1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Volt szó itt pár hete, hogy a 2019-ben debütált USAF F-35A bemutatóval kapcsolatban annak pilótája is megjegyezte, hogy a műsorhoz a maximális, 8.3 tonnás belső kerókészlettel száll fel.
    Az egy dolog, hogy a 9g-s(?) intenzív húzott forduló és az abból egyből indított agresszíven belehúzott emelkedés nem a program leges legelején van (de majdnem, ugyanakkor így nyernek értelmet a kissé indokolatlannak tűnő távolba elhúzások és újrapozícionálások is), a gép a felszállásból szinte egyből egy max állásszögű 50 fok körüli szuperlassú looping-gal kezd, ami ekkora töltésnél bámulatos.
    A legtöbb 4. generációs gépnek a max g és max állásszög rezsimekhez a kerókészlet felét illett kifogyasztania. Ez meg magával viszi jóformán azok külső készletét is és úgyis egyből 100% manőverkész.
     
    Nagy Csaba, fishbed, nyugger and 3 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez nem érti meg a többség, aki még ma is olyan marhaságokat kommentel, hogy béna kacsa a gép teljesítménye.
    És nem jóformán, hanem viszi.
    Az F-16C három pótossal sem visz annyit kerót, mint az F-35A. Az USAF F-16C-nél ez meg lehetetlen az integrált ECM hiánya miatt.

    F-16C 3 db pótos kb. 7,9 tonna keró.
    F-16C 2 db szárnypótos 5,5 tonna
    F-35A 8,4 tonna

    F-15C 2 db pótossal 8,7 tonna
    F-15C 3 db pótossal 10,5 tonna
    F-15E CFT 0 db pótos 10,5 tonna
     
    Nagy Csaba and szuvorov like this.
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Kizárják a törököket az F-35 programból.

    [​IMG]
     
    gacsat likes this.
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Dear Mr. Minister?
    Fura látni ezt így leírva, pedig helyes.
    Akárhogy is van, hosszú évtizedek után eljutottunk oda, hogy egy magasszintű amerikai kormányzati közleményben az orosz jelölést használják és nem a NATO/Pentagon kódokat :)
     
    fishbed, therob and dudi like this.
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Huh? Soha nem hasznaltak katonai nonszenszet (NATO, akarmi) protokoll menten torteno (formal) kommunikacioban. Meg az uzelti eletben sem irsz mast megszol;itasnak, mint vagy a masik nevet vagy hivatalos titulusat.
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Most te két dologról egyszerre beszélsz.
    Én arra utaltam, hogy egy amerikai MoD dokumentumban S-400-at írnak, nem SA-XX-et, holott még a 2000-es évek elején is így volt.
     
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez is ugyanaz. Ez nem egy NATO dokumentum, hanem egy formal letter egy masik orszagnak, amiben a kifogasolt rendszer termeknevet hasznaljak, helyesen, sosem hasznalnak (hasznaltak) katonai kodneveket diplomaciai kommunikacioban.
     
  8. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    hm..., A jelenlegi török részvétel, cégek alapján:

    Alp Aviation has been supporting the program since 2004 and currently manufactures F-35 production airframe structure and assemblies, production landing gear components and over 100 F135 production engine parts to include titanium integrated blade rotors.
    Ayesas currently is the sole source supplier for two major F-35 components – missile remote interface unit and the panoramic cockpit display.
    Fokker Elmo manufactures 40 percent of the F-35 Electrical Wiring & Interconnection System (EWIS) and will also deliver and support TAI with all center section wiring systems. Fokker Elmo is also developing the EWIS for the F135 engine, for which a major share is produced in Fokker Elmo Turkey in Izmir.
    Havelsan has been supporting the F-35 training systems since 2005. Additionally, Havelsan has been instrumental as the Turkish lead for developing the construct of the future Turkish F-35 Integrated Pilot and Maintenance Training Center (ITC) and associated training systems in Turkey.
    Kale Aerospace has been supporting the F-35 since 2005. In conjunction with Turkish Aerospace Industries, they manufacture and produce F-35 airframe structures and assemblies. Kale Aero also supports Heroux Devtek as the sole source supplier for all three variants landing gear up lock assemblies. Additionally, Kale Aerospace has also established a joint venture in Izmir with Pratt & Whitney and is manufacturing production hardware for the F135 engine.
    ROKETSAN and Tubitak-SAGE are the Turkish joint leadership team who strategically manage the development, integration, and production of the advanced precision-guided Stand-off Missile (SOM-J) which will be carried internally on the 5th Generation F-35 aircraft. Additionally, Lockheed Martin Missiles and Fire Control has partnered with Roketsan, through a teaming agreement, to jointly develop, produce, market and sell the advanced, precision guided Stand Off Missile – Joint Strike Fighter (SOM-J).
    Turkish Aerospace Industries (TAI) has been strategically supporting the F-35 Program since 2008. The company currently supplies production hardware that goes into every F-35 production aircraft. In conjunction with Northrup Grumman, TAI manufactures and assembles the center fuselages, produces composite skins and weapon bay doors, and manufactures fiber placement composite air inlet ducts. Additionally, TAI is strategically manufacturing 45 percent of the F-35’s including Air-to-Ground Pylons and adapters which is Alternate Mission Equipment (AME).

    forrás: https://www.f35.com/global/participation/turkey-industrial-participation

    azért van pár "kevésbé" egyszerű tétel ezek között..
     
    fip7, Nagy Csaba and fishbed like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Na ne... Az SS-20, vagy a Scud az mi volt?
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    SA-2 SAM, Typhoon SSBN, Hind helicopter, Backfire bomber, stb... nem mond, hogy ezeket nem láttad hivatalos nyugati dokumentumokon. Soha nem használták a szovjet eredeti jelöléseket.

    Egyátalán, tudod te, mi az a NATO, vagy Pentagon kód?
     
    fip7, Nagy Csaba and fishbed like this.
  11. Roni

    Roni Well-Known Member

    Dehogy zárják ! Brexit féle szarakodás az egész :confused:
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Celebra and Nagy Csaba like this.
  14. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    szuvorov, Celebra and Nagy Csaba like this.
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Leírtam, hogy mi van a burkolat alatt.
    Új hajtómű, új reduktor, új transzmisszió, új forgószárny és FbW vezérlés.
    Márciusban kellett volna indítani az alacsony ütemű sorozatgyártást.
    Erre kiderül, hogy a hajtásrendszerben valahol komoly vibráció van, a vadiúj split torque reduktor összecsinálja magát, a faroktartó gerendában szerkezeti hibák vannak, az FbW meg hajlamos önállósítani magát.
    Vízszintes repülésben, 100 csomónál az egész gépet minden előjel nélkül nullára megállítja a levegőben.
    Ezek a hibák februárban lettek nyilvánosságra hozva:

    https://www.marinecorpstimes.com/ne...s-why-its-operational-date-could-face-delays/

    Dolgoznak rajta. Viszont ezért írtam -némiképp cinikusan - hogy a negyven éves Mi-26-os, hasonló teljesítmény mellett lényegesen nagyobb kapacitással ezt legalább hibátlanul tudja. Ja és a Mi-26-osnak is ugyanilyen reduktora van.
     
    Nemerson, gacsat, ghostface and 5 others like this.
  16. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Akkor a legjobb az orosz módszert alkalmazni, be kell szerezni a Mi-26-os alkatrészeit és lemásolni :)
     
    gacsat likes this.
  17. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Bammeg, ez nagyon komoly tervezési hiba. Dinamikus rendszerben a forgó gépelemek tervezésére szinte már szamárvezetők vannak. Ennek a problémakörnek a neve amúgy rotor-dinamika. A legjobb ilyen könyv amit eddig láttam az pont amerikai, API 684 - igen, az olajiparból jön..

    Eddig is sejtettem hogy mérnökök odaát sem állnak mindig a helyzet magaslatán, de ez szarvashiba. Vagy lejárt az ANSYS licensz és egy géppel nem végeztek minden terhelési rezsimmel a határidő előtt!? o_Oo_O
     
    fip7, fishbed, Nagy Csaba and 2 others like this.
  18. tonyo

    tonyo Well-Known Member

  19. Roni

    Roni Well-Known Member

  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Érdekes hadgyakorlat itt a szomszédban…
    Az Olasz Légierő F-35-ei a most zajló Astral Knight 2019 gyakorlaton először gyakorolták a MADL rendszer használatát.
    A gyakorlat során Link 16-on osztottak meg adatokat "legacy" gépekkel, egymással és a gyakorlaton résztvevő hajók AEGIS rendszerével pedig a MADL segítségével osztották meg az adatokat.
    A gyakorlaton még cél adatokat adtak egy HIMARS ütegnek és adatkapcsolatban voltak az Olasz JTAC-el is.
    A gyakorlaton több mint 30 gép vett részt:
    - F-35A Lightning II Avianoból és Spangdahlemből
    - F-16 Fighting Falcon
    - KC-135 Stratotanker
    - E-3 Sentry
    - Eurofighter Typhoon
    - G550 CAEW (Conformal Airborne Early Warning)
    - és végül a Horvát MiG-21 nek jutott a hálátlan célpont szerep.....
     
    fishbed, Pocok75 and molnibalage like this.

Ezen oldal megosztása