F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 771
7 005
113
Mire szolgál a nagy felnyíló ajtó mögötti két oldalra nyíló második? Az első alatt van az emelő "ventilátor", de a mögötte lévő mire szolgál, a hajtóműnek kell extra levegő?
Igen.
f_35_0987654_26175600.jpg
Meg gondolom megakadályozza, hogy a fő beömlők szívóhatása miatt előre másszon lebegés közben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Elég jó kameramunka. Bezzeg mikor tavaly Marham-ben jártam, épp nem repült semmi. Igaz, megnyugtatott, hogy a helyi szpotterek se nagyon láttak repüléseket arra, mióta tavaly kivonták a Tornado-kat. A heti három(!) felszállás se volt ritka hónapokon át. Talán jövőre, mikor már elégséges F-35B gyűlik össze, végre újra normális üzemnapok lesznek ezen a bázison is.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113

Önmagam által adott linkre reagálva.
Az F-14 topicban folyik a polémia az F-14-es, azon belül is a D modell, illetve a Super Hornet hasznosságát illetően.
Meg kell hagyni, még én sem vagyok felkent szakértője, hogy eldöntsem, mit mikor és hogyan csinál jól a US Navy, de abból kiindulva, hogy az USAF tervei szerint az F-35A repülési profiljában és a békeidős kiképzési ütemtervében is erősen felülreprezentált a 30 ezer lábon, Mach 1 feletti repülések mennyisége, minimum érdekes, hogy a US Navy miképp kívánja kihasználni az F-35C-t, ha további módosítások helyett inkább negligálja a szuperszonikus rezsimet a gépeivel.

Azt már korábban jelezte, hogy az alacsony észlelhetőség nem prioritás. Az F-35C egyik fő specialitása és drága képessége az alacsony észlelhetőségű kialakítás. Ezt a NAvy megfinanszírozta, de nem is kell igazából neki.
A másik pedig idáig az F-35A-hoz hasonlóan a fel és leszállások között a 4. generációs gépekhez képes jóval hosszabb ideig tartó szuperszonikus repülés lehetősége.
Ezen túlmenőleg van a szenzorfúzió, a hálózati alapú hadviselés és korszerű, 360 fokos hadszintéri inormációszerzés.

Ez utóbbiakra viszont a Super Hornet is képes, vagy könnyen képessé tehető.
Ha az alacsony észlelhetőség helyett a külső felfüggesztőket is többet használják, miközben a gép a linkelt megállapítás alapján inkább nem is lesz egyátalán szuperszonikus használatban, az nagyban megkérdőjelezi a verzió értelmét.

Az F-35B pedig egy erősen modernizált avionikájú szuperszonikus Harrier. A Harrier nem volt szuperszonikus.
Úgy fest, most már az F-35B sem lesz az.
Akkor ez is egy drága mulattság lesz...
 

endre

Well-Known Member
2016. december 7.
263
296
63
Önmagam által adott linkre reagálva.
Az F-14 topicban folyik a polémia az F-14-es, azon belül is a D modell, illetve a Super Hornet hasznosságát illetően.
Meg kell hagyni, még én sem vagyok felkent szakértője, hogy eldöntsem, mit mikor és hogyan csinál jól a US Navy, de abból kiindulva, hogy az USAF tervei szerint az F-35A repülési profiljában és a békeidős kiképzési ütemtervében is erősen felülreprezentált a 30 ezer lábon, Mach 1 feletti repülések mennyisége, minimum érdekes, hogy a US Navy miképp kívánja kihasználni az F-35C-t, ha további módosítások helyett inkább negligálja a szuperszonikus rezsimet a gépeivel.

Azt már korábban jelezte, hogy az alacsony észlelhetőség nem prioritás. Az F-35C egyik fő specialitása és drága képessége az alacsony észlelhetőségű kialakítás. Ezt a NAvy megfinanszírozta, de nem is kell igazából neki.
A másik pedig idáig az F-35A-hoz hasonlóan a fel és leszállások között a 4. generációs gépekhez képes jóval hosszabb ideig tartó szuperszonikus repülés lehetősége.
Ezen túlmenőleg van a szenzorfúzió, a hálózati alapú hadviselés és korszerű, 360 fokos hadszintéri inormációszerzés.

Ez utóbbiakra viszont a Super Hornet is képes, vagy könnyen képessé tehető.
Ha az alacsony észlelhetőség helyett a külső felfüggesztőket is többet használják, miközben a gép a linkelt megállapítás alapján inkább nem is lesz egyátalán szuperszonikus használatban, az nagyban megkérdőjelezi a verzió értelmét.

Az F-35B pedig egy erősen modernizált avionikájú szuperszonikus Harrier. A Harrier nem volt szuperszonikus.
Úgy fest, most már az F-35B sem lesz az.
Akkor ez is egy drága mulattság lesz...

Átfutottam a cikket, de nem láttam, hogy írták volna, hogy ez a probléma miért csak a B és C változatot érinti. El tudnád mondani dióhéjban?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Nem a gép nem képes a szupercirkálásra hanem a flotta meg a TGY nem akarja így használni a gépeket.
Igen, pont ez az amit meg nem értek.
A Navy és a Marines mind kifizették, hogy legyen nekik egy alacsony észlelhetőségű, hajófedélzeti és V/STOL gépe, ami ráadásul szuperszonikus.
Lehetett volna nem szuperszonikus is (ahogy lehetett volna nem alacsony észlelhetőségű is, hiszen nekik kettőjüknek ez sem volt prioritás), de a gép dizájnja mégis hangsebesség feletti lett.
És most inkább mégse akarják így használni.
Ennek így nem sok értelme van.

Azt meg végképp nem tudom, hogy a brit F-35B-ket, vagy az F-35A flottát ez hogy érinti.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, pont ez az amit meg nem értek.
A Navy és a Marines mind kifizették, hogy legyen nekik egy alacsony észlelhetőségű, hajófedélzeti és V/STOL gépe, ami ráadásul szuperszonikus.
Lehetett volna nem szuperszonikus is (ahogy lehetett volna nem alacsony észlelhetőségű is, hiszen nekik kettőjüknek ez sem volt prioritás), de a gép dizájnja mégis hangsebesség feletti lett.
És most inkább mégse akarják így használni.
Ennek így nem sok értelme van.

Azt meg végképp nem tudom, hogy a brit F-35B-ket, vagy az F-35A flottát ez hogy érinti.
A kalapács nem tehet arról, ha vágni akarnak vele kés helyett...
 
M

molnibalage

Guest
Ezt egyáltalán miért találták ki? Spórolás?
Nem tudom. Én már képtelen vagyok megérteni azt, ami egyesek ott a védelmi iparban és vezetésben előadnak. Ez csak újabb sor a Zumwalt,, hk nélkül USMC és a többi hülyeség sorában. Vagy egy kurvajó gépük...
... amit nem vagy hajlandó használni. Mintha egy F1 pilóta elvből nem használná a legnagyobb sebesség fokozatot. Mert csak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 497
113
Furcsa, hogy ez valamiért nem érinti a szuperszonikus repülést preferáló USAF-ot és a hozzájuk hasonló célból F-35A-t vásárló többi üzemeltetőt.

A tengerészeti gépeknek más lehet a festése a korrózió miatt és más a terhelése a leszállások miatt?
Esetleg emiatt érzékenyebb a nagy sebességnél fellépő terhelésekre?
Vagy korrupció van és az USAF ezért hallgat?

Vagy lehet hogy F/A-XX-nek készítik elő a helyet?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113
Az az a 6 generációs vadászgép? Hat valljuk be hogy arrol szinte semmit sem hallani. Pedog elég regen benne volt az aranysasban a pletyka rola meg 16 evel ezelőtt de semmi.

A baj abban van, hogy a légierő kategórikusan kijelentette, hogy a JSF program után ők a büdös életben nem közösködnek még egyszer repülős programban sem a tengerészekkel, sem a bőrnyakúakkal. Értsd nem tudják a légierős forrásokat leechelni a géphez, így maguknak kell kigazdálkodni. Emiatt viszont csak az maradt, hogy az USAF NGAD (PCA vagy 6.th gen ASF) programból ami kihullik, arra próbálnak majd építeni majd (mint az YF-17 esetében).

Csakhogy az meg nem indul addig, míg a Northrop a levegőbe nem küld a B-21-est, mivel tendereztetni akarnak, ahhoz meg kell a szellemi kapacitás részben felszabadulhasson náluk. Bár az előtanulmányok már mennek, a legutóbbi költségvetésben már vagy egy milliárd dolcsit különítettek el erre.

https://insidedefense.com/daily-new...unding-profile-steady-after-years-fluctuation

Szóval halad a dolog - de ez fekete program lesz az már nagyon látszik (ami nem lesz nehéz, mert nem nemzetközi program).
A tökük tele lett az F-35-öt övező évtizedes lejáratóhadjáratból.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 849
113
Na de mikorra lenne abból proto és hadrendbe állítás ?Kétlem hogy 2030 már hadrendbe fog állni
Max poroto lesz 2025 táján de akkor 2036 lesz elhúzódhat a hadrendbe állítás .
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 091
113
Na de mikorra lenne abból proto és hadrendbe állítás ?Kétlem hogy 2030 már hadrendbe fog állni
Max poroto lesz 2025 táján de akkor 2036 lesz elhúzódhat a hadrendbe állítás .
Van idejük, Az F-22 flotta is relatív fiatal, az F-35-ösnek még csak most kezd felfutni a gyártása. Nézd meg az előző két program időtartamát, annál nem lesz valószínűleg kevesebb.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 497
113
Az az a 6 generációs vadászgép? Hat valljuk be hogy arrol szinte semmit sem hallani. Pedog elég regen benne volt az aranysasban a pletyka rola meg 16 evel ezelőtt de semmi.

Hogy mi lesz belőle, azt nem tudom, de a Super Horneteket akarják vele leváltani.