F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Tervezési hibás törzskeret az EF-nél, ami olyan helyen van, hogy horror javítani, így törésmechanikailag visszaszámolták az élettartamot, majd lecsökkentették az engedélyezett terhelést, majd pereskedés és fenyegetések árán felvitték a garantált élettartamot 3000 órára. Ehhez az kellett, hogy az összes repülőt atomjaira szedik, minden egyes furatot LESORJÁZNAK (komoly...), felületi repedésvizsgálnak, ami repedt, kifurják és kijavítják, majd újra vizsgálják.

Ez persze magával hozta azt is, hogy a javított gépeket monitorozni kell. Erre azt akarta kitalálni pár okos, hogy ahol hiba van, oda szerelőnyílást kell csinálni és akkor a javítás olcsón ellenőrizhető.

"Jó" érzékkel raktak spórolás címszóval szénszálas kompizitba alumíniumot, amit persze a feszültségkorrózió megevett. Az utasszállítóknál pont emiatt titánt használnak, de valakik úgy gondolták, hátha itt jó lesz.

2020-ban pár újságíró végül beperelte a Heer-t, majd a bíróság kötelezte őket az adatok kiadására. Itt kiderült, hogy a 140 EF-ből 14 volt repképes és ebből 10 darab volt "légrendészeti feladatokra" alkalmas. Az ok itt kimerült annyiban, hogy "nehézségek vannak az alkatrészek beszerzésével"

Téma volt F125-ös fregatt is, itt megtagadták a válaszadást, de végül annyit sikerült kideríteni, hogy a von der Leyen égisze alatt ment a bolt, szóval ez tabu. 5 éve késik, egy kis projektből már milliárd €-s gólem lett.

Ugyanígy tabu a P3-asok kérdése, a G36-os fegyverek minőségi gondjai. 2020 szeptemberben a Bundeswehr komolyabb cuccainak a bevethetőségi aránya 40% alatt volt


Még München-ben melóztam, néha láttam az össze-vissza lerakott és szétszedett BW-s Leopard-okat.

Akiknek a sara, azok vagy felfelé buktak vagy semmi sem történt
Halkan jegyzem meg,hogy most ez a félhülye nő európa vezetője...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Tervezési hibás törzskeret az EF-nél, ami olyan helyen van, hogy horror javítani, így törésmechanikailag visszaszámolták az élettartamot, majd lecsökkentették az engedélyezett terhelést, majd pereskedés és fenyegetések árán felvitték a garantált élettartamot 3000 órára. Ehhez az kellett, hogy az összes repülőt atomjaira szedik, minden egyes furatot LESORJÁZNAK (komoly...), felületi repedésvizsgálnak, ami repedt, kifurják és kijavítják, majd újra vizsgálják.

Ez persze magával hozta azt is, hogy a javított gépeket monitorozni kell. Erre azt akarta kitalálni pár okos, hogy ahol hiba van, oda szerelőnyílást kell csinálni és akkor a javítás olcsón ellenőrizhető.

"Jó" érzékkel raktak spórolás címszóval szénszálas kompizitba alumíniumot, amit persze a feszültségkorrózió megevett. Az utasszállítóknál pont emiatt titánt használnak, de valakik úgy gondolták, hátha itt jó lesz.

2020-ban pár újságíró végül beperelte a Heer-t, majd a bíróság kötelezte őket az adatok kiadására. Itt kiderült, hogy a 140 EF-ből 14 volt repképes és ebből 10 darab volt "légrendészeti feladatokra" alkalmas. Az ok itt kimerült annyiban, hogy "nehézségek vannak az alkatrészek beszerzésével"

Téma volt F125-ös fregatt is, itt megtagadták a válaszadást, de végül annyit sikerült kideríteni, hogy a von der Leyen égisze alatt ment a bolt, szóval ez tabu. 5 éve késik, egy kis projektből már milliárd €-s gólem lett.

Ugyanígy tabu a P3-asok kérdése, a G36-os fegyverek minőségi gondjai. 2020 szeptemberben a Bundeswehr komolyabb cuccainak a bevethetőségi aránya 40% alatt volt


Még München-ben melóztam, néha láttam az össze-vissza lerakott és szétszedett BW-s Leopard-okat.

Akiknek a sara, azok vagy felfelé buktak vagy semmi sem történt
Bár nem EF topic, de azért jelezném, hogy jó sok mindent sikerült összemosni ebben a kommentben.
Nincs összefüggés a sorjás faroktartó furatok és a 2018-as extrém alacsony hadrafoghatóság között.
Utóbbit egy szenzor és annak hűtőfolyadékának elszivárgása okozta. A gépek tökre repképesek lettek volna, csak a BW 2018-ban még minden lehetséges kifogásba megpróbált belekapaszkodni, hogy ne kelljen a gépeknek felszállni. Mert ha felszállnak, akkor karban kell tartani őket, meg üzemanyagot kell tankolni beléjük.
Igen, ez az az időszak volt, amikor a VJTF gyakorlatra (a legmagasabb készültésgű NATO alakulat, a penge éle :cool: ) úgy készültek fel, hogy a hiányzó géppuska helyére egy feketére festett seprűt tettek, és a botrány kirobbanását követően kiderült, hogy az aktív harcra készülő top BW alakulat 10000-es tételű eszközhiánnyal rendelkezik. Mindezt a hiánylistát úgy sikerült produkálni, hogy ahhoz hogy legalább annyi felszerelésük legyen, - amivel jelentkeztek a gyakorlatra - már lelejmoltak vagy 2-3 másik alakulatot. Tehát jelentős mértékben, a rendelkezésre álló dolgok sem a sajátjuk volt, csak a gyakorlatra kapták kölcsön! :eek:
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Bár nem EF topic, de azért jelezném, hogy jó sok mindent sikerült összemosni ebben a kommentben.
Nincs összefüggés a sorjás faroktartó furatok és a 2018-as extrém alacsony hadrafoghatóság között.
Utóbbit egy szenzor és annak hűtőfolyadékának elszivárgása okozta. A gépek tökre repképesek lettek volna, csak a BW 2018-ban még minden lehetséges kifogásba megpróbált belekapaszkodni, hogy ne kelljen a gépeknek felszállni. Mert ha felszállnak, akkor karban kell tartani őket, meg üzemanyagot kell tankolni beléjük.
Igen, ez az az időszak volt, amikor a VJTF gyakorlatra (a legmagasabb készültésgű NATO alakulat, a penge éle :cool: ) úgy készültek fel, hogy a hiányzó géppuska helyére egy feketére festett seprűt tettek, és a botrány kirobbanását követően kiderült, hogy az aktív harcra készülő top BW alakulat 10000-es tételű eszközhiánnyal rendelkezik. Mindezt a hiánylistát úgy sikerült produkálni, hogy ahhoz hogy legalább annyi felszerelésük legyen, - amivel jelentkeztek a gyakorlatra - már lelejmoltak vagy 2-3 másik alakulatot. Tehát jelentős mértékben, a rendelkezésre álló dolgok sem a sajátjuk volt, csak a gyakorlatra kapták kölcsön! :eek:
a 2018-as hadrafoghatóság és a furat között nincs összefüggés, nem is írtam, hogy lenne, ami közös bennük, mindkét eset beillik a Heer évtizedes töketlenkedésébe. Ez van, amikor külsősök osztják az észt...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
amikor a VJTF gyakorlatra (a legmagasabb készültésgű NATO alakulat, a penge éle :cool: ) úgy készültek fel, hogy a hiányzó géppuska helyére egy feketére festett seprűt tettek, és a botrány kirobbanását követően kiderült, hogy az aktív harcra készülő top BW alakulat 10000-es tételű eszközhiánnyal rendelkezik. Mindezt a hiánylistát úgy sikerült produkálni, hogy ahhoz hogy legalább annyi felszerelésük legyen, - amivel jelentkeztek a gyakorlatra - már lelejmoltak vagy 2-3 másik alakulatot. Tehát jelentős mértékben, a rendelkezésre álló dolgok sem a sajátjuk volt, csak a gyakorlatra kapták kölcsön!
Ez már végleg offtopik, de ez nagyon HM, nagyon káeurópa. Illetve, talán nálunk már jobb a helyzet.
Mindenesetre az is beszédes, hogy napjainkra a lengyel haderő nagyobb gyakorlati harcértékkel bír, mint a német...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 537
113
Bár nem EF topic, de azért jelezném, hogy jó sok mindent sikerült összemosni ebben a kommentben.
Nincs összefüggés a sorjás faroktartó furatok és a 2018-as extrém alacsony hadrafoghatóság között.
Utóbbit egy szenzor és annak hűtőfolyadékának elszivárgása okozta. A gépek tökre repképesek lettek volna, csak a BW 2018-ban még minden lehetséges kifogásba megpróbált belekapaszkodni, hogy ne kelljen a gépeknek felszállni. Mert ha felszállnak, akkor karban kell tartani őket, meg üzemanyagot kell tankolni beléjük.
Igen, ez az az időszak volt, amikor a VJTF gyakorlatra (a legmagasabb készültésgű NATO alakulat, a penge éle :cool: ) úgy készültek fel, hogy a hiányzó géppuska helyére egy feketére festett seprűt tettek, és a botrány kirobbanását követően kiderült, hogy az aktív harcra készülő top BW alakulat 10000-es tételű eszközhiánnyal rendelkezik. Mindezt a hiánylistát úgy sikerült produkálni, hogy ahhoz hogy legalább annyi felszerelésük legyen, - amivel jelentkeztek a gyakorlatra - már lelejmoltak vagy 2-3 másik alakulatot. Tehát jelentős mértékben, a rendelkezésre álló dolgok sem a sajátjuk volt, csak a gyakorlatra kapták kölcsön! :eek:
Ez nem vicces,ez röhej.....
 
K

kamm

Guest
Tervezési hibás törzskeret az EF-nél, ami olyan helyen van, hogy horror javítani, így törésmechanikailag visszaszámolták az élettartamot, majd lecsökkentették az engedélyezett terhelést, majd pereskedés és fenyegetések árán felvitték a garantált élettartamot 3000 órára. Ehhez az kellett, hogy az összes repülőt atomjaira szedik, minden egyes furatot LESORJÁZNAK (komoly...), felületi repedésvizsgálnak, ami repedt, kifurják és kijavítják, majd újra vizsgálják.

Ez persze magával hozta azt is, hogy a javított gépeket monitorozni kell. Erre azt akarta kitalálni pár okos, hogy ahol hiba van, oda szerelőnyílást kell csinálni és akkor a javítás olcsón ellenőrizhető.

"Jó" érzékkel raktak spórolás címszóval szénszálas kompizitba alumíniumot, amit persze a feszültségkorrózió megevett. Az utasszállítóknál pont emiatt titánt használnak, de valakik úgy gondolták, hátha itt jó lesz.

2020-ban pár újságíró végül beperelte a Heer-t, majd a bíróság kötelezte őket az adatok kiadására. Itt kiderült, hogy a 140 EF-ből 14 volt repképes és ebből 10 darab volt "légrendészeti feladatokra" alkalmas. Az ok itt kimerült annyiban, hogy "nehézségek vannak az alkatrészek beszerzésével"

Téma volt F125-ös fregatt is, itt megtagadták a válaszadást, de végül annyit sikerült kideríteni, hogy a von der Leyen égisze alatt ment a bolt, szóval ez tabu. 5 éve késik, egy kis projektből már milliárd €-s gólem lett.

Ugyanígy tabu a P3-asok kérdése, a G36-os fegyverek minőségi gondjai. 2020 szeptemberben a Bundeswehr komolyabb cuccainak a bevethetőségi aránya 40% alatt volt


Még München-ben melóztam, néha láttam az össze-vissza lerakott és szétszedett BW-s Leopard-okat.

Akiknek a sara, azok vagy felfelé buktak vagy semmi sem történt

Ez már végleg offtopik, de ez nagyon HM, nagyon káeurópa. Illetve, talán nálunk már jobb a helyzet.
Mindenesetre az is beszédes, hogy napjainkra a lengyel haderő nagyobb gyakorlati harcértékkel bír, mint a német...

Errol - a Bundeswehr botranyos allapotarol, amit masok mellett a tokeletesen tehetsegtelen der Leyen hagyott maga utan - lassan egy eve osszeszedtem ket egymast koveto kommentbe a fellelhetoket: https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-78#post-692356
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 537
113
Tessék, itt van még egy kis hidegrázás, ezúttal "akció közben" hallhatod a sivítást:


Valami komolyan interferál a radarblokker rácsozat, a szívócsatorna és a belépő kerestmetszet között, de csak bizonyos repülési helyzeteknél és gázkar állásnál.
Ez amúgy nem is annyira idegen az úgynevezett ötödik generációtól, hiszen az F-35-ösnek is komoly hangja van, mikor magasabb fordulatszámon kezd dolgozni a hajtómű. Ilyen üvöltése van/volt a MiG-31-eseknek és a Vulcan bombázónak:



Az F-35:



Az F-22-esnek is van ilyesmi hangja:

https://www.youtube.com/watch?v=bJ_90ezgWWc

https://www.youtube.com/watch?v=_PDswHe9y8Y
Hollandiában van egy bundás,ahol át szoktam vágni két pálya között.Van egy parkoló rajt,közvetlen a reptér keritésénél.F16ok voltak rajt-de most már megjelent az F35 is.Qrva hangos.Tanusitom.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
K

kamm

Guest
Tessék, itt van még egy kis hidegrázás, ezúttal "akció közben" hallhatod a sivítást:


Valami komolyan interferál a radarblokker rácsozat, a szívócsatorna és a belépő kerestmetszet között, de csak bizonyos repülési helyzeteknél és gázkar állásnál.
Ez amúgy nem is annyira idegen az úgynevezett ötödik generációtól, hiszen az F-35-ösnek is komoly hangja van, mikor magasabb fordulatszámon kezd dolgozni a hajtómű. Ilyen üvöltése van/volt a MiG-31-eseknek és a Vulcan bombázónak:



Az F-35:



Az F-22-esnek is van ilyesmi hangja:

https://www.youtube.com/watch?v=bJ_90ezgWWc

https://www.youtube.com/watch?v=_PDswHe9y8Y

Koszi, igen, a nyugatiaknak is van neha hasonlo, de az oveke messze nem olyan vesztjoslo, hidegrazos, mint az orosze.
A Su-57 visitasa az olyan, mintha a War of The Worlds invazioja indulna el, elkepeszto pszichologiai-kulturalis referenciaja igy hatasa is van, legalabbis ram (ketlem, hogy egyedul lennek.)

Hollandiában van egy bundás,ahol át szoktam vágni két pálya között.Van egy parkoló rajt,közvetlen a reptér keritésénél.F16ok voltak rajt-de most már megjelent az F35 is.Qrva hangos.Tanusitom.

Engem a hangero nem zavar, de az a freki, az a visitas a Su-57-nel... brrrr. :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: szzsolt81

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Egy fegyverrendszere a létezésével is hatással van a politikára.
Igazad van! Csak épp nem Kína ellen és nem az oroszok ellen. Oda az F-35 mit sem ér. Nem is azzal csapnak oda, hanem más, jellemzően gazdasági eszközökkel.
A NAVY, USAF és az ARMY tökéletesen megfelel a 3. világ beli országok terrorizálására vagy támogatására, attól függően, hogy mit kíván az érdek.
Az F-35 pedig elsősorban termék, és csak másod sorban fegyver szerintem. A Su-57 is termék és fegyver, illetve még egy állatorvosi ló is egyben. Grúzia, Ukrajna stb. lezúzására bőven overkill a Felon is.

A légi háborúk jellegét nézve a bevetésenként 20%-os fogyásra kb. az 1999-as AF volt talán példa, de egyébként irreális
Szóval, de, ez nem ilyen egyszerű. Főleg, mert, egy idő után, ha 20 gépes mondjuk egy légierő értelmezni sem tudom, mert nem jön ki egész gépre. Max. közelítőleg.

20 gép - 20% = 16 gép.
16 gép - 20% = 12,8 gép.

Az ilyen esetek miatt ezért szinte mindig valami értelmezhető bevetésszámra nézik meg a fogyást, nem egy bevetgésre.


Ok. De mikor is volt utoljára, hogy két szuper hatalom vívott légiháborút?
Az utolsó komolyabb veszteségeket talán Vietnámban szenvedték el a jenkik, de azért Kína más lenne szerintem.

20 gépes légierőknél ilyesmiket nyilván értelmetlen egyáltalán számításba venni. Nem is gondoltam ilyenre, mivel USA vs. Kína volt a téma.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Tervezési hibás törzskeret az EF-nél, ami olyan helyen van, hogy horror javítani, így törésmechanikailag visszaszámolták az élettartamot, majd lecsökkentették az engedélyezett terhelést, majd pereskedés és fenyegetések árán felvitték a garantált élettartamot 3000 órára. Ehhez az kellett, hogy az összes repülőt atomjaira szedik, minden egyes furatot LESORJÁZNAK (komoly...), felületi repedésvizsgálnak, ami repedt, kifurják és kijavítják, majd újra vizsgálják.

Ez persze magával hozta azt is, hogy a javított gépeket monitorozni kell. Erre azt akarta kitalálni pár okos, hogy ahol hiba van, oda szerelőnyílást kell csinálni és akkor a javítás olcsón ellenőrizhető.

"Jó" érzékkel raktak spórolás címszóval szénszálas kompizitba alumíniumot, amit persze a feszültségkorrózió megevett. Az utasszállítóknál pont emiatt titánt használnak, de valakik úgy gondolták, hátha itt jó lesz.

2020-ban pár újságíró végül beperelte a Heer-t, majd a bíróság kötelezte őket az adatok kiadására. Itt kiderült, hogy a 140 EF-ből 14 volt repképes és ebből 10 darab volt "légrendészeti feladatokra" alkalmas. Az ok itt kimerült annyiban, hogy "nehézségek vannak az alkatrészek beszerzésével"

Téma volt F125-ös fregatt is, itt megtagadták a válaszadást, de végül annyit sikerült kideríteni, hogy a von der Leyen égisze alatt ment a bolt, szóval ez tabu. 5 éve késik, egy kis projektből már milliárd €-s gólem lett.

Ugyanígy tabu a P3-asok kérdése, a G36-os fegyverek minőségi gondjai. 2020 szeptemberben a Bundeswehr komolyabb cuccainak a bevethetőségi aránya 40% alatt volt


Még München-ben melóztam, néha láttam az össze-vissza lerakott és szétszedett BW-s Leopard-okat.

Akiknek a sara, azok vagy felfelé buktak vagy semmi sem történt
Bár nem EF topic, de azért jelezném, hogy jó sok mindent sikerült összemosni ebben a kommentben.
Nincs összefüggés a sorjás faroktartó furatok és a 2018-as extrém alacsony hadrafoghatóság között.
Utóbbit egy szenzor és annak hűtőfolyadékának elszivárgása okozta. A gépek tökre repképesek lettek volna, csak a BW 2018-ban még minden lehetséges kifogásba megpróbált belekapaszkodni, hogy ne kelljen a gépeknek felszállni. Mert ha felszállnak, akkor karban kell tartani őket, meg üzemanyagot kell tankolni beléjük.
Igen, ez az az időszak volt, amikor a VJTF gyakorlatra (a legmagasabb készültésgű NATO alakulat, a penge éle :cool: ) úgy készültek fel, hogy a hiányzó géppuska helyére egy feketére festett seprűt tettek, és a botrány kirobbanását követően kiderült, hogy az aktív harcra készülő top BW alakulat 10000-es tételű eszközhiánnyal rendelkezik. Mindezt a hiánylistát úgy sikerült produkálni, hogy ahhoz hogy legalább annyi felszerelésük legyen, - amivel jelentkeztek a gyakorlatra - már lelejmoltak vagy 2-3 másik alakulatot. Tehát jelentős mértékben, a rendelkezésre álló dolgok sem a sajátjuk volt, csak a gyakorlatra kapták kölcsön! :eek:
Eü. intézményünkben vannak segítségként katonák - ez nem titok.
Hogy honnan vannak, milyen alakulatoktól - na ezt gondolom nem kéne leírnom. (Pedig igény biztos vóna' rá:rolleyes:)
Nyilván beszélgetünk szőrmentén - én nem kérdezek olyat amire nem válaszolhatnak, így mindenkinek tiszta a lelkiismerete.
Pont ma került szóba a Bundeswehr hadrafoghatósága - szóval legendás lehet, na...
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 534
8 796
113
Biztos kint van már valahol, ha igen akkor bocs és le is veszem. (y)

De mindettől függetlenül, az EU is gondolkodhatna inkább egy ilyen olcsóbb F-16 utódban mint egy az Eurofighternél is drágább/bonyolultabb gépben.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Biztos kint van már valahol, ha igen akkor bocs és le is veszem. (y)

De mindettől függetlenül, az EU is inkább egy ilyen olcsóbb F-16 utódban gondolkodhatna, mint egy az Eurofighternél is drágább/bonyolultabb gépben.

Az EU totál fáziskésését látva inkább jobb, ha most nem csinál semmit.
 
K

kamm

Guest
Ez a hang még az F404-esből maradt meg a Gripen RM12-esén. Legalábbis abból ered.


De a hatalmas Tu-22M3-asnak van még ilyen sci-fi hangja:

Ezek az oroszok brutal meretu gepeket reptetnek ilyen magassagban, hihetetlen. :D

Errol a hires Starfighter hangja jut az eszembe:

De meg mindig egyik sem olyan vesztjosloan hatborzongato, mint a Su-57... :)
 
K

kamm

Guest
Namostakkor kezdjük figyelni az ellenfolyamatot.
Jó kis meccs lesz ez!

A szellem kinn van a palackbol, visszagyomoszolni nem fog menni.
Ha az LM-nek van egy csepp esze, akkor bezony nagyon gyorsan bekinal valami F-24/25 nevu single-engine ujdonsagot, meg mielott a Boeing ocsudik fel es csinalja ugyanezt (raadasl az F-16-bol, feltetelezem, gyorsabban rittyentenek valamit papiron, mint a dual-engined F15EX-bol tenne a Boeing.)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 345
113
F-16XL upgrade => F-16XXL

F-16_and_F-16XL_aerial_top_down_view.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord