1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ezt nagyon regen lekestuk mar. Az uj beszallitok a JSF program tagjai kozul kerulnek majd ki (pl hazai, amerikai beszallitok.)
     
    tonyo, Ocses and Ratamahata like this.
  2. comandante

    comandante Well-Known Member

  3. comandante

    comandante Well-Known Member

  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nu, akkor a lengyelek elszánták magukat.
    Beindul a Harpia program. De azért óvatosan "csapják szét magukat"
    2026-ig a tervezett 2 helyett csak 1 F-35-ös század kerül beszerzésre, viszont a másik század egyelőre úgy néz ki F16V-kel lesz lesz feltöltve.
    A második F-35-ös század beszerzését átteszik a 2026 után kezdődő tervezési időszakra. Gondolom, a tapasztalatok alapján fognak erről dönteni.
     
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A Szu-57es gyártási ütemterv szerint.
     
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  7. Roni

    Roni Well-Known Member


    Akkor semmi gond ! A kelet európai haderőkkel szemben megmarad az orosz katonai fölény .
    De remélem 2020-tól R-74m2 JHMCS meg TGP elterjed az oroszoknál .
     
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

    Milyen orosz katonai folenyrol tetszik beszelni?

    Ami a lengyeleket illeti:

    "Even though this solution has some advantages, it also entails some risk, as acquisition constitutes only about 30% of total lifecycle costs, so the total cost of ownership could be three times higher than the procurement cost. "

    Az pimasz, ha a program kinyujtasa miatt az eletciklusra vetitett uzemeltetesi ktg 3x ugrik (jelenleg minimum $44k/ora, mint tudjuk)... =O

    "According to the Polish Press Agency, Kluzik-Rostkowska also suggested that only 40% of the Polish F-16s are ready to use."

    Hat azt siman hozzak a Gripenjeink is...

    "This means that, at least until the new Technical Modernization Plan is adopted, the MoD can acquire a single squadron - such is the Harpia programme budget."

    Szoval max 16 F-35-os gep, ennyire van elfogadott budget...

    "It is probable that new F-16Vs would achieve combat-ready status much quicker than the F-35, thus acting as an asset that could lift off some of the operational burden from the Harpia jets."

    ...de meg azokat is joval tovabb fog tartani csatasorba allitani, mint az esetleg mellejuk vasarolt F-16V-ket, csodas. :D
     
    tonyo likes this.
  9. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Van egy olyan érzésem mint a gripen topikban hogy a bolgárok il a horvátok (istenem csak bejönne :D ) várhatóan az új F-16 os beszerzéseket dobják. Hiábba az üres kassza nagy úr. Az így kieső megrendelést peddig a lengyelekkel lenyeletik :)
    Egyébként a polákoknak lesz e elég forrásuk arra hogy azt a szép F-35 et reptessék majd?
     
  10. Anti

    Anti Well-Known Member

    Hat ezen a penzugyminiszteruknek kell aggodni nem nekunk :)
    Miattam vegyenek akar 200 gepet is az se zavarna.
     
    svajcibeka likes this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem ne offoljuk tovább a KC-390-es topicot, így ide teszem át.
    Szerintem gondold át a dolgot még egyszer.
    Már azzal probléma van, hogy az F-35 ára bőven nem 80M dollár, ahogy te írod! Innentől gondold tovább!
    Ezzel a 80M dolláros árral dobálózik a Lockheed sajtótermékekben, közben meg a védelmi költségvetésbe meg kicsit többel kerül be. (Bőven 100M felett)
    Szerinted az F35A milyen céllal jött létre? Nem arra többek között, hogy az összes korábban üzemeltetett F-15-öt is leváltsa? Akkor szerinted miért kezdett el a Pentagon az előd gépből beszerezni, amikor pontosan ennyivel vettek vissza az F35 darabszámából? :rolleyes:
    Tavaly ezt bírta mondani az egyik legmagasabb rangú civil bennfentes.
    Ehhez képest a frissen kiadott beszerzési tervezetben csökkentek az F-35 számai, miközben megjelent az F-15EX a listában.
    Mit ád Isten a Lockheed május legelején bejelentette, hogy mégiscsak beszorítják a 80M-ós határ alá az F-35A-t.
    Ezek szerint volt még annyi a haszonban? Aztán meg majd jönnek a botrányos utólagos kifizetések, bujtatott támogatások. 2 év múlva szépen túlszámláznak, amikor a mostani verziókat az akkoriakra fejlesztik.
    Értem én, hogy ilyen olyan számlázási bűvészkedéssel nagyon vonzóvá tudják tenni az F-35-öt, de a jelenleg érvényes 44.000 dollár/órás repidőköltséggel mit fognak tudni kezdeni? Ok, hogy bevezetési időszak, meg minden, de már a Lockheed sem mer a jövőre 36.000 dollár/órás költség alá ígérni. A rendelkezésre állási gondokat pedig csak idővel fogják tudni orvosolni.
     
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nem annyira az F-15, mint inkább az F-16 és az A-10 váltó típusa. Az F-15-öt inkább az F-22 váltottta volna, csak hát a szerény darabszám...
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha a belinkelt nyilatkozat ellenére, mégis megváltozott a hivatalos álláspont, akkor azért ott történnie kellett valaminek nem?
    Ha tényleg az F15 az F15-öt váltotta volna, akkor miért csökkent az F-35 darabszáma? És idén májusban az F-35A egységára?

    "Buying a mix of F-15Xs and F-35s would save money, Gen. Mike Holmes, head of Air Combat Command, told reporters."
    forrás
    Ami pedig a másodvonalbeli funkciókat illeti. A National Guard már kapott F-35-öket!
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor a Lot 11-14 85M USD/gép ára az micsoda?

    Az, hogy aki nem F-35A gépet vesz, hanem egy csomagot, ami szolgáltatásokkal van tele naná, hogy bőven 100 misi feletti darabár jön ki. Csak az nem a gép ára.
    Az USAF kifizet 85 misit a gépért, amit parasztosan fogalmazva kitolnak a betonra, hogy "repülj el vele fiam" Szerinted melyik F-35 export szerződésen ez a műszaki tartalma. Természetesen az USAF is kifizette a rendszeresítés egyéb költségeit, de az akkor sem a gép ára. Pont.

    Vagy akkor a pápai HAW CD-17 árához adjuk hozzá a reptér felújítását is?

    Nem, kurvára nem. Az F-16-os váltótípusa az USAF-nál, Hornet és Super Horneté a Navy-nél és a Harrieré az USMC-néél.

    1. Nem vettek vissza. Honnan jön ez?
    2. Nem helyett, hanem az öregedő F-15C flotta mellé és az F-22A is kevés. Az F-16 gépeket sem akarják nagyon korszerűsíteni, és így jött be az F-15X a képbe.
    3. A fejes most az ex Boeing CEO helyettes... Ej...

    Van egy érzésem, hogy ezt az áram a Boeing kezdte szajkózni, mert ez már 1 éve is 35k óra volt...


    Az F-35A volt ezalatt. Erős a gyanúm, hogy lazán összemosták az F-35A repóráját az F-35B-vel. Ez a tervezett arány pont ezt sejteti.
    [​IMG]

    Itt kb. 35k USD/óra van F-35A-ra
    https://www.reuters.com/article/us-...ake-time-to-come-down-executive-idUSKCN1QG0D5

    De tessék.
    https://breakingdefense.com/2018/10...ts-plunge-12k-turkey-still-getting-100-f-35s/

    The normalized CPFH in budget year 2012 dollars reported in the 2013 SAR were $32,554 for the F-35A, and $25,541 for the F-16C/D
    Ehhez linkeltem be n+1-szer azt a táblázatot, ami a Gripen FAQ mellett van.

    https://www.google.com/url?sa=t&rct...08-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

    https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR1100/RR1178/RAND_RR1178.pdf

    Tessék már észrevenni azt, hogy nagyhirtelen milyen szelek fújnak amióta a Boeing volt CEO helyettese ül magas trónon... A tények ferdítése sajnos ott is egyre inkább divatba jött főleg amióta az elnök is képes olyan baromságokat mondani, hogy "alternatív tények".

    Egyébként nem értem, hogy mi bajuk ezzel az árral, mert a jelenlegi összes USAF F-15 változat ennél drágábban repül. Hogy mitől lesz olcsóbb a kétszemélyes (két pilóta bére), F-35A-nál drágább darabárú F-15X, mint a Villám kisebb darabszámmal és minden más USAF F-15-től eltérő hajtóművel, az kicsit homályos.

    Egy hasznos link, néhány típus esetén lebontva, hogy miből tevődik össze a költség. 39. oldaltól.
    https://www.gao.gov/assets/700/694408.pdf
     
    migfun, angelsoul and fishbed like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szerintem kisebb lendülettel verd a billentyűzetet:
    • F-35A az USAF-nál csakis az F-16 váltótípusa.
    • F-35B a USMC-nál az AV-8 Harrier II váltótípusa.
    • F-35C a US Navy-nél a Hornet és később majd a Super Hornet váltótípusa.
    Soha nem volt arról szó, hogy az F-35A leváltja az F-15E-t, nemhogy az F-15C/D-ket. Az új F-15X arról szól, hogy mivel F-16V korszerűsítést sem nagyon akar az USAF - cirka 350 gép korszerűsítésének kérdésével kb. 2011 óta ping pongoznak (erről is tettem be anno linkeket, egy tonnát, akkor még nem is volt F-16V) a tajvani gépekkel együtt - ezért az ex. Boeing vezér helyettessel most kitalálták, hogy "bomb truck" és AAM platformként eladják a gépet, egy rakás bullshit keretében. Erre írtam anno, hogy ennyire soha nem lógott ki még a lóláb.

    https://forum.htka.hu/threads/mcdonell-douglas-boeing-f-15-eagle.139/page-36#post-544191
    https://forum.htka.hu/threads/mcdonell-douglas-boeing-f-15-eagle.139/page-36#post-544250
     
    fip7, Nagy Csaba, kamm and 2 others like this.
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Szenzacios pali vagy te, folyamatosan sajat magadat linkelgeted, mint forrast a sajat magad altal kitalalt allitasokra. :D :D :D

    Szoval a tenyek, valodi linkekkel: a JSF program az F-16 es F-18 geppark cserejere szolgal. Az F-15C/D nyugdijazasa mar jo ideje eldolt, oket az F-35 erkezese utan felszabadulo F-16osokbol akartak kivaltani - ez volt meg 2 eve is a terv: https://www.cnn.com/2017/03/28/politics/us-air-force-f-15-eagles-retire/index.html

    Az F-15E (leginkabb ground attack role mar) nem volt konkretan kijelolve nyugdijazasra ebben a korben, de mivel az F-35 egyik fo funkcioja a ground attack viszonylag egyertelmu, hogy az eredeti USAF tervek szerint - ami szerint pl ma mar 700-800 F-35-os repkedne - mire elernek a nyugdijt oket az addigra mar megszokott F35 valtana le ebben a szerepben, ez sem volt ketseges.

    A mostani, egyebkent nagyon korrektul felujitott F-15X teljesen vilagosan ket okobol lett megrendelve: 1. sokkal olcsobban fenntarthato es szamtalan olyan kuldetes van, amihez nem kell sem stealth, sem egyeb F-35-os state-of-the-art funkcio 2. baromi lassan erkeznek az F-35-osok, az alkatreszellatas akadozik, readyness nincs ott, ahol kellene lennie, azaz legalabb regular service erejeig meg szukseg mindenre, ha a jelenlegi doktrinat fenn akarjak tartani.

    Abban viszont nagyon igazad van, hogy ordit a korrupcio, ahogy a Boeing-vezer a Pentagon elen "termeszetesen semmit nem befolyasolt", ugye... :D :D
     
    pöcshuszár likes this.
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Legyszives fejezd be a konstans dezinfomaciot, de tenyleg.
    Sosem volt 35 ezer dollar dokumentalva.

    Utoljara, csak neked:

    AZ F-35 JELENLEGI REPULESI KOLTSEGE 44 EZER DOLLAR PER ORA FELETT (!) VAN ES MEG 2024-25 KORULRE IS MAXIMUM 34-36 EZER DOLLAR KORE FOG CSOKKENNI, mind a CAPE, mind az F35 JPO egymastol fuggetlenul ugyanezekre a vegeredmenyekre jutott.

    Linkek:
    http://www.airforcemag.com/Features...O-Seeks-to-Slash-F-35A-Flight-Hour-Costs.aspx
    https://www.defensenews.com/air/2019/05/02/one-of-the-f-35s-cost-goals-may-be-unattainable/
    https://www.businessinsider.com/chart-shows-hourly-cost-of-military-aircraft-2014-12


     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem bazdmeg, leírtam, hogy melyik változat mit cserél. Az F-35A nem váltja le a Hornetet ahogy az F-35 egyik változata az F-15 egyik változatát sem.

    C/D-ket csak annyira nyugdíjazzák, hogy a Golde Eagle program keretében még strukturálisan is dolgoztak a gépeken.

    Szenzációs egy pali vagy....
    Melyik változaté? Hm... Mert a 44k-t mantrázó oldalak egyike sem adja meg. Ragyogó szép összemosás. A RAND anyaga meg gondolom smafu.
     
    fishbed, Nagy Csaba and angelsoul like this.
  19. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Jó, linkverseny, katonai oldal akár a fentiek, tessék::
    https://www.janes.com/article/86857...-of-f-35-flying-hours-lower-sustainment-costs

    Azért tudd már, melyik változat melyik. Te kevered az A meg a B verziót...
    F-35A olyan 35k körül van repült óránként - ez a lényeg, a másik kettő lényegében specializált változat (egyik hajós, másik VTOL, ilyesmi árnövelő).
    F-15E 2 személyes - pilóta szó szerint aranyárban van, mivel mind polgári, mind katonai vonalon emberhiány van... ez egymaga az égbe küldi az árakat. A pilóta nélküli vonalat ma már nem is annyira a veszteség miatt nyomják (közvélemény lenyeli mára a halott katonát), hanem mert drága a combat ready flying pilot fenntartása...

    Ez már szánalmas. Elkészült a gép, nem lehet fikázni, hogy nem lesz kész soha, repül, alázott Szírában, aláz Red Flagen - maradt hát a nyivákolás a repóra árakon.
    (Ami megint röhejes, mert a milliomost mit érdekli, mennyiért megy a Ferrarija?)
     
    fishbed, Nagy Csaba, Ocses and 2 others like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogyne lehetne fikázni. Lásd Platon a légvédelmis blogon, ahol 2019-ben is 2015-ös pdf-ekkel jön a korábbi Block változatokkal. Vagy csak ignorálja a fizikát, meg különben is minden dezinfó.

    Persze ettől közel sem hibátlan sem az F-35A se maga a program, de ettől a végeredménye olyan, hogy másnak savanyú a szőlő...
     

Ezen oldal megosztása