1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem semmit.
    Ez a Vampire egy igen speciális eset volt. Egyrészt a hajtómű ebben az esetben nem a talajjal párhuzamosan dolgozik, hanem egy picit ferdén. A gázsugár pedig igen közel a talajhoz lép ki a hajtóműből, mivel a Vampire ennyire rohadt alacsony.
    Az F-35 esetén lényegesen magasabban van a hajtómű, és párhuzamosan is áramlik a talajjal a kiáramló gázsugár. Problémát csak akkor okozhat, amikor elemeli a gépet a pilóta, mert akkor meglesz a megfelelő "gyalu" szög. De szerintem ehhez a Vampire bontáshoz az is kellhetett, hogy a nagy nyomású kiáramló gázok egy töredezett ócska aszfalt felületet kaptak el, amit egyúttal meg is hámozott a repedésekbe bele kapó forró, nagy nyomású gázok.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    VTOL üzemről beszélgetünk.... Miféle párhuzamos gázsugár...?
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. boki

    boki Well-Known Member

    Norvég F-35 Izlandon

     
    therob and blogen like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member


    Hát és ez a púp micsoda a hajtómű vége felé?
    Állófűtés?
    :D
     
    Rotten878 likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    2:07-nél jól látható:

     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Kipufogócső, csak le van árnyékolva a zajszűrés miatt.Nem lehet lopakodni egy hangos géppel mert meghallanak!
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Fékernyő konténere, de látszik is, mikor nyitva van.
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. Roni

    Roni Well-Known Member

  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    USS America (LHA-6) fedélzetén...

     
    LMzek 2.0, fip7, misinator and 7 others like this.
  15. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Nagyon látványos az F-35B felszállása a vizes fedélzetről, 10 lájkot adok érte :)
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szépen látszik, hogy a szárnyak alatti Roll Post manőver fúvókák fújják meg először a vizet, majd a Lift Fan, végül a menet közben 45 fokban leforgatott fő fúvócső házsugara is rádolgozik a “gőzfürdőre”.
     
    fishbed likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    EGy ilyen végigzavarsz a Hungárián és egy menetben hó és jégmentesíti. Az fix. :)
     
    LMzek 2.0, fip7, misinator and 6 others like this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Középen az a barna sáv, az már erős kopás a fedélzeten? Ott egy sárga csík szokott lenni...
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szerintem ott van a deck megerősítve. Pontosan azon a csíkon húz végig a gép, azt fújja meg a hajtómű.
     
    emel likes this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem nem.
    A sárga csíkot a leszálló (ugye függőlegesen) F-35B-k kiáramló égésgázai megpörkölték, és összekormolták. Ha megnézed, csak bizonyos közönként van rajta nagyobb folt. Ott tűnik el a szín. De maga a kép is viharos időben készült, amikor kevesebb fény is van, így sokkal kevésbé jönnek ki a színek, mintha egy ragyogó napfényben veszik fel a fenti filmet.
    És azért csak az F-35-ösök a hibásal, mert a forgószárnyasok gyakorlatilag nem voltak egyáltalán problémásak korábban sem. Az F-35-ösök érkezés miatt viszont meg kellett erősíteni a fedélzeti borítást.
    Ragyogó napfényben így néz ki a fel és leszállás:

    a szinte teljesen felülről lőtt videón jól látszanak a fedélzet megpörkölődései.

    Ebben meg az az érdekes, hogy az egymás után érkező gépek nem különböző leszállóhelyekre érkeznek, hanem a hajó tatján lévő elsőre.
    Meg is látszik a felületén... :rolleyes:
    Az is komoly, hogy milyen kicsi térközzel szállítják le a gépeket. Az első még a landolás helyén van, de a másik már a megközelítésben.
    Lehet hogy azt is meg merném kockáztatni, hogy ezekkel az F-35B-kkel még komolyabb forgalmat (értsd sűrűbb indítást és érkezéseket) is tudnak bonyolítani, mint a szuperhordozókon a C-kkel. Arról nem is beszélve, hogy mind az indítás, mind az érkezés a hagyományos hordozóknál elég sok melóval jár.
    Itt meg a sárga ruhások egymással pofáznak, egészen a gép érkezéséig. Majd amikor lent van a gép, int neki kettőt, hogy lehet letakarodni a landing site-ról, és már jön is a következő. A felszállásnál meg gyakorlatilag semmit nem kell csinálniuk (nincs pozícionálás, nincs beakasztás, annak ellenőrzése, újraellenőrzések, nyomás állítás, és annak ellenőrzése, majd ha mindenki zöldet mond, akkor engedik el a gépet.), csak jelez a pilótának hogy tipli, amint megkapja az engedélyt a toronytól... Viszlát!
    A B felszállásáról készült 2 perces videóban a kb 1-1,5 perc azért ment el szerintem, mert a légi irányító éppen befejezte a nagyi receptjének diktálását a mellete ülőnek. :D
     

Ezen oldal megosztása