F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
"MiG-29K, 20%. Van még kérdése bárkinek? A gép gyakorlatilag szétesik hajófedélzeten olyan szarul van megcsinálva.."...

Ez igaz csak éppen semmi köze a F35-z.....BL...vs ..Nb1....foci foci de nem egy liga.
Usa-ról F 35-l beszélünk...pontosan tudod te is ,hogy jelenleg egyetlen egy országnak sincs semmi esélye arra,hogy ennyi lóvét pumpáljon a fegyverkezésbe....Lehet ha nekik is csak annyi lovettájuk lenne,mint egyes államoknak ők is ilyen szarul állnának.
Amúgy az F35-t senki nem piszkálhatja..(kedvence egyike)....azonnal leszurkálom!!!:D:D:D

Egyesek itt arról fantáziálnak, hogy a 80-90% alatti hadrafoghatóság szégyenletes. A világ no.1 légierje az USAF nem képes tartósan 80% felett lenni ma már a költségvetési megszorsítások miatt, csak ehhez az párosul, hogy a harcászátagi vadászgépeik évi 250-350 órát vannak levegőben. Ez nem rövid időszak, hanem az elmúlt 20-30 év átlaga. Tehát tartós.

Aztán jött az F-35 fika, mire közölte más, hogy új gép. Ehhez referencia az MiG-29K, ami...
  • Egy MiG-29 modifikáció, ami 1000 éves...
  • És elér 20%-ot...
  • Meg közben szétesik...
Csak, hogy kezeljük helyén a dolgokat.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Amúgy én félre értelmeztem az egészet én úgy kérdeztem hogy mikor lesznek 100% bevethetők mármint hogy mikor lesznek készek

Tehát írták hogy szoftver hiány meg eots stb ezek 2022-re lesznek kész a géphez.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 059
113
Egyesek itt arról fantáziálnak, hogy a 80-90% alatti hadrafoghatóság szégyenletes. A világ no.1 légierje az USAF nem képes tartósan 80% felett lenni ma már a költségvetési megszorsítások miatt, csak ehhez az párosul, hogy a harcászátagi vadászgépeik évi 250-350 órát vannak levegőben. Ez nem rövid időszak, hanem az elmúlt 20-30 év átlaga. Tehát tartós.

Aztán jött az F-35 fika, mire közölte más, hogy új gép. Ehhez referencia az MiG-29K, ami...
  • Egy MiG-29 modifikáció, ami 1000 éves...
  • És elér 20%-ot...
  • Meg közben szétesik...
Csak, hogy kezeljük helyén a dolgokat.

Nem jó példa, ha F-35, akkor a Szu-35Sz gépek állapotát kell vizsgálni, nem önkényesen választani egy köztudottan manufakturális jelleggel összelapátolt valamit, aminek a formája egy 1000 éves gépre hajaz, de közben teljesen más és még üzemeltetési háttere sincs.
Ez így netto csúsztatás, hangulatkeltés, minden, csak nem referencia.
A MiG-29K-nak nincs üzemeltetési háttere a 279-es KIAP-nál, magának amodifikációnak, hajtóművének, radarjának az egész orosz légierőben... innentől csak ismétlem magam.

A Szu-35Sz a jó példa, mind arányosított darabszám, gyártás, költségvetési lehetőségek és technológia tekintetében.

Tudod: 600 milliárd kontra 43 milliárd...

Amúgy meg az USA haderejének, iparának vizsgálatához értelmetlen a hajánál fogva előrángatni más nációk, vagy ipari csoportosulások gépeit, mert köztudott, hogy az amerikai védelmi költségvetés éves szinten nagyobb, mint az azt követő hét országé együttvéve.

Elég kretén dolog folyton magasztalni a gazdag rózsadombi villalakó legújabb Ferrariának technológiai fejlettségét és azt az újpesti lakótelep Fod Focus-ához hasonlítgatni.
De azt se feledjük, az újpesti lakótelepen a Ford Focus, vagy a Skoda Octavia az autó, ennek beszerzése a nagy truváj, ennek hitelét nyögi a jómunkásember.

Így kell helyén kezelni a dolgokat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 059
113
Az F-35-öst a saját közegében elemezve, van itt még bőven tartalék, mert egyre hangosabb szavak mondják, hogy bizony csak lesz valami az F135-ös teljesítménynöveléséből, aminek érdekes járulékos hozadéka, hogy a fajlagos fogyasztás is csökkenni fog. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi teljesítményszinten még nő is a gép hatótávolsága.
A jelenlegi 7-5g-s limit fel lesz hamarosan oldva, de az 55 fokos maximális állásszög lehet, hogy nem, pedig ott egészen 70 fokig is el tudtak menni a teszteken és itt még kormányozható maradt a gép! Extrém...
 
M

molnibalage

Guest
Nem jó példa, ha F-35, akkor a Szu-35Sz gépek állapotát kell vizsgálni, nem önkényesen választani egy köztudottan manufakturális jelleggel összelapátolt valamit, aminek a formája egy 1000 éves gépre hajaz, de közben teljesen más és még üzemeltetési háttere sincs.
Ez így netto csúsztatás, hangulatkeltés, minden, csak nem referencia.
A MiG-29K-nak nincs üzemeltetési háttere a 279-es KIAP-nál, magának amodifikációnak, hajtóművének, radarjának az egész orosz légierőben... innentől csak ismétlem magam.

A Szu-35Sz a jó példa, mind arányosított darabszám, gyártás, költségvetési lehetőségek és technológia tekintetében.

Tudod: 600 milliárd kontra 43 milliárd...

Amúgy meg az USA haderejének, iparának vizsgálatához értelmetlen a hajánál fogva előrángatni más nációk, vagy ipari csoportosulások gépeit, mert köztudott, hogy az amerikai védelmi költségvetés éves szinten nagyobb, mint az azt követő hét országé együttvéve.

Elég kretén dolog folyton magasztalni a gazdag rózsadombi villalakó legújabb Ferrariának technológiai fejlettségét és azt az újpesti lakótelep Fod Focus-ához hasonlítgatni.
De azt se feledjük, az újpesti lakótelepen a Ford Focus, vagy a Skoda Octavia az autó, ennek beszerzése a nagy truváj, ennek hitelét nyögi a jómunkásember.

Így kell helyén kezelni a dolgokat.
Nem igazán értem az összehasonlítás alapját...
  • A Szu-35 aerodinamikailag egy szintén 1000 éves dolog. A sárkánya új, alá F-15E. Ezelőtt nem kell hasraesni.
  • Hol van benne annyi alrendszer, ami okozza azt a komplex SW problémát, ami az F-35-nél? A DAS + EOTS + AESA egybegyúrását és infó analízist? Még a radarja sem AESA.
  • Az arányosított darabszám tekintetében kb. jó, de minden más téren sehol nincs az F-35-höz képest újítás terén. Ezen felül még rémlik 2010-ből, hogy az első gép egy meze gurulópróba során semmisült meg. Tehát már akkor dolgoztak vele. Most 2018 van és nem repült még éles bevetést. Nem igazán vágom, hogy egy ráncfelvarrt gép esetén akkor erre miért nem mondja a kitalálója, hogy "bohózat".
És mindez abból indult ki, hogy vízfesték barátunk megint úgy szólt hozzá az egészhez ahogy...
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 650
55 285
113
OFF:
Ha már haditechnikai/természettudományi téren kuka vagy, legalább viselkedj, ha bejössz az oldal értelmesebb topikjába, amihez fogalmad sincs - trolkodni ott a biztpol.
Ne hozd ide az amerika ellenes propagadnádat agitátor. Itt kutyát nem érdekel.
AirForce Times: "Fewer planes are ready to fly: Air Force mission-capable rates decline amid pilot crisis".
Erdemes elolvasni a kommenteket a cikkhez. Ott is biztos amerikaellenes propaganda agitàtorok irnak. :)

ON:
Nem látom át a problémát, egy új géptől az 50% nem rossz, tekintve az F-22 67% - és utóbbi 10 éve szoliban van, nem rossz, tekintve ez állhat a legközelebb ahhoz a szervízigényhez, ami az F-35
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 059
113
Nem igazán értem az összehasonlítás alapját...
  • A Szu-35 aerodinamikailag egy szintén 1000 éves dolog. A sárkánya új, alá F-15E. Ezelőtt nem kell hasraesni.
  • Hol van benne annyi alrendszer, ami okozza azt a komplex SW problémát, ami az F-35-nél? A DAS + EOTS + AESA egybegyúrását és infó analízist? Még a radarja sem AESA.
  • Az arányosított darabszám tekintetében kb. jó, de minden más téren sehol nincs az F-35-höz képest újítás terén. Ezen felül még rémlik 2010-ből, hogy az első gép egy meze gurulópróba során semmisült meg. Tehát már akkor dolgoztak vele. Most 2018 van és nem repült még éles bevetést. Nem igazán vágom, hogy egy ráncfelvarrt gép esetén akkor erre miért nem mondja a kitalálója, hogy "bohózat".
És mindez abból indult ki, hogy vízfesték barátunk megint úgy szólt hozzá az egészhez ahogy...

Kérlek, értsd meg amit írok...
Oroszországban a Szu-35Sz az F-35.
Nekik ezt hasonló kihívás gyártani, rendszerbeállítani, üzembentartani.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 332
13 678
113
Kérlek, értsd meg amit írok...
Oroszországban a Szu-35Sz az F-35.
Nekik ezt hasonló kihívás gyártani, rendszerbeállítani, üzembentartani.

Szu-35Sz az inkább az F-15SE/whatever in the future.
Nem inkább a Szu-57 az F-35? Más feladatkör nyilván, de egyrészt nem továbbfejlesztés, hanem, vadiúj cucc, másrészt pedig ennek a részegységei (radar, majd 30-as engine, stb) már összevethető az F-35-el.
Na akkor a már nem is annyira rózsás s helyzet...
(A harmadik versenyző, J-20 pedig a találgassunk szabadon kategória - de mivel olyan helyen készül, ahol még vannak munka meg átnevelőtáborok, így nem is lesz errl infó) :D
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 818
113
Allesmor úgy érti, hogy az orosz légierő jelenje-közeli jövője a SU-35. Ez a gép van most gyártásban, ezt rendszeresítik, ezzel váltják a régebbi gépeket. Nagyjából úgy, ahogy az egy generációval előrébb tartó amcsik az F-35-el váltják a régebbi Horneteket, Falconokat. A SU-57 még a távolabbi jövő az oroszoknál.
Nyilván Allesmor sem konkrétan a két gépet akarta összehasonlítani. Csupán megjegyezte, hogy a hadrafoghatósági mutatók tekintetében az F-35-öt inkább a SU-35-el illene összevetni, nem pedig egy a kihalás szélén táncoló gyártó alig gyártott termékével.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 332
13 678
113
Allesmor úgy érti, hogy az orosz légierő jelenje-közeli jövője a SU-35. Ez a gép van most gyártásban, ezt rendszeresítik, ezzel váltják a régebbi gépeket. Nagyjából úgy, ahogy az egy generációval előrébb tartó amcsik az F-35-el váltják a régebbi Horneteket, Falconokat. A SU-57 még a távolabbi jövő az oroszoknál.
Nyilván Allesmor sem konkrétan a két gépet akarta összehasonlítani. Csupán megjegyezte, hogy a hadrafoghatósági mutatók tekintetében az F-35-öt inkább a SU-35-el illene összevetni, nem pedig egy a kihalás szélén táncoló gyártó alig gyártott termékével.

De itt üzemeltetési költségeket/rendszerbeállítási/erőfeszítéseket vetünk össze, nem aktuális használt technika színvonalát. Hogy kinek mi a jelene technikai szempontból nem játszik. Az más megközelítés.

Ez olyan, mintha összevetném a biciklim maintenance költségeit mondjuk a Space-X Falcon hordozórakétájával – mindketten ezt használjuk éppen, és hát ezek pancserok, mennyivel olcsóbb az én bringámat üzemeltetni :D

Ettől függetlenül valóban, a lehetőségeikhez képest elképesztő, amit összehoznak, a kínaiakhoz képest főleg.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem jó példa, ha F-35, akkor a Szu-35Sz gépek állapotát kell vizsgálni, nem önkényesen választani egy köztudottan manufakturális jelleggel összelapátolt valamit, aminek a formája egy 1000 éves gépre hajaz, de közben teljesen más és még üzemeltetési háttere sincs.
Ez így netto csúsztatás, hangulatkeltés, minden, csak nem referencia.
A MiG-29K-nak nincs üzemeltetési háttere a 279-es KIAP-nál, magának amodifikációnak, hajtóművének, radarjának az egész orosz légierőben... innentől csak ismétlem magam.

A Szu-35Sz a jó példa, mind arányosított darabszám, gyártás, költségvetési lehetőségek és technológia tekintetében.

Tudod: 600 milliárd kontra 43 milliárd...

Amúgy meg az USA haderejének, iparának vizsgálatához értelmetlen a hajánál fogva előrángatni más nációk, vagy ipari csoportosulások gépeit, mert köztudott, hogy az amerikai védelmi költségvetés éves szinten nagyobb, mint az azt követő hét országé együttvéve.

Elég kretén dolog folyton magasztalni a gazdag rózsadombi villalakó legújabb Ferrariának technológiai fejlettségét és azt az újpesti lakótelep Fod Focus-ához hasonlítgatni.
De azt se feledjük, az újpesti lakótelepen a Ford Focus, vagy a Skoda Octavia az autó, ennek beszerzése a nagy truváj, ennek hitelét nyögi a jómunkásember.

Így kell helyén kezelni a dolgokat.


Az indiaiak ugy uzemeltetik a MIG-29K gepeiket 2009 tol egeszen a mai napig hogy orosz technikusok mernokok nagy es igen elfoglalt csapata segit nekik Goaban. Ennek ellenere a tipusnak tobb melypontja volt hadrafoghatosag tekinteteben mert volt amikor a 20% ot sem erte el. Most majd tiz evvel a hadrendbe allitas utan is kuzdenek hogy 40% os legyen a bevetheto gepek aranya es tengerrre nem nagyon merik vinni.
Hozza teszem hogy nem az alkatresz rendelessel vagy az oly nagyon szeretve emlegetett indiai uzemeltetessel van gon hanem szimplan hogy egy elcseszett konstrukcio a gep amit az oroszok meg mindig kiakarnak javitani mert ha elismernek hogy hasznalhatatlan akkor vissza kene fizetni a teljes zsetont.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 818
113
De itt üzemeltetési költségeket/rendszerbeállítási/erőfeszítéseket vetünk össze, nem aktuális használt technika színvonalát. Hogy kinek mi a jelene technikai szempontból nem játszik. Az más megközelítés.

Ez olyan, mintha összevetném a biciklim maintenance költségeit mondjuk a Space-X Falcon hordozórakétájával – mindketten ezt használjuk éppen, és hát ezek pancserok, mennyivel olcsóbb az én bringámat üzemeltetni :D

Ettől függetlenül valóban, a lehetőségeikhez képest elképesztő, amit összehoznak, a kínaiakhoz képest főleg.

Itt most arról van szó, hogy Balázs Aquarell hozzászólására reagálva az F-35 hadrafoghatósági arányát a Mig-29K-hoz hasonlította. Ennyi.
Allesmor pedig javasolta, hogy legyen inkább a SU-35 az összehasonlítási alap, tekintve a két gép a sajt légierejében betöltött helyzetét.

A Space-X vs. bicó példa nem megfelelő szerintem. Az USA katonai költségvetése 600+ milliárd dollár. Csak az Air Force One leváltására kb. 4 milliárd dodót költenek. Az oroszoké ezzel szemben 40 milliárd körüli. Ezt is számításba kell venni az erőfeszítések összemérésénél.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 332
13 678
113
Itt most arról van szó, hogy Balázs Aquarell hozzászólására reagálva az F-35 hadrafoghatósági arányát a Mig-29K-hoz hasonlította. Ennyi.
Allesmor pedig javasolta, hogy legyen inkább a SU-35 az összehasonlítási alap, tekintve a két gép a sajt légierejében betöltött helyzetét.

A Space-X vs. bicó példa nem megfelelő szerintem. Az USA katonai költségvetése 600+ milliárd dollár. Csak az Air Force One leváltására kb. 4 milliárd dodót költenek. Az oroszoké ezzel szemben 40 milliárd körüli. Ezt is számításba kell venni az erőfeszítések összemérésénél.

Utóbbit el is fogadnám, ha nem azzal lenne telesírva a fórum, hogy az oroszok mennyivel olcsóbban terveznek, dolgoznak, állítanak elő, stb... ugyanebből a pénzből (kérdezd meg itt bármelyik orosz szakértőt - én több dologban elhiszem nekik, nem vagyok közgazdász).

A saját légierőben betöltött helyzet megint csak nem mérvadó technikai szempontból - hiszent itt műszaki szempotokat nézünk, melyekek bár azonos pozícióba kerülnek (rendszeresítés kezdetén), mégis más szintet képviselnek. Hogy az USA és az orosz légierő miért egyidőben rendszeresíti, az egy másik kérdés, én műszaki oldalról nézem a dolgot. Márpedig abból az F-35 nem, a Szu-35 kategória, saját kategóriával vetem össze, függetlenüla haderőben betöltött aktuális részvétele alapján. Saját kategória pedig a Szu-57.
(lehet nem adom át jól amire gondolok, ha félreérthető vagyok, elnézést kérek)
 
M

molnibalage

Guest
Kérlek, értsd meg amit írok...
Oroszországban a Szu-35Sz az F-35.
Nekik ezt hasonló kihívás gyártani, rendszerbeállítani, üzembentartani.
Ok, ezt értem, csak pont ez a lénegy. Ez min. egy lépcsőfokkal lentebb van. De inkább kettővel. És ez sem megy simán.

Aqua barátunk meg úgy kezdte fikázni a hadrafoghatóságot, hogy láthatólag lövése sem volt sem a %-okról sem arról, hogy az USAF flotta átlagos terhelése kb. 2-szerese még az nyugati és USA barát légierőnek. Pár éve az koreai F-15K pilóták repültek évi 130 órát. Az USAF meg 200 óra táján.
 
M

molnibalage

Guest
De itt üzemeltetési költségeket/rendszerbeállítási/erőfeszítéseket vetünk össze, nem aktuális használt technika színvonalát. Hogy kinek mi a jelene technikai szempontból nem játszik. Az más megközelítés.

Ez olyan, mintha összevetném a biciklim maintenance költségeit mondjuk a Space-X Falcon hordozórakétájával – mindketten ezt használjuk éppen, és hát ezek pancserok, mennyivel olcsóbb az én bringámat üzemeltetni :D

Ettől függetlenül valóban, a lehetőségeikhez képest elképesztő, amit összehoznak, a kínaiakhoz képest főleg.
Ez is igaz, meg Allesmor álláspontja is. Az oroszoknak a teljes hh-s tapasztalat rendelkezésre áll legalább a legyártott eszközök formájában és terveiben, arra lehet alapozni. Kína 20 éve nyitott, beengedte az nyugati technikát és elzavarta tanulni mérnökeit és mindent összelop. Ezzel bérte egyes területeken az oroszokat és szűk spektrumben le is előzte. A difi sansosan nem is a színvonalban, hanem a mennyiségben van. Szép csendben több száz J-10 és J-11 modifikáció készült, minden felhajtás és nagy médiacirkusz nélkül. Tehát nem csak kifejlesztenek protókat, hanem komoly mennyiségben is gyártják. Ez a lépés az, ami orosz földön hiányzik...
 
M

molnibalage

Guest
Itt most arról van szó, hogy Balázs Aquarell hozzászólására reagálva az F-35 hadrafoghatósági arányát a Mig-29K-hoz hasonlította. Ennyi.
Allesmor pedig javasolta, hogy legyen inkább a SU-35 az összehasonlítási alap, tekintve a két gép a sajt légierejében betöltött helyzetét.

A Space-X vs. bicó példa nem megfelelő szerintem. Az USA katonai költségvetése 600+ milliárd dollár. Csak az Air Force One leváltására kb. 4 milliárd dodót költenek. Az oroszoké ezzel szemben 40 milliárd körüli. Ezt is számításba kell venni az erőfeszítések összemérésénél.
Az a 40 inkább 70...
countries-with-the-highest-military-spending.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 818
113
Utóbbit el is fogadnám, ha nem azzal lenne telesírva a fórum, hogy az oroszok mennyivel olcsóbban terveznek, dolgoznak, állítanak elő, stb... ugyanebből a pénzből (kérdezd meg itt bármelyik orosz szakértőt - én több dologban elhiszem nekik, nem vagyok közgazdász).

A saját légierőben betöltött helyzet megint csak nem mérvadó technikai szempontból - hiszent itt műszaki szempotokat nézünk, melyekek bár azonos pozícióba kerülnek (rendszeresítés kezdetén), mégis más szintet képviselnek. Hogy az USA és az orosz légierő miért egyidőben rendszeresíti, az egy másik kérdés, én műszaki oldalról nézem a dolgot. Márpedig abból az F-35 nem, a Szu-35 kategória, saját kategóriával vetem össze, függetlenüla haderőben betöltött aktuális részvétele alapján. Saját kategória pedig a Szu-57.
(lehet nem adom át jól amire gondolok, ha félreérthető vagyok, elnézést kérek)

Érthető, amit írsz. Technológiai szempontból a Su-35 valóban összevethetetlen az F-35-el. A SU-57 is csak szerintem kb. 15 év múlva lehet esetleg összevethető majd az F-35-el. Bár, ha azt nézzük, hogy a SU-34 valamikor a 90-es évek elején repült először, és ha jól tudom, akkor 2014-ben állt hadrendbe......
 
M

molnibalage

Guest
Érthető, amit írsz. Technológiai szempontból a Su-35 valóban összevethetetlen az F-35-el. A SU-57 is csak szerintem kb. 15 év múlva lehet esetleg összevethető majd az F-35-el. Bár, ha azt nézzük, hogy a SU-34 valamikor a 90-es évek elején repült először, és ha jól tudom, akkor 2014-ben állt hadrendbe......
A Szu-34 legelső protó elődje a Su-27IB - így fejből még a Szu összeomlása előtt repült, de az is - ha jól emlékszem - egymás melletti üléses gyakorlógép tervezet leszármazott vagy oldalága volt. Bár ebben kételkedek, mert a Su-27IB papucsorrú volt, a Su-27KUB meg hengeres. Allesmor majd jön és felhomályosít minket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 059
113
Pont jól írtad. A Szu-27IB kezdetben egy projektben lett volna a Szu-24-esek váltótípusa és a haditengerészeti kiképzőgép, de ez utóbbit nagyon hamar elvetették és inkább megcsinálták a majdnem hasonló (de valójában tök más), szintén egymás melletti üléses Szu-27KUB-ot.
A két sárkányszerkezet jelentősen eltér, sőt a Szu-27KUB az egyetlen T-10-es családtag, aminek más a szárnya és az összes vezérsíkja, ideértve még a kacsaszárnyat is.
A Szu-27IB-nek, de még a Szu-34-esnek is legalább a vezérsíkok, szárnyak, kacsaszárnyak azonosak a többi T-10-es gépével.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Kína 20 éve nyitott, beengedte az nyugati technikát

Mármint hogy a nyugati technikát? És mit kellett volna az oroszoknak tenni hogy ne maradjanak le.
Volt is náluk sok nyugati cucc csak a szankciók szétgányolták .
Én azt látom hogy az oroszok szinte minden területen erőlködnek és nem sokra jutnak mivel proto protók hátán
Már egy oylan AESA radart össze kellett volna dobniuk ami mehet a szu-30SM és szu-35 gépekbe.