1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
    endre likes this.
  2. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Szerinted ez egy tisztességes ajánlat?
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Árban annak tűnik. Az, hogy az egész ALIS vagy a másik és a mögött elevő dolog mennyire póráz azt itt egyesek máshová teszik, mint mások. Ennyi.
     
  4. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Lehet, hogy valami felett elsiklottam, de számomra(és úgy tűnik HPASP számára is) eléggé különös, hogy 40db F/A-18E/F 1 milliárddal magasabb áron ajánlanak, mint 40db F-35-t. A gépek képességeit figyelembe véve picit sántít ez az árképzés, még akkor is, ha esetleg a hornetekhez több fegyvert adnának(nem olvastam végig a listákat).
     
    endre likes this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ugyan ez látható a finn HX tenderre engedélyezett keretből is.
    Az amerikaiak nagyon rá akarják vezetni az F-35-re mindkét felet. Szerintem minimum az egyik szóban forgó tenderen a 2 szék közé fognak esni.
     
    kamm, ghostface, endre and 1 other person like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A minta ismétlődik...
     
    endre likes this.
  7. emel

    emel Well-Known Member

    NÉn se olvastam végig, de néhány dolgot azért vegyünk figyelembe:
    - nem tudjuk ( és szerintem más se nagyon), mennyire lesz degradálva egy NATO-n kívüli, közvetlen orosz szomszédságban lévő országnak szállított F-35 (lévén hogy jelenleg ez az USA csúcs-technológiája valamennyire biztos hogy lesz, a Super Hornet-nél a "lefokozás" biztos hogy alacsonyabb szintű lehet)
    - az F-35 egyhajtóműves, míg a SH kéthajtóműves; tekintve hogy egy harcigép árának 25-35%-a hajtómű ára, az árképzésben ez nem mindegy, kéthajtóműves géphez tartalék hajtómű is több kell
    - lehet hogy inkább olcsóbban adják az F-35-öt, aztán majd a magasabb üzemeltetési költség alkatrész-árain akarnak igazán keresni
     
    endre likes this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez az arány már nagyon, nagyon, nagyon régen nem igaz. Sokkal kisebb az arány. Az egyhajtóműves, kompakt és BVR képesség nélküli F-16A esetén sem volt 25% emlékeim szerint az F-15A-nál sem, ahogy az F-14A-nál végképp.

    15 éve amikor 15 misi táján voltak az AESA radarok meg aztán tutira.
     
    endre likes this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    endre, fishbed, Python and 1 other person like this.
  11. altx

    altx Well-Known Member

    nekem ez jutott eloszor az eszembe..
     
    LMzek 2.0 likes this.
  12. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Folyik a beetetés....
    Aztàn ha megvették, jön a feketeleves.
     
    fip7, LMzek 2.0 and altx like this.
  13. altx

    altx Well-Known Member

    amugy, minek svajcnak f35?

    nekik a szukseges melot (nehany repulocske kergetese evente) elvegezne a FA-50 is...

    sokal, sokal kevesebb penzert...
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert Svájc szerint a semlegesség záloga a valódi honvédelmi erő. Nem air policy ra kell.
     
    svajcibeka, arcas, Flexus and 6 others like this.
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    fedett_mókus likes this.
  16. Flexus

    Flexus Well-Known Member

    Ahogy Molni is emlitette Svajc egy nagyon komoly hadsereget tart fenn. Ez gondolkodás beli kulonbseg, pl Ausztria es Svajc kozt. Ausztria leszerel, mert semleges, Svajc fegyverkezik, mert semleges, de o az is akar maradni
     
    arbalest, misinator, geseft and 6 others like this.
  17. Flexus

    Flexus Well-Known Member

    Erdemes lenne megfontolni, hogy ha tenyleg mi is rendelunk F35-ot, akkor felvessuk katarnak a Magyarorszag Katar perszonaluniot. Aztan johetnenek a kozos beszerzesek, ugy olcsobb lenne. ;):D:D
     
    alfa74 likes this.
  18. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Előbb utóbb kell, mert nincs más. Ár/értékben meg verhetetlen. Mo.nak AA/AG képes gép kell főleg, ami a piacon igazából csak ez van nyugaton olyan, amiért érdemes egy új típust bevezetni bárkinek is. Mind az NGAD, mind az EU tervezet AA orientált gép akárhogy is nézem (ami logikus, mert AG van), másodlagos AG képességgel. A többi meg a nyomába sem ér, mert nincs akkora háttérbázisa.
    A kérdés csak az időzítés. Anyagi, gyártáskapacitási, kiképzési, ütemezési szempontok alapján majd eldöntik.

    Amúgy jó ezt a topikot látni, hogy alig pörög mostanában. Tekintve manapság csak a negatív hír a hír, azt jelzi a rendszeresítés jól halad és nincsenek gondok.
    Szar a "repülős sajtónak" na :D
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az F-35-ösök hajtóművének továbbfejlesztése közben három szálon fut párhuzamosan.
    Az első verzió egy moderált fogyasztás csökkentés, vagy opcionálisan 5% tolóerő növekedés minimális technológia váltás mellett. Ez úgy néz ki, 2024-től gyártásba is kerülhet, tehát már akár a lengyel gépekbe is ez kerülhet.

    A második verzió alapja viszont a prognosztizált új avionikai rendszerek és leendő fegyverzet miatti tömegnövekedés kompenzálása, mintegy 15% tolóerő növeléssel. Ehhez párosulna a 20%-os fajlagos fogyasztás csökkenés.
    Ezek nyilván “autóskártyás” fő számok, szóval nem tudni, hogy mely üzemmódokon jelentkezne a fogyasztás csökkenés és mely rezsimeken a tolóerő növekedése, hogyan alakul a kettő szorzata és miképp a hajtómű karakterisztikája a levegőben.
    Ide kapcsolódó hír, hogy ez a változás ugye magát az F135 core engine-t érinti, ami első körben az F-35A F135PW100 és F-35C F135PW400 hajtóművein realizálódhat. Az F-35B hajtómű rendszerén, tehát az F135PW600 és Rolls Royce LiftFan hajtóművön ugyanis egy külön teljesítménynövelő program fut. Itt a két másik alverzió teljesítménynövelő átalakításai mellett a LiftFan lapátozása, levegőátfutása, így a teljesítménye is módosulni fog, ahogy a hajtótengely és a tengelykapcsoló is.
    A kérdés, hogy mi ez a radikális teljesítményjavító technológia. Nos ez a P&W XA101 projekt, ami most már a teszt álláson üzemel. Egy változó ciklusú, azaz kétáramúsági fokú, háromáramú hajtómű.
    Ez már 2017 óta üzemel a tesztpadon.

    A harmadik szál az egyszer már kiebrudalt GE XA100 hajtóműve.
    Ez a hajtómű az ATF tendert elbukó YF120 változtatható kétáramúsági fokú hajtóművéből az F-35-ösök számára fejlesztett, de a programból kizárt fix kétáramúsági fokú F136-osából kifejlesztett, korábban ADVENT betűszóval illetett alternatív hajtóműve.
    A hagyománnyal ellentétesen, ezúttal a GE kapta a kisebbik számozást és a P&W a nagyobbikat (PW F100 vs GE F110, PW F119 vs GE F120, PW F135 vs GE F136).
    Nyílván azért, mert előbb kezdték a munkát.

    Az XA100 és/vagy XA101 leendő repülőgépe viszont már a hatodik generáció lesz és csak másodlagosan az F-35-ös, illetve szóba kerülhet még a B-21 Raider, ha nem is egyből, de egy későbbi szériától kezdve.

    Minden esetre a darabszámát tekintve a két szék közt a pad alá esett Raptor flotta után/mellé/helyett az USAF-nak szüksége lesz majd egy air dominance fighter-re is.
    Ahogy a külföldi F-35 vásárlóknak is.
    Azt sem tartom kizártnak, hogy idővel az F-35A bázisán meg fog jelenni egy “erősen felszteroidozott” F-35ADF is.
     
  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

Ezen oldal megosztása