akkor valószínűleg kissé hideg volt a teszt alatt, mert nagymelegben ezt nem tudja megcsinálni az F-35B az utóbbi hírek alapján.
Megint a szokásos félre értelmezés. Teljes fegyverzettel és tüzelőanyaggal nem képes a VTOL felszállásra, természetesen a hőmérséklet is számít. Azonban a teljes VTOL-ol felszállásra nemigen van igény. Ugyanis a Harrier sem volt erre képes csapásmérő fegyverzettel... Azt, hogy mekkora fegyverzettel és tüzelőanyaggal képes VTOL-ra, azt a helyszín és a környezet határozza meg. Megjegyezem, hogy ha monjduk 50% belső tüzelőanyag mennyiséggel képes a VTOL-ra, akkor is hatósugárral lealázza a többi gépet. (Felszállás után meg lehet légitankolni.)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
"Csak nagyon rövid ideig használható, mivel a 300 millió dolláros repülőgép, akárcsak korábban a Harrier, ilyen konfigurációval nem tud fegyvereket szállítani, és üzemanyagot is csak keveset." - valaki homályosítson fel, hogy mire jó egy F-35-ös fegyverzet és jóformán üzemanyag nélkül?
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
ha jól emléxem így felszállva háromegészvalahány tonna lehet az üzemanyag meg a hasznos teher sólya, összesen... nem sok, de ferde rámpán nekifutva, ld Harrierek és a hordozóik ez jelentősen megnövekedhet. bár nem tudok arról, hogy pld us tengerészet tervezne ilyesmi átépítést vmely helikopterhordón, de lehet csak el vagyok maradva.
 
M

molnibalage

Guest
Légiharc konfigban asszem 75% tüzelőanyaggal VTOL megy. Még ezzel is messzebre megy, mint F-16C két pótossal, a Harrier meg labdába nem rúg.

Melyik részét nem érted annak, hogy soha nem is volt olyan gép, ami full fegyverzettel, tüzelőanyaggal és minden körülmények között VTOL? A hajó ott kezdődik, hogy mindig full gázzal és széllel szemben halad. Ez a tengeren kb. eleve ~50 km/h relatív sebessség...

Az indexes balfaszok beszólásait meg felejtsd már el. Most komolyan? Ki az a marha, aki indexről tájékozódik bármiről is...?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Kérdeztem vagy mondtam olyant, hogy van / volt olyan gép, ami telitankolva full fegyverzettel minden körülmények között VTOL?
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Hát az F35B-ről szóló cikk teljes félreértésen és félrefordításon alapul.

A Harrier sem volt igazából használható az Invicible osztály orrában lévő síugrósánc nélkül. Ezen kívül a USMC jó eséllyel STOVL (Short take-off vertical landing) bevetéseket repül majd az F35B-vel, ahogy azt teszik az AV8B-kel és tette azt a Royal Navy bármilyen más Harrier változattal.

 

Visszakanyarodva az angol aggódásra, hogy az F35 nem tud majd trópusi környezetben leszállni. Elképzelhető, hogy egy teljes terhelésű F35B nem tud függőlegesen leszállni az adott környezetben. Ellenben nem hinném, hogy a Lockheednél ez cél lett volna.

Ha megnézed itt: http://www.lockheedmartin.com/us/products/f35/f-35b-stovl-variant.html

60ezer font max felszállósúly, 40 500 font függőleges tolóerő. Tehát az íróasztal mellett igazuk van. De egy gép sose fog teljes terheléssel leszállni, s jó eséllyel short take-off mellett sem fog 15ezer fontnyi fegyverzetet hurcolni. (Főleg azért, mert ahhoz kellenek a külső függesztési pontok, a QE osztály katapult nélkül is rövidebb, mint a Nimitz és még nem vettem X+1 egyéb tényezőt.)

Ezen kívül igen kevéssé tartom valószínűnek, hogy a Lockheed pont egy Vörös-tengeren előforduló időjárási helyzetre nem készült.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Kihagytam, az angoloknál gáz van. Iszonyat költséget visz a supercarrier építési program és az F35 is.

Cserébe viszont ott van a saját iparuk ami kitermelte a Typhoont és könnyen lehet, hogy a BAe-nél még suttognak Sea Typhoonról. A franciák is jó eséllyel még lobbiznak a háttérben. A SAAB ötlete a Sea Grippenről szerintem inkább mókás, mint komoly ötlet.

De az Admiralitásnál szerintem inkább szeretnének igazi supercarriert, katapulttal és F35C-kel.

Tehát megy a lobbi ezerrel, a Daily Mailen leadott és alá nem támasztott cikk meg pont alkalmas a lakossági hajcihő generálására.

(Nem teljesen kapcsolódik, de az angoloknál csúnyán húzzák a nadrágszíjat egészségügy, oktatás és közbiztonság vonalon. Ennek fényében a közel 10+ milliárd fontos F35/hordozó program sokak szemében inkább egy teljes faház, mint szálka...)
 
M

molnibalage

Guest
Cserébe viszont ott van a saját iparuk ami kitermelte a Typhoont és könnyen lehet, hogy a BAe-nél még suttognak Sea Typhoonról.
Suttogni lehet, értelme a 0-val egyenlő. A realitása is. Mire kifejlesztenék már rég elavult lenne. Minek kell, mikor van F-35C? Ha annyira deckes gép kell, akkor van Super Hornet is. Filléres megoldások.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
molnibalage said
<blockquote>
Cserébe viszont ott van a saját iparuk ami kitermelte a Typhoont és könnyen lehet, hogy a BAe-nél még suttognak Sea Typhoonról.

Suttogni lehet, értelme a 0-val egyenlő. A realitása is. Mire kifejlesztenék már rég elavult lenne. Minek kell, mikor van F-35C? Ha annyira deckes gép kell, akkor van Super Hornet is. Filléres megoldások.</blockquote>
Ebben teljesen egyetertunk. Ellenben - mint tudjuk - a politikusok nem mindig hoznak racionalis donteseket. Erre a legjobb pelda a csinos es mocskos draga sassze volt az F35C-re es vissza.

Nem is feltetlen az F35B a gond szerintem a jelenlegi koncepcioval, hanem az AEW megoldas hianya. Remelem nem lesz komolyabb konfliktus, de ha igen, akkor rettenetesen fog hianyozni az angol CV kotelekbol az S3 Viking es az E2D.

Az F18-nak szerintem sose volt realitasa ilyen teren. Ahhoz tul kozel vannak a franciak a Rafale-vel, meg az angolok epp racionalasi lazban egnek. +1 4++ gep rendszeresitese a Typhoon melle lehetetlen. Foleg hogy a vegen meg lehet, hogy kiderulne, hogy a Lodarazs jobb lett volna az angoloknak, mint a Typhoon. :)