1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Ez mind szép, békeidőben működik is. Háborúban viszont szerintem erősen/tökéletesen korlátozott lesz azon rádióadók száma, amit ilyen passzív bemérésre fel lehetne használni. Egyrészt egy csomó főleg nagyobb, országos) rádióadó eleve ismert pozíciójú célpontként egy háború első óráiban fog csapásokat kapni és pusztulni. Másrészt a megmaradók is azonnal katonai vezérlés alá kerülnek, és nem akkor fognak sugározni mikor Döfike és Cicike zenét meg reklámot hallgatna rajta, így felhasználásuk passzív célkövetésben minimum kétséges.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  2. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hát a radartechnika finomságai nekem kinaiul van,de meglehet,hogy valahol itt van a túl kis hatótávolság értelme.Mindenesetre kivitelezhetőnek találták a multistatikus radarrendszert,de egy olyan technikai szinten,amit mi akkor,de lehet,hogy most sem(vagy most pláne nem) tudunk előállitani.Ha jol emlékszem a P37 radart szemelték ki kvetkező kisérleti alanynak-utána semmit nem hallottam a programrol.Alighanem félbeszakadt.
     
  3. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Német forrást nem találtam a hírre.
    Úgy tűnik az amerikai CI4ISRnet.com oldal írta meg először hogy mi történt Németországban másfé évvel ezelőtt.
    A többi angol nyelvű oldal vagy innen vette át vagy erre hivatkozik.
    Utána elkezdték átvenni a külföldi oldalak is (német, francia, orosz stb.)
    Hamarosan megírja majd valamelyik magyar oldal is...
     
    rudi likes this.
  5. Anti

    Anti Well-Known Member

    Egyre inkább az az érzésem hogy nekünk legelőnyösebb 2026 után egy Gripen E lízing lenne. Közben lenne idő megfigyelni hogy az F-35-re rá megy-e a lengyelek gatyája is meg addigra újabb és újabb radarok is napvilágot fognak látni, meg 2035 körül már lehet lesz amerikai/európai 6 generációs gép is.
     
    pöcshuszár likes this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Air policy célra talán nem kellene se Gripen E-t lízingelni, sem F-35-öst venni.
    Ha esetleg légierőt akarunk - és nem csak légi rendészetet - akkor meg először el kéne érni hogy a meglévő gépek képességeinek ne csak 10%-át használjuk ki.
    El kéne jutni oda hogy 90%-ban kihasználjuk a meglévő gépekben rejlő lehetőségeket és ha ez megvan, akkor utána lehetne elkezdeni gondolkodni azon hogy hogyan tovább (Gripen E vagy F-35?).
     
    Bleroka and Celebra like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor nagyon rosszul érzed. Végre itt marad a Gripen, saját tulajdon, mi üzemeltetjük. Lássuk, hogy sikerül-e...
    Ha végre ez megy, akkor majd úgy 10 év múlva, amikor a gépek 30 évesek lesznek töprengjünk el mi legyen. Mert repóra akkor is annyi lesz bennük, hogy még elég lenne. Bőven...
     
    Bleroka, fishbed, arcas and 2 others like this.
  8. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    :D Javaslom ezentúl ezt a kifejezést használjuk a stealth eszközökre.
     
  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  10. Anti

    Anti Well-Known Member

  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    So what?
    Egy stealth gép esetén ha lehet, a dolog még effektívebb, mivel egy ilyen chaff felhő vagy 1000x nagyobb radar visszaverő felület, mint maga a gép. A vontatott csalival pedig összehangolva még effektívebb.
    Nekem csak az a fura miért nem alapfelszerelés - gondolom pénz vagy műszaki problémák miatt a megoldásra váró dolgok listáján hátrébb került (mint a 6 rack belső raksitartó is). Vagy most lett kész a software , hogy összehangolja az ellentevékenységekkel (csalival, EW-vel, stb)
    Mondjuk ez Aeotech oldal maga is érdekes, néha olyan érzésem van, fogalma nincs az írónak, miről is gépeli a cikket, annyira fura fogalmakat és gondolatmeneteket használnak.
     
  13. Roni

    Roni Well-Known Member

    Remélem ha a j-20 vagy Su-57 gépről lesz szó az is így meg lesz magyarázva a Stealth javára és nem arról lesz szó : Na az ellenlábasok még évtizedek után sem tudnak még lopakodót építeni ;)
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  15. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Érdekes eset a procedure alkalmazásra - csak néhány kiemelve:
    Amennyiben a kabinnyomás és oxigén szabályzás kuka, úgy volt-e emergency descent, vagy akad valamiféle mechanikus műszer, amiről olvashatta az értékeket? A hír alapján arra gyanakszom, hogy igen, mert nem hangsúlyozta ki, hogy gyorsan elindult lefelé - tekintve olyan magasan egy percet nem bírsz ki kihermetizálva.

    A futómű beroskadásának lehetősége is érdekes. Amennyiben a kísérő jelezte, hogy a futó kinn van, akkor a kinti helyzetzár elvileg megfogja (azért van), nem a hydraulic lock tartja kinn nyilván. A futó szerkezetét nem ismerem, de ebben az esetben érdekelne, a helyzetzárnak van-e vizuálisan megfigyelhető része - vagyis a kísérő láthatja-e, hogy az rögzítette a futót. Minthogy ezen aggódott, nem bízom ebben - persze lehet csak a procedureben van benne, ha nincs 3 greens (futó helyzet visszajelzés), akkor úgy kell kezelni, az nem biztos, hogy rögzült. Vagy jó eséllyel éjszaka volt és nem lehetett vizuális megerősítés a kísérőtől - futót kicsapó nagy G terhelésű manővereket sem említett.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. altx

    altx Active Member

    lassan kezdek biztos lenni abban, hogy a trump - szultan talalkozo utan, a trumpli meg a repuloket is odaadja nekik..
    trumplinak az uzlet es a money az legfontosabb:hadonaszos:
     
  19. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    South Korea Considers Building Large Aircraft Carriers As Country Prepares To Buy More F-35s
    https://www.thedrive.com/the-war-zo...arriers-as-country-prepares-to-buy-more-f-35s

    Az F-35B csak hasznos lesz a végén, ha már kiszenvedték, ahogy azt többször írtam - lehetővé teszi a hordozók elterjedését (valszeg mix lesz C és B variánsokból, mivel nagyot max 1-2 darabot építenek, a kisebbekből meg valszeg többet + azok pakolhatók a deszanthajókra/helihordozókra). Mivel egy VTOL, ugrósáncos hordozót azért könyebb összekalapálni, mint egy CATOBAR-t, így többen megengedhetik maguknak - és mível Kína éppen laposfedélzetű építési lázban ég, pár évtized múlva egész komoly mennyiség fog a térségben úszkálni.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Mondjuk már a címe is tévedés, mert ez így nem igaz.
    • A legdrágább rendszer nem lehet, mert azt a fajlagos ár dönti el. Attól, mert a program költség a legnagyobb, az nem érv, mert ha sokat gyártasz le olcsó dologból, akkor a végösszeg drága. A B-2 mellett kispályás az F-35...
    Úgy nagyjából korrekt videó.
     
    Rotten878 and formosa1 like this.

Ezen oldal megosztása