Lockheed Martin F-35 Lightning II

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

tomippo

Well-Known Member
2016. május 16.
1 842
1 592
113
Erdogant meg akarták puccsozni, nem véletlenül akar szakítani az életére törökkel. Jelenleg az van, hogy ezerrel közelednek az oroszok felé.
Ha az amcsiknak közük lett volna a puccshoz valami azt súgja hogy a pilóta aki ráállt a gépére nem rezelt volna be és pontos adatokat kapott volna...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 933
6 315
113
Az ötödik generációs F-35 Lightning II amerikai harcosa az orosz Su-57-hez képest sokkal digitálisabbnak tűnik, mint az iPhone, katonai szakértő, Andrei Frolov írja Izvestiában.

Véleménye szerint az F-35 Lightning II egyfajta iPhone, amely bármikor haszontalan játék lehet, ha nincs állandó kapcsolata az Apple Store-hoz és rendszeres frissítésekkel. „A gyártó bármikor blokkolhatja a szoftvert. A Su-57 képességei minősülnek, de úgy gondolom, hogy nem olyan„ digitális ”, mint az F-35,” a szakértő biztos.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
799
812
93
Az ötödik generációs F-35 Lightning II amerikai harcosa az orosz Su-57-hez képest sokkal digitálisabbnak tűnik, mint az iPhone, katonai szakértő, Andrei Frolov írja Izvestiában.

Véleménye szerint az F-35 Lightning II egyfajta iPhone, amely bármikor haszontalan játék lehet, ha nincs állandó kapcsolata az Apple Store-hoz és rendszeres frissítésekkel. „A gyártó bármikor blokkolhatja a szoftvert. A Su-57 képességei minősülnek, de úgy gondolom, hogy nem olyan„ digitális ”, mint az F-35,” a szakértő biztos.
.
.
Az indiai-pakisztani csetepate köruli kommunikaciobol nekem ugy tunt ki, az amerikaiak a pakisztani F-16-ok felett is rendelkeznek valami ellenörzessel, digitalis kontrollal.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 447
3 273
113
.
.
Az indiai-pakisztani csetepate köruli kommunikaciobol nekem ugy tunt ki, az amerikaiak a pakisztani F-16-ok felett is rendelkeznek valami ellenörzessel, digitalis kontrollal.

Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).

(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).

(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)
Azért egy ALIS rendszer, meg a tudtak mindent egy általunk az MN ben üzemeltetett fegyver frekvenciájáról, paramétereiről(mivel ők gyártották) nem teljesen ugyan az...
Miért kell ilyen szintű csúsztatást megpróbálni ide letolni? Ez nem az NLCafé olvasótábora...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 318
35 565
113
Azért egy ALIS rendszer, meg a tudtak mindent egy általunk az MN ben üzemeltetett fegyver frekvenciájáról, paramétereiről(mivel ők gyártották) nem teljesen ugyan az...
Miért kell ilyen szintű csúsztatást megpróbálni ide letolni? Ez nem az NLCafé olvasótábora...
Milyen szintűt?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Olyan szintűt, hogy ugyan az a helyzet abban a két esetben, ha van egy vadászgéped ahol az üzemeltető kezében ott az ALIS annak minden lehetőségével, meg egy olyan helyzetben ahol a SZU képben volt az MN által üzemeltetett Mig-21 vadászgép paramétereivel, és mondjuk az általa használt frekvenciákkal.
A kettő nagyon nem ugyan az.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 447
3 273
113
Azért egy ALIS rendszer, meg a tudtak mindent egy általunk az MN ben üzemeltetett fegyver frekvenciájáról, paramétereiről(mivel ők gyártották) nem teljesen ugyan az...
Miért kell ilyen szintű csúsztatást megpróbálni ide letolni? Ez nem az NLCafé olvasótábora...

Kérlek oszd meg velem, mi mást tudsz meg többet ennél?
- Bevetési módszereket - elmész hadgyakorlatra és megosztod, meg amúgy is, mert hogy működsz együtt a többiekkel?
- A gép kisugárzási képe, a frekik, etc... ez a lényeg. Mire is jó az ALIS? Elmondja milyen gyakran repülsz, milyen paramétereket csinál a gép... és? A gyár szerinted mikor átadja és supportot ad, mit nem tud? Még a rohadt pilótáid sisakjába a fejformához passzoló bélést is ők csinálják.
De ok, vegyünk egy Szu-35-öst. Mondj egy olyan dolgot, amit az orosz nem fog tudni, mikor elküldöd nagyjavításra és a saját adatrögzítőjüket meg ADC-t szétszedik a műhelyben - ami dettó ugyanazt rögzíti, mint amit az ALIS átküld, csak nem real-timeban teszi.... De benne van minden, és csak nekik van erre certificált laborjuk - átadod önként és dalolva az összes csodás titkodat. Én kicsit ráfeküdtem erre az ALIS témára, és valóban sok cuccot elküldött - legtöbb egyfajta feedback volt, mert egy csomó olyasmi, amiről nem szóltak.
Amúgy lejárt lemezt játszol a vörösöknek, az ALIS ezen részét a (jogos) balhé után korlátozták... most az üzemeltető eldöntheti, mit küld. Orosznak te mikor szóltál oda, hogy nem nézegeted tovább iván? Jött volna a golyó....

Ha te azt hiszed, hogy egy modern berendezés, legyen az orosz, kínai, amerikai, akármi, nincs a gyártó kezében, el vagy tévedve. Csak az egyik ország ellen megy a szisztematikus RT lejáratókampány...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 933
6 315
113
Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).

(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)


Azért ne tessék már osszemosni a export mig-29-et vagy Su-30 -ast az f-35 avionika rendszerével ! Jó reggelt !
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Kérlek oszd meg velem, mi mást tudsz meg többet ennél?
- Bevetési módszereket - elmész hadgyakorlatra és megosztod, meg amúgy is, mert hogy működsz együtt a többiekkel?
- A gép kisugárzási képe, a frekik, etc... ez a lényeg. Mire is jó az ALIS? Elmondja milyen gyakran repülsz, milyen paramétereket csinál a gép... és? A gyár szerinted mikor átadja és supportot ad, mit nem tud? Még a rohadt pilótáid sisakjába a fejformához passzoló bélést is ők csinálják.
De ok, vegyünk egy Szu-35-öst. Mondj egy olyan dolgot, amit az orosz nem fog tudni, mikor elküldöd nagyjavításra és a saját adatrögzítőjüket szétszedik a műhelyben - ami dettó ugyanazt rögzíti, mint amit az ALIS átküld, csak nem real-timeban. De benne van minden, és csak nekik van erre certificált laborjuk. Én kicsit ráfeküdtem erre az ALIS témára, és valóban sok cuccot elküldött - legtöbb egyfajta feedback volt, mert egy csomó olyasmi, amiről nem szóltak.
Amúgy lejárt lemezt játszol a vörösöknek, az ALIS ezen részét a (jogos) balhé után korlátozták... most az üzemeltető eldöntheti, mit küld. Orosznak te mikor szóltál oda, hogy nem nézegeted tovább iván? Jött volna a golyó....

Ha te azt hiszed, hogy egy modern berendezés, legyen az orosz, kínai, amerikai, akármi, nincs a gyártó kezében, el vagy tévedve. Csak az egyik ország ellen megy a szisztematikus RT lejáratókampány...
Én nem ástam bele magam az ALIS-rendszerbe. Annyi elég, hogy real time-ban oda vissza mehet rajta adat, és egy modern vadászgépet ha belenyúlnak messziről a software részébe, akkor is földre lehet teremteni, ha te nem akarod ezt tulajdonosként, s egyébként hardware-s oka nem lenne, akkor is. Ez legalább olyan szintű lánc mint egy hardware kulcs az Amraamokhoz, ami nem a tulajnál van adott esetben!
Érdekes mód úgy emlékszem, az Izraeliek pont úgy kezdték, hogy egyetlenként kiharcolták hogy nekik úgy ahogy van, ALIS-ostul, mindenestül repült a software ezen része és csináltak sajátot... A hülyék.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 447
3 273
113
Én nem ástam bele magam az ALIS-rendszerbe. Annyi elég, hogy real time-ban oda vissza mehet rajta adat, és egy modern vadászgépet ha belenyúlnak messziről a software részébe, akkor is földre lehet teremteni, ha te nem akarod ezt tulajdonosként, s egyébként hardware-s oka nem lenne, akkor is. Ez legalább olyan szintű lánc mint egy hardware kulcs az Amraamokhoz, ami nem a tulajnál van adott esetben!
Érdekes mód úgy emlékszem, az Izraeliek pont úgy kezdték, hogy egyetlenként kiharcolták hogy nekik úgy ahogy van, ALIS-ostul, mindenestül repült a software ezen része és csináltak sajátot... A hülyék.

Van egy kis keverés a forráskód és az un. "távirányítás" között.
A forráskód átadása miatt ők tudnak módosítani a gépen - jó drága lesz ehhez felépíteni a laborokat, de az ő bajuk.
A "távirányítás" agyrém más, mivel azt kiszedheted anélkül is. Kis túlzással letöröd az antennáját... vagy ráteszel egy fémlemezt (műholdas antenna). Vagy beteszed egy hangárba és méred merre mit sugároz ki. Szóval ez titokban nem megy (ki is bújt, szóval alapból nem volt nagyon fedve). Ha meg ez létezne ebben a formában (a forrás RT az Pravda online...), senki nem venné meg, mert ugyanúgy látnák, mint te is teljesen jogosan - ember nem venne meg egy olyan fegyvert, amit más távirányít. Kontroll van felette (alkatrészellátás, SB/AD support, software frissítések, stb...), de távirányítás - a teljes vezérkart börtönbe kéne zárni minden létező országban, ha ez létezne és elfogadnák. Senki sem hülye.

A kutya nem venné meg, ha ez létezne.... mondjuk pl. Japán erre a gépre építette a teljes légvédelmét. Szerinted a nemzetük halálát (ha Kína átjut kiirtja őket) megkockáztatják egy másik hatalom kénye-kedvére, ami függ a Kínai gazdaságtól? Ezt te sem gondolod komolyan....
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Van egy kis keverés a forráskód és az un. "távirányítás" között.
A forráskód átadása miatt ők tudnak módosítani a gépen - jó drága lesz ehhez felépíteni a laborokat, de az ő bajuk.
A "távirányítás" agyrém más, mivel azt kiszedheted anélkül is. Kis túlzással letöröd az antennáját... vagy ráteszel egy fémlemezt (műholdas antenna). Vagy beteszed egy hangárba és méred merre mit sugároz ki. Szóval ez titokban nem megy (ki is bújt, szóval alapból nem volt nagyon fedve). Ha meg ez létezne ebben a formában (a forrás RT az Pravda online...), senki nem venné meg, mert ugyanúgy látnák, mint te is teljesen jogosan - ember nem venne meg egy olyan fegyvert, amit más távirányít. Kontroll van felette (alkatrészellátás, SB/AD support, software frissítések, stb...), de távirányítás - a teljes vezérkart börtönbe kéne zárni minden létező országban, ha ez létezne és elfogadnák. Senki sem hülye.

A kutya nem venné meg, ha ez létezne.... mondjuk pl. Japán erre a gépre építette a teljes légvédelmét. Szerinted a nemzetük halálát (ha Kína átjut kiirtja őket) megkockáztatják egy másik hatalom kénye-kedvére, ami függ a Kínai gazdaságtól? Ezt te sem gondolod komolyan....
Én csak azt tudom, hogy elég sokan pampogtak érte. Most hogy van akkor pontosan, nincs már semmi kötelező érvényű adatküldés, megszűntették az ALIS-t, netán választható az hogy legyen vagy sem?

Ki garantálja azt, hogy adott időközönként nincs egy olyan sor valahol elrejtve, ha amúgy hardware nem indokolná, de nem jön meg a következő programfrissítés, nem lesz kékhalál?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
799
812
93
Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).

(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)
.
.
Szerintem összekeversz dolgokat. Az, hogy az oroszok tudtak mindent a joreszt analog, csöves ektronikas vagy max tranzisztoros fegyvereinkröl, az egy dolog. De arrol nyilvan nem volt szo veluk, hogy tavolrol mondjuk inaktivalni tudtak az MN fegyvereit, megszamolni azokat, tudni az aktualis helyuket, stb. Es az is belekeveres, hogy kell kapcsolat a gyartoval, mert nyilvan kell, de itt is az a gond, ha a gyarto keres nelkul, söt akar a tudtunkon kivul is beleavatkozhat dolgokba, es nem csak feltett kerdesekre valaszolva ad supportot.
.
Nem az a gond, ha a gyarto segit neked a karbantartasban, hanem ha pl kiderul, hogy a raketaidat a muholdas helymeghatarozasukbol kiindulva, bizonyos teruleteken (=orszagok ellen) mondjuk nem lehet elinditani. Ha meg valahol blokkolod a muholdas kapcsolatot, akkor meg azert nem indul a raketa, es kapsz egy hibauzenetet.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 447
3 273
113
Én csak azt tudom, hogy elég sokan pampogtak érte. Most hogy van akkor pontosan, nincs már semmi kötelező érvényű adatküldés, megszűntették az ALIS-t, netán választható az hogy legyen vagy sem?

Ki garantálja azt, hogy adott időközönként nincs egy olyan sor valahol elrejtve, ha amúgy hardware nem indokolná, de nem jön meg a következő programfrissítés, nem lesz kékhalál?

Nagyon helyesen pampogtak - ne érts félre, igen aljas gyakorlat volt a nemszükséges adatok lehívása - konkrétan sok résztvevőt kockáztattak ezzel, amire semmi szükség nem volt. Szerencsére a szövetségesekben volt annyi gerinc, hogy felálltak és az asztalra csaptak (nyilvánosság ennek a része). Az ártó propaganda meg erre rájátszott persze (USA-ban lassan külön F-35 baszogató sajtókategória lesz lassan...)

Van adatátküldés - ami az üzemhez kell. Az meg nem katonai titok (olyannal voltak bajok, hogy bejelölt térképek a saját légvédelmi egységek adataival, stb...), hanem az üzemhez kellenek. Mert viszont ALIS nélkül egyszerűen nem megy, főleg nem ekkora létszámú műszakival. Muszáj, ugyan ez van polgári vonalon is. Embraer, Boeing.... mindnek az online AMM/CMM/IPC-t használod, küldöd, amid van, mert egyedül ilyen bonyolult cuccokat nem lehet reptetni.

.
.
Szerintem összekeversz dolgokat. Az, hogy az oroszok tudtak mindent a joreszt analog, csöves ektronikas vagy max tranzisztoros fegyvereinkröl, az egy dolog. De arrol nyilvan nem volt szo veluk, hogy tavolrol mondjuk inaktivalni tudtak az MN fegyvereit, megszamolni azokat, tudni az aktualis helyuket, stb. Es az is belekeveres, hogy kell kapcsolat a gyartoval, mert nyilvan kell, de itt is az a gond, ha a gyarto keres nelkul, söt akar a tudtunkon kivul is beleavatkozhat dolgokba, es nem csak feltett kerdesekre valaszolva ad supportot.
.
Nem az a gond, ha a gyarto segit neked a karbantartasban, hanem ha pl kiderul, hogy a raketaidat a muholdas helymeghatarozasukbol kiindulva, bizonyos teruleteken (=orszagok ellen) mondjuk nem lehet elinditani. Ha meg valahol blokkolod a muholdas kapcsolatot, akkor meg azert nem indul a raketa, es kapsz egy hibauzenetet.

Ami írtam. Ha ez létezne, nem vennék meg.
Aki ilyen fegyvert megvesz, azt börtönbe kell zárni, mert a nemzetbiztonságot egy másik ország kezébe adja. Hazaárulás és bűncselekmény.
Az orosz jelenlegi gépek ugyanúgy digitálisak már egy ideje... innentől miről beszélünk? Kínai dettó. Francia dettó. Angol dettó.
Ha meg konteó... mi akadályozza meg, hogy a nagyjavításon az ADC-be betegyen egy programsort, ami az emlegetett blokkot beteszi ha átlépi mittudomén az orosz határt?
Aki akar, belenyúl a termékébe, mert ezer szálon kötődik hozzá, hozzáfér olyan mélyen, mint az user soha.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Nagyon helyesen pampogtak - ne érts félre, igen aljas gyakorlat volt a nemszükséges adatok lehívása - konkrétan sok résztvevőt kockáztattak ezzel, amire semmi szükség nem volt. Szerencsére a szövetségesekben volt annyi gerinc, hogy felálltak és az asztalra csaptak (nyilvánosság ennek a része). Az ártó propaganda meg erre rájátszott persze (USA-ban lassan külön F-35 baszogató sajtókategória lesz lassan...)

Van adatátküldés - ami az üzemhez kell. Az meg nem katonai titok (olyannal voltak bajok, hogy bejelölt térképek a saját légvédelmi egységek adataival, stb...), hanem az üzemhez kellenek. Mert viszont ALIS nélkül egyszerűen nem megy, főleg nem ekkora létszámú műszakival. Muszáj, ugyan ez van polgári vonalon is. Embraer, Boeing.... mindnek az online AMM/CMM/IPC-t használod, küldöd, amid van, mert egyedül ilyen bonyolult cuccokat nem lehet reptetni.



Ami írtam. Ha ez létezne, nem vennék meg.
Aki ilyen fegyvert megvesz, azt börtönbe kell zárni, mert a nemzetbiztonságot egy másik ország kezébe adja. Hazaárulás és bűncselekmény.
Az orosz jelenlegi gépek ugyanúgy digitálisak már egy ideje... innentől miről beszélünk? Kínai dettó. Francia dettó. Angol dettó.
Ha meg konteó... mi akadályozza meg, hogy a nagyjavításon az ADC-be betegyen egy programsort, ami az emlegetett blokkot beteszi ha átlépi mittudomén az orosz határt?
Aki akar, belenyúl a termékébe, mert ezer szálon kötődik hozzá, hozzáfér olyan mélyen, mint az user soha.
Ez így leírva olyan egyszerűnek tűnik, még sem vagyok 100s% ban meggyőződve a felől, hogy most aztán már ez az ALIS rendszer tényleg csak a logisztikai háttér támogatására használható, mind a gyártó USA, mind a többi felhasználó ország közös előnyére.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 447
3 273
113
Ez így leírva olyan egyszerűnek tűnik, még sem vagyok 100s% ban meggyőződve a felől, hogy most aztán már ez az ALIS rendszer tényleg csak a logisztikai háttér támogatására használható, mind a gyártó USA, mind a többi felhasználó ország közös előnyére.

Nem, én sem.
De ha valóban komplett kontroll lenne és egyszer bevetnék, ami arra jönne az olyan csapás lenne az amerikai repülőiparra, amihez képest a 737 MAX ügy nudli... és beleszakadna nem csak az LM, de gyakorlatilag az USA nr.1 fegyverexporter pozíciója.
Mert pótlás lenne - és mivel kiesne az F-35 ezzel a monopópiumából, a török, japán, európai (angol/fr-német), stb... projektek azonnal meglódulnának. Abba pedig az egész amerikai fegyveripar beleremegne.
Ez már vörös határvonal lenne. Én lennék az első, aki nemet mondana bármilyen amerikai fegyverre, ha ez a rendszer létezne - és hiszem, hogy bármely szövetséges haderő felelős tisztje ugyanígy gondolkozik.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Nem, én sem.
De ha valóban komplett kontroll lenne és egyszer bevetnék, ami arra jönne az olyan csapás lenne az amerikai repülőiparra, amihez képest a 737 MAX ügy nudli... és beleszakadna nem csak az LM, de gyakorlatilag az USA nr.1 fegyverexporter pozíciója.
Mert pótlás lenne - és mivel kiesne az F-35 ezzel a monopópiumából, a török, japán, európai (angol/fr-német), stb... projektek azonnal meglódulnának. Abba pedig az egész amerikai fegyveripar beleremegne.
Ez már vörös határvonal lenne. Én lennék az első, aki nemet mondana bármilyen amerikai fegyverre, ha ez a rendszer létezne - és hiszem, hogy bármely szövetséges haderő felelős tisztje ugyanígy gondolkozik.
Nekem ezzel az a bajom, hogy bár sok mindenben igazat adok neked a fenti kommenteddel kapcsolatban, egy komolyabb horderejű beszerzés az inkább politika mint sem arról szól, hogy milyen véleményen van egy egy felelős tiszt az adott technikáról.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7